Forum Machete,Modelism,Hobby: 1/32 Seafire III IAC - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1/32 Seafire III IAC Pentru concursul: Cei mai buni dintre cei buni

#21 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 26 April 2008 - 09:10 PM

O sa fie mai multe poze dintr-o data.

Asta e radiatorul.
"Plasa" e din inox. Nu am nici o idee de unde provine. Am o bucata pe care o tot tai putin cate putin de vreo 10 ani.
Imagine postata

"Cutia" radiatorului este eronata in kit - are marginile inclinate pa cande ele ar trebuie sa fie paralele. Am umplut peretii cu folie de plastic si supeglue.
Imagine postata

Iata acum imagini de ansamblu. Cala trenului de aterizare era mult simplificata in kit. Totul a fost facut de la zero.
Imagine postata

In spatele radiatorului se vad cele doua tevi care adunau aer cald si il duceau la tunuri ca sa le incalzeasca.
In partea din fata a calei trenului se vad zavoarele aripii rabatabile. Desi nu se vad bine in poze - am pus si balamalele aripii rabatabile.
Imagine postata

Benzile portocalii de be cutia radiatorului sunt niste centuri de ranforsare.
Imagine postata

Imagine postata

Partea din fata a radiatorului de ulei este modificata - vine de la un Spitfire VI.
Imagine postata

Pe buza de jos de la gura cutiei radiatorului este o gaura - acolo voi pune mai tarziu o teava indoita ca un carlig - ala era un spray de antigel.
Imagine postata

Detalii mai de aproape. Aici se vad detaliile calei trenului de aterizare.
Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Asta e tot deocamdata. Acum trebuie sa gravez panourile de pe intrados si dupa aia ma apuc de jambele trenului de aterizare cater ttebuie facute d ela zero. In kit vin niste jambe anemice.
Daca aveti intrebari, intrebati si voi raspunde.
Radu

Aceasta postare a fost editata de radub: 26 April 2008 - 09:12 PM


#22 Useril este offline   eugen 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1530
  • Inregistrat: 02-November 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie post WWII

Postat 27 April 2008 - 08:50 AM

Nenea Radu, pe mine ma umilesti cu pozele astea! Avionul ca avionul, da' pozele... Si avionul... Cum le faci nene? Si pe poze si pe avioane? :-) :pardon: :hi:

#23 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 27 April 2008 - 11:28 AM

Vezi postareaeugen, la 27 Apr 2008, 07:50, a spus:

Nenea Radu, pe mine ma umilesti cu pozele astea! Avionul ca avionul, da' pozele... Si avionul... Cum le faci nene? Si pe poze si pe avioane? :pardon: :hi: :hi:


Salut Eugen,
Nu vreau sa umilesc, vreau sa inspir! :-)
Avionul a luat cateva saptamani de lucru. Am muncit cam vreo doua ore pe zi timp de doua saptamani ca sa fac acea cala a trenului de aterizare. Piesele au fost facute putin cate putin, ajustate, testate, ajustate din nou, testate, aruncate la cos, pornite de la inceput, testate, ajustate, apoi lipite. M-a mai intrebat lumea cum fac. Cred ca secretul e sa privesti totul ca un maraton nu ca un sprint. La un maraton, nu conteaza sa fii in fata, sau sa fugi mereu cu aceeasi viteza. Conteaza sa treci la linia de sosire. Atata timp cat iti tii ochii pe linia de sosire, totul se face de la sine ca sa zic asa. Fa-ti un plan, decide ce vrei sa faci, apoi domol domol incearca sa atingi acea tinta. Nu am scule fantastice. Ce vezi acolo e facut cu un bisturiu si o rigla. Unele piese au fost strunjite, iar strungul e cea mai complicata scula folosita (iar strungul meu e foarte simplu :-) ). Unele piese au fost refacute de cateva ori pana cand am fost multumit.

Cat despre poze, sunt facute la lumina zilei. Aleg de obicei un loc in care lumina soarelui nu bate direct - asa imi ies umbrele difuze. De obicei o zi innorata e perfecta pentru ca lumina e difuza. Daca pui direct in soare, iti ies umbre foarte clare si stridente care strica imaginea. Nu folosesc blitz din acelasi motiv. Camera e pe trepied si declansata cu cablu declansator. Setarile sunt toate manuale. Aleg numarul F cat mai mare - astea sunt facute cu F11 - ca sa dea o adancime cat mai mare a campului vizual. Expunerea este reglata manual in functie de lumina, poate merge si pana la doua secunde. Aparatul meu are macro bun, dar uneori folosesc si zoomul ca sa ma apropii cat mai mult. Pozele nu sunt meshterite in photoshop. Ce vezi acolo iese asa din aparat. Fundalul este o folie de burete microporos - nu are nnici un fel de reflexie.

Cam asta e tot. Mai intrebati.
Radu

#24 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 29 April 2008 - 04:01 PM

Ultimele lucrari:

Admisia/filtrul carburatorului de pe Seafire III era similar celui folosit pe Spitfire IX. In cutie erau mai multe optiuni, dar nu si asta, asa ca m-am hotarat sa modific flitrul Vokes oferit in cutie.
Imagine postata

Aici este piesa prinicpala dupa ce a fost taiata. Piesele au fost apoi lipite una de alta.
Imagine postata

Iata si rezultatul final dupa ce a fost lipit pe partea de dedesubt a botului.
Imagine postata

M-am apucat dupa aceea de trenul de aterizare.
Am adaugat detalii in interiorul usilor.
Imagine postata

Jambe noi au fost facute din alama cu o camasa din plastic. Am folosit camasa din plastic pentru ca e mai usor sa lipesti piese din plastic decat din metal. Jambele oferite in kit sunt jalnice si foarte anemice. Nu prea au nici o legatura cu realitatea.
Imagine postata

Si asta e totul laolalta.
Imagine postata

Asta e tot. Acum trebuie sa ma apuc de vopsit. Intrebati daca aveti intrebari.
Radu

#25 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 29 April 2008 - 04:07 PM

Cred ca asa trebuia sa fac si eu la Spitfire-ul meu. :-)

#26 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 29 April 2008 - 06:17 PM

Vezi postareatgr, la 29 Apr 2008, 15:07, a spus:

Cred ca asa trebuia sa fac si eu la Spitfire-ul meu. :-)


Jambele erau la fel, dar nu si usile trenului de aterizare.

Cand am pus pozele de mai sus, inelele zavoarelor nu erau lipite - acum le-am pus.
Imagine postata

Iata si rama parbrizului blindat.
Imagine postata

Radu

#27 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 29 April 2008 - 09:19 PM

Iata si o poza cu modificarile facute la intradosul aripii. Partile albe sunt locurile unde a trebuit sa umplu detaliile originale care nu se aplica la tipul asta de aripa. Liniile au fost gravate si am adaugat niste bule. Bula din rasina este din setul Airwaves. Bulele albe sunt facute de mine de la zero.
Radu

Imagine postata

#28 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 29 April 2008 - 09:43 PM

Radu, ce referinte folosesti pentru ranforsarile de Seafire III? Nu le-am prea vazut pana acuma, si tare sunt multe... Si din ce sunt facute, ca nu par metal (cel putin unele).

Oricum, sa convertesti aripa Revell de Mark II in cea de Seafire... Respect. :-)

#29 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 30 April 2008 - 12:39 AM

Multumesc Cartula.
Ai dreptate, e multa munca sa modifici o aripa de tip "a" intr-o aripa de Seafire.
Aripa de Seafire III este de fapt o aripa "universala" de tip "c" modificata pentru rabatare - a fost folosita pe Seafire III, XV, XVII. Ce se vede in interiorul calei rotilor este de fapt delimitarea intre cele doua parti ale aripii cu ranforsarile necesare precum si mecanismul de zavorare al aripii.
Niste poze se gasesc aici: http://www.thescale.info/news/publish/Seaf...wing-fold.shtml (Asta e un Seafire XV).
Am cateva carti:
Modeller's Datafile The Supermarine Spitfire, Part 1 Merlin Powered
Modeller's Datafile The Supermarine Spitfire, Part 2 Griffon Powered
Astea au si desene din manualul tehnic cu structura aripii, care sunt de mare ajutor, precum si poze cu avioanele de prin muzee.
Mai am si cartea Supermarine Seafire de Kev Darling. Mai am si cele trei carti Aero Detail despre Spitifire si cartea Model Art despre Spitfire. Toate astea au unele detali care sunt de folos.
Radu

#30 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 30 April 2008 - 12:57 AM

Super... Recunosc, Seafire-urile nu prea m-au pasionat daca vorbim de cele timpurii... Mi-ai raspuns si la o intrebare care n-am pus-o, ref. la faptul ca mi se parea ceva ciudat pe la compartimentul trenului... Acum m-am lamurit care-i treaba.

Asta cu aripa, m-a batut si pe mine gandul sa modific aripa mark I/II la o universala pentru o conversie spre Mk. XII sau XIV... Mi s-a parut insa mult prea mult de munca, si am sfarsit prin a lua o aripa de la Warbird Productions, care insa nu e deloc stralucita. Probabil tot la a o converti pe cea Revell o sa ajung...

Apropos, tot nu m-am lamurit din ce sunt facute adaugirile portocalii care tot apar in poze. Banuiesc ca tot specifie de Seafire...

#31 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 30 April 2008 - 10:32 AM

Salut Cartula,
Piesele portocalii sunt de fapt bucatele de banda Dymo pentru etichete autocolante. Folosesc cea mai subtire bada pe care o au ei.
Sunt panouri care sunt in relief pe aripa - unele sunt panouri de ranforsare altele sunt capace pentru partile rabatabile ale aripii.
Radu

#32 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 May 2008 - 12:05 PM

Finete deosebita la detalii!!!! M-au uimit pur si simplu detaliile de pe jambe! Bun, traba cu strungul nu o problema, dar restul..... :pardon:
O intrebare de amator: cum ai indoit tevile de duc aerul cald la mitraliere??? Am incercat tot felul de metode (aer cald, apa calda, incalzire locala etc), dar indoitura iese ca naiba! :-)

#33 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 02 May 2008 - 01:37 PM

Multumesc Z-mare,
Tevile pentru aer cald nu sunt indoite. Am folosit colturile ramei pe care erau prinse piesele kitului. Sunt la 90 de grade si cu muchiile gata rotunjite. Sunt chiar si la diumensiunile care trebuie la scara asta.
Radu

#34 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 02 May 2008 - 04:06 PM

Avionul a fost asamblat. Azi ma apuc de vopsit.
Imagine postata

Partea de dedesubt a avionului. Carligul de acrosare a fost demontat de pe aceste avioane, iar gaura a fost astupata cu un panou.
Imagine postata

Contragreutatile de la capetele profundoarelor au fost modificate.
Imagine postata

La vopsit acum!

Aceasta postare a fost editata de radub: 02 May 2008 - 04:07 PM


#35 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 03 May 2008 - 06:44 PM

Avionul vopsit in British Interior Grey-Green.
Radu

Imagine postata

#36 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 03 May 2008 - 10:37 PM

Vezi postarearadub, la 3 May 2008, 19:44, a spus:

Avionul vopsit in British Interior Grey-Green.
Radu


Care e planul? Ca nu recunosc deschiderea cu verdele de interior...

#37 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 03 May 2008 - 11:08 PM

Salut Cartula,
Asa era vopsit avionul peste tot. Legenda spune ca atunci cand le-au cumparat, brtanicii le-au spus ca le pot vopsi cum isi doreste clientul. Irlandezii au raspuns: "Care e cea mai ieftina vopsea?" Si asta a fost raspunsul. Avionul a fost vopsit peste tot in cea mai la indemana vopsea pe care o aveau britanicii, respectiv verdele de interior. De fapt, este o schema de vopsire foarte interesanta - aduce cumva cu Avia S199 care era la fel vopsit cu o singura culoare peste tot.
Uite aici un desen (can fantezist saiu cu erori) al lui 149 pe care il fac eu. Seafire LFIII 149

Supermarinele T9 au fost vopsite la fel. Uite aici un T9 irlandez care inca mai zboara. G-CCCA
Acum trei ani, a fost vopsit pentru o vreme in culorile originale irlandeze (acum e in culori olandeze) - e pe partea de jos a paginii.

Radu

#38 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 04 May 2008 - 09:46 AM

Habar n-aveam de schema asta... Foarte faina. Mersi pentru informatii.

#39 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 04 May 2008 - 10:12 AM

Cu placere Cartula.

Aseara am taiat mastile pentru insemne. Nu exista decaluri si culorile folosite nu pot fi create cu imprimanta, asa ca trebuie sa folosesc masti. Mastile au fost taiate in vinilin autoadeziv Iwata, facut special pentru aerografiere. Desenul a fost mai intai facut in Corel, apoi a fost taiat cu un plotter.
Acum le aplic. Imagine postata
Radu

#40 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 05 May 2008 - 06:45 PM

Insemnele au fost vopsite folosind mastile. Avionul a fost acoperit cu doua straturi de lac future/klear.

Extradosul:
Imagine postata

Intradosul:
Imagine postata

Acum am de pus decalurile (doar cateva instructiuni de intretinere) dupa aia va fi acopertit cu inca un strat de lac satinat.

Radu

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

9 useri citesc topicul
0 membri, 9 vizitatori, 0 utilizatori anonimi