Z-mare, la 16 May 2008, 06:24, a spus:
Eram sigur!
Hai sa iti spun doua lucruri:
1. Astea erau avioane folosite pe timp de pace de o tara neutra (cam de marimea Moldovei) cu un singur aerodrom (Casement Aerodrome, Baldonnel), cu un efectiv total de piloti activi cam cat un pluton in Romania. Au fost folosite doar pentru antrenament si fotografiere aeriana. Erau ingrijite, spalate dupa fiecare zbor, pastrate NUMAI in hangar si au decolat numai de pe pista de beton. Astea erau bibeblouri pe care le-au tinut ca sfant odor. Toate, absolut TOATE pozele cu aceste avioane arata ca avioanele erau mereu gata "de parada".
2. Unul dintre membrii clubului de modelism este purtatorul de cuvant al IAC. Cu ajutorul lui, am vizitat de cateva ori baza aeriana de la Baldonnel. Iti pot spune cu cea mai mare convingere ca avioanele sunt pastrate de parca tocmai au sosit de la fabrica. Sunt spalate si slefuite in fiecare dimineata si seara. Baldonnel este si unitate de antrenament, iar aceste avioane sunt "sectoarele" cadetilor. Acolo au si un muzeu al aviatiei. Nu au nici un Seafire, dar au o gramada de alte avioane care arata ca noi. Nu este nici o "ciupitura" in vopsea pe nicaieri. De fapt, chiar si darele de fum de esapament de pe fuselaj pe care le-am pus eu sunt prea mult - in pozele cu avionul adevarat sunt aproape invizibile.
Treaba e ca macheta are destula imbatranire, poate mai mult decat ii trebuie, numai ca nu se vede in pozele astea. Nu vreau sa discut acum despre moda asta cu mizeria si jegul pe avioane, e o lupta cu morile de vant.
Radu