Diorama HO Suprafata pentru diorama HO
#41
Postat 03 February 2009 - 01:05 PM
#42
Postat 04 February 2009 - 01:47 PM
P.S. Sper sa va placa traseul.
Aceasta postare a fost editata de ButonEL: 04 February 2009 - 01:49 PM
#43
Postat 04 February 2009 - 07:53 PM

A! Mai e o chestie: toata lumea face diorame dreptunghiulare "de centru' camerei". Mai exista variantele in "L" sau "U", si, din ce am vazut, sunt mult mai spectaculoase...
L.E. Si, poate, ar fi mai bine sa se mute topicul la "Feroviar".
Aceasta postare a fost editata de eugen: 04 February 2009 - 08:08 PM
#44
Postat 05 February 2009 - 12:16 AM
eugen, la 4 Feb 2009, 19:53, a spus:
Pai logica spune ca un dreptunghi sau un patrat pot sa-l asez in orice loc al unei camere patrate sau dreptunghiulare pe cand o macheta in "L" sau "U" ma conditioneaza.
Referitor la traseu, da, cel mai simplu si cel mai lung traseu, atunci cand esti limitat de spatiu si suprafata, se obtine punand liniile paralele cu marginile plansetei.
Nu arata spectaculos dar functioneaza.
Macheta la care lucrez nu respecta ce am scris mai sus privind desenul liniilor dar m-a ajutat scara de constructie 1/120 iar dimensiunile in plan 1,80 m x 0,90 m.
Este un traseu cu linie simpla, un mare opt.
Schema

Imagini



#45
Postat 05 February 2009 - 09:24 AM
LDH, la 5 Feb 2009, 00:16, a spus:
Exact asta voiam sa-i sugerez: plasarea garii pe o diagonala. Traseul, asa... un mare opt, este foarte reusit. Iar faptul ca e pe mai mult de 2 "nivele" ii creste spectaculozitatea. N-am vazut in planurile lui ButonEL poduri si tunele, si e pacat...
In alta ordine de idei, oricat de mare-incarcat-spectaculos-costisitor ar fi un traseu, sfarseste foarte repede prin a devenii plictisitor daca pe el nu se intampla "lucruri". Eu unu' as prefera o zona de triaj-depou, cu multe linii/macaze, unde 1-2-3 locomotive sa se plimbe formand / "deformand" garnituri, dupa scenarii controlate mai mult sau mai putin "manual". Dupa asta, garniturile pleaca intr-o alta zona, "de plimbare".
#46
Postat 05 February 2009 - 11:17 AM
Tare placut privirii 8-ul acela, totusi am o mica sugestie, legata nu de realizarea dioramei sau a materialelor, unde nivelul meu de cunostinte este cam la "genunchiul broastei", ci de veridicitatea ei, ca sa spun asa.
Acel pod de cale ferata din centrul dioramei, cu o portiunea centrala sustinuta de 2 ferme cu zabrele, este un pic ireal. Un asemenea pod nu va avea niciodata in realitate un picior sub ferma, ci va avea 2 puncte de sprijin la capetele acesteia (pe care probabil nu le poti amplasa din cauza traseului de dedesubt).
O alta varianta pentru un picior central ar fi 2 segmente ca cel folosit, care sprijina la mijloc pe picior si la capetele podului. Fermele pot fi deasupra sau sub nivelul tablierului (caz in care ar reduce inaltimea utila pentru traficul pe sub pod).
Ar mai fi variante, ma opresc insa, si presupun ca s-a ajuns la cea de fata din cauza altor considerente (preturi, incadrare in dimensiuni a componentelor existente pe piata, etc.).
Sper sa nu deranjez cu aceasta mica divagatie, spor la lucru, simpla urmarire a acestor topicuri este pentru mine la fel de interesanta ca un documentar de pe Discovery.

#47
Postat 05 February 2009 - 01:00 PM

Se construieste relativ greu, si tot greu e de vazut ce se intampla cu trenul in interior. Fata de tunele scurte, are avantajul ca o grnitura ceva mai lunga, nu arata ca "sarpele care isi mananca coada". In plus, creeaza intr-un spatiu restrans un traseu lung, si implicit timp de parcurs mai mare, si ajuta in cazul mai multor nivele de traseu. Nu e normal, dar in interior se poate monta un macaz. Astfel iesirea garniturii se poate face la nivele si pe directii diferite.
Aceasta postare a fost editata de eugen: 05 February 2009 - 01:16 PM
#51
Postat 05 February 2009 - 08:13 PM
mardale, la 5 Feb 2009, 11:17, a spus:
O alta varianta pentru un picior central ar fi 2 segmente ca cel folosit, care sprijina la mijloc pe picior si la capetele podului. Fermele pot fi deasupra sau sub nivelul tablierului (caz in care ar reduce inaltimea utila pentru traficul pe sub pod).
Ar mai fi variante, ma opresc insa, si presupun ca s-a ajuns la cea de fata din cauza altor considerente (preturi, incadrare in dimensiuni a componentelor existente pe piata, etc.).
Sper sa nu deranjez cu aceasta mica divagatie, spor la lucru, simpla urmarire a acestor topicuri este pentru mine la fel de interesanta ca un documentar de pe Discovery.

Perfect adevarat
#52
Postat 06 February 2009 - 01:04 AM
Ma limitez la aceste trasee si datorita faptului ca s-a discutat destul de mult asupra acestora si este timpul sa trec mai departe, la urmatoarea etapa.
#54
Postat 07 February 2009 - 11:24 AM
Nu vreau sa par carcotas sau pisalog insa...
Un tren pe diorama ta nu va putea rula continu, pentru ca nu ai un oval continu. Porneste de pe orice punct din diorama si incearca sa treci prin acel punct macar de 2 ori fara sa schimbi sensul de mers. Vei vedea ca nu poti. Daca insa iti place sa faci manevre, planul este destul de bun, cu mici modificari.
A 2a problema pe care am observato se poate remedia(mai usor in analog, mai complicat in digital). Ai introdus in traseu o bucla de intoarcere. Cand locomotiva va intra pe ea va avea cateva probleme. Daca vrei sa o pastrezi voi posta cateva scheme electrice simple pentru a elimina problema asta (simple in analog).
A 3a problema e legata de...tunele. Din cate am inteles din plan, in zonele punctate este tunel. Ori daca e asa cum o sa ajunga linia din dreapta sus sub linia dreapta care banuiesc ca e un fel de gara? E prea mica distanta pentru a putea realiza ceva.
Sunt ccateva observatii rapide facute, nu le lua in nume de rau :)
@eugen:
La crearea unui traseu trebuie sa tii cont de 3 lucruri: spatiu, timp si resurse. Aceste 3 lucruri te constrang si trebuie gasit un echilibru optim intre ele. Nu toti avem fonduri mari si de aceea trebuie sa ne multumim cu un plan mai mic, mai simplu, datorita costurilor ridicate ale materialelor necesare. Totodata experienta isi spune cuvantul. Nu te poti apuca din prima sa faci diorama viselor tale, pentru ca nu iti va iesii sigurat. Trebuie inceput cu ceva mai micut, mai simplu, ca sa iti formezi mana. Planurile aratate de tine sunt foarte frumoase, insa sunt pentru cei avansati in ale dioramelor si cu fonduri substantiale.
Un weekend placut tuturor!
#55
Postat 07 February 2009 - 01:51 PM
tyco, la 7 Feb 2009, 11:24, a spus:
Liniile sunt suprapuse, nu se leaga linia care intra in tunel cu linia I din gara, numarand de sus in jos.
#56
Postat 08 February 2009 - 12:21 AM
tyco, la 7 Feb 2009, 11:24, a spus:
Ai dreptate, imaginea prezentata nu era cea completa, am postat fara sa adaug un mic element, cel din cerculet.
Acum este complet si imi place foarte mult, este un pic mai complicat dar asa cum imi este si nick-ul imi place sa butonez.
Stiu ca nu este o diorama usoara, imi va lua mult timp, bani iar spatiul este ok deocamdata dar pentru ca va fi singura diorama feroviara pe care o fac (cred) vreau sa fie ca la carte. De aceea va am pe voi, sa ma ajutati sa ma sfatuiti pentru a iesi totul cum trebuie. Apreciez toate sfaturile voastre, sunt bine venite si fiti siguri ca voi tine cont de ele.
Fiecare etapa si problema le voi rezolva pand pe rand, nu este nici o graba ca doar nu sunt la norma, am facut cutiile, am facut planul cu linii si trasee, acum urmeaza sa-mi strang liniile si macazurile necesare pentru a vedea cum va arata in realitate, apoi teraformarea, urmand sa... si tot asa mai departe.
#57
Postat 09 February 2009 - 09:42 AM
tyco, la 7 Feb 2009, 11:24, a spus:
La crearea unui traseu trebuie sa tii cont de 3 lucruri: spatiu, timp si resurse. Aceste 3 lucruri te constrang si trebuie gasit un echilibru optim intre ele. Nu toti avem fonduri mari si de aceea trebuie sa ne multumim cu un plan mai mic, mai simplu, datorita costurilor ridicate ale materialelor necesare. Totodata experienta isi spune cuvantul. Nu te poti apuca din prima sa faci diorama viselor tale, pentru ca nu iti va iesii sigurat. Trebuie inceput cu ceva mai micut, mai simplu, ca sa iti formezi mana. Planurile aratate de tine sunt foarte frumoase, insa sunt pentru cei avansati in ale dioramelor si cu fonduri substantiale.
Un weekend placut tuturor!
Eu i-am sugerat 2 trasee simple. Alea mai complicate erau pentru "virusare"!

In principiu, sunt de acord cu cele zise mai sus. Cea mai frustranta chestie ar fi spatiul. H0 nu-i o scara prea comoda. Raportat la ansambul, cea mai mica investitie o reprezinta traseul (sinele/macaze/poduri etc). Relieful, in afara de munca foarte multa, nu costa cine stie ce. Urmeaza, in ordine crescatoare a pretului, cladirile. Astea pot fi totusi adaugate in timp. Daca tii neaparat sa folosesti d-alea din plastic, "de firma", ca mai e si varianta home made sau cea din carton. La sfarsit vine partea aia urata: automatizarea (daca mergi pe digital) si, mai ales, materialul rulant - locomotive/vagoane. Despre automatizare digitala nu stiu, n-am avut, nu comentez... Despre vagoane si locomotive... incerc sa nu-l descurajez. O sa-l sece de bani. Asta pentru ca n-o sa se poata abtine. O sa vrea locomotiva "aia", o s-o vrea si pe "cealalata", o sa-i stea pe nervi ca n-are decat 5 vagoane... samd.
Revenind la ideea de plecare: daca spatiul nu te "strange" foarte tare, e mult mai economicos sa nu faci economie la traseu. Il poti face, de la inceput, mai complex, folosind, pentru inceput, minimul necesar.
Va spun din experienta, un traseu (nu diorama) la scara TT, avand 4,5 x 2,5 m, cu 10 macaze si vreo 30 m de sina/poduri, poate deveni "plicrisitor" in mai putin de o ora...
Aceasta postare a fost editata de eugen: 09 February 2009 - 09:53 AM
#58
Postat 09 February 2009 - 11:25 AM

#59
Postat 09 February 2009 - 11:32 AM
Legat de costuri, liniile sunt totusi o investitie mare. cand ne gandim ca e pe undeva la 70 de lei un macaz, la care trebuie sa ii mai cumperi si motor, parca se aduna si preferi sa iti cumperi altceva(material rulant). Cel putin eu am muuulte vagoane, insa sunt intr-o criza acuta de locomotive.
Cladirile sunt ieftine, pentru ca nu vei avea nevoie de foarte multe (aici depinde totusi de gusturi), insa in general termini repede cu ele. Si automatizarile ies ieftin. Desi eu as pune alta ordinea de lucru. In primul rand asezi liniile, dupa acea semafoarele si motoarele de macaz, sistemul de detectare a trenurilor dupa care treci la automatizari. Ca sunt in analog sau in digital, daca sti ceva electronica poti sa faci ce vrei tu. Partea de comanda pe diorama mea va fi ceva mai speciala. Din pacate momentan resursele putine ma opresc sa lucrez. Dupa automatizari vine relieful(terasament iarba cladiri etc). De ce vad eu lucrurile asa? Pentru a monta motoare pe macaz si a face automatizari trebuie trase fire si date gauri. Daca ai deja pusa iarba acest lucru va arata f urat. Insa odata terminate automatizarile poti linistit sa lucrezi la relief si sa maschezi toate acele fire.
Voi incepe si eu o scurta prezentare a dioramei mele, si putem sa discutam acolo aceste lucruri. Hai aici sa ne concentram sa il ajutam pe ButonEL sa scoata o diorama cat mai frumoasa!
Toate cele bune!
#60
Postat 09 February 2009 - 12:31 PM