O sa fac pe scurt si o mica comparatie a celor 2 kituri, care nu se vrea a fi ceva complet, ci doar o parere personala. Cu parere de rau nu am poze cu toate piesele despre care o sa vorbesc.
Academy ofera un F-3/ F-5, iar Italeri ofera un F-3 (asa scrie pe cutie), dar fara a fi decupat fuselajul in spatele pilotului pentru cele 2 gemulete (cum ar trebui pentru un F-3), iar capotajul motorului este tot de F-5.
Am gasit putine piese de la cele 2 firme (exceptie piesele foarte mari), care sa semene macar aproximativ. Interiorul este o gluma totala la ambele.
Bordul - caraghios de mic la Italeri, dar corect in forma; o placa grosolana si mai caraghioasa la Academy, dar care se apropie de realitate prin marime. Ambele dau decal (Italeri mai bun, nu ca ar conta prea mult). In poza mea la bordul Italeri am ciuntit eu "sistemul de ochire" si panoul vertical care mergea in jos.
Scaunul - muhuhhuhuuuuuuuuult mai mare la Academy - o adevarata canapea. Italeri ofera ceva putin subdimensionat (gen taburete), dar "merge" (plus ca are turnate si niste centuri, care la fel, "merg" pentru un out-of-box).
Panourile laterale din interior - o foarte vaga si grosolana asemanare cu realitatea la Academy (pe partea dreapta seamana cu trapa motorului de la Panther, iar ca grosime - da, da, da, blindaj de Maus). Italeri, din nou, ofera ceva subdimensionat si niste decaluri. Cu ceva tutun se poate scoate ceva mai bun din Academy (per total... bune de aruncat ambele la capitolul asta).
Baia trenului de aterizare - ce-i drept, nu este extraordinar de simplu de reprezentat la 72. La Italeri se vad niste urme bine intentionate pe acolo, parca semana cat de cat, dar inexplicabil lasa un mare gol (se vede in foto). Academy--- nimic notabil (adica discret in detalii ).
Bechia - grosolan la Academy, dar apropiat ca forma; Mai finut la Italeri, dar roata este prea mare aici.
Jambe - bun si mai finut Italeri, dar "merge" si Academy
Rotile - foarte dragute Academy, dar textura cauciucului este gresita (pentru ca exista). La Italeri... ceva rahitic ce imi da o stare de disconfort.
Motorul - Italeri ofera ceva mai bun si aproximativ corect (bineinteles ca nu se potriveste in capotajul Academy).
Esapament - Italeri il da separat cu posibilitatea de a fi gaurit. Academy da niste carnaciori liliputani turnati in fuselaj (adica nimic cu o utilitatea reala - buni de taiat).
Suprafetele de comanda - urat reprezentate de Italeri (eleroane, directie). Flapsurile sunt date separat, dar au defecte de tunare ( "sink holes") plus ca se vad niste nituri care nu s-ar vedea in veci, iar in alte locuri unde ar trebui sa fie, nu sunt. Academy - aproape frumos.
Tubul Pitot - rahitic Italeri, bondoc Academy, dar mai bun Academy
Elicea - Italeri este (DIN NOU!) subdimensionat fata de Academy, si, dupa cum deja ne-am obisnuit, este gravata in negativ pe varful palelor linia de demarcatie unde va fi galben. Nu stiu care are dimensiunea corecta. Imi pare ca o are Academy.
Fuselaj/ Aripi - in forme si dimensiuni ambele sunt bune, dar fara dubiu, Italeri este depasit la nivel de detaliu. Italeri reprezinta in pozitiv gaurile de evacuare a cartuselor, iar Academy in negativ. Academy da cateva foarte dragute nituri in pozitiv, pe care Italeri le da in negativ (acolo unde le da )
Cupola/Parbriz: decente, dar mai bun Academy. Stiu ca o sa va "surprinda", dar nu sunt compatibile intre ele. Greseala vine de la fuselaj, dar nu stiu care din ele e gresita (poate ambele).
Tinand cont ca Academy este mult mai vechi decat Italeri, as zice ca intr-adevar Academy ramane (dupa cum zic si expertii) cel mai bun. Revell-ul este comparabil cu Italeri si nici el nu depaseste Academy.
Aceasta postare a fost editata de Bazu: 12 March 2008 - 06:27 PM