Compresor aerograf facut acasa si nici n-a costat prea mult
#141
Postat 03 July 2010 - 04:55 PM
#143
Postat 04 July 2010 - 09:24 AM
#144
Postat 04 July 2010 - 12:21 PM
P.S.: Chiar daca sunt incepator sunt de parere ca nu merita sa tot investesc in aerografe cumparand la inceput ceva slabut iar apoi tot mai performant si mai performant. Mai bine cumpar de la inceput ceva bun.
Aceasta postare a fost editata de Picasso: 04 July 2010 - 12:43 PM
#145
Postat 06 July 2010 - 09:44 AM
Nu stiu daca ai citit asta: http://www.cartula.ro/Articole/Tehnici/Fol...n-6-lectii.html .Daca nu, incearca sa exersezi. Sa stii ca si tipul ala a exersat muuuult pina sa faca fulgere!
Ce ai aratat tu acolo sunt aerografe foarte bune, dar sfatul meu este sa incerci sa-ti cunosti propriul aerograf foarte bine, abia apoi sa vezi daca ai nevoie de un altul.
#146
Postat 06 July 2010 - 08:50 PM
Z-mare, la 6 Jul 2010, 10:44, a spus:
O fi el un aerograf foarte bun... dar cred ca e facut pe vapor... sau nici acolo. Capacul care vine deasupra diuzei, cel care are o gaura pe unde iese aerul si tot prin gaura aia iese varful diuzei, nu este centrat. Varful diuzei nu este in mijlocul gaurii. Aerograful nu are nimic inscriptionat pe el. capacul din spate am observat ca e stramb. Desi am o gramada de diuze si ace, nu am reusit sa gasesc o combinatie potrivita intre ele... Sunt descurajat. I-am mai cerut parerea cuiva si am ajuns la concluzia ca mai bine imi iau un BD - 180 de pe picturaonline.ro deoarece am inteles ca e totusi altfel daca stric ceva la el decat la un Iwata, si e mult mai ieftin...
Aceasta postare a fost editata de Picasso: 06 July 2010 - 08:51 PM
#147
Postat 07 July 2010 - 09:38 AM
BD180 are in plus fata de BD 130 inca un reglaj al nivelului presiunii aerului.
In privinta "ocombinatiilor" ac-duza, acestea sunt ...unice. Adica fiecare duza are acul ei. Eu zic sa mai incerci sa reglezi putin aerograful (sau da-l la cineva care se pricepe), si o sa fii multumit.
#148
Postat 07 July 2010 - 12:08 PM
#152
Postat 11 July 2010 - 08:13 AM
#154
Postat 11 July 2010 - 10:36 AM
Am citit toate paginile legate de compresoare facute acasa, insa nefiind chiar in bransa, am si eu cateva intrebari suplimentare legate de construirea unui compresor home made.
Compresorul nu se va folosi cu un aerograf din simplul motiv ca nu ma ocup cu construirea de machete, modele, etc.
In acest sens dispun de un motor/compresor de dozator de racire apa, insa nu stiu daca este suficient de puternic pentru ce imi trebuie mie. Pe motor scrie 68W, ceea ce ma face sa cred la prima vedere ca este cam mic. Mie mi-ar trebui sa am in butelie o presiune in jur de 8 bari si nu stiu daca motorul ala de dozator este in stare sa scoata presiunea asta (v-am spus ca nu sunt chiar din bransa, insa imi place sa surubaresc). Oricum daca motorul nu este in stare sa bage presiunea asta, pot lua altul mai bazat de la un atelier de reparat frigidere. La ce imi trebuie compresorul? (Sa nu radeti prea tare). Vreau sa imi pun pe masina un claxon pneumatic (goarna de camion) si m-am gandit ca o butelie de 8-10 litri facuta dintr-un vas de expansiune ar fi destul de ok, avand in vedere ca nu claxonezi non-stop, iar prin oras o sa folosesc tot claxonul vechi. Cu alte cuvinte tot ansamblul compresorului (motor, butelie, etc.) o sa stea permanent pe masina si doar din cand in cand o sa incarc butelia de aer cand sunt acasa, bagand pur si simplu in priza motorul compresorului. Spatiu este suficient in portbagaj, eventual chiar si sub masina, insa intrebarile mele tin de partea tehnica:
- este suficient motorasul ala de dozator de 68W? Daca ar fi suficient acest motor, l-as putea alimenta chiar din masina folosind un invertor de la 12V la 220V.
- o butelie de 8-10L este suficienta? Ca sa nu stau stresat ca am o "bomba" in masina ma gandeam sa iau un vas de expansiune care rezista la 16 bari eu incarcandu-l cu maxim 8.
- exista electrovalve la 12V cu care sa pot comanda iesirea aerului din butelie catre goarna? Aceasta electrovalva as monta-o chiar la iesirea din butelie (nu la goarna), pentru a nu sta sub presiune conducta (furtunul) de aer dintre butelie si goarna.
- in ultima instanta as putea folosi acest mini compresor si pentru umflat rotile masinii?
In mare stiu principiul de functionare al unui compresor de aer si al componentelor de pe el, mi-am construit singur folosind tot scheme de pe net un ansamblu de pompa submersibila+presostat+vas expansiune pentru alimentarea cu apa a casei.
Astept parerile voastre.
#155
Postat 12 July 2010 - 09:42 AM
- bun venit printre noi.
- parerea mea este ca poti folosi acel compresor, poate sa obti doar mai greu presiunea de 8 bar. Un convertor DC/DC nu prea este util in acest caz, fiind scump fiind folosit ineficient. Daca ai deja unul capapil sa suporte puterea ceruta (min. 120W), pe care il folosesti si la altceva, da, merge.
- daca e suficienta butelia? Greu de spus daca nu stii consumul ...vuvuzelei! Poate sa-ti ajunga la un clacson, doua sau poate la zece!
- exista si electrovalve la 12 V. Uite un raspuns de la tata Gugle: http://www.electromaintenance.fr/eng/index...5&ref=E3908 Problema legata de explozia buteliei apare doar in cazul unui, Doamne fereste, accident sau, daca nu ai rezerva suficienta la rezistenta, in cazul incingerii buteliei cind masina este parcata, un timp mai lung, la soare. In acest ultim caz, o supapa de siguranta, ce trebuie oricum montata, rezolva problema.
- da, se poate folosi si la umflatul rotilor.
Eu ti-asa da o sugestie. In cazul tau poti folosi un compresor, alimentat la 12 V, din acela de umflat rotile, normal unul mai de calitate, asa poti umple rezervorul in timpul mersului, de la butelia masinii.
#156
Postat 12 July 2010 - 10:25 PM
-Am deja un invertor de la 12V la 220V chiar de putere mai mare si sunt multumit de el pana acum, de aceea am intrebat. Oricum ar fi doar ca solutie de backup cand ma lasa butelia de la vuvuzela si ma arde rau sa o "incing" :)
-In ceea ce priveste electrovalva de 12V, asta de aici http://pieseautocamioane.ro/Electrice/Elec...a--pID1178.html este ok sa o montez in capatul dinspre butelie ?
-Imi e sa nu iau teapa cu compresor de 12V, majoritatea sunt niste chinezarii ordinare - lumea pe forumuri nu are deloc o parere buna despre ele. Oricum, tot am nevoie de toata "fitingaria" de la butelie: presostat, regulator, mufe, supapa, etc. Daca tot am motorul ala de dozator, imi pare mai robust.
Mai am o intrebare privitoare la modul de demontare a motorului de pe dozator: inca mai are freon instalatia, cum procedez sa il dau jos fara sa fac vreo paguba? Tai pur si simplu tevile de conexiune cu clestele?