F3H-2M Demon 1/48
#41
Postat 09 August 2008 - 03:32 PM
Avionul la origini a fost vopsit in urmatoarele straturi (toate aplicate zic eu identic):
Peste Surfacer, au fost:
1 - strat de preshading cu gri inchis pentru zonele cu gri
2 - strat de alb pe burta
3 - strat de gri pe spate
4 - strat de alb pentru varii corectii pe burta
5 - strat de gri pe spate, in zonele care se exfoliasera
6 - negru pentru bot
Ei bine, amoniacul a scos in cateva secunde:
- stratul de gri de pe spate (3), care deja stiam ca nu rezista de nici un fel
- stratul de alb de corectie (4)
Restul, n-au fost afectate de loc. Al naibii de interesant.
#42
Postat 09 August 2008 - 04:17 PM
Cit priveste treaba cu straturile, probail e treaba de solvent, suportul pigmentilor in amestecul de vopsea sau timpii de uscare ai vopselei. Asta a facut ca reactia sa fie diferita, desi ma mir, daca ma uita ca 2 si 3 sunt acelasi lucru! In fine...schimba vopseaua!
Stiam ca nu prea erai un fan al acrilicelor....
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 09 August 2008 - 04:19 PM
#43
Postat 09 August 2008 - 04:29 PM
Dupa cum ziceam, reparatiile care le-am facut la stratul original de gri (deci practic cele mai proaspete straturi de gri), n-au vrut sa plece de pe macheta, sunt tare solid ancorate. In schimb, stratul original s-a dus de parca n-a fost, nu mi-a venit sa cred.
O sa incerc sa-mi dau seama pe baza faptului ca straturile care au facut belele au fost date in aceeasi zi, la cateva ore distanta. Ceva s-a intamplat atunci... Dar habar nu am ce anume.
#44
Postat 11 August 2008 - 02:53 PM
#45
Postat 11 August 2008 - 03:32 PM
Am mai facut o incercare, sa elimin posibilitatea 'contaminarii' suprafetei cu grasimi sau altceva. Am matuit bine-bine inca o data zona aripilor (pasla speciala abraziva + abraziv pasta), am curatat-o, si inainte de a vopsi am sters cu alcool. N-am mai atins zona in cauza, am purtat manusi de bumbac, tot tacamul. Ghinion, vopseaua s-a comportat cam la fel. Poate un pic mai bine, insa in continuare a sarit la banda de mascare, iar dupa aceea la un smirghel foarte fin, s-a desprins in fasii. Pentru acest al doilea test, am folosit o alta sticluta de vopsea, in ideea ca poate ce folosita initial era 'defecta'.
In paralel, am facut un test pe o foaie de plastic, pe care am realizat un caroiaj de 4 zone. 2 cu plastic lucios, fara macar a fi spalat, si alte 2 pe care le-am matuit si curatat. Am vopsit cate un set de zone( adica neatins/matuit-curatat) folosind vopsea direct din sticluta, iar pentru al doilea set, vopsea in combinatie cu Klear.
Dupa uscare, am facut testul cu unghia, rezultatele fiind dupa cum urmeaza (prima cel mai urat comportament, ultima cea mai buna comportare)
- pe zona necuratata, vopsea din sticla, s-a luat in fasii, spre 5mm odata
- pe zona matuita, vopsea din sticla, s-a luat dar mai putin, 1-2mm
- pe zona necuratata, vopsea cu klear, s-a luat cam la fel cu cea de mai sus, fasii 1-2mm
- pe zona matuita, vopsea+klear, cu mare greutate am reusit sa o afectez. De abea dupa cateva incercari a aparut o ciobitura mica, sub 1mm
Testul 2, am luat-o la smirghel fin.
- pe zona necuratata, vopsea din sticla, vopseaua pur si simplu s-a faramitat si a putut fi eliminata extrem de usor. Interesant ca au existat cateva puncte unde a parut sa reziste mai bine.
- pe zona necuratata, vopsea+klear, nu a mai aparut faramitarea, insa vopseaua tot a sarit pe zone intinse, ramanand margini drepte.
- pe zona matuita, vopsea din sticla, vopseaua a tinut acceptabil, au existat mici puncte unde s-a faramitat dar la final marginile au fost netede. Deci aparent s-a comportat bine
- pe zona matuita, vopsea+klear, vopseaua a tinut destul de bine nefiind mari probleme.
Pozele cu testele deseara, ca nu le am momentan cu mine.
A, inca ceva. Stie cineva o metoda de a curata vopseaua asta, fara a afecta insa stratul de Mr.Surfacer de dedesubt? Lichidul de frana afecteaza surfacer-ul, deci pica, amoniacul nu a functionat si ceva mai concentrat decat cel 13% nu am de gand sa folosesc, e suficient de toxic.
#49
Postat 17 August 2008 - 11:25 PM
Am mai facut ceva teste, sa invat cum se comporta vopselele astea...
Primul test, sa vad cum prind pe grundurile care le folosesc. 2 grunduri (Tamiya si Gunze), 2 zone (una matuita cu pasla abraziva, una lustruita bine de tot, foarte lucioasa). Vopsea din recipient direct
Evident, vopseaua a tinut mai bine pe zonele matuite, pe cele lucioase a tinut extrem de prost. Interesant, a tinut mai bine (semnificativ chiar) pe zona de grund Tamiya, unde n-a avut tendinta sa se 'rupa' in fasii.
Un al doilea test, a fost sa vad cat de bine acopera si se lucreaza daca o combin cu Klear. M-am lamurit cu aderenta de la testul initial, acum am folosit 3 zone (1 la 1, vopsea nediluata, si 2 parti vopsea la 1 parte Klear).
*In raport 1/1 apar probleme la aplicare, fiind destul de diluata 'curge', se usuca greu, si necesita straturi succesive pentru a obtine o saturatie satisfacatoare a culorii
* in raport 2/1, inca trebuie avuta grija la aplicare, exista inca tendinta de a curge/balti, insa mult redusa, in plus timpul de uscare e semnificat mai redus fata de combinatia precedenta. Saturatia e foarte buna.
* vopseaua nemodificata a fost 'proba martor', privitor la saturatie/timp de uscare/etc.
Dupa uscare, am dat cu unghia (ca sa lamuresc, testul cu unghia nu il fac dand peste suprafata, ci infigand cu putere si incercand sa smulg vopseaua).
Amestecul 1/1 aproape nu am reusit sa-l afectez, desi m-am straduit. S-a ciobit un pic pe colt.
Amestecul 2/1 a fost afectat, insa nu foarte mult. Si aici a fost nevoie de cateva incercari ca sa reusesc sa-l 'rup'.
Vopseaua nemodificata a tinut initial bine, dar cand am trecut de stratul de suprafata, s-a cam dus.
La smirghel, dupa cum ma asteptam, raportul 1/1 a tinut perfect si s-a lasat 'netezit' fara probleme, cel 2/1 a rezistat aproape la fel de bine, iar vopseaua nemodificata a cedat mult mai usor decat oricare din amestecuri
Personal, am ajuns la concluzia ca varianta castigatoare e de 2 parti vopsea la 1 parte Klear... Am si folosit combinatia asta pentru a incepe revopsirea avionului.
#50
Postat 17 August 2008 - 11:30 PM
Am decupat locasurile cu o freza, si am lipit cu CA 2 bucati de rasina colorata. Pilit cu pila diamantata la nivel cu mare atentie, sa reduc zona afectata, si dupa aceea lustruite cu un set de pile de unghii.
#51
Postat 18 August 2008 - 08:24 PM
M-am decis sa le refac de la zero, prin strunjire.
Prima jamba se vede in poza de mai jos, alaturi de ce este dat de catre kit.
#53
Postat 19 August 2008 - 11:43 AM
Citeaza
Si da, aderenta nu cred ca depinde de felul agitarii.
Cam nasoala treaba cu necentratul jumatatilor matritei! Daca pilesti obtii ceva perfect...oval! Ma gindeam daca paretea cu butucul rotii nu ai fi putut sa o torni in rasina dupa o matrita facuta din sirma la care sa atasezi doar butucul.
#54
Postat 19 August 2008 - 11:52 AM
Z-mare, la 19 Aug 2008, 12:43, a spus:
Z, prea mare munca, pentru nimic. Spre interior o sa vina roata, iar la exterior capacul trenului de aterizare. Practic butucul nici nu va fi vizibil. Iar piesa care a ramas, nefiind circulara la origini, am putut sa o pilesc la o forma corespunzatoare. Nu s-ar fi justificat efortul sa o torn, si ar fi fost o problema cu rasina. La o forma ca cea din poza, orice sarma ai fi pus, tot ar fi cedat rasina si s-ar fi indoit, e totusi 1/48 si destul de greu. Singura alta solutie ar fi fost turnarea din metal alb, insa era un pic prea mult.
Asa, cu piesa strunjita, tija de otel si restul de tren original, e extrem de solid. Oricum, azi-noapte am terminat de prelucrat si a doua bucata.