Forum Machete,Modelism,Hobby: F3H-2M Demon 1/48 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

F3H-2M Demon 1/48

#21 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12676
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 01 August 2008 - 07:23 AM

Cartula, trage niste fire de stiren de diametrul gaurilor (e de preferat sa-ti iasa conice), ungele cu Nitrosolv si infigele in gauri, e de preferat sa intre fortat. Lasi citeva zile la uscat, tai surplusul, finisezi si regauresti.

#22 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 01 August 2008 - 11:43 AM

Daca ar fi fost din plastic zona respectiva, ar fi mers metoda. Din pacate e vorba de rasina, ceea ce complica situatia. Aproape am rezolvat-o injectand superglue in gauri, si finisand cu atentie.
Multumesc.

#23 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 01 August 2008 - 02:38 PM

Metoda cu superglue a dat roade, pana la urma a iesit acceptabil. Nu perfect, dar deja m-am plictisit de frane si le las asa:
Imagine atasata: _MG_3236.jpg

Am rezolvat si cu cea de a doua...
Imagine atasata: _MG_3238.jpg

Mai trebuiesc regravate ceva capace de acces, dar in mare e pregatit de vopsire. Partea proasta este ca nu gasesc in gama de la Vallejo ceva acceptabil pentru FS36440 (gull grey), iar cel de la Agama il am pe sfarsite.

#24 Useril este offline   saber 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 214
  • Inregistrat: 25-June 08
  • Location:Izmir-Turkey

Postat 01 August 2008 - 04:49 PM

Hi cartula@

Don't wory about them,sometimes every work can boring us ;-)
But as I can see that not too bad, its just small part of all

And I waiting your finish I hope will very good,I love this Naval bird who called "father of Phantom"

Good modeling

#25 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 01 August 2008 - 05:21 PM

Salut Gabi
-Pot sa iti dau un sfat ?
Avand in vedere cum a iesit ceea ce tu ai numit "tabla de ghidaj " pentru burghiu,nu crezi ca ar fi mai bine daca ai mai face inca una pentru partea opusa si sa le montezi in locul a ceea ce ai facut acum ? Ar arata mult mai bine (realist) si in masura in care geometria ar permite,ai putea sa le lasi in pozitie deschis !
Daca pe dreapta s-a putut remedia in mare problema(din ceea ce vad in poza) ,pe stanga mie unul nu mi se pare deloc a arata cum ar trebui.
-Nu exista scuza cu plictiseala !
-Rezultatul va fi pe masura, parerea mea.

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 01 August 2008 - 05:24 PM


#26 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12676
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 01 August 2008 - 05:24 PM

Citeaza

Daca ar fi fost din plastic zona respectiva
;-) Da, nu am fost prea atent! :huh:

#27 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 01 August 2008 - 05:53 PM

Vezi postareaAdiP, la 1 Aug 2008, 18:21, a spus:

Salut Gabi
-Pot sa iti dau un sfat ?
Avand in vedere cum a iesit ceea ce tu ai numit "tabla de ghidaj " pentru burghiu,nu crezi ca ar fi mai bine daca ai mai face inca una pentru partea opusa si sa le montezi in locul a ceea ce ai facut acum ? Ar arata mult mai bine (realist) si in masura in care geometria ar permite,ai putea sa le lasi in pozitie deschis !
Daca pe dreapta s-a putut remedia in mare problema(din ceea ce vad in poza) ,pe stanga mie unul nu mi se pare deloc a arata cum ar trebui.
-Nu exista scuza cu plictiseala !
-Rezultatul va fi pe masura, parerea mea.


M-am gandit si la optiunea de a mai crea o tabla, si a o monta peste. Insa curbura care difera intre partea din fata si cea din spate, face sa fie complicat de indoit perfect la nivel. Recunosc ca nu ma pricep sa indoi la fix o piesa asa de complexa. Si daca ajung sa incarc cu chit, n-am rezolvat nimic. O sa tin minte metoda pe data viitoare, ca vad ca iese intr-adevar frumos din tabla. Si poate o sa fie nevoie de o geometrie ceva mai 'cuminte'. Daca era sa le las deschise, atunci ar fi mers perfect, insa credeam ca scap de munca daca le inchid ;-)

Nu e o scuza cea cu plictiseala, insa am dedicat un timp disproportionat franelor astora. Daca nu m-as fi grabit prima data, si as fi adoptat metoda asta de la inceput, era mult mai bine. Invatatura de minte. In realitate, arata mai bine decat pare in poza, insa stii cum e cu fotografia, mai ales cu blitz. Probabil ca o sa mai ating cateva margini de gauri care par in neregula, dar cam atat.

Multumesc.

Saber, thanks. Indeed, F3H Demon is in many ways the 'father of the Phantom'. Not so successfull, but in my opinion, much more pleasing to the eye.

#28 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 05 August 2008 - 02:05 PM

Destul de multi folosesc pentru a verifica suprafata inainte de vopsire un strat de vopsea argintie, pentru a observa mai usor eventulalele imperfectiuni ale suprafetei. O varianta mai facila, vazuta nu mai stiu pe ce site, era de a folosi in loc de vopsea, cerneala argintie. Aceasta are avantajul 'uscarii' aproape imediate, si in plus poate fi curatata prin spalarea machetei cu nitica apa si sapun. Aplicarea, fie cu aerograful, fie cu pensula.
Am folosit in cazul de fata cerneala Winsor&Newton, cumparata de la un magazin de la Hanul cu Tei, aplicata cu aerograful
Imagine atasata: _MG_3249.jpgImagine atasata: _MG_3246.jpg

#29 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 05 August 2008 - 02:07 PM

Gratie 'sutului in fund' virtual, mi-am luat inima in diniti si am purces la remedierea franei stangi... Dupa multe sedinte de aplicat surfacer, gaurit, gravat, verificat, a iesit dupa cum se vede in poza de mai jos. De data asta, eventualele imperfectiuni se datoreaza exclusiv folosirii blitz-ului la fotografiere.
Imagine atasata: _MG_3253.jpg


Am trecut si la vopsirea derivei (dupa ce am facut o excursie pe la Olaf, pentru a cumpara vopsea). preshading cu un gri inchis, dupa care straturile finale (Vallejo in combinatie cu Klear)
Imagine atasata: _MG_3250.jpg
Imagine atasata: _MG_3251.jpg

#30 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 05 August 2008 - 07:17 PM

Am trecut la faza finala a pregatirilor pentru vopsire. Am mascat prizele de aer, transparentele, si cockpitul folosind banda adeziva si in cazul prizelor de aer, servetel umed indesat in spatiul liber. Dupa mascarea transparentelor folosind mastile furnizate in kit (care au necesitat usoare ajustari), am dat cu pensula un strat de vopsea neagra.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: _MG_3254.jpg
  • Imagine atasata: _MG_3256.jpg
  • Imagine atasata: _MG_3258.jpg


#31 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 05 August 2008 - 08:12 PM

Vezi postareacartula, la 5 Aug 2008, 15:07, a spus:

Gratie 'sutului in fund' virtual, mi-am luat inima in diniti si am purces la remedierea franei stangi... Dupa multe sedinte de aplicat surfacer, gaurit, gravat, verificat, a iesit dupa cum se vede in poza de mai jos. De data asta, eventualele imperfectiuni se datoreaza exclusiv folosirii blitz-ului la fotografiere.
Atasament _MG_3253.jpg


Salut Gabi
Daca la mine te-ai referit cumva,ma bucur ca ti-am fost de folos ! ;-)
Acuma arata mult mai bine,mai ales daca ne gandim ca vedem niste detalii fara referinta. Ceea ce, macar in teorie,ma duce cu gandul ca in realitate frana de pe partea stanga arata si mai bine .
Pe viu,ochiul "fuge" pe detalii. Asta-i marele dezavantaj al pozelor,daca ai gresit ceva.
Frumoasa remediere si frumoasa lucrare,pana acum.
Spor in continuare !

#32 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 05 August 2008 - 08:17 PM

Da, AdiP, la tine ma refeream. Daca nu ma tragea nimeni de urechi, zau de n-as fi lasat-o asa. ;-)
'Dezavantajul' pozelor macro e in fapt avantajul, daca arata bine (sau macar decent) intr-o poza, in realitate arata si mai bine. Mai ales ca atunci cand privesti obiectul, nu te apropii la o distanta care sa-ti permita sa vezi lucruri extrem de fine (o eroare la gaurile alea, care in poza se vede destul de rau, in realitate are sub 0.05mm)

#33 Useril este offline   FlyBoy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1937
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Location:Bucuresti

Postat 06 August 2008 - 10:30 AM

Interesanta metoda cu cerneala. Cred ca o sa o adopt si eu, deoarece in acest moment folosesc Titanium Silver Tamiya, care are dezavantajul timpului mare de uscare si al grosimii adaugate pe suprafata plasticului.

Foarte interesanta metoda cu sablonul de alama, totusi imi pun si eu aceeasi intrebare: nu era mai bine sa o faci ci pe cealalata?

Mascarea cu servetele umede inca nu am incercat-o dar pare o solutie buna pentru cala trenului si admisii.

Multumesc cartula pentru invataminte si sporuri!!! ;-)

#34 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 06 August 2008 - 06:21 PM

Vezi postareaFlyBoy, la 6 Aug 2008, 11:30, a spus:

Foarte interesanta metoda cu sablonul de alama, totusi imi pun si eu aceeasi intrebare: nu era mai bine sa o faci ci pe cealalata?


Si iti raspund la fel cum am spus si mai sus. Sunt 2 probleme care nu permit realizarea franei din alama, in conditiile date.

* Piesa trebuie indoita simultan pe doua axe, la curburi mici. Asta e o munca costisitoare si deloc usor de realizat. Incearca sa mulezi o bucata de tabla pe un avion si o sa vezi cam cat de greu poate fi sa o faci sa fie perfect la nivel. E, imagineaza-ti dupa asta ca ai sa o deformezi atat pe inaltime, cat si pe lungime.

* alama are o proprietate care in cazul de fata se constituie intr-un impediment major. La orice deformare are o zona la inceput unde deformarea e perfect elastica, fara urme de deformare plastica. Adica tu o pui pe forma, dar cand ii dai drumul revine la loc. Tocmai din motivul asta alama, daca vrei sa o indoi, o indoi 'o idee' mai mult decat ai nevoie. E, acel 'o idee' e imposibil de obtinut folosit drept model exteriorul fuselajului.

Nu zic ca e imposibil, doar ca efortul nu se justifica. In cazul acesta. Sunt situatii mai simple unde solutia merge perfect.

#35 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 08 August 2008 - 01:11 AM

It's... ALIVE!

Am reusit sa il vopsesc oarecum... Dupa muulte peripetii cu vopselele acrilice, care mi-au tocat nervii. Din pacate nu am poze intermediare.

Apropos, ca idee de scara, individul care sta pe coada e tot 1/48. Un lucru care m-a surprins intotdeauna e cat de masive erau totusi aparatele americane de prin anii '50.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: _MG_3261.jpg


#36 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12676
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 08 August 2008 - 09:14 AM

Chiar voiam sa te intreb de ce ai pus o figurina 1/72 linga un avion 1/48!
In rest ...numai de bine!

#37 Useril este offline   saber 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 214
  • Inregistrat: 25-June 08
  • Location:Izmir-Turkey

Postat 08 August 2008 - 12:56 PM

Yes it's alive "pare foarte bun" ;-)

#38 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 09 August 2008 - 02:14 AM

Citeaza

Model Air adheres exceptionally well to all surfaces. The adhesion of Model Air to resin models, plastics, steel and white metal is extraordinary.

Imagine atasata: _MG_3269.jpgImagine atasata: _MG_3270.jpg
Un singur comentariu... Dintre toate vopselele care le-am folosit, Model Air-ul de la Vallejo are de departe cea mai PROASTA aderenta si rezistenta... In weekend-ul asta am program de spalat cu amoniac avionul, mi-a ajuns. Problemele sunt mult prea complicate pentru a fi reparabile. Trebuie sa gasesc o vopsea decenta, astea de la Vallejo m-au dezamagit crunt, Agama nu am gasit (degeaba sunt n-spe alte nuante, daca cea care-mi trebuie lipseste), iar emailuri nu am cum sa folosesc.

#39 Useril este offline   FlyBoy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1937
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Location:Bucuresti

Postat 09 August 2008 - 11:18 AM

Man, e naspa. SI eu tocmai care mi-am cumparat special vopsele de alea!!! Totusi, nu crezi ca ar putea fi vorba de o problema legata de garsimea ramasa pe macheta? De la degete...

#40 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 09 August 2008 - 02:47 PM

Vezi postareaFlyBoy, la 9 Aug 2008, 12:18, a spus:

Man, e naspa. SI eu tocmai care mi-am cumparat special vopsele de alea!!! Totusi, nu crezi ca ar putea fi vorba de o problema legata de garsimea ramasa pe macheta? De la degete...


Exclus.
- macheta a fost luata la smirgel fin pentru a inaspri surafata
- macheta a fost spalata cu mare atentie inainte de vopsire
- vopseaua nu a fost diluata cu ceva aiurea, ci e asa cum e de la mama ei (aerograful evident era perfect curat)
- banda de mascare Tamiya a fost luata dupa toate regulile, fara a o smulge, ci cu grija, ca la carte.
- problemele au fost PESTE TOT. Astea doua au fost picatura care a umplut paharul.

La stres, vopseaua se desprinde in fasii lungi, de parca o tine pe macheta doar gravitatia.

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

6 useri citesc topicul
0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi