Forum Machete,Modelism,Hobby: Compresor aerograf facut acasa - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 24 Pagini +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Compresor aerograf facut acasa si nici n-a costat prea mult

#101 Useril este offline   cobra_00711 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 09-June 09
  • Location:Bucuresti

Postat 02 February 2010 - 06:29 PM

Am desenat contactul ( 5 ) din presostat asa cum se vede de sus cu firele electrice spre mine. Care din cele doua scheme este cea buna?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: legaturi_1.jpg
  • Imagine atasata: legaturi_1a.jpg

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de cobra_00711: 02 February 2010 - 06:31 PM


#102 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 03 February 2010 - 11:15 AM

Detaliaza, te rog, ce reprezinta fiecare piesa de acolo!

#103 Useril este offline   cobra_00711 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 09-June 09
  • Location:Bucuresti

Postat 03 February 2010 - 12:24 PM

Vezi postareaZ-mare, la 3 Feb 2010, 11:15, a spus:

Detaliaza, te rog, ce reprezinta fiecare piesa de acolo!


Salut. Cele doua scheme sunt facute dupa sfaturile lui viopa (ma invata cum sa leg firele, iar eu am postat schemele ca sa imi spuna daca am inteles bine) si sunt corecte "ambele amandoua".
1 - Termocontact;
2 - Releu pornire;
3 - Rigleta;
4 - Stecher (nu stiu daca am scris corect);
5 - Contactor presostat.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: legaturi_1a.jpg

Aceasta postare a fost editata de cobra_00711: 03 February 2010 - 12:26 PM


#104 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 04 February 2010 - 11:10 AM

Vezi http://www.cartula.ro/forum/Cum-verific-mo...ctic-t6511.html

#105 Useril este offline   cobra_00711 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 09-June 09
  • Location:Bucuresti

Postat 24 February 2010 - 04:59 PM

Vezi postareacobra_00711, la 3 Feb 2010, 12:24, a spus:

Salut. Cele doua scheme sunt facute dupa sfaturile lui viopa (ma invata cum sa leg firele, iar eu am postat schemele ca sa imi spuna daca am inteles bine) si sunt corecte "ambele amandoua".
1 - Termocontact;
2 - Releu pornire;
3 - Rigleta;
4 - Stecher (nu stiu daca am scris corect);
5 - Contactor presostat.



Precizez ca cele 2 acolade din contactul (5) nu reprezinta puntile care sunt in contact. A trebuit sa gresesc si sa fiu certat ca sa imi dau seama ca de fapt am explicat prost. Acum postez schema 1000 la suta corecta si verificata fizic la priza Sper ca nu a facut cineva oarece greseli din cauza mea :drinks: :diablo:
1 - Termocontact;
2 - Releu pornire;
3 - Rigleta;
4 - Stecher;
5 - Contactor presostat.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: legaturi_final.jpg

Aceasta postare a fost editata de cobra_00711: 24 February 2010 - 05:09 PM


#106 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 25 February 2010 - 12:15 PM

Tu trebuie sa elimini din schema presostatul. Vezi corectia facuta in link-ul pe care ti l-am dat!

#107 Useril este offline   cobra_00711 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 09-June 09
  • Location:Bucuresti

Postat 28 February 2010 - 08:10 PM

Am reusit sa termin de facut compresorul. L-am probat si functioneaza acceptabil chiar si fara supapa unisens si fara "gaurica" in furtun. Motorul se opreste la 3 bar si putin si porneste din nou la 1,5 bar. nu stiu cum sa reglez presostatul sa opreasca la 4,5 bar si sa porneasca la 1 bar. Am si o nelamurire in ceea ce priveste regulatorul de aer. Imi arata aceeasi presiune ca si manometrul principal, am probat si aerograful cu cerneala........ mi s-a parut destul de OK.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 28022010_001_.jpg
  • Imagine atasata: 28022010_002_.jpg
  • Imagine atasata: 28022010.jpg


#108 Useril este offline   zeus 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 69
  • Inregistrat: 11-January 10
  • Location:iasi
  • Interests:Modelismu'

Postat 28 February 2010 - 10:26 PM

Salut cobra, 2 intrebari, ce reprezinta cartusul ala mare din cupru, si 2, cat te-a ajuns acel regulator si de unde anume l-ai luat?
O intrebare pt toata lumea, unde pot gasi un decantor de ulei?

#109 Useril este offline   cobra_00711 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 09-June 09
  • Location:Bucuresti

Postat 01 March 2010 - 11:22 AM

Vezi postareazeus, la 28 Feb 2010, 22:26, a spus:

Salut cobra, 2 intrebari, ce reprezinta cartusul ala mare din cupru, si 2, cat te-a ajuns acel regulator si de unde anume l-ai luat?
O intrebare pt toata lumea, unde pot gasi un decantor de ulei?



Salut! Cartusul ala mare este un filtru in care se aduna ulei (l-am luat de langa depoul dudesti de la unii care se ocupa cu motoare de frigider si cu aer conditionat si a costat 6 RON). Regulatorul l-am gasit la mr.bricolage (intersectia vitan cu mihai bravu) si am dat pe el 35 sau 45 RON.

Aceasta postare a fost editata de cobra_00711: 01 March 2010 - 11:26 AM


#110 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 01 March 2010 - 02:48 PM

Citeaza

si fara "gaurica" in furtun
Ce....gaurica???

Citeaza

nu stiu cum sa reglez presostatul sa opreasca la 4,5 bar si sa porneasca la 1 bar.
Desfaci capacul presostratului si o sa dai de doua capete de surubel (sau unul), unul cu un simbol P (sau altceva similar) si unul cu un triunghi (asta daca este). Primul regeaza presiunea la care se opreste presostatul (are doua sageti min si max), cel de al doilea regleza histerezisul (adica diferenta dintre presiunea de pornire si cea de oprire). Daca e doar un surubel, presiunea minima e fixa si nu mai intra din discutie histerezisul.

Citeaza

Imi arata aceeasi presiune ca si manometrul principal
Nu e reglat regulatorul de presiune, de aceea arata asa. Pentru reglaj vezi asta: http://www.cartula.ro/forum/Compresor-si-c...40&start=40

#111 Useril este offline   cobra_00711 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 09-June 09
  • Location:Bucuresti

Postat 01 March 2010 - 03:06 PM

Vezi postareaZ-mare, la 1 Mar 2010, 14:48, a spus:

Ce....gaurica???


Am citit aici undeva pe forum ca unul din baieti a facut o gaurica cu acul in furtun ca sa nu mai foloseasca supapa unisens. Presostatul este de apa si are doua "turumbele" de reglaj unul mai mic si unul mai mare. Cand ajung acasa am sa ma "joc" la ele asa cum ai spus. Ca sa maresc diferenta dintre presiunea de oprire si cea de pornire tre' sa strang (+)piulita sau sa o slabesc(-)? La regulator am incercat sa "trag" de robinet in sus insa nu se misca decat spre "-" sau "+" si nu am sesizat nici-o diferenta intre plus si minus (probabil pt ca am folosit cerneala?). Am sa ma mai joc si la regulator si daca tot nu vrea am sa iau unul cu filtru de la Mr. Bricolage

Aceasta postare a fost editata de cobra_00711: 01 March 2010 - 03:16 PM


#112 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 01 March 2010 - 09:35 PM

Salut

As avea o rugaminte la electricienii forumului, eu unul neavand nici tangenta si nici dorinta de a mai invata.
-Lamuriti-ma :
-Ce reprezinta in imaginile de mai jos "piesa" notata cu -1- si daca pot renunta la "serviciile" ei, pentru a face totusi motorul sa o ia din loc (cum a fost initial reglat adica 2 bari pornire - 4,2 bari oprire ) si nu cand vrea muschiu' lui !! :rolleyes: :help:
Notat cu 3 este un surub (presupun de reglaj) a ceva .., ce ma depaseste !
Imagine atasata: Cablaj_compresor_1.jpgImagine atasata: Cablaj_compresor_2.jpg]

Dupa cca 8 luni de stat pe dreapta constat cu neplacere ca a reaparut aceasi problema - de data asta masinaria punandu-si ambitia de a o repeta intr-un ritm care ma scoate din rabdari:
- La presiune 0 porneste, incarca pana la presiunea reglata de presostat (4,2 bari) - toate bune pana aici. Daca opresc insa motorul de la 2 bari in sus, masinaria nu mai vrea sa o ia din loc, ori cate bobarnace ii dau.
Aceeasi problema (de pornire) apare si atunci cand, la scaderea presiunii de la maximul reglat, aceasta ajunge in zona in care presostatul ii da "impuls" sa o ia din loc. Incepe sa pacane si atat. Uneori doar unul doua, alteori in ritm alert (a aparut si putin fum si binenteles ceva s-a inrosit in spatele lamelei afumate).
-Daca scot aerul pana la o valoare de circa 0,8 bar, actionand repetat comutatorul de pornire, intr-un final o ia din loc si merge bine merci pana la 4,2 bari - insa nu e o regula !!
Am supapa unicsens montata intre motor si rezervor deci nu cred ca e ala baiul.

Spera ca nu am batut campii si poate ma lamureste cineva care se pricepe, daca intrebarea mea de mai sus are aplicabilitate.
Cunoscand preabine vorba ce zice ca avand in mana un ciocan de juma' de kil-orice lucru din jur -brusc-pare fragil, sper sa nu fiu nevoit sa-mi prind mintea cu el in felul asta :angel:
Merci mult.

#113 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 01 March 2010 - 09:49 PM

AdiP, referitor la problema pe care o ai, e clar ca motorul nu pleaca daca are presiune pe iesire. Faptul ca ai supapa unisens e absolut irelevant, si motorul are :rolleyes:
Aerul prins intre motor si supapa unisens are o presiune chiar mai mare decat in butelie, pentru ca supapa aia se deschide la o anumita diferenta minima de presiune.

Faptul ca se incinge si face urat (pacane) in situatia asta e normal. Motorul are doua infasurari, una de pornire, si una de lucru. Asta controleaza defapt releul de pornire. Da tensiune pe infasurarea de pornire, si cand simte ca a luat-o, comuta pe cea de lucru. Daca nu, se opreste nitel si mai incearca din nou, mai tarziu.

Problema e ca infasurarea de pornire nu are forta sa invinga presiunea, si asta e valabil la destule astfel de compresoare. Nu conteaza ce putere are, pentru ca puterea marcata se refera la infasurarea de lucru, cea de pornire e mult mai slaba. Nu insista, ca risti sa-l arzi bine de tot.

Solutia e sa ai o varianta de a descarca presiunea dintre motor si supapa unisens, astfel incat sa plece pe liber in prima fractiune de secunda, cat ii ia releului sa comute.

#114 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 01 March 2010 - 10:15 PM

Bun Gabi, deduc din ceea ce-mi scrii, ca masinaria aia e de fapt un releu de pornire. Sper doar sa nu se fi ars, scotand fumul ala.

Am inteles si partea aia cu presiunea acumulata intre motor si supapa (crede-ma ca inainte de a scrie, am citit de doua ori ceea ce ai scris tu la inceputul topicului - presiunea acumulata acolo si solutia gasita de tine, respectiv gaura cu acul), insa am respins o asemenea posibila problema din start. Pentru faptul ca pana acum ansamblul a mers bine si in "parametrii" pe care i-a stabilit Viopa initial.

Pornirea greoaie a mai facut-o chiar la inceput (la achizitionare), insa ulterior m-am putut folosi de el, masinaria lucrand normal. Sper sa ma fi inselat totusi si sa fie cum zici tu. Gauri in furtun nu voi face, insa voi slabi colierul de la iesirea din motor, sper sa serveasca scopului.

Ok, ma apuc de surubarit acuma sa vad ce iese. Daca nu, aplic legea lui Murphy-aia cu ciocanul.

#115 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 01 March 2010 - 10:23 PM

Motoarele mai slabesc cu trecerea timpului, se mai uzeaza... Daca la inceput 'de abea' mergea, problema s-a inrautatit intre timp.

Verficarea e simpla. Daca la presiune zero de iesire pleaca de fiecare data, fara probleme, in schimb atunci cand da de presiune la iesire face figuri, e clar...

PS: am mai zis-o, intre timp am gasit cu totul alta solutie problemei... Daca ai presostat de compresor, te folosesti de supapa de golire deja instalata (s-a discutat mai sus).

Personal, am montat o electrovalva 3 cai montata intre motor si supapa unisens, actionata paralel cu motorul sau comutabila independent. Daca o las in paralel cu motorul, cat timp e tensiune in motor face circuit intre motor si supapa. Cand dispare tensiunea (motorul e oprit de presostat), da afara aerul ramas intre motor si supapa.
Am facut-o asa pentru ca pot sa comut usor compresorul intr-o pompa de vid doar comutand un buton, la orice moment, si fara sa pierd presiunea din butelie.

#116 Useril este offline   viopa 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 536
  • Inregistrat: 01-September 07
  • Location:Campia Turzii

Postat 02 March 2010 - 05:09 AM

Adi, dar era greu sa -mi spui, doar eu l-am mesterit si sunt la 15 minute de tine...Se poate?

#117 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 02 March 2010 - 09:01 AM

Viorel- cu scuzele de rigoare:
-Ora la care am "detectat" problema (21:35) in nici un caz nu mi-as fi permis sa te deranjez cu un telefon. Daca ar fi fost alta ora iar problema mult mai grava, cu siguranta as fi facut-o - intre niste ore rezonabile totusi :bang: :bang:
Multumesc oricum pentru intentie si promtitudine

Gabi, ai avut dreptate-multam' fain. Problema este de la acea presiune acumulata intre iesirea din compresor si supapa unisens.
Cu titlu de experienta, la presiune zero, pornirea se realizeaza 10 din 10.
Incarcand butelia pana la 3 bari, oprit masinaria, scos furtunul la iesirea din compresor/eliberat presiunea, contact = porneste lejer.
Cu presiune pe furtun, nu vrea de nici o culoare sa mearga, releul scotand sunete jalnice din cand in cand, pana la scaderea presiunii undeva in jurul valorii de 0,8-1 bar, unde masinaria o ia din loc. Solutie provizorie- slabit colierul furtunului de la iesirea din compresor pentru a premite aerului acumulat sa o stearga de acolo si sa lase releul "batran" in pace, sa-si faca treaba.
Avand in vedere orele putine de functionare, am respins din start posibila "oboseala a materialului". Scuzele mele.

Presostat are masinaria mea (vezi poza de mai jos) montat de Viopa, insa nu am dibuit nici o supapa. Ceva insa ma face sa cred ca prin "presostat de compresor" te-ai referit la altceva decat ceea ce se vede in imagine. Viopa ti-ar putea raspunde mai bine in acest caz.
Imagine atasata: compresor.JPG

Viorel
-La viitoarele "masinarii" nascute din mainile tale, poate ar fi indicat sa montezi din start acolo o electrovalva sau ceva care sa permita eliberarea presiunii acumulate si a preintampina eventualele probleme ce ar putea aparea ulterior din acest motiv.
Incep sa-mi revizuiesc atitudinea fata de masinarie si partea ei electrica :bang: si ma bucur ca nu a fost cazul sa ma alarmez prea tare si sa te port pe drumuri, Viorel.
Inca o data merci.

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 02 March 2010 - 09:04 AM


#118 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 March 2010 - 10:17 AM

Citeaza

Ca sa maresc diferenta dintre presiunea de oprire si cea de pornire tre' sa strang (+)piulita sau sa o slabesc(-)?
Trebuie rasucit spre plus, dar cu mila, sa nu urci prea mult presiunea de oprire ca ... :bang:

Citeaza

La regulator am incercat sa "trag" de robinet in sus insa nu se misca decat spre "-" sau "+" si nu am sesizat nici-o diferenta intre plus si minus (probabil pt ca am folosit cerneala?)
Nu vad ce lagatura ar avea cerneala din aerograf cu stampila prefecturii, pardon, cu regulatorul. :bang: Bun. Ca sa pui la punct regulatorul de presiune de la iesire, faci asa:
- pornesti compresorul si il lasi pina se atinge presiunea la care se opreste;
- deschizi robinetul de aer spre aerograf;
- cu o mina apesi pe triger ca sa iasa aerul, cu cealalta rasucesti butoneul (vad ca al tau nu trebuie tras in sus???) spre minus, pina nu mai curge aer prin aerograf. In acest moment manometrul de iesire (care este pus dupa regulator!!!!) trebuie sa-ti indice zero sau o presiune foarte mica.
- eliberezi trigerul aerografului ca sa se inchida calea de aer. Din aceasta pozitie rasucesti butonelul spre plus pina manometrul de iesire iti dinica presiunea dorita (0,8 bar, sa zicem). Apesi pe trigerul aerografului ca eliberezi calea de aer si urmaresti valoarea presiunii de iesire indicata de manometru. Ea nu trebuie sa varieze (adica trebuie sa ramina tot la 0,8 bar). In caz contrar (variatie mare sau imposibilitarea reglarii) regulatorul este, fie montat prost, fie defect.

#119 Useril este offline   cobra_00711 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 09-June 09
  • Location:Bucuresti

Postat 02 March 2010 - 12:59 PM

Vezi postareaZ-mare, la 2 Mar 2010, 10:17, a spus:

Trebuie rasucit spre plus, dar cu mila, sa nu urci prea mult presiunea de oprire ca ... :bang:
Nu vad ce lagatura ar avea cerneala din aerograf cu stampila prefecturii, pardon, cu regulatorul. :bang: Bun. Ca sa pui la punct regulatorul de presiune de la iesire, faci asa:
- pornesti compresorul si il lasi pina se atinge presiunea la care se opreste;
- deschizi robinetul de aer spre aerograf;
- cu o mina apesi pe triger ca sa iasa aerul, cu cealalta rasucesti butoneul (vad ca al tau nu trebuie tras in sus???) spre minus, pina nu mai curge aer prin aerograf. In acest moment manometrul de iesire (care este pus dupa regulator!!!!) trebuie sa-ti indice zero sau o presiune foarte mica.
- eliberezi trigerul aerografului ca sa se inchida calea de aer. Din aceasta pozitie rasucesti butonelul spre plus pina manometrul de iesire iti dinica presiunea dorita (0,8 bar, sa zicem). Apesi pe trigerul aerografului ca eliberezi calea de aer si urmaresti valoarea presiunii de iesire indicata de manometru. Ea nu trebuie sa varieze (adica trebuie sa ramina tot la 0,8 bar). In caz contrar (variatie mare sau imposibilitarea reglarii) regulatorul este, fie montat prost, fie defect.


Am inteles! Sa traiti!
Aseara m-am jucat la cele doua surubele din presostat si facand analogia intre presostat si carburatorul de Dacia, am reusit sa-l fac sa se opreasca la 4 bar si sa porneasca la 1,5. Am considerat ca e de ajuns atat si l-am lasat asa. In ceea ce priveste regulatorul am observat o foarte mica variatie de presiune atunci cand apas triger-ul aerografului. Nu am insistat pt. ca eram foarte obosit (am venit de la serviciu in jur de ora 21.30). Am sa ma mai joc la regulator in seara asta ca sa ma edific. Regulatorul e montat asa cum se vede in poza postata mai sus.

Aceasta postare a fost editata de cobra_00711: 02 March 2010 - 01:01 PM


#120 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 March 2010 - 06:36 PM

Citeaza

In ceea ce priveste regulatorul am observat o foarte mica variatie de presiune atunci cand apas triger-ul aerografului.
Daca variatia e mica (sub 0,2 bar) nu e nici o problema!
In rest... :bang:

Arata acest topic


  • 24 Pagini +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi