Compresor aerograf facut acasa si nici n-a costat prea mult
#241
Postat 26 February 2012 - 05:53 PM
Ce pot sa iti spun este ca de exemplu am vopsit intr-un caz 'extrem', cu duza mica (0.15mm) dar ghid de aer mare (pentru duza de 0.4mm), si afirmatia mea se mentine, e suficient un rezervor rezonabil si o presiune de asemenea. Daca nu ai mai folosit pana acum aerografe, sunt absolut normale intrebarile si temerile, dar o sa vezi ca pe masura ce inveti sa lucrezi cu el situatia se va schimba.
Oricum, pentru vopsit machete cantitatile de aer sunt mici, si nu stiu daca o sa ajungi sa vopsesti continuu mai mult de cateva minute. Si chiar si asa, atata timp cat compresorul de frigider are un debit peste cel al aerografului, nu e nici o problema. Si cam orice compresor are, smnificativ mai mult.
Puterea consumata de motorul compresorului este functie de "efortul" depus. Daca-l tii pornit in liber, puterea consumata, si ca atare si cea disipata sub forma de caldura, sunt mici. Pentru ca nu are sarcina. Cu cat ii cresti sarcina (diferenta de presiune), cu atat puterea consumata creste, si pe cale de consecinta, si caldura degajata. Asta e motivul pentru care o sa generezi tocmai problema pe care vrei sa o eviti, daca o sa cresti foarte mult presiunea in butelie.
Shony, nu pot sa deschid link-ul, dar daca e vorba de supapele mari, pentru apa, e normal. Au suprafata mare si materialul e un plastic parca in interior. Am avut una care facea adevarate vocalize. Daca nu vrei zgomot, fa rost de una pentru aer comprimat.
#243
Postat 13 March 2012 - 03:01 PM
Multumesc
#244
Postat 06 June 2012 - 11:33 AM
Desi e prima postare, urmaresc forumul destul de des cam cum e zicala " Ochii care nu se vad, se uita pe gaura cheii "
Din nebunia mea de acum 3- 4 ani de a lua un aerograf, am reusit sa ma adun cu cheltuielile aiurea si sa ma concentrez pe un compresor. Am luat Motorul de la un prieten din frigider si o butelie de 5 litri din targ. ( da, poate as fi preferat-o mai mare, dar ma multumesc cu ce am )
Astazi in schimb mi-au venit si restul pieselor, presostat, filtru de apa cu regulator etc.
Prima mea problema a fost pornirea motorului.
Motorul este de la un frigider arctic de demult, proabiil cum au avut multi dintre noi acasa. L-am deconectat fara releu de pornire si termostat ca intamplator disparusera. Am cumparat un releu de pornire de 1.55A 220v am conectat curentul la motor si brusc a facut o flama. Intrebarea mea este de ce ?
A 2-a problema, este cea legata de butele. Butelia este de camping, de gaz,, deci are o singura supapa. As fi vrut sa ii mai fac 2 supape sau una minim. As vrea sa am robinet de scurgere pe fund si o supapa intrare pe laterala. Cum pot face aceste 2 lucruri ? Trebuie sudate sau care sunt pasii, sau cine m-ar putea ajuta.
si ca un P.S. despre mine, sunt Fost Aeromodelist ( dar nu mi-a murit pasiunea ) , incepator in Auto RC, si facultatea este terminata in Fotografie si imagine de film (asa zis artist si muritor de foame ) deci pe parte de electrica si mecanica, cam tot ce stiu este ce am invatat de la bunicu.
#245
Postat 07 June 2012 - 11:02 AM
In privinta buteliei, mare atentie. Esti sigur ca acea butelie este buna pentru asa ceva? E pasivizat materialul? Apa din condens poate sa duca la aparitia ruginii pe interior, iar mai departe....
De asemjenea, trebuie sa verifici la ce presiune rezista acel recipient. Tu ai nevoie de max 1.5 - 2 bar pentru lucru, deci recipientul trebuie sa reziste la cel putin 10 bar, ca sa nu ai probleme!
#246
Postat 07 June 2012 - 12:01 PM
Scrie in ruseste D.BAS = 25 Atm I.BAS -= 12.5
Am gasit un tutorial pe internet, acum cateva zile, cand m-am hotarat sa iau butelie da propan, cu un tip care a desfacut butelia , a spalat-o bine, a uscat-o in nterior, dupa care a aruncat o cuie de vopsea in ea, inchizand porii si protejand-o de apa.
Pe paartea de electrica, flama a facut-o cand am atins pinul de la termocuplu. Prima data am dat telefon si mi-a zis de tensiune mare la pornire a motorului si mi-a zis sa fac legaturile cum trebuie si sa il bag in priza, sa nu ma sperii. Asa am facut, cand am bagat in priza, la fel s-a intampla, binteintles mi-a sarit si siguranta electrica din panou. ( 2 secunde maxim de cand i-am dat drumu )
Ulei a avut in interior si inca mai are ca am varsat pe mine cand l-am desfacut.
O sa revin cu poze.
#247
Postat 07 June 2012 - 04:26 PM
Pe partea electrica sunt, cred, doua probleme: 1.legaturi electrice incorecte si, 2. motor defect.
citeste aici:
- http://www.cartula.r...__1#entry149540
- http://www.cartula.r...__1#entry101360
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 07 June 2012 - 04:28 PM
#251
Postat 12 June 2012 - 04:56 PM
Schema generica, ca sa-ti faci o idee, ar fi asta:
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 12 June 2012 - 05:08 PM
#252
Postat 15 June 2012 - 12:20 PM
Presostatul era ciudat construit fata de ce eram eu obisnuit, asa ca a trebuit sa il desfac sa inteleg cum vin firele puse in el. Una alta am reusit. Motorul merge impecabil dar am dat peste problema numarul 3 - :) . Am fost ieri si azi la un nea dorel, sudor pe tir, si l-am rugat sa ma ajute sa sudez 2 supape - una de intrare a aerului si a 2-a de scurgere a apei din butelie,. O supapa mi-a sudat-o bine cu autogen-ul, a 2-a mi-a rasuflat, am fost azi sa mi-o faca dinou, parca mai rau a facut-o.
Ma poate ajuta cineva cu un numar de telefon a unui sudor pentru a putea suda supapa ? Va multumesc !
#254
Postat 18 June 2012 - 09:15 PM
Una alta sistemul merge, urca pana la 6 atmosfere.
Urmeaza sa ii pun pe intrare o supapa de sens si un robinet la iesire - eventual inca unu intre manometru presostat si cel de la regulator.
Astept critici va rog,
Uitati niste poze.
#255
Postat 19 June 2012 - 04:26 PM
Am modificat tot, am fost la alt sudor, gasit pe strada la un service auto, mi-a reparat-o destul de bine sudura, tinand cont ca avea un sfert de electrod de alama. Din pacate a ramas o mica mica gaurica din 4 :) Deci tot caut un sudor sa ma ajute, ( deja am dat 1 milion la sudori ca sa fac o butelie , mai bine luam un vas de expansiune sau ceva asemanator. )
[quote]
Incerca sa astupi cu poxipol.
Aceasta postare a fost editata de flo: 19 June 2012 - 04:27 PM
#256
Postat 20 June 2012 - 09:09 AM
Citeaza
In cazul presiunilor, hai za le zicem maricele, adica 4 - 6 bari, cu care lucram, orice improvizatie poate insemna un accident cu rani destul de grave!
Deci, nu improvizatiilor!
#258
Postat 11 July 2012 - 10:28 AM
Florin_NAE, la 05 January 2012 - 02:40 PM, a spus:
Am o intrebare referitor la presostat, am gasit la Mr. Bricolage presostat de aer fara prea multe detalii. Atasez o imagine in care se distinge doua valori 6-10 bar, nu inteleg, valorile respective reprezinta plaja de lucru, adica porneste motorul de la 6 bari in sus si il opreste pana la 10 bari sau pot regla plaja si mai jos de aceste valori?
Unde mai pot sa gasesc presostate, am cautat mai toate magazinele din Bucuresti, am gasit decat regulatoare si presostate de apa.
Multumesc pentru ajutor!
100_0468.JPG
salut de unde pot lua asa ceva?
#260
Postat 11 July 2012 - 02:01 PM
Z-mare, la 11 July 2012 - 10:59 AM, a spus:
multumesc mult pentru raspunsul prompt.
nu sunt din bucuresti din pacate.
poate cineva sa imi zica cam cat costa si eventual daca pooate sa le cumpere pentru mine si la le expedieze in provincie.
multumesc mult