Forum Machete,Modelism,Hobby: Compresor aerograf facut acasa - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 24 Pagini +
  • « Prima
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Compresor aerograf facut acasa si nici n-a costat prea mult

#301 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 11 March 2014 - 10:11 AM

Sunt suficienti!

#302 Useril este offline   danielukm8 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 10-March 14

Postat 11 March 2014 - 06:34 PM

Multumesc pentru raspuns. Astazi am facut rost de 2 butelii, una pentru refrigerent r22 foarte usoara de 13 litri volum si una universala de 11 litri pentru diferite tipuri de gaz, urmeaza sa ma hotarasc pe care sa o folosesc. Motorul functioneaza la fel ca cel pentru frigider? trebuie sa completez sau sa schimb uleiul ? Referitor la partea electrica motorul ia in gol 1.25 A dupa o masurare cu clampmetrul

#303 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 13 March 2014 - 11:21 AM

Butelia trebuie sa reziste la presiunea de cam doua ori presiunea maxima reglata din presostat si nu trebuie sa fie corodata de apa deoarece in ea se poate acumula condens. Da, motorul functionaze ca cel pentru frigider. Atentie insa, citeste pe aici despre constructia compresorului si nu uita de supapa unic sens si de cea eliberare a presiunii de pe membrana compresorului, altfel nu-ti pleaca decit daca butelia este goala, adica la presiunea atmosferica.

#304 Useril este offline   serpe66 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 8
  • Inregistrat: 15-May 14
  • Location:Tg-Mures

Postat 15 May 2014 - 09:41 PM

Buna...sunt foarte nou pe site si in domeniu...ma intereseaza sa fac un compresor cu motor de frigider si am nevoie de ajutor...am motorul de frigider (vechi dar functional), si un compresor de 24L (fara motor, cum se vede in pozele atasate)....problema mea e partea electrica...cand a fost desfacut motorul s-au desfacut toate legaturile existente...acum nu stiu care din legaturi unde vin, cum fac legatura la motor, intrerupatorul cu 2 cai, ce rol are condesatorul galben din imagine si eventual cum se leaga (cu 3 fire ce ies din el + ramificatiile), ce este piesa cu 2 contacte de pe butelie + ce anume piese as mai avea nevoie ca sa fie functional....vreau sa-l folosesc la lucru prin garaj, eventuale vopsiri usoare ,dar pana acolo mai am de lucru...astept raspunsurile voastre (eventual cu specificatii pe poze, alb la alb, negru la negru, etc)...multumesc anticipat

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC08046.JPG
  • Imagine atasata: DSC08048.JPG
  • Imagine atasata: DSC08050.JPG
  • Imagine atasata: DSC08049.JPG
  • Imagine atasata: DSC08053.JPG
  • Imagine atasata: DSC08055.JPG
  • Imagine atasata: HC24o.jpg
  • Imagine atasata: DSC08047.JPG
  • Imagine atasata: DSC08054.JPG


#305 Useril este offline   zachs 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 307
  • Inregistrat: 28-September 13
  • Location:Suceava

Postat 18 May 2014 - 08:27 PM

Pentru serpe66:
Desi Z-mare a pus o schema in postarea 27, am gasit una mai buna(sper)
Imagine atasata: post-8-1183869406.jpg
apoi am modificat-o pentru ce ai tu nevoie.
Imagine atasata: post-8-11838694061.jpg
Am descarcat foto de-ale tale, le-am modificat(sper sa nu te superi) ca sa intelegi la fata locului:aici vii cu alimentarea(cablul cu trei fire maro, albastru, galben/verde)
Imagine atasata: DSC08055.JPG
apoi, daca ce se vede in foto e un presostat, il inseriezi cf. schemei
Imagine atasata: DSC08050.JPG
Ca electrician batran te sfatuiesc urmatoarele:
1) firul galben/verde este impamantarea deci FACI LEGATURI LA TOATE CARCASELE METALICE ale compresorului din acel fir galben/verde(chiar si ramificat)
2) verifica daca intradevar ceea ce se vede este un presostat si in ce plaja de presiune lucreaza(presiune min/max) pentru ca sa nu suprasoliciti motorul de frigider. Poate pui o fotografie mai detaliata si ne lamurim.
3) la motorul de frigider ai si releele de pornire(asta se infinge direct in carcasa motorului de obicei in locasul dedicat cu trei picioare) respectiv suprasarcina(arata cam ca un cilindru negru cat trei-patru pastile de Calciu efervescent?
4) condensatorii (caci in carcasa aia galbena sunt doi din cate vad eu) nu ai ce face cu ei. Se foloseau la motorul vechi.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 19 May 2014 - 08:59 AM


#306 Useril este offline   serpe66 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 8
  • Inregistrat: 15-May 14
  • Location:Tg-Mures

Postat 20 May 2014 - 09:52 AM

ms mult de raspuns...am facut testul cu motorul de frigider legat pe o faza prin intrerupator si presostat, cealalta faza prin intrerupator si motor si a pornit...problema e ca la motor imi sta in aer cilindrul ala negru si imi da comanda de oprire dupa cateva secunde (are o membrana metalica ce face clic si imi inchide alimentarea)...pot sa-l anulez sa fac legatura pe direct fara el?...pre senzorul ala de presiune/presostat scrie modelul SDPB5 , ON - 0,7 MPa , OFF - 0,9 MPa

#307 Useril este offline   zachs 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 307
  • Inregistrat: 28-September 13
  • Location:Suceava

Postat 20 May 2014 - 03:09 PM

Cilindrul ala negru este releul de suprasarcina care de fapt e un bimetal strabatut de curentul absorbit de motor. Deci, daca face "clic"(oprind motorul) inseamna ca amperajul(curentul absorbit) este peste nominalul motorului. Daca asta
Imagine atasata: 1313478749_releu_1.jpg
e releul de suprasarcina, atunci releul de pornire, adica asta
Imagine atasata: RELEU PORNIRE 1,1A.jpg,
e posibil sa fie defect sau, mai grav, motorul sa aiba probleme. De obicei, releul de pornire se defecteaza(nu trimite curent in infasurarea-bobinaj ajutatoare). Cel mai bine intreaba pe un electrician de la tine din zona caci cu curentul nu-i de joaca(crede-ma, stiu ce spun)! In general, un motor de frigider are o putere de 200 watti, adica 0,8-0,9 A(amperi) curent absorbit. Inca o chestie: am vorbit cu un frigotehnist ce mi-a zis ca un compresor de frigider scoate cam 11 bari(echivalent 1,1MPa) deci domeniu de masura a presostatului e bun. Doar ca debitul este foarte mic.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 21 May 2014 - 09:37 AM


#308 Useril este offline   serpe66 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 8
  • Inregistrat: 15-May 14
  • Location:Tg-Mures

Postat 21 May 2014 - 07:30 AM

motorul e in stare buna, a fost refacut de catre cineva (desfacut, refacut, sudat capacul la loc), releul de pornire l-am luat de la vechituri, nu pare defect...mai am inca un releu de suprasarcina si unul de pornire...am sa incerc si cu ele...mai am o intrebare...in ultima mea poza, in partea din dreapta jos este un cot pt partea de intrare a aerului in butelie...m-am uitat in el si are o clapeta din cauciuc...actioneaza ca si supapa de sens?

#309 Useril este offline   viopa 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 536
  • Inregistrat: 01-September 07
  • Location:Campia Turzii

Postat 22 May 2014 - 08:05 PM

Dupa intrebarile pe care le puneti se vede ca nu ati citit topicul ce lamureste pe oricine este interesat. De acolo am invatat si eu cum sta treaba cu compresoarele.
Nu strica sa cititi.Spor!

#310 Useril este offline   serpe66 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 8
  • Inregistrat: 15-May 14
  • Location:Tg-Mures

Postat 22 May 2014 - 09:41 PM

ms de sugestii viopa...consider totusi ca cel mai bine inainte sa faci ceva la care crezi ca te pricepi (cazul meu),sa intrebi si pe cei care se pricep si au mai facut..nu de alta dar sa nu fac vreo prostie...cred ca intrebarile mele sunt justificate in masura in care n-am inteles chiar tot pe forum si ii multumesc lui zachs pt raspunsurile oferite...bun...sa trecem mai departe....atasez noua inventie...am terminat de asamblat compresorul dar nu e finisat...si din nou am o intrebare (sau mai multe)....porneste motorul, incarca pana la 4 bar si de acolo o ia foarte greu pana la 5 bar si parca nu vrea sa treaca de valoarea respectiva...aud un sasait la legaturile de sub placaj la partea de intrare aer in butelie, unde e cotul de care am amintit mai sus la care am atasat un stut ca sa pot prinde furtunul....am facut conectarile fier pe fier fara banda de izolare si s-ar putea sa scape aer pe undeva...deci trebuie sa demontez aproape tot sa vad unde e problema....sa fie asta cauza ca nu incarca mai mult? sau nu poate motorul?...ce recomandati ca masura de protectie si acoperire pentru partea de relee, ca arata urat asa cu ele llibere plus ca ar putea cineva (nu spun cine) sa puna mana pe vreun fir...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC08063.JPG
  • Imagine atasata: DSC08064.JPG
  • Imagine atasata: DSC08065.JPG
  • Imagine atasata: DSC08066.JPG
  • Imagine atasata: DSC08067.JPG
  • Imagine atasata: DSC08068.JPG


#311 Useril este offline   viopa 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 536
  • Inregistrat: 01-September 07
  • Location:Campia Turzii

Postat 23 May 2014 - 04:26 AM

Verifica si elimina eventualele pierderi de aer . Daca motorul functioneaza si presiunea nu creste inseamna ca motorul este uzat. Atat poate.Succes!

#312 Useril este offline   serpe66 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 8
  • Inregistrat: 15-May 14
  • Location:Tg-Mures

Postat 23 May 2014 - 09:00 AM

gata...am izolat toate conexiunile...a urcat frumos pana la 7 bari unde s-a oprit...si a pornit iar pe la 4,5 bar...eu zic ca e ok...

#313 Useril este offline   serpe66 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 8
  • Inregistrat: 15-May 14
  • Location:Tg-Mures

Postat 25 May 2014 - 07:58 PM

am o noua intrebare....poate sa-mi spuna cineva diferentele intre pistoalele de vopsit?..ma refer la duza (0,8 , 1,2 , 1,5) , presiunea de lucru, debitul de aer, rezervor jos sau sus, tipul de vopsea in fct de psitol/duza, etc...ceva sa faca diferenta intre a achizitiona un tip de pistol sau altul...acelasi lucru si pt aerograf...vreau sa cumpar un pistol de vopsit pt chestii usoare

#314 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 May 2014 - 08:02 PM

Pentru detalii poti citi aici: http://www.cartula.r...spre-aerografe/
Pe scurt:
- in cazul nostru "pistoalele" se numesc aerografe
- aerografele sunt dedoua tipuri: a) simpla actiune, sau suflaiuri, la care nu poti regla debitul de aer sau de vopsea, b) dubla actiune, care pot fi cu dubla actiune cumulata sau dubla actiune independenta. La acestea din urma se poate regla, in anumite limite, atit debitul de vopsea, cit si cel de aer.
- aerografele cu dubla actiune se impart in: a) alimentare gravitationala, adica rezervorul este sus, si b) cu alimentare prin absorbtie, adica cu rezervorul jos. Fiecare are avantajul si dezavantajul sau. Principalul avantaj al aerografelor cu alimentare prin absorbtie este ca gunoaiele ramin pe fundul rezervorului. Principalul dezavantaj al acestor tipuri de aerografe este ca rezervorul plasat jos te incurca unori rau de tot la operatiunile de vopsire.
- trebuie a te gindesti ce faci, adica vopsesti detalii fine sau vopsiri intr-o singura culoare pe suprafete mari sau in mai multe culori folosind masti
- duzele fine 0,15 -0,3 se folosesc la trasarea linilor fine (pete, inele de fum, cirnati) celelalte, 0,35 - 1 sau mai mari, pentru vopsirea suprafetelor mai mari sau folosind masti
- presiunea de lucru este in general intre 0,8 - 1,5 bar, dar pentru diferite scopuri se pot folosi presiuni mai mici, dar nu sub 0,5 bar sau mai mari, dar nu peste 2,5 bar.

#315 Useril este offline   serpe66 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 8
  • Inregistrat: 15-May 14
  • Location:Tg-Mures

Postat 27 May 2014 - 08:21 AM

multumesc mult pentru raspuns...m-am lamurit asupra unui aspect...dar as vrea sa stiu cate ceva si despre pistoalele de vopsit pt suprafete mai mari...pistoale HVLP, LVLP, etc..de aceea am specificat duzele 0,8 1,2 1,4...

#316 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 27 May 2014 - 11:12 AM

Cam greu de raspuns, noi lucram cu aerografe.

#317 Useril este offline   serpe66 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 8
  • Inregistrat: 15-May 14
  • Location:Tg-Mures

Postat 18 June 2014 - 02:19 PM

apropo de aerograf...mi-a sarit in mana :) un compressor Kopykake Shesto Mobi Air ceva in genul http://www.kopykake..../airmaster.html si un aerograf Bagder 100G ...am facut testul cu apa...merge ok, la cat ma pricep eu...doar ca e mica cupa de vopsea...

#318 Useril este offline   catalinkat 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 171
  • Inregistrat: 04-January 15
  • Location:Arloev,Sweden
  • Interests:modele CFR,camioane romanesti 1:87

Postat 06 January 2015 - 12:02 PM

Salutare colegi! Avand posibilitatea de a procura de la serviciu anumite componente noi care se casau ,mi-am construit un compresor silentios cu doua rezervoare din inox .Componentele sunt in mare masura aceleasi prezentate mai sus ,producatorii fiind diferiti.Eu am montat un filtru pentru captarea eventualelor impuritati(apa,ulei) intre cele doua rezervoare,in rest constructia propriu zisa fiind aceeasi cu cele prezentate mai sus de catre colegi.
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

#319 Useril este offline   viopa 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 536
  • Inregistrat: 01-September 07
  • Location:Campia Turzii

Postat 07 January 2015 - 04:37 AM

Felicitari! Este foarte fain. Mi-ar place sa am si eu o butelie .Ce capacitate are?

#320 Useril este offline   catalinkat 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 171
  • Inregistrat: 04-January 15
  • Location:Arloev,Sweden
  • Interests:modele CFR,camioane romanesti 1:87

Postat 08 January 2015 - 09:21 PM

Multumesc! Fiecare rezervor are 10l,arhisuficient pentru mine.

Arata acest topic


  • 24 Pagini +
  • « Prima
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

8 useri citesc topicul
0 membri, 8 vizitatori, 0 utilizatori anonimi