F3H-2M Demon 1/48
#1
Postat 10 March 2008 - 08:53 PM
Spre norocul meu, AZ Models au reeditat kit-ul Grand Phoenix, singura modificare fiind inlocuirea mastilor Eduard din vinil cu masti Eduard din banda de mascare galbena, net superioara.
Kitul contine cateva rame din plastic relativ moale, short-run, cateva pungute cu piesele din rasina (cockpit, compartimentele trenului de aterizare, roti, efuzor, alte mici piese), o foaie micuta dar suficienta de photoetch, mastile pentru cabina si roti, si foaia de decal-uri continand 2 variante.
O recenzie completa gasiti aici: http://kits.kitrevie...nreviewbg_1.htm (e pentru varianta Grand Phoenix, dupa cum ziceam)
Asamblarea si vopsirea cockpit-ului din rasina n-a prezentat probleme deosebite, panoul de instrumente este furnizat sub forma de PE + folie transparenta...
Cam asta a iesit:
Cockpit-ul este prins intre cele 2 jumatati care formeaza botul, si marginile interioare ale prizei de admisie...
Compartimentele franelor aerodinamice nu se potriveau stralucit, si oricum nu stau deschise la sol... Asa ca am pus direct franele aerodinamice in deschizaturile fuselajului (dupa ce am pilit destul de mult)
Am deschis niste evacuari, ca aratau cam ciudat doar figurate...
Pentru a fixa piesele din interiorul prizelor de aer, am creat niste santuri cu o scula de gravat:
Si asa arata dupa montaj si vopsire. Zona neagra am vopsit-o pentru a da impresia corecta cand se uita cineva in prizele de aer
Dupa mult chin, rugaminti, si aplicarea esentei de pila in multiple zone, am reusit sa inchid semifuselajele. Doar sus, astept sa se usuce bine-bine si trebuie sa repet operatiunea si pe burta.
#4
Postat 11 March 2008 - 05:49 AM
cartula, la 10 Mar 2008, 22:06, a spus:
Grozav de interesant subiect !
Si... din cate stiu... mai ai ceva "rubedenii" care-si asteapta randul, de a fi bagate in seama.
Am sa urmaresc acesc topic, cu mare placere.
#5
Postat 11 March 2008 - 03:40 PM
DRAGOS, la 11 Mar 2008, 05:49, a spus:
cartula, la 10 Mar 2008, 22:06, a spus:
Grozav de interesant subiect !
Si... din cate stiu... mai ai ceva "rubedenii" care-si asteapta randul, de a fi bagate in seama.
Am sa urmaresc acesc topic, cu mare placere.
Pai am destule pe teava, sper sa am si timp de ele... Ca tare faine sunt.
Revenind la 'dracusor'...
Am lipit burta, din aproape in aproape, ajutandu-ma de o chinga ca sa tin jumatatile apropiate.
Si dupa chituire, uscare si slefuire am purces la regravarea liniilor de panou pierdute.
Pentru regravare, am folosit banda de plastic Dymo si o lama de gravat de la Olfa.
#7
Postat 17 March 2008 - 05:52 PM
Cam asa arata in kit:
Cam asa arata in realitate:
Pentru a le reface, am aplicat vopsea cu marker-ul pe marginea piesei figurata pe fuselaj, am presat o bucata de plastic si am obtinut o forma aproximativa, care a fost finisata pana la forma corecta.
MG_1890.jpg]
Pentru a obtine si piesa de pe partea opusa, am lipit-o pe cea finisata de o bucata de plastic cu bada dublu adeziva, si am taiat pe contur.
Apropos, un site cu o sumedenie de poze in detaliu cu F3H se gaseste aici (tot acest site e si sursa fotografiei de mai sus):
http://www.philsaero...om/f3h/f3h.html
#9
Postat 18 March 2008 - 09:25 PM
Am purces la modificari asupra aripilor... Intre eleroane si flapsuri ar trebui sa fie tevile de aerisire ale rezervoarelor din aripi...
Cam asa arata kit-ul:
Cam asa arata realitatea:
Drept urmare, am decupat ce era prezent in kit...
Si am inlocuit cu o teava de cupru aplatizata in menghina, si dupa aceea gaurita cu un burghiu foarte ascutit.
Cam atat momentan... Scuze daca v-am plictisit
#11
Postat 18 March 2008 - 09:37 PM
ikarus, la 18 Mar 2008, 21:30, a spus:
dar apare acea bucata de fier de pe aripa, cu multe gauri si o forma ciudata .... pare a fi "o frina de aer" sau ce e ?
Da, in poza este un spoiler. In mod normal (adica nu in muzee) spoiler-ul in cauza sta inchis la sol. Kit-ul da o piesa fotodecupata, care insa o voi aplica doar dupa vopsirea benzilor antiderapante pe aripa.
PS: oricum, respectivul spoiler, ca si alte cateva chestiuni tehnice, a fost adaugat ulterior inceperii productiei. Unele avioane il aveau, altele nu.
Am gasit o poza cu modex 210 din VF-61 "Jolly Rogers" care nu prezinta respectivele spoilere. 210 e unul din subiectele colii de decal-uri.
Aceeasi situatie este si in cazul dispozitivului de realimentare in zbor, adaugat ulterior productiei la -2M.
#13
Postat 13 July 2008 - 09:40 PM
In kit arata asa:
In realitate, situatia sta asa:
Am realizat prin stratificarea unor bucati de stiren formele corecte ale evacuarilor, iar piesa astfel obtinuta am potrivit-o intr-o gaura data in fuselaj in pozitia corecta.
Am taiat/pilit/slefuit la forma, iar rezultatul e incomparabil mai bun fata de ceea ce exista in kit:
Mai ramane sa adaug deflectorul de gaze (tabla curbata dinspre exterior) dupa vopsire
#15
Postat 29 July 2008 - 10:19 AM
Pentru a figura banda de la imbinarea aripii cu fuselajul, am lipit o fasie de tabla de plumb, si folosindu-ma de o tija flexibila de otel de 0.5mm pe post de distantier, am taiat-o la dimensiuni.
Dupa indelungi ezitari, am hotarat sa elimin tot ce are legatura cu spoilerele de la incastrarea aripii... N-am reusit sa gasesc nici o poza cu avionul care vreau sa-l fac (210) avand spoilere. Mai mult, in toate pozele, daca sunt prezente spoilerele pe un aparat, atunci respectivul are si dispozitivul de realimentare in zbor. N-am gasit in nici o poza spoilere fara dispozitiv de realimentare (sau invers)
Pentru a figura zonele anti-derapante de la incastrarea aripii, am decis sa folosesc "Cast a Coat" de la SmallShop ( http://cammett.websd...orials/cast.htm )
Am mascat folosind banda de vinil portiunea pe care urmeaza sa aplic (mai putin busonul de la rezervorul din aripa)
Dupa aplicare, efectul obtinut e foarte realist, textura fiind foarte subtila.
Cam atat momentan... Multumesc.
#17
Postat 29 July 2008 - 08:09 PM
Franele aerodinamice, lipite in pozitia inchis, au necesitat mult smirghel ca sa arate decent. Asta insemnand ca trebuiesc regravate. Regravarea ar fi simpla, insa au o forma destul de complexa, iar materialele diferite din zona complica situatia (rasina + plastic). In plus, franele pe avionul real sunt pline de gauri, gauri pe care piesa din rasina le avea figurate sub forma de adancituri, si nici acelea prea adanci...
Ca sa impusc doi iepuri dintr-un foc, am decis sa imi fac din tabla de alama forma franelor, pentru a le putea grava mai usor, si in plus sa am si ghidaj pentru realizarea gaurilor. La 0.3mm, burghiul sare imediat daca nu e ghidat precis.
Forma exterioara a fost facuta prin decupare si pilire, iar gaurile pe o masa in coordonate, folosind pe post de burghiu un ac de otel. Ce a iesit, se vede in poza de mai jos. Ca sa va faceti o idee, dimensiunea piesei este de 21mm x 12mm
#20
Postat 31 July 2008 - 01:48 PM
Pentru regravare, am trasat in 2 faze pentru a putea tine forma perfect fixa, asigurand-o cu banda adeziva in fiecare capat, succesiv.
Dupa ce am terminat si am finisat gravarea, am trecut la gaurire. De ce mi-era frica n-am scapat, evident. Initial(adica atunci cand m-am apucat de avion) am incercat gaurirea direct pe piesa, folosind adanciturile pe post de ghidaje. Pana m-am prins ca e o solutie proasta, apucasem deja sa gauresc 1 frana si jumatate din cealalta.
Dupa ce mi-a venit ideea cu matrita pentru gauri, a trebuit sa umplu gaurile precedente, operatiune extrem de anevoioasa, fiind foarte mici in diametru. In unele parti a iesit OK, dar in altele, acolo unde noile gauri au nimerit pe marginea uneia vechi, au aparut probleme.
Dupa cum se vede si din poza, in zona de jos unde nu apucasem sa realizez gaurile initial, lucrurile au mers excelent. Insa in partea de sus, unde gaurisem deja anterior si a trebuit umplut, situatia nu e prea roza. Inca stau sa ma gandesc cum sa fac sa le umplu, in cazul asta am incercat cu MrSurfacer dar n-a fost suficient se pare.