Forum Machete,Modelism,Hobby: F3H-2M Demon 1/48 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

F3H-2M Demon 1/48

#41 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 09 August 2008 - 03:32 PM

Informatii noi... Am terminat de imbaiat avionul in solutie de amoniac 13%, si am ramas uimit....

Avionul la origini a fost vopsit in urmatoarele straturi (toate aplicate zic eu identic):

Peste Surfacer, au fost:

1 - strat de preshading cu gri inchis pentru zonele cu gri
2 - strat de alb pe burta
3 - strat de gri pe spate
4 - strat de alb pentru varii corectii pe burta
5 - strat de gri pe spate, in zonele care se exfoliasera
6 - negru pentru bot

Ei bine, amoniacul a scos in cateva secunde:
- stratul de gri de pe spate (3), care deja stiam ca nu rezista de nici un fel
- stratul de alb de corectie (4)

Restul, n-au fost afectate de loc. Al naibii de interesant.

#42 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12674
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 09 August 2008 - 04:17 PM

:-( :pardon: Pai Cartula, prin prospecte scrie ca e vopsea cu cea mai mare aderenta la plastic ,ca ...bla, bla, bla. Si da, m-am convins ca nu tratametul aplicat suprafetei a fost de vina, ci vopseaua in sine nu e buna! Dupa ce am citit cele scrise de tine, am zis " nu se poate, ai gresit pe undeva" si m-am repezit la plasticul cu mostre de vopsea, pe care pusesem, asa de incercare, citeva pete de culoare, sa vad cum arata. Ei bine, vopseaua e uscata si rasuscata (sincer, am crezut ca aici ai gresit, nu ai lasat timp suficient vopseaua la uscat ;-) ), ca e depusa acu' citeva luni. Am dat cu unghia peste ea, asa mai cu mila! Ce a rezultat se vede mai jos! Si, atentie, acelasi tratamet, ba mai abitit daca am vazut ca nu se intmpla nimic, a fost aplicat si vopselelor Agama, MM si Revell, fara sa se intimple absolut nimic!
Cit priveste treaba cu straturile, probail e treaba de solvent, suportul pigmentilor in amestecul de vopsea sau timpii de uscare ai vopselei. Asta a facut ca reactia sa fie diferita, desi ma mir, daca ma uita ca 2 si 3 sunt acelasi lucru! In fine...schimba vopseaua!
Stiam ca nu prea erai un fan al acrilicelor.... :huh:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: val_1.jpg

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 09 August 2008 - 04:19 PM


#43 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 09 August 2008 - 04:29 PM

Eu sincer incerc sa-mi dau seama ce a cauzat exact problema. Pentru ca atat albul, cat si cea gri, au avut straturi care au rezistat perfect.
Dupa cum ziceam, reparatiile care le-am facut la stratul original de gri (deci practic cele mai proaspete straturi de gri), n-au vrut sa plece de pe macheta, sunt tare solid ancorate. In schimb, stratul original s-a dus de parca n-a fost, nu mi-a venit sa cred.

O sa incerc sa-mi dau seama pe baza faptului ca straturile care au facut belele au fost date in aceeasi zi, la cateva ore distanta. Ceva s-a intamplat atunci... Dar habar nu am ce anume.

#44 Useril este offline   eugen 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1530
  • Inregistrat: 02-November 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie post WWII

Postat 11 August 2008 - 02:53 PM

Vreau sa spun ca, citind cele de mai sus, m-am repezit sa caut niste ramasite de plastic "vopsite" cu Vallejo, seria Panzer Aces (vopsele pentru pensula). Culorile sunt 305/306 Light/Dark Rubber. "Vopsirea" s-a facut cu ajutorul "tuturoiului" cu care sunt prevazute recipientele, intinzand o picatura de vopsea atat cat s-a putut. Asta s-a intamplat acum mai bine de 2 luni. Imi aduc aminte ca, dupa cateva zile, am dat cu degetul pe supratetele vopsite si totul a fost OK. Acum am dat din nou cu degetul si... vopseaua se curata fain-frumos (nu foarte usor, dar nici cu prea mult efort). Foarte adevarat este ca n-am spalat / curatat suprafetele. E totusi ciudat ca dupa o bucata de vreme sa se intample asta. O sa incerc din nou, respectand tot tacamul.

#45 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 11 August 2008 - 03:32 PM

Ei, eu am tot incercat sa imi dau seama care-i problema, si cum poate fi rezolvata... Deja mi-e intr-un fel sa incerc pe avion, faptul ca nu am reusit sa curat TOATA vopseaua folosind amoniac imi ridica probleme privind modul in care trebuie sa tratez problema. Pe burta, in zonele cu alb, sunt portiuni unde vopseaua a ramas in ambele straturi, si portiuni unde a ramas doar stratul initial, asta face ca intreaga burta sa para patata.

Am mai facut o incercare, sa elimin posibilitatea 'contaminarii' suprafetei cu grasimi sau altceva. Am matuit bine-bine inca o data zona aripilor (pasla speciala abraziva + abraziv pasta), am curatat-o, si inainte de a vopsi am sters cu alcool. N-am mai atins zona in cauza, am purtat manusi de bumbac, tot tacamul. Ghinion, vopseaua s-a comportat cam la fel. Poate un pic mai bine, insa in continuare a sarit la banda de mascare, iar dupa aceea la un smirghel foarte fin, s-a desprins in fasii. Pentru acest al doilea test, am folosit o alta sticluta de vopsea, in ideea ca poate ce folosita initial era 'defecta'.

In paralel, am facut un test pe o foaie de plastic, pe care am realizat un caroiaj de 4 zone. 2 cu plastic lucios, fara macar a fi spalat, si alte 2 pe care le-am matuit si curatat. Am vopsit cate un set de zone( adica neatins/matuit-curatat) folosind vopsea direct din sticluta, iar pentru al doilea set, vopsea in combinatie cu Klear.

Dupa uscare, am facut testul cu unghia, rezultatele fiind dupa cum urmeaza (prima cel mai urat comportament, ultima cea mai buna comportare)

- pe zona necuratata, vopsea din sticla, s-a luat in fasii, spre 5mm odata
- pe zona matuita, vopsea din sticla, s-a luat dar mai putin, 1-2mm
- pe zona necuratata, vopsea cu klear, s-a luat cam la fel cu cea de mai sus, fasii 1-2mm
- pe zona matuita, vopsea+klear, cu mare greutate am reusit sa o afectez. De abea dupa cateva incercari a aparut o ciobitura mica, sub 1mm

Testul 2, am luat-o la smirghel fin.

- pe zona necuratata, vopsea din sticla, vopseaua pur si simplu s-a faramitat si a putut fi eliminata extrem de usor. Interesant ca au existat cateva puncte unde a parut sa reziste mai bine.
- pe zona necuratata, vopsea+klear, nu a mai aparut faramitarea, insa vopseaua tot a sarit pe zone intinse, ramanand margini drepte.
- pe zona matuita, vopsea din sticla, vopseaua a tinut acceptabil, au existat mici puncte unde s-a faramitat dar la final marginile au fost netede. Deci aparent s-a comportat bine
- pe zona matuita, vopsea+klear, vopseaua a tinut destul de bine nefiind mari probleme.

Pozele cu testele deseara, ca nu le am momentan cu mine.

A, inca ceva. Stie cineva o metoda de a curata vopseaua asta, fara a afecta insa stratul de Mr.Surfacer de dedesubt? Lichidul de frana afecteaza surfacer-ul, deci pica, amoniacul nu a functionat si ceva mai concentrat decat cel 13% nu am de gand sa folosesc, e suficient de toxic.

#46 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12674
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 11 August 2008 - 06:11 PM

Incearca cu alcool etilic, dar nu 100%, ci incearca sa-l diluezi in diverse proportii. Eu am obtinut rezultate, e drept pe acrilic Tamyia, in proportie de 1/1 alcool etilic, apa distilata.

#47 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 11 August 2008 - 06:34 PM

Mostrele de test:
Imagine atasata: _MG_3272.jpg

In imaginea de mai jos se observa cum se rupe vopseaua la atingerea cu smirghelul. Am dat pe zonele unde s-a smuls la banda de mascare:
Imagine atasata: _MG_3273.jpg

#48 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12674
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 13 August 2008 - 05:02 PM

Se comporta ciudat, ca si cum componenta vopelei nu ar fi aceeasi...Cum ai amestecat vopseaua? Cu ansa sau prin scuturare? Desi nu cred ca asta ar putea fi o cauza....ciudat...

#49 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 17 August 2008 - 11:25 PM

Z, scuze ca n-am raspuns mai devreme. Vopseaua a fost amestecata prin scuturare, e procedura recomandata de producator chiar. Si oricum, ca sa bagi ansa, trebuie sa demontezi sticluta pentru ca are picurator, nu tocmai usor intotdeauna. Oricum, cum bine banuiesti, chiar nu conteaza.

Am mai facut ceva teste, sa invat cum se comporta vopselele astea...

Primul test, sa vad cum prind pe grundurile care le folosesc. 2 grunduri (Tamiya si Gunze), 2 zone (una matuita cu pasla abraziva, una lustruita bine de tot, foarte lucioasa). Vopsea din recipient direct
Imagine atasata: _MG_3275.jpg

Evident, vopseaua a tinut mai bine pe zonele matuite, pe cele lucioase a tinut extrem de prost. Interesant, a tinut mai bine (semnificativ chiar) pe zona de grund Tamiya, unde n-a avut tendinta sa se 'rupa' in fasii.

Un al doilea test, a fost sa vad cat de bine acopera si se lucreaza daca o combin cu Klear. M-am lamurit cu aderenta de la testul initial, acum am folosit 3 zone (1 la 1, vopsea nediluata, si 2 parti vopsea la 1 parte Klear).
*In raport 1/1 apar probleme la aplicare, fiind destul de diluata 'curge', se usuca greu, si necesita straturi succesive pentru a obtine o saturatie satisfacatoare a culorii
* in raport 2/1, inca trebuie avuta grija la aplicare, exista inca tendinta de a curge/balti, insa mult redusa, in plus timpul de uscare e semnificat mai redus fata de combinatia precedenta. Saturatia e foarte buna.
* vopseaua nemodificata a fost 'proba martor', privitor la saturatie/timp de uscare/etc.
Imagine atasata: _MG_3277.jpg

Dupa uscare, am dat cu unghia (ca sa lamuresc, testul cu unghia nu il fac dand peste suprafata, ci infigand cu putere si incercand sa smulg vopseaua).
Amestecul 1/1 aproape nu am reusit sa-l afectez, desi m-am straduit. S-a ciobit un pic pe colt.
Amestecul 2/1 a fost afectat, insa nu foarte mult. Si aici a fost nevoie de cateva incercari ca sa reusesc sa-l 'rup'.
Vopseaua nemodificata a tinut initial bine, dar cand am trecut de stratul de suprafata, s-a cam dus.
Imagine atasata: _MG_3278.jpg

La smirghel, dupa cum ma asteptam, raportul 1/1 a tinut perfect si s-a lasat 'netezit' fara probleme, cel 2/1 a rezistat aproape la fel de bine, iar vopseaua nemodificata a cedat mult mai usor decat oricare din amestecuri
Imagine atasata: _MG_3279.jpg

Personal, am ajuns la concluzia ca varianta castigatoare e de 2 parti vopsea la 1 parte Klear... Am si folosit combinatia asta pentru a incepe revopsirea avionului.

#50 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 17 August 2008 - 11:30 PM

Evident, dupa ce am revopsit pentru a doua oara aripile, am realizat ca am uitat sa fac luminile de pozitie din capete. :-)

Am decupat locasurile cu o freza, si am lipit cu CA 2 bucati de rasina colorata. Pilit cu pila diamantata la nivel cu mare atentie, sa reduc zona afectata, si dupa aceea lustruite cu un set de pile de unghii.
Imagine atasata: _MG_3284.jpg

#51 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 18 August 2008 - 08:24 PM

Ca sa mai scap de problemele cu vopseaua, am zis sa trec la trenul de aterizare... Din pacate, cele din kit au detalii foarte slabute, si mai mult decat atat, jumatatile matritei nu au fost aliniate corect, astfel ca sunt greu de scos la lumina.
M-am decis sa le refac de la zero, prin strunjire.

Prima jamba se vede in poza de mai jos, alaturi de ce este dat de catre kit.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: _MG_3292.jpg


#52 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 18 August 2008 - 09:42 PM

Am terminat complet jamba... Am renuntat la ideea de a folosi doar plastic, si am utilizat o bara de otel pentru amortizor... Nu o voi vopsi, avand deja aspectul corespunzator.
Imagine atasata: _MG_3294.jpg

#53 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12674
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 19 August 2008 - 11:43 AM

Citeaza

Vopseaua a fost amestecata prin scuturare, e procedura recomandata de producator chiar
Corect, producatorul asa zice! Din pacate, primul lucru pe care l-am observat la aceste vopsele, a fost rapida stratificare a pigmentilor, aproape pina la separarea componentelor si aderenta destul de mare a pigmentilor la peretii recipientului! Am scuturat flaconul de mi-au iesit ochii, dar tot a ramas pigment pe peretele flaconului. Abia dupa ce am scos picuratorul si am introdus o ansa pe care am frecat-o de pereti am reusit sa amestec totul!! Asa ca eu zic ca e mai bine cu ansa decit prin scuturare.
Si da, aderenta nu cred ca depinde de felul agitarii.
Cam nasoala treaba cu necentratul jumatatilor matritei! Daca pilesti obtii ceva perfect...oval! Ma gindeam daca paretea cu butucul rotii nu ai fi putut sa o torni in rasina dupa o matrita facuta din sirma la care sa atasezi doar butucul.

#54 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 19 August 2008 - 11:52 AM

Vezi postareaZ-mare, la 19 Aug 2008, 12:43, a spus:

Cam nasoala treaba cu necentratul jumatatilor matritei! Daca pilesti obtii ceva perfect...oval! Ma gindeam daca paretea cu butucul rotii nu ai fi putut sa o torni in rasina dupa o matrita facuta din sirma la care sa atasezi doar butucul.


Z, prea mare munca, pentru nimic. Spre interior o sa vina roata, iar la exterior capacul trenului de aterizare. Practic butucul nici nu va fi vizibil. Iar piesa care a ramas, nefiind circulara la origini, am putut sa o pilesc la o forma corespunzatoare. Nu s-ar fi justificat efortul sa o torn, si ar fi fost o problema cu rasina. La o forma ca cea din poza, orice sarma ai fi pus, tot ar fi cedat rasina si s-ar fi indoit, e totusi 1/48 si destul de greu. Singura alta solutie ar fi fost turnarea din metal alb, insa era un pic prea mult.
Asa, cu piesa strunjita, tija de otel si restul de tren original, e extrem de solid. Oricum, azi-noapte am terminat de prelucrat si a doua bucata.

#55 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12674
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 20 August 2008 - 02:17 PM

OK, spor!

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi