Forum Machete,Modelism,Hobby: Compresor aerograf facut acasa - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 24 Pagini +
  • « Prima
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Compresor aerograf facut acasa si nici n-a costat prea mult

#441 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1774
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 03 October 2019 - 01:23 PM

Zachs , cred că suntem cam īn aceiași situație...Și eu mă pricep mai mult la forță(instalații de alimentare și utilizare) decīt la electrocasnice...
Mulțam mult de ajutor !

#442 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1774
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 27 October 2019 - 10:35 AM

Buun , deci am făcut ce-am știut, după sfaturile primite de la Zachs și de la Z-Mare - Mulțumesc , prieteni !-
Din păcate , rezultatul nu este cel dorit . Să mă explic.
Zachs mă avertiza că motorul ăsta nou are un timing la repornire de 5minute. Are , și ...nu are. Uitați ce se īntīmplă acum :
- Pornesc compresorul , acționīnd butonul de pornire. Pornește, īncarcă rezervorul rapid (cam īn 10-12 secunde) pīnă la 4,2atm(atīt am obținut din reglajul presostatului , probabl ca dacă insist pot ridica pīnă la 4,8 sau chiar 5 atm, maximul constructiv al acestui presostat italian), după care presostatul decuplează. Pīnă aici OK
- Cīnd presiunea a scăzut pīnă la 2,2 atm. presostatul recuplează. Și atīt. Nu se īntīmplă NIMIC. Nici după 5 minute , nici niciodată. Motorul NU mai pornește , deși dă semne ( se aud la īnceput niște click-uri, de parcă releul de protecție sau pastila de start ar īncerca să facă ceva)
Schema electrică actuală este cea de mai jos.
Imagine atasata: IMG_20191027_095421.jpg
Am īnțeles eu oare ceva greșit ??
Dacă, după ce presostatul decuplează la 4,2atm intervin și deschid īntrerupătorul, īnchizīndu-l doar DUPĂ ce presostatul a reanclanșat la 2,2atm, atunci , după ceva timp ( ceva mai mult decīt cele 5minute, poate ) pot īnchide īntrerupătorul și motorul pornește, după care ciclul se reia.
Am fost la un atelier de specialitate ( unul din extrem de puținele rămase īn orașul meu...), și frigotehnistul mi-a zis că motoarele noi NU mai pot fi folosite la acționarea compresoarelor de aer, cică sīnt altfel construite acum decīt cele vechi , cu pornirea prin releu. Nenorocirea este ca nu se prea mai găsesc motoare vechi īn stare bună de funcționare, omul mi-a promis că īncearcă să găsească, dar nu poate garanta reușita...
Ce părere aveți ? Se poate face ceva , greșesc eu undeva , sau...ăsta este "cīntecul de lebădă" al compresoarelor cu motor de frigider ??
Zi bună vă doresc !

#443 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2476
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 27 October 2019 - 06:29 PM

Pai si atunci de ce porneste prima data, daca astea noi nu mai pot face ce faceaua batranele? Ai presostat de hidrofor?

#444 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1774
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 27 October 2019 - 08:16 PM

Dragă Flo, habar n-am de ce face așa cum face :pardon:
Da ,am un presostat obișnuit de hidrofor , așa cum am avut 7 ani. Presostatul lucrează corect , face exact ce-ar trebui să facă : deschide perechea de contacte la 4,8atm și īnchide perechea de contacte la 2,2atm.
Necunoscuta este acest motor nou-nouț care...nu știu cum și ce face. Dar se comportă cum am descris mai sus.
Seară bună !

#445 Useril este offline   draku 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 51
  • Inregistrat: 15-November 14
  • Location:Bucuresti

Postat 27 October 2019 - 09:57 PM

ar trebui folosit un presostat pentru compresoare de aer (nu pentru pompe de apa) care are integrata o supapa de descarcare a presiunii de pe conducta dintre compresor si rezervor ( https://echipamente-...presor-220v.jpg )
mai e nevoie si de o supapa de sens pe rezervor
s-ar putea ca acest compresor sa nu aiba putere sa porneasca in sarcina, cu 2,2 atm la iesire
pentru proba: dupa ce compresorul se opreste la 4,8 atm, goleste rezervorul de aer complet si vezi daca porneste dupa cele 3-5 min
daca porneste cu rezervorul gol, e clar: nu poate porni in sarcina si atunci trebuie modificata instalatia



#446 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1774
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 27 October 2019 - 11:53 PM

Prietene , am supapă de sens pe rezervor...Am făcut și acea probă. Nu pornește neam. În absolut aceiași configurație, cu vechiul motor a mers perfect 7 ani. Iar motorul nou este de 196W, în timp ce răposatul era de doar 110w. Nu-i vorba de presiuni de retur , de nimic. Se pare că motoarele noi funcționează pe alt principiu față de cele vechi cu care am fost obișnuiți , si nu-i dau deocamdată de cap să-l adaptez acestei sarcini.
Dacă respect pașii descriși în postul meu (#442), pornește fără probleme și la 2,2atm. Altfel nu pornește nici la 0atm.
Noapte bună !

Aceasta postare a fost editata de dakian67: 27 October 2019 - 11:57 PM


#447 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2476
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 28 October 2019 - 01:31 PM

Daca nu-i vorba de presiune de retur, cum ii zici, inseamna ca motorul ii baiul. Sau are vreo protectie termica sau de temporizare. Incearaca sa-l pornesti singur, fara presostat, fara tevi legate la instalatia compresorului. Daca si asa, solo, face figuri, inseamna ca motorul nu-i in regula. Eu foloseam presostat de hidrofor cu supapa unisens tot de hidrofor. La porniri dese facea figuri. Am gasit in targ o supapa cu trei cai care a ajutat, adica compresorul pornea cu evacuarea in atmosfera iar dupa cuplarea supapei cu trei cai aerul era introdus in rezervor. Ulterior am cumparat un temporizator care cupla sup. cu trei cai dupa 1 sec. Nu au mai aparut probleme din acest moment.

#448 Useril este offline   zachs 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 307
  • Inregistrat: 28-September 13
  • Location:Suceava

Postat 28 October 2019 - 01:52 PM

La faza asta, @dakian, chiar nu stiu cum sa te ajut.
Imi pare rau!

#449 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1774
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 28 October 2019 - 08:40 PM

Prieteni , mulțumesc de răspunsuri.
Flo , nu este nimic īn neregulă cu restul montajului. Așa cum ziceam , montajul acesta a funcționat 7 ani fără nici o problemă. Am și supapă cu 3 căi , și tot tacīmul.
Motorul este altfel, și de aceea am cerut ajutor , īn speranța ca cineva a mai folosit motoare din acestea noi , FĂRĂ RELEU DE PORNIRE.
Nu are releu de pornire , dar are releu termic de protecție și un dispozitiv de pornire , ca o pastilă ( sīnt cīteva poze īn pagina anterioară).
Alimentat direct, motorul pornește O DATĂ , apoi , odată oprit , la restabilirea alimentării , pornește...după cīteva minute , cam 5-6 minute. Dar numai dacă a fost lăsat fără alimentare īn acest timp. Dacă restabilești alimentarea imediat ce l-ai oprit , NU MAI PORNEȘTE DELOC.
Este o chestie legată de releul de protecție sau de pastila de pornire, pe care NU știu s-o depășesc. Īntreg modulul releu/pastilă/contacte este amovibil, se poate scoate ușor. La bornele expuse ale motorului aș putea pune un releu de pornire clasic , DACĂ aș ști că va funcționa și astfel , nu aș vrea să ard bobinajul.
Zachs , mulțumesc prietene pentru toate sfaturile date, am mai īnvățat cīte ceva , chiar dacă acum nu am reușit să-mi rezolv problema.

#450 Useril este offline   draku 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 51
  • Inregistrat: 15-November 14
  • Location:Bucuresti

Postat 28 October 2019 - 10:17 PM

Nu functioneaza cu releu clasic de pornire daca ii trebuie pastila.
Am incercat eu la al meu, compresor Danfoss (e adevarat, mai vechi) cu releu de Arctic...
Nu s-a ars bobinajul, dar nici nu a pornit...


De pe net (poate ajuta):
Nearly all compressors for R600a are designed only for use with Low Starting Torque (LST).
LST (RSCR)
Compressors with the motor type Resistant Start Capacitor Run (RSCR) have a starting device for LowStarting Torque (LST). This starting device consists of a PTC and a run capacitor.The PTC starting device requires pressure equalization before each start. This starting device is normallyused in well designed refrigerating systems with capillary tube as throttling device.The PTC needs a compressor standstill period of 5 minutes to cool down before each start.

Se pare ca la compresoarele astea noi a aparut un montaj electronic ce intrerupe alimentarea PTC-ului in timp ce motorul functioneaza, pentru reducerea consumului de electricitate.
Oricum, e explicat mai in detaliu la pag 18 din documentul asta: https://www.hawcoref...s-Catalogue.pdf

Poate ca o discutie cu un frigotehnist mai priceput ar elucida problemele mai rapid...

#451 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2476
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 28 October 2019 - 10:36 PM

Da, un frigotehnist care asigura service-ul in garantie pentru noile agregate ar trebui sa te lamureasca. Posibil sa nu le mai putem folosi pe viitor. Sau vom fi nevoiti sa ne dotam cu buteli mari in care presiunea sa nu scada mai devreme de 5-6 minute. :unknw:

#452 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1774
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 23 November 2019 - 04:51 PM

Dragi prieteni , am rezolvat problema!
Cum toate încercările mele au eșuat, am fost în "vizită de lucru" la un frigotehnist bun, băiatul are firmă de reparații frigidere/vitrine frigo/etc.
Am mai făcut ceva probe acolo, în scop didactic doar, pentru mine.
Mi-a spus clar și fără echivoc : motoarele noi , cu dispozitiv electronic de pornire , NU vor funcționa niciodată în felul necesar nouă. Tipul mi-a zis că are trei clienți permanenți ( tehnicieni dentari), care au nevoie exact de ce avem și noi : un compresor de aer de putere mică , SILENȚIOS. Și le-a furnizat motoare tip vechi, doarece acestea noi nu sînt concepute pentru așa ceva, au fost proiectate special pentru agregate frig, și funcționează doar pentru așa ceva.
Așa ca am făcut un schimb : i-am dat motorul meu nou-nouț, în schimbul unui motor utilizat , dar bun, și...clasic , pornit prin releu. Enerlux/Cubigel GP12TB, de 280W ,provenit de la o vitrină frigorifică.Este mai mare un pic decît precedentul, dar OK.
Imagine atasata: compresor nou.jpg
La ora cînd am făcut această poză nu era gata asamblat , dar acum este perfect funcțional , si face fix ceea ce ar trebui să facă.
Seară bună !!

Aceasta postare a fost editata de dakian67: 23 November 2019 - 04:54 PM


#453 Useril este offline   zachs 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 307
  • Inregistrat: 28-September 13
  • Location:Suceava

Postat 24 November 2019 - 10:53 AM

Vezi postareadakian67, la 23 November 2019 - 04:51 PM, a spus:

Dragi prieteni , am rezolvat problema!
....
La ora cīnd am făcut această poză nu era gata asamblat , dar acum este perfect funcțional , si face fix ceea ce ar trebui să facă.
Seară bună !!

Suuuper!Imagine postata
Asta inseamna ca am salvat degeaba pedefeuri la vremea respectiva. Sau, poate, pentru orgoliul personal, am mai invatat cate ceva.Imagine postata
P.S. Ca o anecdota, sau nuImagine postataImagine postata, saptamana trecuta a trebuit sa pornesc un congelator pe care il tineam pe post de mobilaImagine postata. Culmea, functioneaza!
Si eu, care speram ca fac rost de un compresor in caz ca-mi moare "epava", daca partea de frigo e defecta ....Imagine postata
Toate cele bune!
Spor!

#454 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 24 November 2019 - 11:37 AM

Si chiar nu poate fi pacalit nicicum acest releu? Inteleg ca e o chestie de temporizare, nu se poate sunta cumva sau, cel putin, redus timpul de asteptare?

#455 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1774
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 24 November 2019 - 11:58 AM

Bună ziua prieteni !
Zachs, nimc nu-i degeaba , zic eu. Am mai īnvățat cīte ceva.
Alexandru , asta chiar nu știu...Cred că se poate , dar īncă nu s-a gīndit nimeni...Un electronist priceput ar putea īncerca ceva să "păcălească" cumva PTC-ul.
Oricum , tot nelămurit sīnt de cum funcționează acest montaj nou .
Din ce-am citit pe net, eu am īnțeles că divaisul ăsta nou ar funcționa ca și un releu , doar că nu poate reporni mai devreme de 5 minute de la ultima oprire. Citind īnsă cu atenție postarea lui Draku (#450) , se poate īnțelege că mai are și alte condiții de funcționare( egalizarea presiunilor- ceea ce obținem noi prin supapele de sens și vana cu 3 căi ; īntreruperea alimentării imediat după oprire- și realimentarea cīnd ?? după 5 minute ??) pe care eu cel puțin nu m-am priceput să le aplic/respect.
Poate īn timp vor apare montaje care să adapteze acest tip de motor la cerințele noastre.
Īntre timp, folosim ce avem.
Zi faină vă doresc !

#456 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 24 November 2019 - 06:57 PM

E clar, acest PTC impiedica motorul sa porneasca mai repede de 5 minute de la oprire, ba mai mult, nu elibereaza nici aerul de pe conducta. Am cautat o schema a acestui dispozitiv, dar nu am gasit. Nu cred ca nu poate fi suntat sau scurtat timpul de asteptare.
Imagine atasata: Screenshot_20191124-185916_Drive.jpg
Imagine atasata: Screenshot_20191124-185939_Drive.jpg
Afiratia "PTC necesita un timp de racire de 5 minute" ma face sa cred ca nu e vorba de ceva electronic, ci de ceva bimetal, gaz sub presiune, termistor, deci mai greu de mofificat timpul.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 24 November 2019 - 07:09 PM


#457 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2476
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 24 November 2019 - 08:03 PM

Atunci fie folosim butelii cu capacitati mai mari, care se vor goli in mai mult de 5 minute :whistle: , fie folosim doua astfel de PCT-uri impreuna cu un dispozitiv care sa le cupleze alternativ :pardon: .

Aceasta postare a fost editata de flo: 24 November 2019 - 08:04 PM


#458 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 24 November 2019 - 08:54 PM

Cred ca mai trebuie studiat PTC-ul!

#459 Useril este offline   draku 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 51
  • Inregistrat: 15-November 14
  • Location:Bucuresti

Postat 25 November 2019 - 10:37 PM

de dragul discutiei, am facut urmatoarea incercare:
am scos PTC-ul din carcasa si l-am conectat cu 2 fire la locul lui in circuit
am pornit compresorul si dupa 4-5 secunde am deconectat PTC-ul din circuit
motorul a continuat sa functioneze normal
am racit PTC-ul (in cele cateva secunde in care a fost conectat s-a incalzit foarte tare, abia se putea atinge cu mana)
am oprit compresorul, am conectat PTC-ul in circuit
am pornit compresorul care a functionat normal (toate manevrele au durat sub un minut, cu tot cu suflatul pe PTC)


Concluzia ar fi: daca se deconecteaza PTC-ul din circuit dupa pornirea motorului si apuca sa se raceasca pana cand se goleste rezervorul de aer, este posibil sa se porneasca compresorul la comanda presostatului (la mai putin de 5 minute) dar depinde de cat de repede se poate raci PTC-ul
Evident, trebuie un circuit adiacent (ceva relee si/sau electronica) care sa scoata din circuit PTC-ul dupa pornirea compresorului si sa il conecteze inapoi la comanda presostatului (presiune scazuta in rezervor), inainte de conectarea motorului
Si, poate, un sistem de racire fortata a PTC-ului

Cea mai simpla rezolvare, cum a scris si @flo mai sus, ar fi un rezervor mai mare de aer, care sa asigure aer mai mult de cele cateva minute necesare racirii PTC-ului in modul normal de functionare

#460 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 November 2019 - 07:55 PM

Rezervor mai mare=spatiu mai mult. Unde e loc, no problem, in rest...trezim vecinii cu un compresor industrial! :-D :-D

Arata acest topic


  • 24 Pagini +
  • « Prima
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi