Stalinetz S65 1/72 WESPE Models ce avem in cutie
#1
Postat 10 March 2008 - 08:35 PM
De multa vreme mi-a atras atentia tractorul sovietic Stalinetz S65, o adevarata "uraciune" pe senile din oferta compatriotilor nostri de la Wespe Models. Pe site-ul lor, care intre timp a devenit si shop on-line se poate cumpara kitul cu suma de 17 euro (~ 63,50 lei), pret ce include TVA-ul (voi afla eu ulterior), la care se adauga biensur expeditia.
Daca va inscrieti pe site, cu domiciliul bineinteles in Romanica si simulati o comanda, veti avea neplacuta surpriza, sa constatati ca expeditia pt. un kit la 1/72 este nici mai mult, nici mai putin decat .... 10 euro, la care se adauga un incredibil comision Paypal de 6 euro.
Astfel ca veti obtine kitul pt. o suma de nimic de fix 33 euro !! Halucinant nu ?! Numai la noi se poate intampla asa ceva !!
Normal ca le-am scris pe e-mail, semnalandu-le anomalia crasa !
Normal ca nu mi-au raspuns !
Normal ca nu m-am lasat !
Si am obtinut pana la urma un raspuns in doi peri, destul de neprietenos, tipic relatiilor interetnice romano-romane !! Cu greu as spune, domnul care se semna Stefan Cirstea, mi-a explicat pana la urma ca : " Pretul este inclusiv tva,curs bnr,plata in avans,costuri de expeditie in functie de numarul de modele si adresa;transmiteti comanda si o sa primiti detaliile ".
In situatia asta, m-am linistit caci aveam deja kitul cumparat pe numai 40 lei de la magazinul lui Olaf:
http://www.machete.ro/product_info.php/man...roducts_id/1938
Dar sa purcedem mai departe si sa va povestesc ce am gasit in cutie ....
#2
Postat 10 March 2008 - 08:43 PM
Am copiat si marit instructiunile pe un format A4, dupa care le-am scanat.
Iata vi le pun la dispozitie !
#3
Postat 10 March 2008 - 08:50 PM
Calitatea turnarii pieselor va las pe dvs. s-o apreciati din poze.
Calandrul, fata-spate, FARA inscriptiile "STALINETZ" ce se pot vedea pe artwork. O mica teapa acest artwork, care banuiesc e de la un model la scara 1/35
#6
Postat 10 March 2008 - 09:05 PM
La portiunile drepte am inlaturat adaosul, folosind "fierastraul" din tais de lama de barberit, lovit in "buza" cu lama de cutter. Scula asta s-a adeverit ESENTIALA pt. indepartarea adaosurilor, cu consum minim de material pe lungimea de taiare. Daca as fi folosit lame taietoare clasice cu zimti, as fi pierdut material util din piese !!
#7
Postat 10 March 2008 - 09:07 PM
#8
Postat 10 March 2008 - 09:11 PM
comentariu referitor la box-art.
Foto reprezinta modelul 1/35. "Pattern" folosit si in cazul altor modele 1/72.
Adica - "afara-i vopsit gardul, inauntru-i leopardul".
Sau, asa patesti si te tepuiesti cind te maninca-n ...
Si, mai ales, atunci cind n-ai ce face si iei ce gasesti.
Oricum revenim, subiectu-i suculent.
Imagini atasate
#11
Postat 10 March 2008 - 09:24 PM
In stanga capota, apoi tot felul de manete de prin cabina, esapamente ce ies in sus prin capota, faruri fata si spate, ceva detalii de la calea de rulare.
Dumnezeu stie ce o mai fi pe acolo, poate si lipsesc unele, poate nu ?! Nu ai cum sa stii, din ce informatii ti se ofera din foile de instructiuni.
Personal nu regret ca l-am luat, caci il doream demult.
Si daca nu-l luam, nu stiam ce pierd !!
Va multumesc pt. atentie.
Aceasta postare a fost editata de Blue-Max: 10 March 2008 - 09:25 PM
#12
Postat 11 March 2008 - 06:02 AM
Blue-Max, la 10 Mar 2008, 21:24, a spus:
Si daca nu-l luam, nu stiam ce pierd !!
Fratioare, pai cand ti se pune pata lu' matale... vaz ca mergi pana-n panzele albe...
Offf... avand si io aventurile mele, cu unele asa-zise "kituri" Wespe... prea bine pricep drumul pe care l-ai parcurs pana aici, in acest proiect... dar "aventura" abia incepe, de acum inainte !
Acestea fiind zise, cu mult interes si luare-aminte voi privi la ce urmeaza.
Succes !
#13
Postat 11 March 2008 - 08:26 AM
succes cu"jucareaua"si sa ne mai arati cum si ce.
A si sa nu uit-faza cu canapeaua soferului-pai deh frate!avea si omu o treaba in intrecerea Kolhoznica,stiu eu?vreo fruntasa in intrecere sau d'astea asemenea-gen Ana Pauker (la varianta civila),iar la aia militara,vreo eroina ceva
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 11 March 2008 - 08:31 AM
#15
Postat 11 March 2008 - 10:37 AM
Chiar deunazi ma intreba cineva ce si cum despre "kiturile" astea de la Wespe.
Daca esti chiar interesat de un anumit model rar sau deloc reprezentat la alte firme, ar merge. Insa pretul nu se justifica deloc.
Ma gandesc ca pentru banii astia l-as face scratch daca ar fi nevoie. Insa asta e o replica scoasa in cateva sute de exemplare.
Nu inteleg politica firmei si m-am mai ciocnit de ea de cateva ori cand m-ar fi interesat anumite modele (nu facem decat pentru afara). Vorba lu' nea Marin: "Banii matale nu-s buni aicea taica" - Aoleu ! Pai hai mai incolo."
Adica Radub poate sa faca pentru romani de unde e si in limita posibilitatilor sa opereze si niste reduceri - avand in vedere ca el la randul lui plateste in stanga si-n dreapta, dar Republica Ploiesti nu se coboara la nivelul fripturistilor romani.
#17
Postat 11 March 2008 - 03:47 PM
Modelul, din 2001, este cam ultimul facut mai acatarii si cu ceva mai multa atentie.
Dupa el a venit potopul.
Pentru ca motto-ul celor de-acolo este "Realismul in zbor ".
Din multe puncte de vedere cred ca Wespe este cam ultima si poate chiar singura
firma de modele din rasina care mai lucreaza in acest stil "arhaic".
Ziceai de numerotarea pieselor. Nu o fac - desi ar avea cum - pentru ca folosesc un
stil invechit de turnare - baghete cu acelasi tip de piesa care, dupa turnare, se rup
pentru a compune kit-ul. Astazi nimeni nu mai toarna asa - piesele sint puse pe
baghete si numerotate pentru a fi mai usor de recunoscut pe desenul de asamblare.
Desen care, la Wespe, a ramas acelasi de la inceputuri. In stil copil handicapat de 5 ani virsta,
cu piesele aruncate in mod ordonat, cu sau fara lipsuri si fara nici macar 2-3 cuvinte explicative.
Ca, nu-i asa, de ce-ar fi nevoie ?
Sper sa ai norocul sa ai toate piesele, am auzit pe multi plingindu-se de lipsuri sau piese defecte,
niciodata schimbate. Ca Costa.
Pina la coada si tragind linie, astazi Wespe inseamna "stilul minimalist" sau "lasa ca merge si asa,
cumpara fraierii !".
Cred, Blue-Max, ca daca te-ai fi oferit sa faci un kit report sau preview sau oricum i-ai fi zis, ai
fi obtinut o reducere la pret sau macar te-ar fi scutit de plata transportului. Dar ar fi trebuit sa-l
lauzi rau tare.
Am sa-ti semnalez o greseala de care-mi aduc aminte.
Este vorba de acoperis - este cu aprox. 1,5 mm mai mic decit latimea cabinei. se vede treaba ca
a intrat la apa in procesul tehnologic. Cred ca asta este explicatia lipsei unei foto a modelului - au
observat greseala la montaj, n-au vrut sa-i spuna jupinului ca sa nu le faCa Capul mare si au
propus sa fie folosita foto de la 1/35, ca-i mai frumoasa.
Norocul tau este ca am mai gasit niste piese din vremea cind ma batea gindul sa fac o varianta
S 65 germanizata. Asa ca-ti pot oferi, bineinteles daca vrei, piesele pentru cabina plus podeaua.
Nu te costa nimic, dar trebuie sa platesti transportul.
Asa ca : 10 IEuroi ca la Wespe plus urmatoarele taxe si impozite :
- taxa pe cutia in care am pastrat piesele
- taxa pe raftul pe care a stat cutia
- taxa pe dulapul in care este raftul pe care a stat cutia in care am pastrat piesele
- taxa pe curent electic continuu, alternativ si de le geamuri
- taxa pe cotizatie
- taxa pe mersul la posta, care se face pe jos
- taxa ca nu folosesc transportul in comun
- taxa ca scriu adresa pe pachet
- si inca alte multe, in total citeva sute la suta.
Iata si foto de la panoul frontal al cabinei :
Imagini atasate
#19
Postat 17 March 2008 - 10:43 PM
Sandu - pardon " Steel Master " are dreptate, modelul este vechi ,atunci am parasit noi " wespe " (nume pe care el l-a ales de altfel ) si de atunci totul s-a terminat . Modelele au inceput sa fie tot mai slabe calitativ, tehnologia de turnare a ramas pe loc ba chiar a involuat - nu mai avea cine sa o dezvolte.
De fapt " pionieri " in turnarea de kit-uri de rasina in Romania am fost noi doi prin 1997 cred ! Ma rog lucrurile au evoluat de atunci pe toate planurile! In privinta preturilor cam mari pentru Romania merita data o explicatie : 1 kg rasina costa 12 euro ; 1 kg cauciuc siliconic pentru matrite costa 17 euro. O matrita tine 20- 25 turnari inclusiv " ratarile ". Pierderile in general sunt mari, daca lucratorii sunt prost platiti sunt si mai mari ( de omul se razbuna cum poate sau este total dezinteresat ). Mai punem la socoteala manopera de pregatire a maritelor si turnare , curent , chirie atelier , taxe,taxe si iar taxe la stat, multe altele .... master aproximativ 250 - 500 euro - vedeti ce iese ! In general un model se vinde cit este " proaspat " 25 - 50 bucati pe an , apoi poate daca esti bun la comert cum este Stef de la Wespe , mai mult . Spuneti de ce nu vinde in tara , voi ce alegeti intre a vinde scump in alte tari si a vinde " ieftin pentru Romania " !Nu iau apararea celor de la Wespe chiar sunt concurentul si " sperietoarea "lor- dar asta este politica lor.
Am vrut doar sa stiti despre ce este vorba. Oricum cu cei doi fabricanti( in trecut au fost trei - ca asa e romanul se dezbina - in loc de unul tare mai multi si mai slabi ) ne aflam si noi printre putinele tari care au ceva de zis in domeniul modelismului - modele din rasina ! Chiar cu " stampila " de roman pe frunte ne-am facut loc printre primii - Steel Master poate confirma si nu este o lauda desarta - putem sta cu fruntea sus !!!!!
Atit deocamdata .
Pe curind, poate...........
#20
Postat 17 March 2008 - 11:10 PM