Forum Machete,Modelism,Hobby: Diorama HO - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Diorama HO Suprafata pentru diorama HO

#41 Useril este offline   ButonEL 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 110
  • Inregistrat: 30-December 07
  • Location:Bucuresti

Postat 03 February 2009 - 01:05 PM

In timp ce mai aranjez liniile citesc si sfaturile voastre. Referitor la analog/digital nu m-am hotarat ce voi alege, ideea este vreau sa fie o diorama strict pe tema epocii II, doar cu locomotive "aburoase", fara electrice si catenare. Deocamdata nu am nici o locomotiva sau vagon dar pentru proba ma voi folosi de acest set Hobby kit urmand ulterior sa imi compun garniturile de tren. Cat despre acestea nu cred ca voi avea mai mult de trei.

#42 Useril este offline   ButonEL 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 110
  • Inregistrat: 30-December 07
  • Location:Bucuresti

Postat 04 February 2009 - 01:47 PM

Dupa o re-organizare de planuri si tinand cont de sfaturile voastre cred ca am gasit solutia finala. Stiu ca trebuie sa fac fizic traseul dar folosindu-ma de program incerc sa imi dau seama care este necesarul de linii pentru nu a cumpara in plus. O parte din linii si macaze le am dar tot mai trebuie sa cumpar cateva.

P.S. Sper sa va placa traseul.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: raily.JPG

Aceasta postare a fost editata de ButonEL: 04 February 2009 - 01:49 PM


#43 Useril este offline   eugen 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1530
  • Inregistrat: 02-November 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie post WWII

Postat 04 February 2009 - 07:53 PM

:whistle: Acum... sa fiu carcotas pana la capat! Toata lumea, sau oricum multa lume, cand se apuca de o chestie ca asta, pune constiincios gara paralel cu una din laturile mari, curbele pe laturile mici, si ce mai ramane cealalta latura mare. Eventual niste "variatiuni" in centru. OK, nu-mi sariti la jugulara! Asta e optimul-optim! Dar mai sunt variante. O sa incerc sa exemplific, dar din pacate peste vreo 3-4 zile...

A! Mai e o chestie: toata lumea face diorame dreptunghiulare "de centru' camerei". Mai exista variantele in "L" sau "U", si, din ce am vazut, sunt mult mai spectaculoase...

L.E. Si, poate, ar fi mai bine sa se mute topicul la "Feroviar".

Aceasta postare a fost editata de eugen: 04 February 2009 - 08:08 PM


#44 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 05 February 2009 - 12:16 AM

Vezi postareaeugen, la 4 Feb 2009, 19:53, a spus:

A! Mai e o chestie: toata lumea face diorame dreptunghiulare "de centru' camerei". Mai exista variantele in "L" sau "U", si, din ce am vazut, sunt mult mai spectaculoase...


Pai logica spune ca un dreptunghi sau un patrat pot sa-l asez in orice loc al unei camere patrate sau dreptunghiulare pe cand o macheta in "L" sau "U" ma conditioneaza.

Referitor la traseu, da, cel mai simplu si cel mai lung traseu, atunci cand esti limitat de spatiu si suprafata, se obtine punand liniile paralele cu marginile plansetei.
Nu arata spectaculos dar functioneaza.

Macheta la care lucrez nu respecta ce am scris mai sus privind desenul liniilor dar m-a ajutat scara de constructie 1/120 iar dimensiunile in plan 1,80 m x 0,90 m.
Este un traseu cu linie simpla, un mare opt.

Schema

Imagine postata

Imagini

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

#45 Useril este offline   eugen 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1530
  • Inregistrat: 02-November 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie post WWII

Postat 05 February 2009 - 09:24 AM

Vezi postareaLDH, la 5 Feb 2009, 00:16, a spus:

Este un traseu cu linie simpla, un mare opt.


Exact asta voiam sa-i sugerez: plasarea garii pe o diagonala. Traseul, asa... un mare opt, este foarte reusit. Iar faptul ca e pe mai mult de 2 "nivele" ii creste spectaculozitatea. N-am vazut in planurile lui ButonEL poduri si tunele, si e pacat...

In alta ordine de idei, oricat de mare-incarcat-spectaculos-costisitor ar fi un traseu, sfarseste foarte repede prin a devenii plictisitor daca pe el nu se intampla "lucruri". Eu unu' as prefera o zona de triaj-depou, cu multe linii/macaze, unde 1-2-3 locomotive sa se plimbe formand / "deformand" garnituri, dupa scenarii controlate mai mult sau mai putin "manual". Dupa asta, garniturile pleaca intr-o alta zona, "de plimbare".

#46 Useril este offline   mardale 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 90
  • Inregistrat: 14-April 08
  • Location:Bucuresti

Postat 05 February 2009 - 11:17 AM

Va salut, este primul meu post in aceasta rubrica pe care o urmaresc cu destul interes datorita creativitatii voastre in principal, si a spectaculozitatii rezultatelor si metodelor folosite.
Tare placut privirii 8-ul acela, totusi am o mica sugestie, legata nu de realizarea dioramei sau a materialelor, unde nivelul meu de cunostinte este cam la "genunchiul broastei", ci de veridicitatea ei, ca sa spun asa.
Acel pod de cale ferata din centrul dioramei, cu o portiunea centrala sustinuta de 2 ferme cu zabrele, este un pic ireal. Un asemenea pod nu va avea niciodata in realitate un picior sub ferma, ci va avea 2 puncte de sprijin la capetele acesteia (pe care probabil nu le poti amplasa din cauza traseului de dedesubt).
O alta varianta pentru un picior central ar fi 2 segmente ca cel folosit, care sprijina la mijloc pe picior si la capetele podului. Fermele pot fi deasupra sau sub nivelul tablierului (caz in care ar reduce inaltimea utila pentru traficul pe sub pod).
Ar mai fi variante, ma opresc insa, si presupun ca s-a ajuns la cea de fata din cauza altor considerente (preturi, incadrare in dimensiuni a componentelor existente pe piata, etc.).
Sper sa nu deranjez cu aceasta mica divagatie, spor la lucru, simpla urmarire a acestor topicuri este pentru mine la fel de interesanta ca un documentar de pe Discovery.
:whistle:

#47 Useril este offline   eugen 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1530
  • Inregistrat: 02-November 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie post WWII

Postat 05 February 2009 - 01:00 PM

Un element care mie imi place foarte mult este tunelul in spirala.
Imagine atasata: Tecnicas_Modelismo_Ferrovia.jpg

Se construieste relativ greu, si tot greu e de vazut ce se intampla cu trenul in interior. Fata de tunele scurte, are avantajul ca o grnitura ceva mai lunga, nu arata ca "sarpele care isi mananca coada". In plus, creeaza intr-un spatiu restrans un traseu lung, si implicit timp de parcurs mai mare, si ajuta in cazul mai multor nivele de traseu. Nu e normal, dar in interior se poate monta un macaz. Astfel iesirea garniturii se poate face la nivele si pe directii diferite.

Aceasta postare a fost editata de eugen: 05 February 2009 - 01:16 PM


#48 Useril este offline   eugen 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1530
  • Inregistrat: 02-November 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie post WWII

Postat 05 February 2009 - 03:52 PM

Uite ce-am gasit in cartea Modelismo Ferroviario.Planos y proyectos

Imagine atasata: 1_Modelismo_Ferroviario1.jpg Imagine atasata: 1_Modelismo_Ferroviario.jpg

Alta varianta:
Imagine atasata: 1.jpg Imagine atasata: 2.jpg

Aceasta postare a fost editata de eugen: 05 February 2009 - 03:52 PM


#49 Useril este offline   eugen 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1530
  • Inregistrat: 02-November 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie post WWII

Postat 05 February 2009 - 04:16 PM

Si una in ideea de "L". Ma rog... asta-i mult mai mare!
Imagine atasata: 1.jpgImagine atasata: 2.jpg

Si inca una cu... subsol si parter!
Imagine atasata: a.jpg

Si mai sunt, dar inseamna sa pun toata cartea... :whistle:

Aceasta postare a fost editata de eugen: 05 February 2009 - 04:21 PM


#50 Useril este offline   eugen 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1530
  • Inregistrat: 02-November 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie post WWII

Postat 05 February 2009 - 04:33 PM

Asta-i ultima, si, din pacate e si foarte mare.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: b.jpg


#51 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 05 February 2009 - 08:13 PM

Vezi postareamardale, la 5 Feb 2009, 11:17, a spus:

Acel pod de cale ferata din centrul dioramei, cu o portiunea centrala sustinuta de 2 ferme cu zabrele, este un pic ireal. Un asemenea pod nu va avea niciodata in realitate un picior sub ferma, ci va avea 2 puncte de sprijin la capetele acesteia (pe care probabil nu le poti amplasa din cauza traseului de dedesubt).
O alta varianta pentru un picior central ar fi 2 segmente ca cel folosit, care sprijina la mijloc pe picior si la capetele podului. Fermele pot fi deasupra sau sub nivelul tablierului (caz in care ar reduce inaltimea utila pentru traficul pe sub pod).
Ar mai fi variante, ma opresc insa, si presupun ca s-a ajuns la cea de fata din cauza altor considerente (preturi, incadrare in dimensiuni a componentelor existente pe piata, etc.).
Sper sa nu deranjez cu aceasta mica divagatie, spor la lucru, simpla urmarire a acestor topicuri este pentru mine la fel de interesanta ca un documentar de pe Discovery.
:whistle:


Perfect adevarat

#52 Useril este offline   ButonEL 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 110
  • Inregistrat: 30-December 07
  • Location:Bucuresti

Postat 06 February 2009 - 01:04 AM

eugen... sa imi fie rusine insa mi-au placut planurile prezentate de tine si ca urmare m-a "inspirat" foarte mult unul dintre planuri si am facut o schita. Are cate un pic din fiecare, curbe, tuneluri, poduri, nu este original cum as fi vrut eu insa momentan voi folosi aceasta schita pentru diorama. Lipsa mea de experienta isi spune cuvantul aici, de aceea acest proiect va fi un punct de inceput pentru acumularea de cat mai multe cunostinte si experienta in domeniul dioramelor.
Ma limitez la aceste trasee si datorita faptului ca s-a discutat destul de mult asupra acestora si este timpul sa trec mai departe, la urmatoarea etapa.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: ups.JPG


#53 Useril este offline   eugen 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1530
  • Inregistrat: 02-November 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie post WWII

Postat 06 February 2009 - 09:27 AM

Ma bucur ca am fost de folos. Spor la lucru.

#54 Useril este offline   tyco 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 21-April 07

Postat 07 February 2009 - 11:24 AM

@ButonEL:
Nu vreau sa par carcotas sau pisalog insa...
Un tren pe diorama ta nu va putea rula continu, pentru ca nu ai un oval continu. Porneste de pe orice punct din diorama si incearca sa treci prin acel punct macar de 2 ori fara sa schimbi sensul de mers. Vei vedea ca nu poti. Daca insa iti place sa faci manevre, planul este destul de bun, cu mici modificari.
A 2a problema pe care am observato se poate remedia(mai usor in analog, mai complicat in digital). Ai introdus in traseu o bucla de intoarcere. Cand locomotiva va intra pe ea va avea cateva probleme. Daca vrei sa o pastrezi voi posta cateva scheme electrice simple pentru a elimina problema asta (simple in analog).
A 3a problema e legata de...tunele. Din cate am inteles din plan, in zonele punctate este tunel. Ori daca e asa cum o sa ajunga linia din dreapta sus sub linia dreapta care banuiesc ca e un fel de gara? E prea mica distanta pentru a putea realiza ceva.
Sunt ccateva observatii rapide facute, nu le lua in nume de rau :)
@eugen:
La crearea unui traseu trebuie sa tii cont de 3 lucruri: spatiu, timp si resurse. Aceste 3 lucruri te constrang si trebuie gasit un echilibru optim intre ele. Nu toti avem fonduri mari si de aceea trebuie sa ne multumim cu un plan mai mic, mai simplu, datorita costurilor ridicate ale materialelor necesare. Totodata experienta isi spune cuvantul. Nu te poti apuca din prima sa faci diorama viselor tale, pentru ca nu iti va iesii sigurat. Trebuie inceput cu ceva mai micut, mai simplu, ca sa iti formezi mana. Planurile aratate de tine sunt foarte frumoase, insa sunt pentru cei avansati in ale dioramelor si cu fonduri substantiale.
Un weekend placut tuturor!

#55 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 07 February 2009 - 01:51 PM

Vezi postareatyco, la 7 Feb 2009, 11:24, a spus:

A 3a problema e legata de...tunele. Din cate am inteles din plan, in zonele punctate este tunel. Ori daca e asa cum o sa ajunga linia din dreapta sus sub linia dreapta care banuiesc ca e un fel de gara? E prea mica distanta pentru a putea realiza ceva.


Liniile sunt suprapuse, nu se leaga linia care intra in tunel cu linia I din gara, numarand de sus in jos.

#56 Useril este offline   ButonEL 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 110
  • Inregistrat: 30-December 07
  • Location:Bucuresti

Postat 08 February 2009 - 12:21 AM

Vezi postareatyco, la 7 Feb 2009, 11:24, a spus:

Un tren pe diorama ta nu va putea rula continu, pentru ca nu ai un oval continu. Porneste de pe orice punct din diorama si incearca sa treci prin acel punct macar de 2 ori fara sa schimbi sensul de mers. Vei vedea ca nu poti.


Ai dreptate, imaginea prezentata nu era cea completa, am postat fara sa adaug un mic element, cel din cerculet.
Acum este complet si imi place foarte mult, este un pic mai complicat dar asa cum imi este si nick-ul imi place sa butonez.
Stiu ca nu este o diorama usoara, imi va lua mult timp, bani iar spatiul este ok deocamdata dar pentru ca va fi singura diorama feroviara pe care o fac (cred) vreau sa fie ca la carte. De aceea va am pe voi, sa ma ajutati sa ma sfatuiti pentru a iesi totul cum trebuie. Apreciez toate sfaturile voastre, sunt bine venite si fiti siguri ca voi tine cont de ele.
Fiecare etapa si problema le voi rezolva pand pe rand, nu este nici o graba ca doar nu sunt la norma, am facut cutiile, am facut planul cu linii si trasee, acum urmeaza sa-mi strang liniile si macazurile necesare pentru a vedea cum va arata in realitate, apoi teraformarea, urmand sa... si tot asa mai departe.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: scuze.JPG


#57 Useril este offline   eugen 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1530
  • Inregistrat: 02-November 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie post WWII

Postat 09 February 2009 - 09:42 AM

Vezi postareatyco, la 7 Feb 2009, 11:24, a spus:

@eugen:
La crearea unui traseu trebuie sa tii cont de 3 lucruri: spatiu, timp si resurse. Aceste 3 lucruri te constrang si trebuie gasit un echilibru optim intre ele. Nu toti avem fonduri mari si de aceea trebuie sa ne multumim cu un plan mai mic, mai simplu, datorita costurilor ridicate ale materialelor necesare. Totodata experienta isi spune cuvantul. Nu te poti apuca din prima sa faci diorama viselor tale, pentru ca nu iti va iesii sigurat. Trebuie inceput cu ceva mai micut, mai simplu, ca sa iti formezi mana. Planurile aratate de tine sunt foarte frumoase, insa sunt pentru cei avansati in ale dioramelor si cu fonduri substantiale.
Un weekend placut tuturor!


Eu i-am sugerat 2 trasee simple. Alea mai complicate erau pentru "virusare"! :diablo:
In principiu, sunt de acord cu cele zise mai sus. Cea mai frustranta chestie ar fi spatiul. H0 nu-i o scara prea comoda. Raportat la ansambul, cea mai mica investitie o reprezinta traseul (sinele/macaze/poduri etc). Relieful, in afara de munca foarte multa, nu costa cine stie ce. Urmeaza, in ordine crescatoare a pretului, cladirile. Astea pot fi totusi adaugate in timp. Daca tii neaparat sa folosesti d-alea din plastic, "de firma", ca mai e si varianta home made sau cea din carton. La sfarsit vine partea aia urata: automatizarea (daca mergi pe digital) si, mai ales, materialul rulant - locomotive/vagoane. Despre automatizare digitala nu stiu, n-am avut, nu comentez... Despre vagoane si locomotive... incerc sa nu-l descurajez. O sa-l sece de bani. Asta pentru ca n-o sa se poata abtine. O sa vrea locomotiva "aia", o s-o vrea si pe "cealalata", o sa-i stea pe nervi ca n-are decat 5 vagoane... samd.

Revenind la ideea de plecare: daca spatiul nu te "strange" foarte tare, e mult mai economicos sa nu faci economie la traseu. Il poti face, de la inceput, mai complex, folosind, pentru inceput, minimul necesar.

Va spun din experienta, un traseu (nu diorama) la scara TT, avand 4,5 x 2,5 m, cu 10 macaze si vreo 30 m de sina/poduri, poate deveni "plicrisitor" in mai putin de o ora...

Aceasta postare a fost editata de eugen: 09 February 2009 - 09:53 AM


#58 Useril este offline   ButonEL 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 110
  • Inregistrat: 30-December 07
  • Location:Bucuresti

Postat 09 February 2009 - 11:25 AM

M-am informat destul de mult in privinta costurilor, a spatiului, etc... nu ma astept sa termin diorama intr-o luna si nici sa ma coste doua sute de lei. Spatiul l-am delimitat deja, acesta fiind 2440x1220 mm. Cred ca unul dintre cele mai importante lucruri este rabdarea, fara ea nu iese treaba deloc sau iese cum nu trebuie. Cladiri, poduri, si alte cele vor fi home made o parte iar cealalta parte cumparate. In mare parte planurile sunt facute in capul meu, ma tin de ele si cred ca va iesi ceva frumos. In principiu sunt o persoana optimista. :diablo:

#59 Useril este offline   tyco 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 21-April 07

Postat 09 February 2009 - 11:32 AM

Eu am un traseu foarte mic, insa daca iti folosesti imaginatia, poti creea numeroase scenarii. Trebuie doar sa gandesti putin "outside the box". Daca jumatate din oval e ascuns privirii, poti considera acea parte "restul lumii". Pot exista numeroase gari,triaje si industrii. De asemenea poate fi vazut ca si un "portal de teleportare". Un tren rapid poate face 3-4 ture pana cand se opreste. Un tren personal se opreste la fiecare tura. Asta nu inseamna ca gara trebuie sa fie aceiasi. Desi scrie X pe ea, nu inseamna ca ea nu poate fi Y sau Z. De asemenea un vagon adus de la industrie poate fi urmarit pe parcurs... te poti chinuii 20 de minute numai pentru a forma o garnitura noua. Aceasta e toata distractia. Nu sa invarti un tren la infinit sau sa il plimbi pe toate combinatiile posibile. Ci sa creezi povesti pe acea diorama. Aici tine totul de imaginatia fiecaruia.
Legat de costuri, liniile sunt totusi o investitie mare. cand ne gandim ca e pe undeva la 70 de lei un macaz, la care trebuie sa ii mai cumperi si motor, parca se aduna si preferi sa iti cumperi altceva(material rulant). Cel putin eu am muuulte vagoane, insa sunt intr-o criza acuta de locomotive.
Cladirile sunt ieftine, pentru ca nu vei avea nevoie de foarte multe (aici depinde totusi de gusturi), insa in general termini repede cu ele. Si automatizarile ies ieftin. Desi eu as pune alta ordinea de lucru. In primul rand asezi liniile, dupa acea semafoarele si motoarele de macaz, sistemul de detectare a trenurilor dupa care treci la automatizari. Ca sunt in analog sau in digital, daca sti ceva electronica poti sa faci ce vrei tu. Partea de comanda pe diorama mea va fi ceva mai speciala. Din pacate momentan resursele putine ma opresc sa lucrez. Dupa automatizari vine relieful(terasament iarba cladiri etc). De ce vad eu lucrurile asa? Pentru a monta motoare pe macaz si a face automatizari trebuie trase fire si date gauri. Daca ai deja pusa iarba acest lucru va arata f urat. Insa odata terminate automatizarile poti linistit sa lucrezi la relief si sa maschezi toate acele fire.
Voi incepe si eu o scurta prezentare a dioramei mele, si putem sa discutam acolo aceste lucruri. Hai aici sa ne concentram sa il ajutam pe ButonEL sa scoata o diorama cat mai frumoasa!
Toate cele bune!

#60 Useril este offline   AdyAero 

  • Die-cast 1:72
  • Grup: Members
  • Postari: 1360
  • Inregistrat: 07-August 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Auto 1:72 plastic & diecast

Postat 09 February 2009 - 12:31 PM

Vezi postareaButonEL, la 8 Feb 2009, 00:21, a spus:

Ai dreptate, imaginea prezentata nu era cea completa, am postat fara sa adaug un mic element, cel din cerculet.
Salut!
Nu sunt specialist in trasee dar am ceva exprienta. Daca asezi astfel traseul nu iti va da scurt in traseu?

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

11 useri citesc topicul
0 membri, 11 vizitatori, 0 utilizatori anonimi