Forum Machete,Modelism,Hobby: Pisicile lu' Aghiuta - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Pisicile lu' Aghiuta Pentru concursul "Cei mai buni dintre cei buni"

#1 Useril este offline   Bazu 

  • 'al mai pletos
  • Grup: Members
  • Postari: 604
  • Inregistrat: 09-March 07
  • Location:Delft/Rotterdam

  Postat 12 March 2008 - 05:57 PM

Incerc si io sa traduc ce se poate ca sa fie pe intelesul tuturor. Asa cum foarte bine ati ghicit :huh: este vorba deeeeeee... Hellcat. O sa fie 2 lucrate in parelel (Academy si Italeri 1/72).
O sa fac pe scurt si o mica comparatie a celor 2 kituri, care nu se vrea a fi ceva complet, ci doar o parere personala. Cu parere de rau nu am poze cu toate piesele despre care o sa vorbesc.
Academy ofera un F-3/ F-5, iar Italeri ofera un F-3 (asa scrie pe cutie), dar fara a fi decupat fuselajul in spatele pilotului pentru cele 2 gemulete (cum ar trebui pentru un F-3), iar capotajul motorului este tot de F-5.

Am gasit putine piese de la cele 2 firme (exceptie piesele foarte mari), care sa semene macar aproximativ. Interiorul este o gluma totala la ambele.
Bordul - caraghios de mic la Italeri, dar corect in forma; o placa grosolana si mai caraghioasa la Academy, dar care se apropie de realitate prin marime. Ambele dau decal (Italeri mai bun, nu ca ar conta prea mult). In poza mea la bordul Italeri am ciuntit eu "sistemul de ochire" si panoul vertical care mergea in jos.
Scaunul - muhuhhuhuuuuuuuuult mai mare la Academy - o adevarata canapea. Italeri ofera ceva putin subdimensionat (gen taburete), dar "merge" (plus ca are turnate si niste centuri, care la fel, "merg" pentru un out-of-box).
Panourile laterale din interior - o foarte vaga si grosolana asemanare cu realitatea la Academy (pe partea dreapta seamana cu trapa motorului de la Panther, iar ca grosime - da, da, da, blindaj de Maus). Italeri, din nou, ofera ceva subdimensionat si niste decaluri. Cu ceva tutun se poate scoate ceva mai bun din Academy (per total... bune de aruncat ambele la capitolul asta).
Baia trenului de aterizare - ce-i drept, nu este extraordinar de simplu de reprezentat la 72. La Italeri se vad niste urme bine intentionate pe acolo, parca semana cat de cat, dar inexplicabil lasa un mare gol (se vede in foto). Academy--- nimic notabil (adica discret in detalii :fool: ).
Bechia - grosolan la Academy, dar apropiat ca forma; Mai finut la Italeri, dar roata este prea mare aici.
Jambe - bun si mai finut Italeri, dar "merge" si Academy
Rotile - foarte dragute Academy, dar textura cauciucului este gresita (pentru ca exista). La Italeri... ceva rahitic ce imi da o stare de disconfort.
Motorul - Italeri ofera ceva mai bun si aproximativ corect (bineinteles ca nu se potriveste in capotajul Academy).
Esapament - Italeri il da separat cu posibilitatea de a fi gaurit. Academy da niste carnaciori liliputani turnati in fuselaj (adica nimic cu o utilitatea reala - buni de taiat).
Suprafetele de comanda - urat reprezentate de Italeri (eleroane, directie). Flapsurile sunt date separat, dar au defecte de tunare ( "sink holes") plus ca se vad niste nituri care nu s-ar vedea in veci, iar in alte locuri unde ar trebui sa fie, nu sunt. Academy - aproape frumos.
Tubul Pitot - rahitic Italeri, bondoc Academy, dar mai bun Academy
Elicea - Italeri este (DIN NOU!) subdimensionat fata de Academy, si, dupa cum deja ne-am obisnuit, este gravata in negativ pe varful palelor linia de demarcatie unde va fi galben. Nu stiu care are dimensiunea corecta. Imi pare ca o are Academy.
Fuselaj/ Aripi - in forme si dimensiuni ambele sunt bune, dar fara dubiu, Italeri este depasit la nivel de detaliu. Italeri reprezinta in pozitiv gaurile de evacuare a cartuselor, iar Academy in negativ. Academy da cateva foarte dragute nituri in pozitiv, pe care Italeri le da in negativ (acolo unde le da :friends: )
Cupola/Parbriz: decente, dar mai bun Academy. Stiu ca o sa va "surprinda", dar nu sunt compatibile intre ele. Greseala vine de la fuselaj, dar nu stiu care din ele e gresita (poate ambele).


Tinand cont ca Academy este mult mai vechi decat Italeri, as zice ca intr-adevar Academy ramane (dupa cum zic si expertii) cel mai bun. Revell-ul este comparabil cu Italeri si nici el nu depaseste Academy.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_0722.JPG
  • Imagine atasata: IMG_0719.JPG
  • Imagine atasata: IMG_0720.JPG
  • Imagine atasata: IMG_0721.JPG
  • Imagine atasata: IMG_0726.JPG
  • Imagine atasata: IMG_0728.JPG
  • Imagine atasata: IMG_0725.JPG

Aceasta postare a fost editata de Bazu: 12 March 2008 - 06:27 PM


#2 Useril este offline   Bazu 

  • 'al mai pletos
  • Grup: Members
  • Postari: 604
  • Inregistrat: 09-March 07
  • Location:Delft/Rotterdam

Postat 12 March 2008 - 06:08 PM

Desi ambele zac acum in acelasi stadiu la mine in fata, o sa vorbesc mai mult de fiul privilegiat, pisica academyca. Am avut un set de detaliere de la Eduard (nu 109), care bineinteles a fost adoptat de pisica mai buna si care toarce mai tare.
Daca stau sa ma gandesc bine, cu foarte mici exceptii, setul de PE este inutil, mare parte din piese putand fi manufacturate. Aproape tot ce nu tine de cabina, poate fi inlocuit lejer cu stiren. Io mi-am dat seama putin mai tarziu de asta.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_0652.JPG
  • Imagine atasata: IMG_0653.JPG
  • Imagine atasata: IMG_0655.JPG
  • Imagine atasata: IMG_0659.JPG


#3 Useril este offline   Bazu 

  • 'al mai pletos
  • Grup: Members
  • Postari: 604
  • Inregistrat: 09-March 07
  • Location:Delft/Rotterdam

Postat 12 March 2008 - 06:12 PM

Din nou interiorul pisicii F-5 comparativ cu interiorul pe care Academy il da initial.
Tot aberand am uitat sa zic ca mi-am propus sa fac din Academy F-5, iar din Italeri F-3.

In ordinea pozelor (sper) : panoul dreapta, panoul stanga, scaun + paloniere, iar restul e clar

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_0682.JPG
  • Imagine atasata: IMG_0683.JPG
  • Imagine atasata: IMG_0685.JPG
  • Imagine atasata: IMG_0686.JPG
  • Imagine atasata: IMG_0687.JPG


#4 Useril este offline   Bazu 

  • 'al mai pletos
  • Grup: Members
  • Postari: 604
  • Inregistrat: 09-March 07
  • Location:Delft/Rotterdam

Postat 12 March 2008 - 06:16 PM

Dupa vopsire. Am facut cateva greseli, iar rezultatul nu este extraordinar, dar inca ma "scolesc" .
Verdele este obtinut prin amestec dupa ochi. M-a zapacit multitudinea de nuante de pe net.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_0690.JPG
  • Imagine atasata: IMG_0694.JPG
  • Imagine atasata: IMG_0699.JPG
  • Imagine atasata: IMG_0702.JPG


#5 Useril este offline   Bazu 

  • 'al mai pletos
  • Grup: Members
  • Postari: 604
  • Inregistrat: 09-March 07
  • Location:Delft/Rotterdam

Postat 12 March 2008 - 06:26 PM

Am continuat cu baia trenului de aterizare la Academy.
In a treia poza am cenzurat urmele intalnirii profunde dintre bisturiu si deget. Perfecta taietura!
Am decupat (imperfect deocamdata) zonele de evacuare a cartuselor.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_0705.JPG
  • Imagine atasata: IMG_0718.JPG
  • Imagine atasata: IMG_0716.JPG
  • Imagine atasata: IMG_0709.JPG


#6 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 12 March 2008 - 06:33 PM

Vezi postareaBazu, la 12 Mar 2008, 18:26, a spus:

Am continuat cu baia trenului de aterizare la Academy.
In a treia poza am cenzurat urmele intalnirii profunde dintre bisturiu si deget. Perfecta taietura!
Am decupat (imperfect deocamdata) zonele de evacuare a cartuselor.


Amu, daca tot te-ai chinuit sa detaliezi zona trenului oarecum de la 0, parca ar fi meritat sa o faci si corect. Si era si mai simplu. Zona care cuprinde roata nu are pereti care urmaresc conturul degajarii din aripa, ci e un compartiment dreptungiular, marginit spre fata de lonjeronul aripii, si lateral de doua nervuri.
O sa caut o poza cand ajung acasa.

#7 Useril este offline   Bazu 

  • 'al mai pletos
  • Grup: Members
  • Postari: 604
  • Inregistrat: 09-March 07
  • Location:Delft/Rotterdam

Postat 12 March 2008 - 06:41 PM

Vaiiiiiiii, nu se poateeeeeeeeee!!!! !%@^#%)@#%$)!_@Y@&#$^_@#&%&!!!
M-am luat dupa baiatul asta care a facut la 32 (cred) si la ce munca a depus, am zis ca a facut-o bine:
Imagine atasata: f6fwheelwell1.jpg
Luand asta ca reper, am ignorat ulterior orice alt semn, fiind in continuare indus in eroare de asta:
Imagine atasata: Hellcat61.jpg

Ca APOI, dupa spusele tale, sa remarc nenorocire.
Imagine atasata: Hellcat36.jpg

Cand oi fii si io in stare sa fac ceva bun cap-coada? :friends:
Acum e prea tarziu, cele 2 jumatati sunt lipite si imbinarile chituite

Aceasta postare a fost editata de Bazu: 12 March 2008 - 06:55 PM


#8 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 12 March 2008 - 11:28 PM

Pana aici ai lucrat foarte profi.
Si eu imi iau frecvent teapa de genul asta. Stau cu o geanta de CD-uri langa mine dar nu ma uit ci dau repede pe Google. In plus cu toate ca propovaduiesc folosirea POZELOR de EPOCA, ma orientez dupa diverse tablouri si caricaturi.
Imi place interiorul.
Ai vazut Hobby Boss ? Ar fi fost o alternativa !?

#9 Useril este offline   Bazu 

  • 'al mai pletos
  • Grup: Members
  • Postari: 604
  • Inregistrat: 09-March 07
  • Location:Delft/Rotterdam

Postat 14 March 2008 - 02:15 AM

Am dres-o si cu motorul. Prin combinatia celor 2 kituri ceva mai bun tot iese. Am luat randul din fata de pistoane de la Italeri si puse pe o placuta data de Academy. Placuta aia intra aproape la fix in capotaj, dar pe ea era deja turnat si al doilea rand de cilindrii (care arata destul de diferit de Italeri). Oricum cei din spate abia se vad cu motorul scos, deci cu el bagat abia se mai vede ceva.

As mai avea de rezolvat inca un rand de conducte pentru pistoanele din spate. Sa le pun, sa nu le pun... mi-e cam greu acum sa inghesui inca niste sarma in ghemul ala care a iesit acolo. Piei lene!!! :shok:
Imagine atasata: IMG_0732.JPG
Imagine atasata: IMG_0731.JPG
Imagine atasata: IMG_0733.JPG

Citeaza

Ai vazut Hobby Boss ? Ar fi fost o alternativa !?


Nu am vazut Hobbyboss-ul, dar din ce alte Hobbyboase am vazut nu pot decat sa imi dau cu presupusu si sa zic ca are sanse mari sa iasa o macheta buna si din Hobbyboss. In principiu cred ca in exterior formele si liniile sunt corecte ca si la alte machete de ale lor din generatia asta. Astea-s bune sa faci 2-3 odata.

Aceasta postare a fost editata de cartula: 14 March 2008 - 10:18 AM


#10 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 14 March 2008 - 08:39 AM

Imi place ce am vazut pina aici! Da-i bataie ca e bine!

#11 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 14 March 2008 - 12:22 PM

GROZAV subiect... si foarte, foarte pre gustul meu !
Consider F6F-ul unul din cei mai bengosi vanatori din WW-II.
La ce inmatriculari te-ai gandit pentru -3 si pentru -5 ?

Totusi... cred ca ai folosit o sarma prea groasa, ca sa figurezi in 1/72, circuitul de aprindere de la P&W R2800...

Succes !

#12 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 14 March 2008 - 12:27 PM

Sunt perfect constient ca o sa ma urasti... E foarte fain ce faci acolo, la nivel de detalii... Dar se mai strecoara si mici greseli :shok:

Ai cablat desi nu trebuie:
- in stanga, pompa de ulei pentru caseta reductorului. Nu exista cablare sau tubulatura acolo.
- in dreapta, controlul palelor elicei (cel dintre magnetouri). La fel, nu exista nici o cablare sau tubulatura acolo.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_0731.JPG


#13 Useril este offline   Bazu 

  • 'al mai pletos
  • Grup: Members
  • Postari: 604
  • Inregistrat: 09-March 07
  • Location:Delft/Rotterdam

Postat 14 March 2008 - 12:41 PM

Citeaza

Sunt perfect constient ca o sa ma urasti.

Ba din contra :shok: ! Asta si asteptam si te rog sa continui cand mai ochesti ceva. La inceput imi placea mult avionul, acum il visez. Chiar daca am dat-o in bara cu zona trenului de aterizare (si probabil o sa mai imi scape si alte chiftelute), vreau macar sa invat ceva si sa mai corectez ce se poate.
Ca reper am luat poza asta
Imagine atasata: pw280010.jpg
Sarma pe care am folosit-o e intr-adevar putin cam groasa, dar era cea mai subtire pe care am gasit-o. Desi inghit mai greu cu gandul la asta, cred ca o sa dau totul jos si regandesc.
Pentru pompa de ulei m-am lamurit, dar la controlul palelor vad cablare acolo. Ce sa-i fac pana la urma?

Acum recunosc ca mi-as fi dorit sa fie la 48 toata chestia asta (e de moment, stati fara grija)

Aceasta postare a fost editata de Bazu: 14 March 2008 - 12:44 PM


#14 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 14 March 2008 - 12:55 PM

E foarte pozibil sa ma insel, si memoria sa imi joace feste. O sa ma uit acasa.

Insa, fii atent la o chestiune. Variante de P&W R-2800 au fost zeci. Pe Hellcat a fost montata varianta -10W daca nu ma insel. Care e destul de timpurie. Si care are multiple diferente fata de, sa zicem, -34W-ul de pe Bearcat-uri. Te pot fura usor pozele la treaba asta...

Editare ulterioara...

Lasa asa cum ai facut, ca am incurcat eu borcanele. 10W-ul avea magnetourile in cutia centrala, cele doua piese cilindrice laterale fiind distribuitoarele. Deci e ok.

#15 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 14 March 2008 - 02:20 PM

Vezi postareaBazu, la 14 Mar 2008, 12:41, a spus:

Acum recunosc ca mi-as fi dorit sa fie la 48 toata chestia asta (e de moment, stati fara grija)...


Pai... n-ar trebui sa fie ("de moment")!
Caci, daca visezi CU ADEVARAT aceasta superba zburatoare a lui Belzebub, ai putea sa consideri in mod serios ideea sa TE REGALEZI, cu noul kit Eduard la 1/48 ! Nu cred ca vei avea f'un regret...

Da, Gabi, ai zis la fix, R2800-le de pe Hellcat era din seria "10" pe 3-uri si din "10W" pe 5-uri.
Acela din fotografia Bazu-lui "pare" din aceasta serie... dupe forma magnetourilor si a mecanismului de guvernare a pasului elicii.

#16 Useril este offline   Bazu 

  • 'al mai pletos
  • Grup: Members
  • Postari: 604
  • Inregistrat: 09-March 07
  • Location:Delft/Rotterdam

Postat 19 March 2008 - 10:25 PM

Trebuie sa repar ceva din ce am scris. Contrar a ceea ce am spus in prima postare, textura cauciucului rotilor de la Academy este corecta, iar per total sunt foarte bune.
Asa arata acum dupa montarea pieselor mari:
Italeri (F-3) e in plan secund.
Imagine atasata: IMG_0735.JPG
Albastrul ala al cutiei centrale se dorea a fi mult mai inchis :-) , dar de la poze se vede asa. Care este culoarea buna? Am vazut si gri deschis, si gri inchis si gri-albastru inchis.
Imagine atasata: IMG_0756.JPG
Imagine atasata: IMG_0752.JPG
Imagine atasata: IMG_0748.JPG
Asta este F-3-ul. Capotajul motorului va mai primi cateva cosmetizari.
Imagine atasata: IMG_0745.JPG
Imagine atasata: IMG_0751.JPG

Cu ocazia asta cer ajutorul vostru pentru inmatriculari. Am vazut cateva interesante prin Aeromagazin, insa am vazut candva si nu mai stiu cand si unde, un F-5 cu niste triunghiuri albe pe aripi sau ampenajul vertical.
Pe unul dintre ele (F-3) il voi vopsi in schema cu 3 culori, iar F-5-ul se pare ca isi va primi integral acel albastru inchis. Pentru F-5 insa (zic io) e cam trist sau dau o singura culoare pentru tot avionul. Pentru el vazusem niste profile cu benzi albe pe ampenaj sau diverse dungi galbene. Are cineva poze cu asa ceva?
Si inca ceva... cat de afectata era vopseaua asta americana de la soare/salinitate? Cum ar arata un avion uzat (dar nu exagerat)?
Astept orice poze/ profile interesante.

Aceasta postare a fost editata de Bazu: 19 March 2008 - 10:31 PM


#17 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 19 March 2008 - 10:51 PM

Asadar, pe puncte:

* Culoarea cutiei reductorului e "Engine Grey" , nu am la indemana chiar acum docomentatia dar culoarea care ai dat-o arata bine.
* Vopseaua ANA 623 Glossy Sea Blue era extraordinar de rezistenta la uzura, a fost folosita pana prin anii '50 si e tare greu sa gasesti pose cu ciobituri chiar si foarte mici in vopsea.
Aceeasi situatie e si in cazul vopselelor anterioare, cam tot ce zbura de pe portavion era si foarte bine intretinut, si nici nu existau factori abrazivi. Deci nu te baga la ciupituri daca n-ai o poza. Erau relativ impecabile (mai putin urme de ulei, fum, scurgeri).
* Ce spui tu de triunghiuri benzi, etc sunt marcajele de recunoastere de grup, care erau comune unui grup aerian. Introduse spre sfarsitul razboiului
* Benzile galbene, antrenament / rezerva / postbelice in genere.

Urmeaza pozele.

#18 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 19 March 2008 - 11:40 PM

Uite o serie de pisici cu desene geometrice de grup (erau si pe coada, si pe suprafata aripii drepte). Daca vrei, am lista cu toate figurile geometrice si grupul asociat. Cred ca aveau ceva de invatat pilotii, ca sa le poata recunoaste :-)
Sursa: F6F Hellcat Aces - Osprey

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: f6faces.jpg


#19 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 19 March 2008 - 11:51 PM

Uite lista de simboluri

(Navy Air Colors volume 1, Squadron Publications)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Gsymbols.jpg


#20 Useril este offline   Bazu 

  • 'al mai pletos
  • Grup: Members
  • Postari: 604
  • Inregistrat: 09-March 07
  • Location:Delft/Rotterdam

Postat 20 March 2008 - 12:01 AM

Chiar vroiam sa intreb cum vin cele pe aripa. Multumesc mult, ma ajuta. Interesante, zic io, pentru toata lumea. Intr-unul din desene apare un sah pe coada colorat alb-negru. E cumva galben-alb? Negru mi se pare ciudat pe un albastru asa inchis.
Zau ca nu imi place sa fiu Gica contra, dar am un profil cu benzi galbene si se poate sa nu fie de antrenament (nu stiu, de aia intreb).
Pagina e din Aeromagazin, nr. 25 (nu stiu care e regimul, asa ca, daca nu trebuia sa o pun, se poate sterge).

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Picture_019.jpg

Aceasta postare a fost editata de Bazu: 20 March 2008 - 12:15 AM


Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi