Victory(inainte de Trafalgar)
#22
Postat 10 March 2008 - 07:45 PM
In rest, doar am glumit si fireste ca aveai dreptate: "GRIJEÁ, grijele, s.f. (Mar.)= Saulă fixată transversal pe sarturi pentru urcarea în arboradă unei nave" si "SÁULĂ, saule, s.f.(Mar.)= Parâmă folosită pentru a lega în mod suplimentar diferite obiecte la bordul unei nave"
Bafta!
#28
Postat 08 November 2010 - 08:53 PM
catafest, la 8 Nov 2010, 16:47, a spus:
Cam care ar fi pretul uneia gata montate ?
Merci ,
Salutare Catafest.
Macheta este kitul(din lemn,fireste) al celor de la Mantua Model.Eu l-am cumparat cu vreo 3 ani in urma(daca bine-mi amintesc) de la magazinul Central,din Cluj cu cca. 1400 lei(atunci).Astazi nu il mai gasesti.
Ai insa posibilitatea de a face comanda pe Hobbyx.ro - gasesti kitul sub sigla Corel;
iata-l :
http://www.hobbyx.ro...detalii&id=5624.
Este cam acelasi lucru(dupa cate vad eu),insa primesti in plus si vopseluri.
Pretul unei asemenea machete,gata montata...? Depinde de maiestria modelistica a celui care o asambleaza.Poate 2500 -3000 de lei...? Nu stiu,n-am idee.Cam p-acolo.
#29
Postat 08 November 2010 - 09:08 PM
Daca-mi permiti, fara a fi acuzat de te miri ce, as zice ca acesta este Victory dupa Trafalgar. Inainte de Trafalgar arata cam asa (privit din pupa) ca in tabloul lui Louis-Philippe Crépin "Victory and Redoutable".
Si daca-mi permiti o mica divagatie vreau sa spun ca Victory a iesit cat se poate de "sifonat", dupa Trafalgar. De ce? Aplicandu-se tactica lui Nelson de a ataca in doua coloane si a rupe linia inamica despartind centrul de retaguardia si venind aproape perpendicular pe linia inamica nu a putut sa se foloseasca artileria decat dupa ruperea liniei si virarea in paralel cu inamicul. Intre timp navele engleze din fruntea coloanelor au avut mult de suferit. In alta ordine de idei o alta comanda a lui Nelson a fost ca lupta sa fie, sa zicem tip melé, adica navele sa se apropie cat mai mult de inamic sa fie siguri de eficienta loviturilor( asta nu inseamna ca pana atunci artileria era in asteptare), ceea ce de altfel s-a si intamplat, lupta fiind foarte sangeroasa si crancena in diverse puncte. Dupa o reparatie provizorie in Gibraltar, unde ajunge remorcat, este trimis in Anglia unde este refacut. Apoi sufera diferite reparatii de intretinere, chiar si in epoca moderna ( fara a i se altera forma). Singura nava pastrata si reparat dupa vechea uzanta este HMS Unicornio.
Dupa Trafalgar ( de fapt de pe la sfarsitul sec. XVIII) incepe sa se renunte incet incet la acele bogate sculpturi de pe oglinda de pupa( din ratiuni economice). Si s-a ajuns astfel la forma ce se pastreaza si azi.
Prova era asa, ca in modelul lui Doris ( conform afirmatiilor si cautarilor ei).
Aceasta postare a fost editata de frigate-264: 08 November 2010 - 09:22 PM
#30
Postat 08 November 2010 - 09:41 PM
Salutare Frigate.
I-am spus "Inainte de Trafalgar" pentru ca daca l-as fi facut "Dupa Trafalgar",ar fi trebuit sa sar cu picioarele pe macheta
Am glumit,desigur.
In postarea ta,spui ca dupa Trafalgar,Victory a iesit "sifonat".Perfect adevarat ; atat de sifonat,incat s-a intors in port, remorcata.
Kitul celor de la Mantua,reprezinta nava:citez din pliantul de prezentare: "...asa cum a fost reconditionata in martie 1922,prin grija Society for Nautical Research.Totusi,o comparatie mai atenta cu nava reala,expusa astazi(sic)in docurile istorice din Portsmouth,indica anumite erori in ceea ce priveste aranjamentul de la pupa" - aici producatorii kitului se refera la sculpturile respective.
Subiectul este foarte dezbatut,chiar si astazi.Modelele produse sub forma de kit,abunda,pot sa spun,insa cele mai reusite machete sunt cele produse dupa planuri. Exista,insa,unele reprezentari pe care eu le gasesc "interesante";de pilda HMS Victory scara 1/24 aflat la The Museum of Naval Firepower at Priddy's Hard/Gosport.
adica asta
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 08 November 2010 - 09:49 PM
#31
Postat 08 November 2010 - 09:58 PM
Cele bune.
Aceasta postare a fost editata de frigate-264: 08 November 2010 - 10:01 PM
#32
Postat 11 November 2010 - 01:48 PM
In ceea ce priveste modelele sunt foarte frumoase . Mi-ar place sa am si eu una .
Privind preturile sunt destul de scumpe pentru criza asta.
Poate o sa fac una mai simpla .
Ca intrebare aditionala , daca se poate :
"Stie cineva sau poate are planurile navelor lui Jack London ? Se pare ca Naluca din Lup Larsen a fost inspirata din una dintre acestea .
E posibil din prima , a doua parca avea zbaturi ..."
Merci pentru infos .
#33
Postat 11 November 2010 - 08:29 PM
catafest, la 11 Nov 2010, 14:48, a spus:
....
Sarit nu era, pur si simplu avea in fata o forta mult superioara si ca numar de guri de foc cat si ca oameni si nave, iar ruperea liniei de bataie, s-a dovedit viabila deoarece ruperea centrului de retaguardie, cu acalmia existent( un vant foarte slab), plus alte elemente despre care se poate scrie mult si bine, au dus in final la distrugerea centrului , navele intrate in lupta mai tarziu preluind retaguardia, si la final a avut si nave suficiente, sase daca nu ma insel, apte pentru a pregati o forta de interventie, daca mi se permite termenul, pentru a face fata unei eventuale regrupari a navelor ce nu au intrat in lupta si anume forta Amiralului Dumanoir (avanguardia), care de altfel a avut o comportare destul de dubioasa in sensul ca nu a incercat nici un moment intrarea in lupta, din contra.
Dar subiectul e destul de complex, iar Nelson in doua situatii a fost aproape de curtea martiala si nu ar mai fi ajuns la Trafalgar, insa suspusii din Amiralitate, care il agreau l-au salvat. Era de altfel foarte indraznet si curajos. De exemplu distrugerea flotei franceze pe Nil, a fost datorata de asemenea unui atac mai original, francezii neputandu-si imagina o asemenea actiune.
#35
Postat 11 February 2011 - 10:04 PM
spinte, la 11 Feb 2011, 21:53, a spus:
Daca esti din Bucuresti e mai simplu
uite
http://www.hobbyx.ro/produs.lista.html?cat...amp;perpage=100.
In restul tarii ,se mai adauga taxe post.
Este acelasi Victory la 1/98.
#37
Postat 12 February 2011 - 02:33 PM
spinte, la 12 Feb 2011, 14:16, a spus:
La pretul de 2100 lei primesti cateva legaturi de baghete de diferite dimensiuni, coaste, traverse, tunuri turnate, decoratiuni asisderea, sfori de diferite calibre, niscaiva planuri tehnice, etc, etc, urmand ca TU sa obtii fie nava Victory fie un barcaz ordinar.
Din ceea ce ai scris tu, cred ca nu prea ai habar cam la cat se duce una gata asamblata. Si ceva ma face sa cred ca nici n-ai vrea sa stii....
In alta ordine de idei: scrie te rugam "cred" in loc de "kre"; e mult mai usor sa te urmarim precum si mai civilizat, pentru toata lumea.
Spor sa ai in cautari.
#38
Postat 12 February 2011 - 07:24 PM
spinte, la 12 Feb 2011, 14:16, a spus:
Ceea ce ti-am aratat prin acel link ,este un kit din lemn ,cu tot ceea ce trebuie sa ai pentru a obtine o HMS Victory in scara 1/98,inclusiv planurile navei(la aceeasi scara).In fotografii apare "produsul final"ca sa vezi cam ce ar trebui sa obtii.
Preturile la asa ceva se invart in jurul a 500 de euro neasamblata.Una "la gata" costa ... poate 1000 sau chiar mai mult.(recordul pe care eu il cunosc,bate undeva la 130.000 de euro ,dar are piese din argint 999-asta-i deja alta poveste).
O sa fac fotografii (din nou) cu al meu Victory,care trebuie sa recunosc ,nu este gata nici acum(pentru simplul fapt ca nu am mai lucrat la el de vreo 3 ani).
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 12 February 2011 - 07:26 PM