willys S.A.S
#3
Postat 08 June 2005 - 10:08 AM
Din pacate, SAS si LRDG erau "organizatii" destul de liberale si in cazul uniformelor si camuflajului de pe vehicole ; asa ca nu e o regula asupra culorilor
ele variau in functie de zona de operatii, fie ea egipt, libia sau tunisia...
uite cam ce am gasit:
http://ourworld.compuserve.com/homepages/j...man/sasjalb.htm
http://www.lrdg.org/LRDG-Photo-gallery(Mod...%20Section).htm
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 08 June 2005 - 10:10 AM
#4
Postat 08 June 2005 - 10:29 AM
Atentie ca de la producator la producator, aceasta nuanta difera si atunci spun ceea ce zicea Z-mare - foloseste aceiasi nuanta (producator) pentru tot ce faci in domeniul asta .
Atasez o poza in care poti vedea nuanta (nu uita ca este relativ si tine de setarile monitorului). Poza mi-a fost pusa la dispozitie de bogy.
Bafta!
#5
Postat 08 June 2005 - 10:49 AM
Citeaza
(Alaistair Timpson, In Rommel's Backyard, Leo Cooper 2000, Page 78)
Mai mult aici:
http://www.lrdg.de/vehicles2.htm
#8
Postat 08 June 2005 - 07:48 PM
oscilez intre afrika braun de la revel si un sand europe model master(mai aproape de lrdg)
accesoriile sunt o provocare.
kitul e 1/72 ,fiind de la airfix e si mai mic cu2 mm
grila radiator descompletata avea o motivatie?
exista un model de inarmare? am o mitraliera cred cal.50 de la avioane,dar cea jumelata si cu tambur rotund de unde oare?
cristi
#9
Postat 08 June 2005 - 09:12 PM
Acolo sunt descrise atat schemele de camuflaj ale SAS cat si cele ale LRDG.
Sunt prezentate multe poze.
Daca vrei ne intalnim intr-o zi la magazinul modelism si iti arat pozele.
#11
Postat 08 June 2005 - 09:57 PM
dac stiti vreo sursa welcome oare sa incerc vreun mix?
Citeaza
Acolo sunt descrise atat schemele de camuflaj ale SAS cat si cele ale LRDG.
Sunt prezentate multe poze.
Daca vrei ne intalnim intr-o zi la magazinul modelism si iti arat pozele.
daca-mi aduc eu bine aminte parca am citit-o,dar ma intereseaza in mod sigur.
da-mi un mijloc de contact. pm,sau telefon?
totusi ma macina mitralierele
am gasit un.50 cal si o mitraliera cu tambur de la un savoia,in poze am vazut siun MG?,da'cele jumelate?
#12
Postat 08 June 2005 - 10:13 PM
Cit despre tipurile de inarmare, sint convins ca nu era un standard...ia-te dupa poze si n-ai cum sa gresesti!
http://www.angelfire...rmed_jeeps.html
http://www.vickersma...rg.uk/kgun.html
#13
Postat 09 June 2005 - 07:45 AM
1. Armamentul era urmatorul - a) Jeep-ul avea un browning 50 in spate si doua vickersuri K in jumelaj cu munitie in tamburi, in fata, in dreapta. La unele masini browningul este inlocuit cu vickersuri K in jumelaj cu munitie tot in tamburi. La vickersurile K fixate in spate mai apare bidonul cu apa si furtunelul fixat sub teava mitralierei. Asta era sistemul de racire. Parbrizul dispare si jumelajul din fata este fixat pe un parbriz mai mic, in forma de semicerc. La unele variante dispare si acest parbriz.
Adica poti sa-l pui sau nu. Interesant este proiectorul fixat pe jumelajul din fata. Asta era folosit in atacurile de noapte pe aerodromurile germane sau italiene si se pare ca avea un efect extraordinar.
b) Chevy-ul de 1,5 tone avea un vickers K in bena, fixat pe un afet pilon. Si aici se poate vedea acelasi sistem de racire cu apa. Aici in general foloseau munitia in lame, cu incarcare laterala. In stanga soferului apare o mitraliera lewis cu munitie in tambur.
Masinile erau modificate, se renunta la parbrize iar radiatoarele nu mai au masca grila asta pentru a marii suprafata de racire.
Modificarile la Chevy-uri si la Ford-uri sunt si mai spectaculoase - dispare capota cabinei, dispar portierele, dispare masca radiatorului iar masinile arata ca niste carausi - apar peste tot paturi, plase de camuflaj, scanduri cu perforatii pentru trecerea zonelor cu nisipuri miscatoare, canistre, butoaie cu apa sau benzina, lazi cu munitie, intr-un cuvant o mare harababura. Interesant este faptul ca in timp ce germanii foloseau in cadrul patrulelor in desert masini speciale radio, LRDG-urile aveau statii portabile si nu masini radio!
De retinut ca numai jeep-urile erau folosite la atacuri, restul fiind masini care asigurau logistica si astfel deplasarea convoaielor LRDG. Bine inteles ca incarcatura de pe jeep-uri dispare in atacuri, aceasta ramanand la locurile de intalnire de dupa atac.
Din cate stiu eu, S.A.S. adica Special Air Service apare totusi dupa razboi, scotianul care a pus bazele acestei formatiuni para-militare S.A.S., adica Stirling a sfarsit sa lupte in al doilea razboi mondial alaturi de Bagnold in formatiile LRDG.
Sper sa nu ma insel.
Aceasta postare a fost editata de bogy: 09 June 2005 - 08:29 AM
#18
Postat 09 June 2005 - 06:07 PM
Numele meu este Mihai Peligrad, am tel>0722213908 sau e-mail peligrad@yahoo.com.
Asa cum am mai spus, in cartea Comandourile desertului sunt prezentate atat variantele de inarmare ale vehiculelor LRDG cat si cele ale SAS.
Trebuie sa-ti spun ca mitralierele de cal 50 Browning au intrat destul de tirziu in dotarea SAS, atunci cand deja superioritatea aliatilor in avioane a redus din necesitatea executarii de raiduri in spatele liniilor inamice.
Faima vehiculelor SAS au reprezentat-o mitralierele Vickers demontate de pe avioanele mai vechi ale RAF (erau disponibile in cantitati suficiente in acele timpuri 1941, cand americanii nu se implicasera inca).
Iti recomand sa studieyi pozelke cu jeepul SAS de la Tamiya 1/35. Eu sunt un pasionat al acestor vehicule ;i chiar am in constructie 2 buc 1/35 (Italeri modificate).
Culorile insa mi-au pus si mie probleme desi la baza este verdele oliv american, in africa se pare ca au fost doua etape in prima ele au fost vopsite in galben-nisipiu (daca faci o diorama poti sa folosesti urmatoarea metoda> dupa ce vopsesti jeepul cu galben dai o pelicula fina de diluant si apoi pulverizezi praf fin prin suflare) In carte scrie ca pe vehicule praful era prezent peste tot cam de doua degete. Intradevar, in a doua perioada a fost folosit camuflajul roz bombon, probabil dictat de schimbarea ariei de desfasurare a operatiunilor.
repet daca vrei ne intilnim si iti arat in carte . Eu am foarte multe poye adunate de pe net si o sa incerc sa le gasesc pe cele cu jeepurile SASsa ti le trimit.
Da-mi o adresa de e-mail .