Compresor aerograf facut acasa si nici n-a costat prea mult
#21
Postat 03 October 2008 - 06:21 PM
Pentru a elimina presiunea asupra motorului dupa ce s-a oprit, presostatul e prevazut cu o supapa de eliberare a aerului.
Adica atunci cand presostatul opreste motorul, imediat elimina si aerul din compresor prin acea supapa.
Trebuie doar sa pui un furtun intre presostat si compresor (adica intre supapa de sens si compresor)
Pentru a te lamuri mai bine, uita-te la orice compresor cu presostat ca al tau si vei vedea ca in presostat pe langa cablul de alimentare intra si un furtun subtire de 6-8mm diametru.
Acul de seringa e o solutie babeasca.
Stima.
Adica atunci cand presostatul opreste motorul, imediat elimina si aerul din compresor prin acea supapa.
Trebuie doar sa pui un furtun intre presostat si compresor (adica intre supapa de sens si compresor)
Pentru a te lamuri mai bine, uita-te la orice compresor cu presostat ca al tau si vei vedea ca in presostat pe langa cablul de alimentare intra si un furtun subtire de 6-8mm diametru.
Acul de seringa e o solutie babeasca.
Stima.
#22
Postat 03 October 2008 - 06:38 PM
Am descoperit de atunci care-i sensul supapei in cauza. Si da, pentru cine mai intalneste problema, asta este solutia de aplicat. Atunci cand am facut compresorul (se vede si din text), din valva cu pricina am facut o reductie 3/8 - 1/8. Si de abea ulterior am dat in buba cu compresorul, cand era usor tarziu.
In cazul meu personal, avand in vedere ca folosesc si pe post de pompa de vid motorul, am recurs in final la montarea unei electrovalve cuplata la presostat, si care poate fi decuplata manual (pentru utilizarea in regim de pompa de vid).
Apropos, poate intereseaza pe cineva... Un site cu o selectie bogata de piese pentru instalatii, http://www.airlines-pneumatics.co.uk/ . Daca stiti ceva similar si prin tara, n-ar fi rau.
In cazul meu personal, avand in vedere ca folosesc si pe post de pompa de vid motorul, am recurs in final la montarea unei electrovalve cuplata la presostat, si care poate fi decuplata manual (pentru utilizarea in regim de pompa de vid).
Apropos, poate intereseaza pe cineva... Un site cu o selectie bogata de piese pentru instalatii, http://www.airlines-pneumatics.co.uk/ . Daca stiti ceva similar si prin tara, n-ar fi rau.
#23
Postat 08 March 2009 - 12:09 PM
Faci o treaba excelenta.Felicitari.Am o intrebare si sper sa ma poti ajuta.Nu stiu prea multe despre compresoare si intentia mea viitoare este sa incep sa lucrez cu aerograful ,sper sa nu fie prea tarziu la 31 de ani.Am in dotare un compresor befect , motorul ars ,asa l-am gasit pe la socrii .Ma intrebam daca pot sa inlocuesc motorul cu unul de frigider.O sa pun si niste poze nu stiu daca are toate furtunele.MULTUMESC ANTICIPAT .CU RESPECT.
#28
Postat 23 March 2009 - 02:55 PM
Multumesc de raspuns si de schema tehnica.Dupa ce am ajuns acasa m-am uitat mai bine sub bareta am vazut ca trebuia legat la cele doua fire ce erau taiate negru + albastru .Lam pornit dar ce am observat este ca arunca stropi de ulei > asa fac aceste motoare ?Daca la sa traga aer pe ambele tevi e o problema sau e ok?
MULTUMESC DIN NOU!
SI ma adresez cu o intrebare : exista pe forum topic referitor la pregatirea suprafetelor din plastic , fibra de sticla (spoilere de exemplu) ,sau ma rog despre pregatirea suprafetelor pentru vopsire cu aerograful si nu mumai?Sper ca nu fac off topic.
MULTUMESC DIN NOU!
SI ma adresez cu o intrebare : exista pe forum topic referitor la pregatirea suprafetelor din plastic , fibra de sticla (spoilere de exemplu) ,sau ma rog despre pregatirea suprafetelor pentru vopsire cu aerograful si nu mumai?Sper ca nu fac off topic.
#29
Postat 23 March 2009 - 03:00 PM
Compresoarele de frigider arunca ulei prin constructie. Imediat dupa ce este scos din sistem sau dupa ce e transportat si agitat uleiul din interior, arunca mai mult. Dupa un timp relativ scurt, va arunca din ce in ce mai putin, pe masura ce este eliminat uleiul ramas pe tevi. Dar niciodata nu va functiona fara sa arunce macar o cantitate foarte mica de ulei.
La capsula ai 3 tevi.
- o teava pentru completarea cu ulei
- o teava pentru intrare
- o teava pentru iesire
Pe primele doua e normal sa traga aer. Daca il folosesti doar precum compresor de aer, poti sa-l lasi asa (eventual pune niste filtre, ca sa nu traga mizerie inauntru). Daca vrei sa-l folosesti si ca pompa de vid, atunci va trebui sa etansezi teava pentru completarea uleiului.
La capsula ai 3 tevi.
- o teava pentru completarea cu ulei
- o teava pentru intrare
- o teava pentru iesire
Pe primele doua e normal sa traga aer. Daca il folosesti doar precum compresor de aer, poti sa-l lasi asa (eventual pune niste filtre, ca sa nu traga mizerie inauntru). Daca vrei sa-l folosesti si ca pompa de vid, atunci va trebui sa etansezi teava pentru completarea uleiului.
#30
Postat 20 April 2009 - 09:15 PM
Salut,
Intru si eu in discutie cu o problema.Zilele astea am adaptat un compresor "industrial" sa poata fi incarcat si de la un compresor de frigider. Toate bune cu exceptia mirosului de...ciorap care apare cand folosesc compresorul de frigider.E ceva comun la compresoarele astea, sau am avut eu ghinion sa dau de unul mai puturos.Mentionez ca i-am schimbat si uleiul (cca 300ml.) fara nici un efect.
Intru si eu in discutie cu o problema.Zilele astea am adaptat un compresor "industrial" sa poata fi incarcat si de la un compresor de frigider. Toate bune cu exceptia mirosului de...ciorap care apare cand folosesc compresorul de frigider.E ceva comun la compresoarele astea, sau am avut eu ghinion sa dau de unul mai puturos.Mentionez ca i-am schimbat si uleiul (cca 300ml.) fara nici un efect.
#34
Postat 21 April 2009 - 01:02 PM
Miroase aerul pe care il scoate chiar din momentul in care incepe sa functioneze si nu e mirosul specific de "ars".Acelasi miros il avea si uleiul pe care l-am scos din el.Pentru probe l-am inlocuit cu un ulei pt mecanisme fine care pare sa aiba cam aceeasi vascozitate...
#37
Postat 21 April 2009 - 08:34 PM
Frigiderul din care provine avea cam 8 ani.Mirosul s-ar putea sa fie de la freonul care a circulat prin el (cam seamana).Ce ma surprinde e faptul ca nu s-a atenuat deloc dupa ce i-am schimbat uleiul.Cred ca o sa incerc sa-l spal cumva, probabil cu niste alcool dupa care sa-i pun iar ulei nou.Daca tot nu merge, mai adaug si niste parfum ...
#40
Postat 13 May 2009 - 07:27 AM
salutare,
la chestia asta (http://www.hobbyx.ro...espre.1840.html),de ce mai am nevoie,in afara de motor de frigider si butelie.se poate folosi doar asta fara presostat?
la chestia asta (http://www.hobbyx.ro...espre.1840.html),de ce mai am nevoie,in afara de motor de frigider si butelie.se poate folosi doar asta fara presostat?