Pagina 1 din 1
Le Gladiateur de la Heller Modificare
#1
Postat 05 March 2008 - 09:59 PM
Va salut pe toti cei care intra pe acest forum,ma numesc Adrian Pateanu,am 35 de ani si de vre-o 3 ani "bantui" pe acest forum,citind ce scriu modelistii nostri,din toate ramurile.Colectionez machete de pe vremea cand culoarea alba o gaseam doar la magazinele de chimicale,in celebra sticluta de Sigmarom,iar lipici aveam Lipinol si Stirocol,deci cam de multisor,zic eu.Adun in special aviatie world war 2,dar si nave si blindate,cam din aceeasi perioada,cu unele exceptii,logic.Una din exceptii este si nava pe care vreau sa v-o arat,respectiv Le Gladiateur,de la Heller,un kit care nu merita nici jumatate din banii pe care ia cerut mag. Central,la vremea respectiva.Principala problema sunt tunurile si gurile lor,date separat,turnate din pacate in matrita decalata,asa ca...,am doar cuvinte de "lauda" la adresa Heller.Am incercat sa scot putin mai mult dintr-un kit mediocru,in multe privinte nu am reusit,sau nu am mai incercat,sau chiar am fabulat. Ramane ca voi sa va spuneti parerea daca am reusit sau nu.O sa incerc sa postez si poze atasate la ineptiile scrise mai sus.In speranta ca nu v-am plictisit cu propozitiile mele lungi,astept parerea voastra,mai ales a celor specializati in modelismul naval.Respect la toti si sper sa nu fi suparat pe numeni !
#9
Postat 05 March 2008 - 10:44 PM
AdiP, la 5 Mar 2008, 22:24, a spus:
Ar fi multe de aratat,fie aviatie,fie blindate,sau alte subiecte navo,sper sa nu para ca incerc sa "dovedesc" ceva pe aici,pe forum
Cam ce sa fie ?
Cam ce sa fie ?
Tot ce pot sa zic e... WOW! Arata de nota 10.
Stai linistit, prezinta-ti si celelalte lucrari. Ca se pare ca ai ce prezenta
#10
Postat 05 March 2008 - 10:51 PM
#15
Postat 07 March 2008 - 08:21 PM
AdiP, la 5 Mar 2008, 22:51, a spus:
Multumesc mult Cartula, eventual atasez pentru inceput imagini cu una din vitrine,pentru tgr, si daca se doreste,o sa incerc aratarea lor,si binenteles explicatii,daca sunt cerute,insa cu rugamintea de a-mi spune cum sa procedez in cazul subiectelor diferite
Ohoho! Dar ai lucrat ceva
Detectez prin vitrina un PBJ si un PB4Y, cumva?
#17
Postat 07 March 2008 - 09:34 PM
Fii binevenit in mijlocul nostru !! Prin prezenta ta, ne urcam fara indoiala valoarea membrilor, asa ca nu te sfii sa ne arati, sa ne intrebi, sa ne spui ....
Cu toate ca nu lucrez corabii, imi plac foarte mult. Pacat ca topicul asta s-a cam transformat intr-unul mai mult de prezentare generala. Poate ne mai detaliezi din munca la Gladiator ?!
Cu toate ca nu lucrez corabii, imi plac foarte mult. Pacat ca topicul asta s-a cam transformat intr-unul mai mult de prezentare generala. Poate ne mai detaliezi din munca la Gladiator ?!
#18
Postat 07 March 2008 - 09:41 PM
Merci ptr apreciere,nu ma deranjeaza faptul ca se deviaza putin de la subiect,greseala pornind poate de la mine prin postarea celor 2 poze fara legatura cu subiectul.Am ceva poze din perioada constructiei, din pacate sunt facute cu telefonul,insa o sa incerc sa exemplific si faza constructiei
#19
Postat 07 March 2008 - 11:15 PM
Scara e 1/200, prea mica pentru o nava de talia aceasta.Detaliile se cam pierd pe drum(vezi gurile tunurilor lipsa),eu am incercat sa fac ceva mai mult decat aratau in planuri cei de la Heller,in special legat de manevrele de pe catarge,etc.In plus panzele sugerate in chit,dintr-un plastic,a carui denumire i-mi scapa acum,nu se potriveau cu ceea ce voiam eu sa arate.
1. Am refacut din panza cu tesatura cat mai fina,ca sa ma apropiu de scara navei. In prealabil au fost fierte in cafea,si nu ceai,cum se cam sugereaza peste tot,mai ales ca panza era alba.
2.Sa cusut la masina pe verticala panzei ata apropiata ca si culoare cu panza,ptr rigidizare,si impresia de "umflat de vant'.Pe lateralele panzelor sa facut un straif cu ac si ata + superglue (mare greseala) !
3.Sau trecut prin panza sforile care constituiau in realitate franghiile ptr tinerea panzei stransa sul (am zis o tampenie,dar i-mi pierd memoria la ora asta)
4.Sau prins panzele pe vergi cu ata,prin coasere cu ac si ata de matase
5.Sa trecut la confectionarea a aprox. 150 "scripeti",din scobitori chinezesti,pilite,gaurite,taiate din 2 in 2 gauri (vezi foto )
6.S-au corectat in mare,si dupa stiinta mea putina,barcile si sa adaugat vasle,tot din scobitori slefuite,etc
7.Toate franghiile de pe nava sunt fir de ata matasoasa,adica asemanatoare cu cea cu care se coase talpa la incaltaminte.Am optat ptr aceasta.fiindca nu are fire adiacente pe lungime .Scapi de munca de ardere a atelor fine,ptr corectare.Am folosit 3 nuante diferite de culoare la ele,ptr variatiune
8.Am corectat in mare carma,la care sa adaugat tija "balamalei",prin strapungerea capetelor acestora de pe coca si carma.
9.Sa facut piesa de pe bompres (sper sa nu rada Crios daca zic magarii)prin care treceau franghiile de manevra ale panzelor triunghiulare (i-mi scapa denumirea- HELP CRIOS !)
10.vopsirea sa facut cu email,conform cu plansa heller,peste coca sa dat cu lac lucios Humbrol,care in timp sa ingalbenit,se vede in pozele mai vechi. Sa revopsit la finalul lucrari,cu nava montata pe suport si mascata cu ziar pana la linia de plutire.-NU ma intreba cum !
Ar mai fi cate ceva,insa nu mai retin exact.Atasez cateva poze ptr exemplificarea lucrarii
1. Am refacut din panza cu tesatura cat mai fina,ca sa ma apropiu de scara navei. In prealabil au fost fierte in cafea,si nu ceai,cum se cam sugereaza peste tot,mai ales ca panza era alba.
2.Sa cusut la masina pe verticala panzei ata apropiata ca si culoare cu panza,ptr rigidizare,si impresia de "umflat de vant'.Pe lateralele panzelor sa facut un straif cu ac si ata + superglue (mare greseala) !
3.Sau trecut prin panza sforile care constituiau in realitate franghiile ptr tinerea panzei stransa sul (am zis o tampenie,dar i-mi pierd memoria la ora asta)
4.Sau prins panzele pe vergi cu ata,prin coasere cu ac si ata de matase
5.Sa trecut la confectionarea a aprox. 150 "scripeti",din scobitori chinezesti,pilite,gaurite,taiate din 2 in 2 gauri (vezi foto )
6.S-au corectat in mare,si dupa stiinta mea putina,barcile si sa adaugat vasle,tot din scobitori slefuite,etc
7.Toate franghiile de pe nava sunt fir de ata matasoasa,adica asemanatoare cu cea cu care se coase talpa la incaltaminte.Am optat ptr aceasta.fiindca nu are fire adiacente pe lungime .Scapi de munca de ardere a atelor fine,ptr corectare.Am folosit 3 nuante diferite de culoare la ele,ptr variatiune
8.Am corectat in mare carma,la care sa adaugat tija "balamalei",prin strapungerea capetelor acestora de pe coca si carma.
9.Sa facut piesa de pe bompres (sper sa nu rada Crios daca zic magarii)prin care treceau franghiile de manevra ale panzelor triunghiulare (i-mi scapa denumirea- HELP CRIOS !)
10.vopsirea sa facut cu email,conform cu plansa heller,peste coca sa dat cu lac lucios Humbrol,care in timp sa ingalbenit,se vede in pozele mai vechi. Sa revopsit la finalul lucrari,cu nava montata pe suport si mascata cu ziar pana la linia de plutire.-NU ma intreba cum !
Ar mai fi cate ceva,insa nu mai retin exact.Atasez cateva poze ptr exemplificarea lucrarii
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 07 March 2008 - 11:36 PM
Arata acest topic
Pagina 1 din 1