bricul mircea pentru concursul: Cei mai buni dintre cei buni
#1
Postat 01 March 2008 - 08:26 AM
Primul Mircea, adevaratul bric, a fost lansat la apa in 1882 la celebrul santier naval londonez "Thames Iron c-ie Worlds" si a fost botezat de catre ambasadorul Romaniei in Marea Britanie de pe atunci, Ion Ghica. Corabia, construita aproape in intregime din lemn de esenta tare, avea 36 de metri lungime, latimea de 7,6 metri si pescajul de 3,6 metri. Nava avea doua catarge, de aproximativ 28 de metri inaltime, si un numar de 14 vele insumand o suprafata de 500 de metri patrati. Bastimentul era dotat cu doua tunuri de 80 mm, doua tunuri de 37 mm si o mitraliera cu zece tevi. Nenumarate generatii de ofiteri de marina au primit botezul marii si s-au scolit la bordul acestei prime nave-scoala a Marinei Romane. Cea mai celebra "fapta de arme" a primului Mircea a fost infruntarea groaznicei furtuni din 1888 de pe Marea Neagra, atunci cand, cu un echipaj format in marea majoritate din adolescenti, elevi ai Scolii Copiilor de Marina, bricul Mircea a invins fortele dezlantuite ale Naturii luptand cu marea trei zile si trei nopti. Furtuna a scufundat atunci 40 de nave in Marea Neagra, bricul cu echipajul sau de copii acostand insa la Istanbul cu un catarg si bompresul rupte. Afland de aceasta incredibila performanta a modestei corabii romanesti, suveranul Turciei din acea vreme, sultanul Abdul Hamid, a ordonat repararea navei fara plata in arsenalul marinei otomane. Predarea stafetei s-a petrecut in mai 1939 la Constanta, atunci cand noul Mircea a sosit in tara. "Veteranul", care acum astepta cuminte la cheiul de onoare, a fost salutat respectuos de urmasul sau ce sosise in port.
#2
Postat 01 March 2008 - 08:41 AM
macheta reprezinta o provocare,nu datorita gradului de dificultate ci datorita lipsei planurilor,pozelor si articolelor de gen.dl craciunoiu a incercat transpunerea unor poze vechi in planuri pe care le-a publicat in corabii strabune si in primul numar al revistei modelism.din pacate acestea sunt incomplete si departe de ceea ce a fost mircea.am inceput macheta,mai precis corpul dupa planurile care se gasesc in modelism ,neavind altceva.problema apare la suprastructura si la instalatiile de punte.ca sa exemplific am sa atasez pozele de la singurele machete pe care le stiu construite pentru muzeu.
prima se afla la muzeul militar central(parca,nu sunt sigur)si este executata de dl craciunoiu.
prima se afla la muzeul militar central(parca,nu sunt sigur)si este executata de dl craciunoiu.
#5
Postat 01 March 2008 - 09:08 AM
acum sa incep descrierea machetei mele:am hotarit ca scara sa fie mai mare decit in planurile lui craciunoiu,am ales sa lucrez la 1:50,scara care pune mai bine in evidenta detaliile.pentru coca am ales o bucata de lemn de tei pe care am cioplit-o pina rezultatul dorit.apoi am scobit tot corpul folosind burghie,dalti si alte scule distrugatoare de lemn.dupa finisare am acoperit corpul cu file din lemn de balsa .puntea am executat-o din placaj de 1mm si am lipit-o definitiv,asta dupa ce am hotarit sa renunt la ideea de a o face propulsata.
#6
Postat 01 March 2008 - 09:16 AM
#11
Postat 01 March 2008 - 10:52 AM
in prima faza,dupa slefuirea corpului,am optat pentru vopsirea in alb,varianta adoptata de marina dupa primul razboi mondial.dupa aceea m-am razgindit...
am vrut sa-i pastrez farmecul de inainte de 1900 si am vopsit-o in negru,cu opera vie rosie si linia de plutire alba.in aceasta varianta de vopsire va avea catargele,vergile si cosul galbene iar cabinele vor fi albe.
am vrut sa-i pastrez farmecul de inainte de 1900 si am vopsit-o in negru,cu opera vie rosie si linia de plutire alba.in aceasta varianta de vopsire va avea catargele,vergile si cosul galbene iar cabinele vor fi albe.
#15
Postat 01 March 2008 - 01:23 PM
#20
Postat 03 March 2008 - 12:45 PM