Pak 40 Dragon 1/35, cod:6250. (pentru concurs)
#1
Postat 23 March 2008 - 01:08 PM
Pentru a face fata noilor amenintari pe frontul de est, odata cu aparitia noilor T34, armata germana decide ca este nevoie de un nou tun anti-tanc mai greu, care sa poata fi usor de produs, fiabil si relativ ieftin.
Bazat pe conceptul tevii conice de 75 mm pe care firma Reihmetall-Borsig il dezvolta inca din 1938 si in defavoarea firmei Krupp care a si produs primele 150 bucati denumite Pak 41, in februarie 1942 se incepe cu greu productia si 15 bucati sunt finalizate, din care 10 au fost acceptate pentru serviciu activ.
Pentru productia de serie, trei firme de asamblare au fost desemnate sa primeasca acest contract si sa produca noul Pak 40.
Firma :
Ardeltwerke (locatia :Eberswalde),
Gustloffwerke (locatia :Weimar) si
Ostlandwerke (locatia Koningsberg)
Fiecare dintre aceste firme a adus in timp diverse modificari si imbunatatiri proiectului initial (dupa necesitati proprii cat si dupa specificatii primite din serviciul activ), astfel incat in timp se regasesc mai multe variante ale unor subansamble ale tunului. Generic si aceasta evolutie a productiei este catalogata in trei perioade: Early, Middle si Late, fiind urmarite perioadele de evolutie ale tunului de 75mm care a echipat si alte vehicule : Marder, Stug, Sdkfz. 234, Sdkfz. 251, etc.
Nu am o cifra totala a numarului de Pak 40 care au fost produse, dar pot spune ca :
1 oct 1944 livrate 4 805 bucati
1 ian 1945 livrate 4 817 bucati
1 mar 1945 livrate 4 695 bucati
Date tehnice sumare:
Greutate in pozitie de transport: 1 500kg,
Focuri/min : 12-15,
Viata estimata a tevii: 6 000 focuri,
Penetrarea medie de blindaj la lovituri inclinate cu 60 grade unghi de impact :
La 1000m = 76mm cu proiectil (Pzgz.40= viteza maxima 930m/s)
La 1000m = 82mm cu proiectil (Pzgr.39sau 39Al= viteza maxima 750m/s)
La 1000m = 56mm cu proiectil (Pzgr.40W)
Timp mediu de productie 6 luni,
Pret de achizitie Pak 40: 12 000 Reichsmark (pret de achizitie Tigru I: 300 000 Reichsmark)
* Date preluate din Nuts&Bolts Volum 18
#2
Postat 23 March 2008 - 01:21 PM
#3
Postat 23 March 2008 - 03:23 PM
Tamya: totul ok pentru Early dar frana de gura de Middle. (merge)
Afv: totul ok pentru Early (cu frana de gura la fel ca Tamya) dar roata de Middle. (greu)
Dragon: totul ok pentru varianta Early, dar ceva nu se potriveste la lungimea sinei de culisare. (daca tunul nu este in pozitie de transport, nu se observa)
Astfel cea mai buna alegere este: 1 kit Dragon Middle + 1 kit Tamya sau Afv Early.
Urmeaza... Constructia...
Aceasta postare a fost editata de Cata: 23 March 2008 - 03:27 PM
#4
Postat 23 March 2008 - 03:49 PM
Aceasta postare a fost editata de kingtiger3002: 23 March 2008 - 03:51 PM
#5
Postat 23 March 2008 - 06:48 PM
kingtiger3002, la 23 Mar 2008, 15:49, a spus:
Atunci nu te apuca de construit pana nu se termina acest topic, caci sunt multe de dezbatut/aratat (exemplu: titlul=direct din cutie nu poti sa faci un "Late", sigur poti sa faci un "Erly") si ai sa vezi ca la sfarsit iti va iesii foarte bine.
Pentru cei care inca nu stiu ce bunatati ascunde capacul cutiei, iata un exemplu: www.perthmilitarymodelling.com/reviews/vehicles/dragon/dr6250.htm, desi nu as lua de bun tot ce scrie acolo.
#7
Postat 23 March 2008 - 07:16 PM
Pentru reproducerea bolturilor am gaurit scutul interior si din culee trasa la cald am facut aceste piese. De retinut ca la scutul interior capetele piulitelor un sunt pe aceasi directie cu cele de la exterior, deci gaurile trebuie facute cu mai multa atentie.
Am continuat cu corpul principal si cu scutul inferior pe care mi s-a parut normal sa-l fac mobil ca si in realitate. (doua gauri si doua bucati de sarma din alama si totul este functional)
#8
Postat 23 March 2008 - 07:20 PM
Ahmed, la 23 Mar 2008, 19:01, a spus:
Vor fi postate in cea mai completa maniera pe care o pot concepe, astfel incat in viitor oricine va putea sa faca acest kit fara probleme.
Ps: in pozele cu variante sunt cateva semne de intrebare, pe care daca cineva stie cum se numesc sau la ce folosesc chair ar trebuii sa ne spuna, pentru ca nici eu nu am ajuns la o informare completa.
#9
Postat 23 March 2008 - 07:28 PM
#11
Postat 23 March 2008 - 07:53 PM
1- am taiat balamale facut in mod grosolan le Dragon si le-am inlocit cu bucati de stiren,
2- am scurtat coada sistemului de prindere la bratelor care si el este cam grosolan (dar merge),
3- am taiat piesa in forma de jumatate de sfera si am chituit golurile ramase,
4- am refacut din culee si guta multifilara, acea piesa care apare la "Middle" si care cred ca la fel ca si piesa pe care am indepartat-o are legatura cu luminile pentru transport ale tunului.
#12
Postat 24 March 2008 - 10:21 AM
Am observat si ca Dragonezii au uitat sa fabrice o piesa din fata sinei de culisare in locul unde se prinde teava. Locasul exista si daca reusau sa faca si piesa respcetiva, tunul devenea functional/culisant, un alt aspect care putea fii un plus al acestui model. Oricum, pentru cei care doresc, pot sa-si confectioneze singuri piesa lipsa. Eu am adoptat varianta fara culisare.
Frana de recul se asambleaza usor insa trebuie sa aveti mare grija la desprinderea ei de pe culee. Cu cat mai multa grija la taiere cu atat mai putina munca de chituire dupa.
#15
Postat 24 March 2008 - 10:49 AM
Pe "burta" afetului se vede o bucata alba de stiren care trebuie facuta pentru ingreunarea miscarii pe verticala a tevii. Mai concret dupa ce se monteaza teava, sub greutatea sa are tendinta sa stea cu nasul in jos.
#17
Postat 25 March 2008 - 10:38 AM
FlyBoy, la 24 Mar 2008, 11:55, a spus:
Poze nu ai facut si tu....
Trecand la constructie, dupa lipirea celor doua bucati care alcauiesc sina de culisare a tunului ramane un mic sant pe toata lungiea lor. Pe partea de jos se rezolva usor problema cu chit, dar, la partea de deasupra care se si vede lucrul cu chit este dificil datorita spatiului ingust. Ca sa redau forma continua a interiorului sinei am taiat o fasie din foita de plastic in care este ambalata coala de foto-etch si cu rasina epoxi am lipit-o la interiorul sinei de culisare. Cum foita este subtire si transparenta iar rasina epoxi de un galben fin, in poza nu par sa se observe. Se observa insa santul grosolan de care v-am povestit.
#20
Postat 29 March 2008 - 11:56 AM
- La adoua poza se observa cele doua bucati fin foto-etch folosite pentru protectia din fata a sistmului de ochire. Ele sunt si din plastic si sincer este o varianta mai buna, deoarece cele din tabla dau batai mari de cap la montaj. Sunt subtiri, cad de la lucul lor, a trebui sa fac un sistem de sarme intre scuturi ca sa poate culisa normal, oricum cu plastic edet nult mai usor.
- La a treia poza trebuie spus ca bucata din blindajul culisant din foto-etch nu se potriveste pe teava, are gaura mai mica si trebuie taiata din ambele pasti ca sa poata functiona normal (dreapta=0,5mm, stanga=0,5mm).