Forum Machete,Modelism,Hobby: F3H-2M Demon 1/48 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

F3H-2M Demon 1/48

#1 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 10 March 2008 - 08:53 PM

Kitul a fost produs la origini de firma Grand Phoenix intr-un numar relativ limitat de exemplare, care s-au epuizat relativ repede. La momentul respectiv pretul mi s-a parut usor mare, asa ca am tot amanat achizitia... Pana cand evident am ramas cu buza umflata.

Spre norocul meu, AZ Models au reeditat kit-ul Grand Phoenix, singura modificare fiind inlocuirea mastilor Eduard din vinil cu masti Eduard din banda de mascare galbena, net superioara.
Kitul contine cateva rame din plastic relativ moale, short-run, cateva pungute cu piesele din rasina (cockpit, compartimentele trenului de aterizare, roti, efuzor, alte mici piese), o foaie micuta dar suficienta de photoetch, mastile pentru cabina si roti, si foaia de decal-uri continand 2 variante.
O recenzie completa gasiti aici: http://kits.kitrevie...nreviewbg_1.htm (e pentru varianta Grand Phoenix, dupa cum ziceam)

Asamblarea si vopsirea cockpit-ului din rasina n-a prezentat probleme deosebite, panoul de instrumente este furnizat sub forma de PE + folie transparenta...
Cam asta a iesit:
Imagine atasata: _MG_1782.JPG

Cockpit-ul este prins intre cele 2 jumatati care formeaza botul, si marginile interioare ale prizei de admisie...
Imagine atasata: _MG_1789.JPG

Compartimentele franelor aerodinamice nu se potriveau stralucit, si oricum nu stau deschise la sol... Asa ca am pus direct franele aerodinamice in deschizaturile fuselajului (dupa ce am pilit destul de mult)
Imagine atasata: _MG_1785.JPG

Am deschis niste evacuari, ca aratau cam ciudat doar figurate...
Imagine atasata: _MG_1791.JPG Imagine atasata: _MG_1792.JPG

Pentru a fixa piesele din interiorul prizelor de aer, am creat niste santuri cu o scula de gravat:
Imagine atasata: _MG_1795.JPG

Si asa arata dupa montaj si vopsire. Zona neagra am vopsit-o pentru a da impresia corecta cand se uita cineva in prizele de aer :friends:
Imagine atasata: _MG_1798.JPG

Dupa mult chin, rugaminti, si aplicarea esentei de pila in multiple zone, am reusit sa inchid semifuselajele. Doar sus, astept sa se usuce bine-bine si trebuie sa repet operatiunea si pe burta.
Imagine atasata: _MG_1799.JPG

#2 Useril este offline   ikarus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 299
  • Inregistrat: 05-December 06

Postat 10 March 2008 - 09:45 PM

hmm, na-m mai auzit de avionul acesta !
panoul din carlinga arata foarte bine ! bafta in continuare


.. va trebui si eu sa postez diorama. ... cand e gata :friends:

#3 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 10 March 2008 - 10:06 PM

Vezi postareaikarus, la 10 Mar 2008, 21:45, a spus:

hmm, na-m mai auzit de avionul acesta !


Anii '50 si '60 sunt plini de avioane interesante, si probabil prea putin cunoscute. D-asta imi si place atat de mult perioada in cauza.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: f3h.jpg


#4 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 11 March 2008 - 05:49 AM

Vezi postareacartula, la 10 Mar 2008, 22:06, a spus:

Anii '50 si '60 sunt plini de avioane interesante, si probabil prea putin cunoscute. D-asta imi si place atat de mult perioada in cauza.


Grozav de interesant subiect !
Si... din cate stiu... mai ai ceva "rubedenii" care-si asteapta randul, de a fi bagate in seama.

Am sa urmaresc acesc topic, cu mare placere.

#5 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 11 March 2008 - 03:40 PM

Vezi postareaDRAGOS, la 11 Mar 2008, 05:49, a spus:

Vezi postareacartula, la 10 Mar 2008, 22:06, a spus:

Anii '50 si '60 sunt plini de avioane interesante, si probabil prea putin cunoscute. D-asta imi si place atat de mult perioada in cauza.


Grozav de interesant subiect !
Si... din cate stiu... mai ai ceva "rubedenii" care-si asteapta randul, de a fi bagate in seama.

Am sa urmaresc acesc topic, cu mare placere.


Pai am destule pe teava, sper sa am si timp de ele... Ca tare faine sunt.

Revenind la 'dracusor'...

Am lipit burta, din aproape in aproape, ajutandu-ma de o chinga ca sa tin jumatatile apropiate.
Imagine atasata: _MG_1800.JPG

Si dupa chituire, uscare si slefuire am purces la regravarea liniilor de panou pierdute.
Imagine atasata: _MG_1801.JPG
Pentru regravare, am folosit banda de plastic Dymo si o lama de gravat de la Olfa.

#6 Useril este offline   uhu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 851
  • Inregistrat: 12-August 05
  • Location:Lugoj

Postat 11 March 2008 - 04:19 PM

Fain avion, subiectul ma intereseaza si pe mine deoarece il am si eu undeva in stiva...spor la lucru in continuare...

#7 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 17 March 2008 - 05:52 PM

Un lucru care nu mi-a placut la kit e faptul ca are placile de la baza profundoarelor figurate pe fuselaj, destul de slab, desi ele sunt atasate in realitate pe profundoare
Cam asa arata in kit:
Imagine atasata: _MG_1886.jpg
Cam asa arata in realitate:
Imagine postata

Pentru a le reface, am aplicat vopsea cu marker-ul pe marginea piesei figurata pe fuselaj, am presat o bucata de plastic si am obtinut o forma aproximativa, care a fost finisata pana la forma corecta.
Imagine atasata: _MG_1887.jpgImagine atasata: _MG_1889.jpgImagine atasata: monthly_03_2008/post-3-1205768996.jpgMG_1890.jpg]Imagine atasata: _MG_1891.jpg

Pentru a obtine si piesa de pe partea opusa, am lipit-o pe cea finisata de o bucata de plastic cu bada dublu adeziva, si am taiat pe contur.
Imagine atasata: monthly_03_2008/post-3-1205769095.jpg

Apropos, un site cu o sumedenie de poze in detaliu cu F3H se gaseste aici (tot acest site e si sursa fotografiei de mai sus):
http://www.philsaero...om/f3h/f3h.html

#8 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 17 March 2008 - 05:54 PM

In final, arata cam asa:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: _MG_1895.jpg


#9 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 18 March 2008 - 09:25 PM

Am adaugat si benzile de fixare pe profundoare...
Imagine atasata: _MG_1903.jpg

Am purces la modificari asupra aripilor... Intre eleroane si flapsuri ar trebui sa fie tevile de aerisire ale rezervoarelor din aripi...
Cam asa arata kit-ul:
Imagine atasata: _MG_1896.jpg

Cam asa arata realitatea:
Imagine postata

Drept urmare, am decupat ce era prezent in kit...
Imagine atasata: _MG_1899.jpg

Si am inlocuit cu o teava de cupru aplatizata in menghina, si dupa aceea gaurita cu un burghiu foarte ascutit.
Imagine atasata: monthly_03_2008/post-3-1205868237.jpg
Imagine atasata: _MG_1902.jpg

Cam atat momentan... Scuze daca v-am plictisit :-)

#10 Useril este offline   ikarus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 299
  • Inregistrat: 05-December 06

Postat 18 March 2008 - 09:30 PM

frumos lucrat pana acum !
dar apare acea bucata de fier de pe aripa, cu multe gauri si o forma ciudata .... pare a fi "o frina de aer" sau ce e ?
Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de ikarus: 18 March 2008 - 09:32 PM


#11 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 18 March 2008 - 09:37 PM

Vezi postareaikarus, la 18 Mar 2008, 21:30, a spus:

frumos lucrat pana acum !
dar apare acea bucata de fier de pe aripa, cu multe gauri si o forma ciudata .... pare a fi "o frina de aer" sau ce e ?


Da, in poza este un spoiler. In mod normal (adica nu in muzee) spoiler-ul in cauza sta inchis la sol. Kit-ul da o piesa fotodecupata, care insa o voi aplica doar dupa vopsirea benzilor antiderapante pe aripa.

PS: oricum, respectivul spoiler, ca si alte cateva chestiuni tehnice, a fost adaugat ulterior inceperii productiei. Unele avioane il aveau, altele nu.
Am gasit o poza cu modex 210 din VF-61 "Jolly Rogers" care nu prezinta respectivele spoilere. 210 e unul din subiectele colii de decal-uri.
Aceeasi situatie este si in cazul dispozitivului de realimentare in zbor, adaugat ulterior productiei la -2M.

#12 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 18 March 2008 - 09:46 PM

O poza cu 210 (se remarca absenta pilonilor de sub aripi, a spoilerelor si a dispozitivului de realimentare):

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: model210_vf61.jpg


#13 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 13 July 2008 - 09:40 PM

Dupa aproape 4 luni, am mai apucat sa mai lucrez cate ceva... M-am decis sa refac evacuarile de gaze si cartuse de la tunuri, ceea ce e dat in kit e penibil.
In kit arata asa:
Imagine atasata: _MG_3177.JPG
In realitate, situatia sta asa:
Imagine postata

Am realizat prin stratificarea unor bucati de stiren formele corecte ale evacuarilor, iar piesa astfel obtinuta am potrivit-o intr-o gaura data in fuselaj in pozitia corecta.
Imagine atasata: _MG_3178.JPG

Am taiat/pilit/slefuit la forma, iar rezultatul e incomparabil mai bun fata de ceea ce exista in kit:
Imagine atasata: _MG_3187.JPGImagine atasata: _MG_3188.JPG

Mai ramane sa adaug deflectorul de gaze (tabla curbata dinspre exterior) dupa vopsire

#14 Useril este offline   ict 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 268
  • Inregistrat: 20-January 05

Postat 13 July 2008 - 09:45 PM

Arata foarte ingrijit si dichisit lucrat. Felicitari,

ict

#15 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 29 July 2008 - 10:19 AM

Am mai lucrat nitel, am inceput prin a chitui imbinarea dintre aripa si fuselaj. Pentru a nu distruge detaliile din jur, am folosit banda de mascare, pentru acoperirea golurilor MrSurfacer.
Imagine atasata: _MG_3192.jpgImagine atasata: _MG_3193.jpg

Pentru a figura banda de la imbinarea aripii cu fuselajul, am lipit o fasie de tabla de plumb, si folosindu-ma de o tija flexibila de otel de 0.5mm pe post de distantier, am taiat-o la dimensiuni.
Imagine atasata: _MG_3203.jpg

Dupa indelungi ezitari, am hotarat sa elimin tot ce are legatura cu spoilerele de la incastrarea aripii... N-am reusit sa gasesc nici o poza cu avionul care vreau sa-l fac (210) avand spoilere. Mai mult, in toate pozele, daca sunt prezente spoilerele pe un aparat, atunci respectivul are si dispozitivul de realimentare in zbor. N-am gasit in nici o poza spoilere fara dispozitiv de realimentare (sau invers)
Imagine atasata: _MG_3205.jpg

Pentru a figura zonele anti-derapante de la incastrarea aripii, am decis sa folosesc "Cast a Coat" de la SmallShop ( http://cammett.websd...orials/cast.htm )
Am mascat folosind banda de vinil portiunea pe care urmeaza sa aplic (mai putin busonul de la rezervorul din aripa)
Imagine atasata: _MG_3213.jpgImagine atasata: _MG_3214.jpg

Dupa aplicare, efectul obtinut e foarte realist, textura fiind foarte subtila.
Imagine atasata: _MG_3218.jpg

Cam atat momentan... Multumesc.

#16 Useril este offline   FlyBoy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1937
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Location:Bucuresti

Postat 29 July 2008 - 02:29 PM

Foarte interesant subiectul, si frumoasa executia. Te urmaresc cu atentie, keep on! :shiftyninja:

#17 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 29 July 2008 - 08:09 PM

In timpul lucrului, am intalnit o problema neplacuta...

Franele aerodinamice, lipite in pozitia inchis, au necesitat mult smirghel ca sa arate decent. Asta insemnand ca trebuiesc regravate. Regravarea ar fi simpla, insa au o forma destul de complexa, iar materialele diferite din zona complica situatia (rasina + plastic). In plus, franele pe avionul real sunt pline de gauri, gauri pe care piesa din rasina le avea figurate sub forma de adancituri, si nici acelea prea adanci...
Imagine postata
Ca sa impusc doi iepuri dintr-un foc, am decis sa imi fac din tabla de alama forma franelor, pentru a le putea grava mai usor, si in plus sa am si ghidaj pentru realizarea gaurilor. La 0.3mm, burghiul sare imediat daca nu e ghidat precis.

Forma exterioara a fost facuta prin decupare si pilire, iar gaurile pe o masa in coordonate, folosind pe post de burghiu un ac de otel. Ce a iesit, se vede in poza de mai jos. Ca sa va faceti o idee, dimensiunea piesei este de 21mm x 12mm

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: _MG_3222.jpg


#18 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12674
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 30 July 2008 - 07:17 AM

Incintat de ce am vazut! :shiftyninja:

#19 Useril este offline   tomi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 771
  • Inregistrat: 11-January 05
  • Location:Constanta / Trier
  • Interests:Aviatie - WW II & Jets

Postat 30 July 2008 - 09:36 AM

Solutile tehnice pe care le pui in practica ma lasa... :shiftyninja:

Urmaresc cu interes derularea "evenimentelor" :lol:

#20 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 31 July 2008 - 01:48 PM

Am finalizat tabla care o voi folosi drept 'model' prin ajustarea gaurilor cu un burghiu de 0.3mm (find deja realizata gaura, a trebuit doar finisata), si am eliminat bavurile rezultate in urma operatiunilor cu o pila fina...

Pentru regravare, am trasat in 2 faze pentru a putea tine forma perfect fixa, asigurand-o cu banda adeziva in fiecare capat, succesiv.
Imagine atasata: _MG_3227.jpg

Dupa ce am terminat si am finisat gravarea, am trecut la gaurire. De ce mi-era frica n-am scapat, evident. Initial(adica atunci cand m-am apucat de avion) am incercat gaurirea direct pe piesa, folosind adanciturile pe post de ghidaje. Pana m-am prins ca e o solutie proasta, apucasem deja sa gauresc 1 frana si jumatate din cealalta.
Dupa ce mi-a venit ideea cu matrita pentru gauri, a trebuit sa umplu gaurile precedente, operatiune extrem de anevoioasa, fiind foarte mici in diametru. In unele parti a iesit OK, dar in altele, acolo unde noile gauri au nimerit pe marginea uneia vechi, au aparut probleme.
Imagine atasata: _MG_3231.jpg

Dupa cum se vede si din poza, in zona de jos unde nu apucasem sa realizez gaurile initial, lucrurile au mers excelent. Insa in partea de sus, unde gaurisem deja anterior si a trebuit umplut, situatia nu e prea roza. Inca stau sa ma gandesc cum sa fac sa le umplu, in cazul asta am incercat cu MrSurfacer dar n-a fost suficient se pare.

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

11 useri citesc topicul
0 membri, 11 vizitatori, 0 utilizatori anonimi