Forum Machete,Modelism,Hobby: bricul mircea - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 7 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

bricul mircea pentru concursul: Cei mai buni dintre cei buni

#81 Useril este offline   jeli 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 361
  • Inregistrat: 06-March 09
  • Location:sibiu

Postat 11 May 2009 - 12:09 AM

am si eu o intrebare,dar nu are legatura cu nava pe care o faci.pe alte forumuri ai cumva id-ul sau nick-ul STAMY?

#82 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 13 May 2009 - 08:06 AM

Vezi postareajeli, la 11 May 2009, 01:09, a spus:

am si eu o intrebare,dar nu are legatura cu nava pe care o faci.pe alte forumuri ai cumva id-ul sau nick-ul STAMY?


Dap!
Dan este Stamy.

Bafta!

#83 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 21 May 2009 - 08:41 PM

Nu stiu cum mai stau lucrurile cu bricul mircea...dar am zis sa postez aici o "chinuiala" de talent...sper sa fi iesit ceva frumos
Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne2000: 21 May 2009 - 08:54 PM


#84 Useril este offline   Demetri 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 258
  • Inregistrat: 17-March 09
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 21 May 2009 - 10:04 PM

Vezi postareaclaudiu_ne2000, la 21 May 2009, 20:41, a spus:

Nu stiu cum mai stau lucrurile cu bricul mircea...dar am zis sa postez aici o "chinuiala" de talent...sper sa fi iesit ceva frumos
Imagine postata


Salutare!E "colorat" de tine cu programul de care-mi scriai?
Ma intrebam vazind mai multe fotografii vechi colorate cu ajutorul tenicii actuale, de ce apar colacii de salvare albi?Nu existau de atunci, reguli de colorare a acestora, asa cum sunt in zilele noastre?

#85 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 22 May 2009 - 08:07 AM

Referitor la colacii de salvare, dupa cum era si scan-ul alb-negru, nu se distinge o diferenta intre culorile colacului de salvare, ca atare dupa ce am vazut culoarea pixelilor de pe colacul de salvare, am cautat pe itnernet echivalentul culorii (panton cool gray 1C)...si era un galben-ocru.

La fel am cautat si pentru culoarea cosului de fum, intrucat au existat niste discutii referitoare la culoarea cosului de fum a bricului Mircea...si pot sa spun ca la data la care a fost facuta fotografia cosul bricului Mircea era galben...

Dar fata de poza alb-negru, cand am realizat colorarea am descoperit o gramada de elemente, pe care nu le-am vazut inainte. De exemplu in coltul din dreapta jos, pe mal se poate observa foarte bine cum sta in propte vechea salupa Opanez, pe care am regasit-o in alta fotografie. Sunt curios daca acele cladiri mai exista acum in Braila.


Cat despre colacii de salvare...vezi aici ca sunt dintr-o singura culoare...e vorba de cei de pe nava Romania

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: nava_romania.JPG

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne2000: 22 May 2009 - 08:13 AM


#86 Useril este offline   Victorian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-October 07
  • Location:Constanta

Postat 22 May 2009 - 08:49 AM

Buna ziua prieteni si bine v-am regasit!

Am gasit aici o intrebare de la prietenul nostru Traian cu referire la modul cum se masoara distanta intre perpendiculare in practica britanica a constructiilor de nave.

Exact asa cum rezulta, desi o fi scris prin mai multe carti romanesti, modul de masurare a lungimii intre perpendiculare la inaltimea liniei de plutire teoretice este GRESIT.

Acolo se poate masura doar ...lungimea navei la linia de plutire, un parametru teoretic deosebit de important fiindca pe baza experimentelor domnului Froude din secolul al XIX-lea s-a putut face legatura intre aceasta lungime si viteza maxima teoretica pe care o poate atinge nava. (vezi: http://en.wikipedia..../Froude_number)

Ar mai fi de precizat ca modul acesta de masurare al lungimii intre perpendiculare, la inaltimea puntii, nu este rezultatul imaginatiei mele debordante, ci este o precizare continuta intr-o serie de discutii purtate atat fata in fata, cat si prin corespondenta dintre subsemnatul si un bun amic din Marea Britanie. Acest amic are un mic santier in Tara Galilor unde construieste barci si salupe cu aburi si are fata de mine avantajul de a fi arhitect naval cu studii de specialitate. Deci, daca domnia sa spune astfel, eu chiar nu am de ce sa nu-l cred...

Iata un citat din corespondenta purtata cu domnia sa, pentru lamurire: "Length between Parallels or Length between Perpendiculars: It is the length measured (as best you can) on the Main Deck from the Forward side of the Stem-post, not including the Beak-head or whatever you call it on a clipper bow, to the after face of the Stern-post, (or the line of it extended through the deck). Now in most sailing ships the stern post is the one with the rudder pintles on it."

Asa cum spuneam, aceasta lungime teoretica este rezultata din mai multe sute de ani de experienta in construirea navelor, de pe vremea cand constructia navei nu incepea printr-un plan elaborat pur si simplu fiindca utilizarea unui plan pe santier era necunoscuta. De altfel, daca ai vedea cum ajung planurile mele pe santier dupa doua saptamani de utilizare intensiva, te-ai lamuri ca hartia nu face "casa" buna niciodata cu genul acesta de lucrari realizate in aer liber.

Constructorii de nave din perioada respectiva trasau pur si simplu o linie dreapta orizontala pe santier, iar apoi puneau pe linia respectiva doi tarusi inalti care reprezentau cele doua "perpendiculare". Apoi, prin calcule numai de ei stiute, mesterii puteau sa calculeze sectiunea si forma chilei, etravei si etamboului necesare pentru a sustine o nava de respectiva dimensiune. Calculele se realizau mai degraba grafic sau proportional decat utilizand matematica, asa cum facem noi azi.

Apoi se punea in acelasi mod in partea de mijloc un prim rand de coaste reprezentand cuplul maestru, iar la etambou tabloul pupa, ambele proportionate in acelasi mod. Dupa care deja corpul navei era sugerat aproximativ de elementele puse in opera asa ca se puteau trage dintr-o parte in alta niste rigle subtiri care tineau loc de "schita tridimensionala" pentru completarea coastelor lipsa.

#87 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 22 May 2009 - 10:03 AM

Am inteles. Nu era nevoie de o expunere atat de lunga. Am concluzionat ca tot ce e editat in limba romana in materie de constructia navei este gresit. Destul de naspa fiindca de exemplu eu nu am invatat engleza iar in publicatiile in limba rusa pe care le-am citit dimensiunea respectiva tot asa e aproximata. Dar rusii poate s-au luat dupa ,,Lange zwischen den Loten'' a nemtilor. Germana nu o stiu dar am un prieten neamt, e inginer proiectant la santierul naval si mi-a zis si el cam tot ce stiam eu. Tot el mi-a zis ca ar fi o Conventie Internationala din nustiu ce an de la Londra care reglementeaza problemele cu dimensiunile si ca l-ar mira ca englezii sa nu tina cont de ea. Si cica manualele de constructia navei dupa care am invatat eu ar fi corecte. Dar in esenta, fiind o dimensiune teoretica ce mai conteaza cine greseste si cine nu? O nava pluteste indiferent de varianta.
Spor.

#88 Useril este offline   Demetri 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 258
  • Inregistrat: 17-March 09
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 22 May 2009 - 10:14 AM

Vezi postareaclaudiu_ne2000, la 22 May 2009, 08:07, a spus:

Referitor la colacii de salvare, dupa cum era si scan-ul alb-negru, nu se distinge o diferenta intre culorile colacului de salvare, ca atare dupa ce am vazut culoarea pixelilor de pe colacul de salvare, am cautat pe itnernet echivalentul culorii (panton cool gray 1C)...si era un galben-ocru.

La fel am cautat si pentru culoarea cosului de fum, intrucat au existat niste discutii referitoare la culoarea cosului de fum a bricului Mircea...si pot sa spun ca la data la care a fost facuta fotografia cosul bricului Mircea era galben...

Dar fata de poza alb-negru, cand am realizat colorarea am descoperit o gramada de elemente, pe care nu le-am vazut inainte. De exemplu in coltul din dreapta jos, pe mal se poate observa foarte bine cum sta in propte vechea salupa Opanez, pe care am regasit-o in alta fotografie. Sunt curios daca acele cladiri mai exista acum in Braila.
Cat despre colacii de salvare...vezi aici ca sunt dintr-o singura culoare...e vorba de cei de pe nava Romania


Ca erau intr-o singura culoare mi-am dat seama, dar... galben-ocru????

#89 Useril este offline   Victorian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-October 07
  • Location:Constanta

Postat 22 May 2009 - 12:03 PM

Stai putin Traian,

Abia acum inteleg de unde a provenit confuzia. O confuzie care pe mine personal m-a costat re-desenarea completa a planurilor bricului Mircea, pentru ca initial pornisem ca si tine de la presupunerea (gresita) ca lungimea intre perpendiculare e identica lungimii la linia de plutire.

Vorbim in mod specific despre ANUL 1881!

Dimensiunile lui "Mircea" asa cum le-am gasit in Arhivele Statului sunt date conform dupa standardul "Builders' New Measurement" (BNMt) in vigoare cu incepere din anul 1849. Acest sistem era valabil in momentul respectiv pentru navele cu structura integrala din lemn si era utilizat prin extensie si pentru cele cu structura compozita (cazul lui "Mircea").

Prima nava militara cu structura integral metalica fusese lansata in 1868, deci numai cu 13 ani mai devreme. Vorbim despre "Warrior", construit la acelasi santier Thames Iron Works Shipbuilding Company care l-a lansat si pe Mircea. Este deci o perioada complet insuficienta sa se fi cristalizat niste reguli simplificate pentru navele cu structura integral metalica.

Dar fara indoiala acele reguli simplificate exista azi!

#90 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 22 May 2009 - 01:34 PM

Vezi postareafrigate-264, la 22 May 2009, 10:14, a spus:

Ca erau intr-o singura culoare mi-am dat seama, dar... galben-ocru????


Ca o mica demostratie voi atasa aici doua poze una color si cealalta alb-negru cu detaliile date de photoshop


Fundalul drapelului e galben ocru...adica un portocaliu mai vechi...dincolo e poza transformata in alb-negru...si selectia unui pixel...cu denumirea culorii

Acum trebuie sa tinem cont si de calitatea scanului, precum si de aparatul de fotografiat din acele timpuri...de lumina, etc...oricum ce e sigur...e ca acea culoare de pe colacul de salvare, cosul principal de fum si inca cateva detalii aveau la baza culoarea galben...acum in ce nuante...nu stiu sigur.

Ca fapt divers...intr-o poza alb-negru...culoarea alba ramane alba...si prin echivalare. Dar acum mai depindem si de lumini si umbre

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: demo_pantone.JPG
  • Imagine atasata: demo_color.JPG

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne2000: 22 May 2009 - 01:38 PM


#91 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 22 May 2009 - 03:08 PM

Multumesc pentru detalii dar sincer, problema care ma racaia pe mine tot in ceata a ramas. Nu e nici confuzie, nici presupunere, e vorba efectiv despre ce scrie in carte (manuale) si e departe de a fi o interpretare proprie. Nu e mentionata identitatea cu linia de plutire ci linia de plutire maxima care e totusi putin diferita. Dar nu e o problema chiar atat de importanta pentru mine, as putea spune chiar ca nu imi foloseste, era doar ca idee despre corectitudinea unei notiuni introduse in sistemul de invatamant profil marina de la noi.

#92 Useril este offline   dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 456
  • Inregistrat: 17-January 05
  • Location:galati
  • Interests:navomodelism,airsoft.

Postat 04 January 2010 - 08:11 PM

si iata ca dupa o luuunga pauza ,mircea e din nou pe masa de lucru.am inceput acoperirea cu placi de cupru:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: untitled.JPG


#93 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 04 January 2010 - 09:06 PM

Vezi postareadan, la 4 Jan 2010, 20:11, a spus:

mircea e din nou pe masa de lucru


Hai mai Dane!! Ce m-ai si speriat!
Cand am vazut postarea am cezut ca e gata si eu n-am apucat sa-l vad pe viu.
Se pare ca va trebui sa-mi fac de drum pe la Galati cat de curand. :hug:

Bafta!

#94 Useril este offline   Dori89TM 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 26
  • Inregistrat: 05-October 09

Postat 05 January 2010 - 02:18 AM

-felicitari pt munca depus imi place ce face

#95 Useril este offline   dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 456
  • Inregistrat: 17-January 05
  • Location:galati
  • Interests:navomodelism,airsoft.

Postat 05 January 2010 - 08:08 AM

te astept cristi,mai ales ca am si citeva intrebari pentru tine.

#96 Useril este offline   dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 456
  • Inregistrat: 17-January 05
  • Location:galati
  • Interests:navomodelism,airsoft.

Postat 05 January 2010 - 06:59 PM

gata cuprul.intre timp am dat jos ornamentele prova pentu o noua finisare a corpului.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: untitled1.JPG


#97 Useril este offline   dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 456
  • Inregistrat: 17-January 05
  • Location:galati
  • Interests:navomodelism,airsoft.

Postat 08 January 2010 - 06:57 PM

am masurat si am dat gaurile pentru hublouri.

si cu ornamentul pupa montat:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: untitled3.JPG
  • Imagine atasata: untitled_2.JPG
  • Imagine atasata: untitled4.JPG


#98 Useril este offline   dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 456
  • Inregistrat: 17-January 05
  • Location:galati
  • Interests:navomodelism,airsoft.

Postat 19 February 2010 - 08:04 AM

am mai lucrat putin :drinks:
am construit un compas ,m-am mai apucat de unul,ceva ornamente prova........

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: untitled.JPG
  • Imagine atasata: untitled1.JPG
  • Imagine atasata: untitled2.JPG


#99 Useril este offline   dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 456
  • Inregistrat: 17-January 05
  • Location:galati
  • Interests:navomodelism,airsoft.

Postat 19 February 2010 - 08:20 AM

o imagine din pupa

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 19022010181.jpg


#100 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 19 February 2010 - 02:39 PM

Nu stiu cum de nu am fost atent la acest topic. Defapt la marina intru mai rar, dar Bricul Mircea este unul din machetele pe care le-as construii in aceasta viata! :drinks: Foarte frumos pina acum! Astept cu interes continuarea! Succes!

Arata acest topic


  • 7 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

8 useri citesc topicul
0 membri, 8 vizitatori, 0 utilizatori anonimi