Forum Machete,Modelism,Hobby: BATTLING BITCH - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

BATTLING BITCH Sherman M4A1(75)dry, sau megacocktail in 1/48

#1 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 15 March 2008 - 03:51 PM

UN FEL DE INTRODUCERE...

Pai, dupe multe suceli si invarteli... si dupe multiple ghionturi si dupace dupe ceafa, administrate de unii buni si dulci frati... cu ceva oftaturi si opinteli mi-am zis... ca-i vremea !
E vremea sa initiez si io un topic in vazul intregii suflari cartuleze, despre un proiect drag inimii mele, facut dupe pohta sufletelului.
Adica, sa vaza tot fratele cartulez cum ma bantuie pe mine mania... in TOATE FAZELE, de la idee si documentare, trecand prin kitologie si stransul celor trebuincioase (adica ruptul bucaticii de somon de la botul pisicii Baloo), trecand apoi la conceptie si constructie, pana-n panzele albe... la mult indepartata finalizare (daca f'odata se va intampla...) .

Recunosc ca am un mod ispichimos si constipat de a aborda acest hobby, chipurile "relaxant". Nu am pornit niciodata in "visele si dorintele mele", de la un kit anume si, nici pohta nu am avut f'odata sa reprezint o anume masinarie "generica". De cand ma stiu, am dorit mereu sa reprezint O ANUME masinarie, dintr-o ANUME fotografie.
Cred ca nu-s singurul care procedeaza asa, desi "casta constipatiilor", socot ca este totusi in minoritate.
Cu toate acestea, poate ca cele ce vor urma vor fi de oarece interes, pentru cineva de p'acilea...

#2 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 15 March 2008 - 04:11 PM

Cum ceva lume, bine stie p'acilea, sunt membru permanent al bransei locale a "Shermanomaniacilor anonimi", afiliata la Masoneria Mondiala a Inchinatorilor la Sf.Sherman.
De aceea, ce alt subiect mai potrivit pentru mine, pentru acest asa-zis "in-progress" topic, decat... UN SHERMAN !
Si inca unul, in scara afevistopasoptista, care tare mult mi-a furat sufletzelul !

Bineinteles, am pornit de la o fotografie !
O fotografie destul de cunoscuta, deoarece a aparut in forme mai mult sau mai putin decupate, in multe carti, pornind de la "In Action" al lui Squadron/Signal, trecand prin felurite titluri scrise de S.Zaloga si pana la BIBLIA lui Hunnicutt.

In respectiva fotografie, vedeti in stanga subiectul interesului meu, anume un Sherman M4A1(75)"dry" care poarta numele "BATTLING BITCH".
Este un tanc din Divizia 7 blindata (ultima venita in timpul campaniei din Normandia), batalionul 31, compania B. Ca practica generala in diviziile blindate americane, numele "de botez" al tancului (daca exista) trebuie sa aiba ca prima litera, compania din care apartine.
Este interesant, pe langa numele bengos, pentru ca este un M4A1(75)dry tarziu, cu toate blindajele aplicate, cu sirena in cadrul de protectie "timpuriu", dar mai ales pentru ca este echipat cu unul din multele modele de "Sgt. Cullin Device" sau "Hedgerow Cutter" sau cum vreti voi sa-i ziceti. Adica bazdagania aia din bot, destinata sa taie carari prin groasele si tepenoasele garduri vii Normande. Fotografia este facuta la Chartres, in 16 august 1944.
Atipic, tancul respectiv este echipat pe turela, nu cu un Browning M2 de 0,5 toli ci cu unul de 0,303.
"BATLLING BITCH" a fost facut celebru de Mr.Bruce Culver (mai nou, maniac shermanist pasoptist, spre bucuria mea), autorul "Sherman In Action" de la Squadron, pentru ca a fost ales ca subiect pentru ilustratia copertei. Anexez si un scan al acesteia.
Celalalt Sherman (din dreapta) este probabil unul din primele exemplare operationale de M4(105), cu noua coca blindata cu botul la 47 de grade.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 016_121.jpg
  • Imagine atasata: Concord_7001_The_M4_Sherman.jpg
  • Imagine atasata: 016_100.jpg


#3 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 15 March 2008 - 04:18 PM

Cum fotografiile alea din carti erau cam cetoase si cam mici, iar rezolutia cam saracutza... iar io voiam una mai buna, am apelat la Masoneria Mondiala Shermanista, care pururi este dispusa sa-si ajute fii rataciti !

Asa ca, am capatat o copie INTEGRALA din arhiva NARA, primita de la un mare shermano-maniac braillist (multumesc, Mr. Paul "Tank" James).
Cum scopul este sa impartasesc cu voi toate-cele, io-tele mai jos:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Battling_Bitch___M4_105mm_Howitzer.jpg
  • Imagine atasata: Battling_Bitch_.jpg


#4 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 15 March 2008 - 05:35 PM

Acum, s-ar cuveni sa zic cate ceva despre Sherman in general...
Dar, sa sintetizez chestiunea intr-o singura postare, este un lucru IMPOSIBIL.
Pe acest subiect s-au scris mormane de carti, care de care mai documentate. Studiul acestei masinarii este un hobby in sine, deoarece ajungi sa intelegi CATE CEVA despre vastitatea subiectului abia dupe ceva vreme. De fapt, adevaratii cunoscatori recunosc ca, niciodata nu poti sa ajungi sa STII TOTUL despre Sherman. O zicala a lumii shermanomaniacilor ar fi aceea ca, despre Sherman "NEVER SAY NEVER" !

Despre acest tanc in general, ar trebui facut un topic separat, sau un mare si stufos articol de sine statator... doar pentru a schita in linii mari si tuse groase, cate ceva din istoria lui.
Poate ca, f'odata am sa ma inham la aceasta corvoada... Pana atunci, sfatuiesc pe cei interesati sa citeasca tot ce le pica in mana despre subiect. Pornind de la subtirica dar bine scrisa "In Action" si pana la monumentala BIBLIE, adica "SHERMAN. A history of the American Medium Tank" scrisa de Sf.Apostol R.P.HUNNICUTT. Daca exista doritori, pot dona in format electronic majoritatea acestor carti. Va rog sa nu mi le cereti AICI, ci intr-un PM.

Sherman a fost produs intr-un numar ENORM de exemplare, depasind DE DEPARTE productia tuturor blindatelor teutone luate la un loc, par'egzamplu. Numai aceasta subvarianta a unei variante, adica M4A1(75)"dry" pe care pohtesc io sa-l modelesc, a fost produs in nu mai putin de 6.281 de exemplare de trei firme diferite:
- Lima Locomotive Works: 1655
- Pacific Car & Foundry: 926
- Pressed Steel Car : 3700

Principala lui caracteristica este ca are coca superioara (corpul blindat) turnata, in varianta "timpurie", cu botul inclinat la 56 de grade si buncarele de munitie aflate pe sponsoanele de deasupra senilelor, "uscate", adica nescufundate in lichid ignifug.
Variantele tarzii aveau botul inclinat la 47 de grade, cu trapele din fata mari si oblice, iar buncarele de munitie erau repozitionate pe fundul sasiului, scufundate in lichid ignifug, de unde apelativul de "wet".
M4A1, atat cele "dry" cat si cele "wet" aveau in comun cu M4 (varianta la care coca superioara era construita din placi sudate), acelasi sasiu, deci ACELASI MOTOR. Amintesc in treacat faptul ca au existat patru motorizari diferite pentru Sherman, de unde a rezultat patru mari FAMILII de variante, adica M4/M4A1, M4A2, M4A3, M4A4.
M4 si M4A1 aveau un motor pe benzina, cu noua cilindrii in stea, derivat dintr-un motor de aviatie Wright&Cyclone.
A fost construit in licenta de Continental si s-a numit R-975 Whirlwind.

M4A1 "dry" a fost echipat cu turela pentru tunul de 75mm, in variantele ei timpurii, asa numite "low bustle". Adica partea in surplomba de la spate, care continea echipamentul radio, avea partea de jos la nivelul corpului blindat, iar partea de sus lasata intr-un unghi pronuntat. Cele mai tarzii aveau acest "bust" mai ridicat si se numeau "high bustle", dar nu au echipat niciodata aceasta subvarianta de M4A1.
In cadrul fiecarei subvariante, erau "sub-sub variante", in functie de data de productie si de diverse alte caracteristici, cum ar fi tipul carcasei transmisiei, tipul suportului si scutului tunului, sub-tipul boghiurilor/galetilor/rotii motore/rotii de intindere... etc... etc... etc... etc... etc...
"BATTLING BITCH" are toate caracteristicile unei variante tarzii de productie a unui M4A1(75)dry, cu o carcasa a transmisiei turnata dintr-o singura piesa (dar de model "intermediar", "rotunjita" nu "ascutita" ca cele tarzii), cu rotile motoare tarzii/simplificate "plane face", dar cu galeti si roti intinzatoare "timpurii", turnate "cu spite".
Deasemenea are toate blindajele suplimentare "aplicate", sudate pe coca si pe turela. Cele de pe coca erau in dreptul bucarelor de munitie, iar cel de pe turela era aplicat pe "obrazul drept", acolo unde turela fusese subtiata pe interior pentru a face loc noului tip de suport de tun, cu vizor telescopic integrat.

Toata poliloghia asta, cred ca suna chinezeste pentru majoritatea celor care au avut eventuala rabdare de a citi pana aici, dar va rog sa credeti ca nici macar am DESCHIS abecedarul Shermanist, in cazul PARTICULAR al subiectului BATTLING BITCH ! Pentru o oarecare mai buna intelegere a chestiilor pe care le insir io acilea pentru voi, postez mai jos cateva planuri si schite ale acestei subvariante. Provin din "In Action" si BIBLIE.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Hunnicut_M4A1_75__Sherman.jpg
  • Imagine atasata: M4A1_75_late2.jpg
  • Imagine atasata: M4A1_75_late.jpg


#5 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 15 March 2008 - 06:51 PM

Modelistic vorbind, odata cu explozia din ultimii ani a scarii 1/48 la blindate, teoretic Shermanul este civillizat reprezentat, cu numai putin de 8 kituri de varinate/subvariante diferite. Trei de la Tamiya (plus vanatorul de tancuri M10) si cinci de la HobbyBoss.
Din pacate, lucrurile nu sunt asa roze cum par... TOATE cele cinci kituri HobbyBoss, au erori GRAVE si MONSTRUOASE de forme (cel putin pentru un Shermano-maniac), dar au detalii si subansamble mai fine si mai frumoase decat cele Tamiya, plus o gramada de piese optionale si accesorii, basca oleaca de fotoincizii. Senilele sunt mizerabile si viniloase, deci cam inutilizabile.
Cele Tamiya, desi ceva mai putin detaliate si accesorizate, sunt in general corecte... cu unele probleme totusi, in cazul celui de M4 si Firefly Ic. Au in plus niste suberbe senile din stiren link&lenght, cu straifuri si patine separate. Din pacte, in toate cele patru kituri Tamiya, senilele sunt de tipul T48 cu sevron de cauciuc. Iar varietatea tipurilor de senila folosite pe Sherman, este MULT mai mare... Cel mai kkcios aspect al kiturilor Tamiya, este reprezent de sasiu, care este metalic si SUBDETALIAT dramatic.

Dintre kiturile Tamiya, cel de M4A1(75) este cel mai fain si mai lipsit de erori, cu cele mai multe piese optionale si cu lotul uneltelor de bord, dat ca piese separate, nu ca la celalalte. As zice ca este all-in-all, din cutie, cel mai bun kit de Sherman din CELE OPT.
Aici aveti o excelenta recenzie a acestui kit, pe care ma voi baza in proiectul meu:

http://www.perthmilitarymodelling.com/revi...ya/tam32523.htm

Pentru ca urasc acel sasiu metalic... si pentru ca oricum ador combinatorica kitologica in proiectele mele, voi folosi si kitul HobbyBoss de M4 de la care voi fura sasiul (superb, din stiren), boghiurile (mai fine si detaliate) si alte cateva piese.
Oricum, acest kit HobbyBoss este inutil ca si model in sine, fiind ORIBIL eronat in forme !
O alta excelenta recenzie, a susnumitului kit:

http://www.perthmilitarymodelling.com/revi...oss/hb84802.htm

In recenzia facuta de Terry Ashley kitului Tamiya, se mentioneaza o eroare a corpului blindat, in parte din spate. Anume "rigola Grizlly", pe care am marcat-o in fotografia de mai jos.
Este adevarat ca aceasta este o caracteristica a tancurilor canadiene "RAM" si "Grizlly" construite in licenta dupe M4A1 de firma "Montreal Locomotive Works".
DAR, aceasta era un subsudiar al marii turnatorii americane "General Steel Casting" care producea coca turnata si pentru producatorii americani de M4A1. Asa ca, cel putin 1000 de bucati din productia de M4A1(75), au avut aceasta "rigola Grizlly" !
Este adevarat, mai mult sub-subvariantele timpurii. Subiectul proiectului meu, probabil ca nu a avut-o, dar despre asta mai tarziu...

Mai jos, vedeti diferenta dintre sasiul metalic Tamiya si cel de stiren HobbyBoss, "rigola Grizlly" intr-un desen oficial de fabrica de la "General Steel" (reprodus din BIBLIE), cat si in realitate pe un M4A1(75) dintr-un muzeu frantzuzesc:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: tam32505lh2.jpg
  • Imagine atasata: tam32505lh1.jpg
  • Imagine atasata: hb84801hull.jpg
  • Imagine atasata: Rigola_Grizlly.jpg
  • Imagine atasata: Hunnicutt_M4A1_GeneralSteel.jpg
  • Imagine atasata: 050628_cbrown_mp_his_bmm1819.jpg


#6 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 16 March 2008 - 07:04 AM

Cum spuneam, dupe ce am cujetat indelung, am hotarat ca numita "Rigola Grizlly" nu este prezenta in cazul particular al lui BATTLING BITCH, subiectul proiectului meu.
Chestiunea este simplu de remediat, impreuna cu cele cateva mici corectii/adugiri necesare la coca superioara oferita de kitul Tamiya. In rest, aceasta este o piesa frumusica si onesta, care poate fi folosita fara nicio problema.

DAR... in ultima vreme m-am amorezat de produsele unei noi firme americane "de rasinari", IRON DIVISION, care intr-un timp foarte scurt a scos pe piata un mare numar de conversii/corectii pentru kiturile de Sherman existente in 1/48.
Bob Batdorf, nenea din spatele operatiunii, este un flacau pe cinste care a reusit sa ofere nu numai niste rasini foarte FRUMOASE si CORECTE, dar a facut-o la niste preturi amuzant de mici... in comparatie cu preturile NESIMTIT de mari ale rasinarilor Europeni... sau chiar ale romanasilor nostrii patrioti...

Cum am cumparat de la nenea Bob, aproape TOT ce a scos el pentru Sherman... am zis ca Baloo o sa ma ierte daca iau si coca superioara de M4A1(75). In cazul acesta specific, a fost mai mult o fitza, caci se poate folosi fara mari probleme cea oferita de Tamiya... dar a lui Bob este deja corectata, detaliata si "texturata", pentru a simula efectul de fuziune la turnare.
Pentru lamurirea voastra, aici aveti o foarte buna recenzie a acesteia:

http://www.toadmanst...mediatehull.htm

Pentru un plus in privinta detaliilor, am mai adugat acestui cocktail doua ingrediente importante:
- De la firma HAULER din Cehia, un set de fotoincizii dedicate kitului Tamiya. Cod 48075.
- De la firma ABER din Polonia, o superba teava de tun, strunjita in aluminiu. Cod 48L03.
Teava Aber este impresionanta prin faptul ca are figurate (la gura) chiar si ghinturile interioare !

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 01_HLX_48075_L.jpg
  • Imagine atasata: 48L03.jpg
  • Imagine atasata: 48L03b.jpg


#7 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 16 March 2008 - 10:22 AM

Salut,
" Invatati, invatati, invatati" cum a zis unul care a nenorocit jumate de planeta :|
Ei bine sfatul asta vi-l dau fratilor cind citesc atita stiinta revarsata in acest topic. Promit ca asa voi face si eu desi sunt un avionist dedicat :p
Respecte frate pentru atitea cunostinte acumulate si multumiri pentru ca ni le impartasesti. Voi urmari cu mare interes cum avanseaza grandiosul tau proiect shermanist. :hi:
Spor,
Bill :shok:

#8 Useril este offline   Cata 

  • Simplul 'eu'
  • Grup: Members
  • Postari: 1066
  • Inregistrat: 03-April 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:In secial 1/72.

Postat 17 March 2008 - 09:55 AM

He! He! Hibernarea se pare ca a luat sfarsit! :-)

#9 Useril este offline   Degrelle 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 09-April 07

Postat 17 March 2008 - 11:17 PM

Impresionant! Felicitari, esti documentat, ce sa zic, un profesionist. Dar nu pot sa ma abtin....intr-un numar monstruos de exemplare doar T-34 a fost construit :-)

Aceasta postare a fost editata de Degrelle: 17 March 2008 - 11:22 PM


#10 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 18 March 2008 - 12:34 PM

Vezi postareaDegrelle, la 17 Mar 2008, 23:17, a spus:

Dar nu pot sa ma abtin....intr-un numar monstruos de exemplare doar T-34 a fost construit...


Pai, bati la porti deschise, cu amicala-ti "piscatura"...
Si mie-mi place T-34, aproape la fel de mult ca Sherman-ul, din exact aceleasi motive !
Nu in ultimul rand, datorita numarului enorm de variante si permutari, adevarata comoara din pdv. modelistic... Problema este ca, pentru a intelege cate ceva despre aceste doua SPLENDIDE tancuri, munca de documentare si studiul devine o chestie serioasa, aproape un hobby in sine...

Revenind la problema cifrelor de productie...
Da, este adevarat, T-34 a fost produs in cam 80.000 de exemplare, dar... aici se include SI PRODUCTIA realizata dupe razboi, inclusiv cele facute in licenta, tot dupe 1945... Asta il face CEL MAI PRODUS tanc din lume... poate intrecut doar de T-55.
Si T-34 are o "biblie". Aceasta este "T-34 MYTHICAL WEAPON" scrisa de R.Mihulec & M.Zientarzewski. Daca ar fi sa ne luam dupe ea, cifrele de productie a tuturor uzinelor DIN TIMPUL RAZBOIULUI, 1941-1945, ar fi cam acestea:

- T34/76 (toate variantele) : 34.700
- T34/85 (toate variantele) : 23.214
- SU-122 : 1148
- SU-85 : 2329
- SU-85M : 315
- SU-100 : 2495 (UZTM)
-------------------------------------------------

- TOTAL = 64.281


SHERMAN, a fost produs DOAR intre iulie 1942 - august 1945.
Iata ce zice BIBLIA, despre cifrele de productie:

- Tancuri (toate variantele) : 49.288
- TD (vanatori de tancuri M10/M36) : 8970
- GMC (autotunuri M7/M12/M40) : 4882
- TRV (depanare pe sasiu Sherman) : 2484
- Prime Mover (tractoare artilerie) : 839
-------------------------------------------------------

- TOTAL = 67.463

Din acest total, americanii au oferit in "lend/lease" un numar ENORM:

Marea Britanie + "Imperiul" + altii : 22.678
URSS : 5503
ALTII : 1147
-------------------------------------------------------------

- TOTAL = 29.328 !

Din cifrele de mai sus, concluzia este simplu de tras, zic io...

#11 Useril este offline   Degrelle 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 09-April 07

Postat 18 March 2008 - 06:08 PM

Daca e vorba doar de perioada razboiului, aici intr-adevar ma inchin in fata statisticilor (si a documentatiei pe care o detii) :-)

#12 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 06 November 2008 - 06:39 PM

Cum spuneam mai prin primavara... pentru acest proiect, am decis ( din sus-amintitele motive ) sa folosesc unele componente din altfel inutilul kit HobbyBoss de M4.
In fotografiile de mai jos, piesele gri ( adica sasiul ) sunt HobbyBoss, iar cele olive ( carcasa diferentialului, carterele transmisiei si placa din spate, cu mecanismul de tensionare al rotilor intinzatoare, sunt Tamiya.
Am adaugat ceva detalii lipsa, in special sirurile de bolturi pentru prinderea carcasei diferentialului, de sasiu. Acestea sunt albe, fiind ele produse din placi de stiren cu diverse grosimi.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Battling_Bitch_001.jpg
  • Imagine atasata: Battling_Bitch_002.jpg

Aceasta postare a fost editata de DRAGOS: 06 November 2008 - 06:40 PM


#13 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 06 November 2008 - 06:42 PM

Alte detalii deranjante ( pentru mine ) prin lipsa lor, pe care am incercat sa le figurez... sunt valvele pentru drenaj ale carcasei diferentialului :

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Battling_Bitch_003.jpg


#14 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 06 November 2008 - 08:13 PM

Una din cele mai spinoase si plicticoase etape in abordarea constructiei unui Sherman, in orice scara, este realizarea boghiurilor.
Si in acest caz, am recurs la un concubinaj. Desi cele Tamiya sunt frumoase, cu o definitie excelenta a detaliior, totusi sunt nesimtit de simplificate pe alocuri... cel putin pentru gustul meu. Ma deranjeaza in special, bratul rolei de retur, turnat monobloc cu rola cu tot. Asta-i nescuzabil, chiar si pentru 1/72 ! Of-of, Mos Tamiya, ce ne facu-si...
De aceea, am folosit boghiurile HobbyBoss, care-s mult mai detaliate... pana acolo ca sunt reprezentate si "simbolurile/seriile de turnare", pe alocuri. La acestea, am adaptat rotile turnate "cu spite" de la Tamiya, pen'ca sunt mai faine si mai exacte decat cele HB.
Am adaugat, pentru sufletul meu, detaliile lipsa, adica majoritatea bolturilor. Adica acele pastile albe din stiren, vizibile in fotografie :

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Battling_Bitch_006.jpg

Aceasta postare a fost editata de DRAGOS: 06 November 2008 - 08:13 PM


#15 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 06 November 2008 - 08:22 PM

Chestiunea cu aceste boghiuri HB este ca... trebe MULT mai multa munca decat la cele Tamiyote. Sunt pline de bavuri si de urme de ejectori, iar ajustarea intre componente lasa de dorit. O atentie speciala necesita patina de retur, care trebe VIGUROS subtiata pe ambele fete ( si adaugate cele patru bolturi de prindere ) . O munca nu tocmai placuta, de executat cu o freza diamantata...
Deh, i-o diferenta intre chinezoi si japonezi...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Battling_Bitch_005.jpg
  • Imagine atasata: Battling_Bitch_004.jpg


#16 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 06 November 2008 - 08:32 PM

Urmatoarea etapa, a fost cea a senilelor.
Aici alegerea a fost simpla. Cele model T48, link&lenght din stiren de la Tamiya, sunt excelente, cu un nivel al detalilui absolut satisfacator pentru aceasta scara.
Am folosit deasemenea rotile motoare si intinzatoare tot de la Tamiya, din motive de superioritate absoluta fata de cele HB.
A fost nevoie totusi sa ajustez ( subtiez ) axele rotilor motoare, axe solidare cu sasiul HB.
Tot din motive de potriveala, am reconstruit cu totul, din tub de stiren, butucii rotilor intinzatoare.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Battling_Bitch_007.jpg
  • Imagine atasata: Battling_Bitch_008.jpg


#17 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 06 November 2008 - 08:38 PM

Sasiul si trenul de rulare, incepe IN SFARSIT sa capete forma...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Battling_Bitch_009.jpg
  • Imagine atasata: Battling_Bitch_011.jpg


#18 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 06 November 2008 - 08:45 PM

Pe langa faptul ca este DETALIAT si din polistiren, sasiul HB este mult peste fierotania livrata de Mos' Tamiya, si din alt motiv !
Anume acela ca, are podele pentru lateralele cocii superioare ( pe care a trebuit sa le modific si sa le ajustez pentru a accepta rasina IRON DIVISION ) si mai presus de asta, are protectii blindate pentru filtrele de aer de pe placa posterioara.
In acele locuri, japonezii ne-au dat doar... un mare gol ( ca si la kiturile lor la 1/35 ) !

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Battling_Bitch_010.jpg
  • Imagine atasata: Battling_Bitch_012.jpg


#19 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 06 November 2008 - 08:56 PM

Cum spuneam mai sus... desi coca superioara a kitului Tamiya nu este rea deloc... am decis s-o folosesc pe cea mai bengoasa si mai fatoasa, livrata de nea' Bob Batdorf:

http://www.toadmanst...mediatehull.htm

In set, primesti si " podele pentru surplombele cocii ", din rasina... pentru cei care doresc s-o combine cu un sasiu Tamiya.
Cum am aratat, io personal am preferat sa-i ajustez pe cei din stiren de la HB.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Battling_Bitch_013.jpg
  • Imagine atasata: Battling_Bitch_014.jpg

Aceasta postare a fost editata de DRAGOS: 06 November 2008 - 08:57 PM


#20 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 06 November 2008 - 09:04 PM

Cand am inceput acest proiect, eram convins ca voi folosi turela originala Tamiya, care-i mai mult decat civilzata si destul de corecta... bineinteles cu intentia de-a o detalia si-a o textura, pentru simularea efectului de fuziune la turnare.
Intre timp... Nea' Bob Batdorf de la IRON DIVISION, a scos pe piata o superba piesa din rasina... si BINEINTELES ca n-am putut rezista ispitei...

Si-uite asa, incet-incet, cu viteza melcului... " Cateaua Bataioasa", a inceput sa prinda forma...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Battling_Bitch_015.jpg

Aceasta postare a fost editata de DRAGOS: 06 November 2008 - 09:05 PM


Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi