Intrebare despre henschel 129
#1
Postat 13 February 2008 - 02:40 PM
ma intereseaza daca acest avion chiar a existat in realitate si daca a fost operational:
http://www.jadarhobby.waw.pl/bilek-hensche...er-p-12165.html
si exista vreo inmatriculare(chiar si fictiva) in culori romanesti?
Heinkel si henschel (ca si fabrici de avioane) au ceva in comun?
multumesc.
#2
Postat 13 February 2008 - 03:25 PM
1. Acel avion a existat in realitate
2. Am avut si noi acest avion, dar alta varianta (B2). Din macheta aceea se poate face varianta avuta de romani, daca nu mai atasezi tunul si pui suportii de bombe. Daca vrei sa construiesti un avion romanesc cat mai aproape de realitate, trebuie sa stii ca ale noastre aveau alt fel de teava de esapament la motoare. Si probabil ca mai sunt si alte diferente minore, dar pe care eu nu le stiu.
3. Henschel si Heinkel sunt doua fabrici total diferite
4. Exista o foaie de decaluri, cred ca facuta de Aeromaster, care are si inmatriculare romaneasca la Hs 129.
#4
Postat 13 February 2008 - 04:15 PM
#5
Postat 13 February 2008 - 04:38 PM
http://www.cartula.ro/index.php?option=com...g2_itemId=33935
Si inca suspin dupa el...
![:pardon:](http://www.cartula.ro/forum/public/style_emoticons/default/whistle.gif)
#6
Postat 13 February 2008 - 07:20 PM
Band1T, la 13 Feb 2008, 14:40, a spus:
multumesc.
AlexPl, la 13 Feb 2008, 15:25, a spus:
Henschel la origine era un producator de locomotive si a si ramas unul foarte bun, printre cei mai importanti din Europa. Sediul fabricii era in Kassel si a fost infiintata in ... 1848. Firma era una de familie numindu-se de fapt Henschel & Sohn AG. In jurul anului 1931, cand fabrica Junkers din Dessau trecea printr-un moment de criza, s-a decis de catre Henschel, preluarea ei. Lucrurile n-au mers conform planificarii si afacerea a cazut. Esecuri similare au avut loc si cu Arado Flugzeugwerke, Albatros si Bayerischen Flugzeugwerke. Iritat de aceasta situatie, presedintele de atunci, Oscar R. Henschel ia decizia infiintarii unei fabrici proprii de avioane. Dupa un lung sir de eforturi, nelipsit de piedici dar si de sprijin, printre altele chiar din partea lui Hermann Goering, se infiinteaza la data de 30 martie 1933, langa Kass
l, Henschel Flugzeugwerke GmbH. Imediat fabrica se transforma intr-o societate pe actiuni (AG) si isi muta sediul langa Berlin la Johannisthall, langa un aeroport, in cladirile unei foste fabrici de vagoane (mai 1933). Aici va ramane pana in iulie 1934, cand se va muta pt. ultima oara, tot in apropiere de Berlin la Schoenfeld, unde se va dezvolta, preluiand in executie nu numai avioane de conceptie proprie
dar si modele ale altor producatori ca Junkers W.33 si W34, Dornier Do-23, Do-17, Ju-188. Tot aici au fost proiectate si fabricate familia de bombe si rachete Hs 293, 294, 295, 296, Hs 117, 217 si Hs 298. Activitatea firmei se va intrerupe definitiv in aprilie 1945, odata cu sosirea A
matei Rosii.
(Compilatie din Flugzeug Profile Henschel Hs 123 de Rudolf Hoefling )
PS: in ciuda unor editari repetate, in mod foarte misterios, editorul de text al forumului desparte aleatoriu textul si manaca cum vrea muschii lui litere !!!
![:pardon:](http://www.cartula.ro/forum/public/style_emoticons/default/wacko.gif)
Aceasta postare a fost editata de Blue-Max: 13 February 2008 - 07:27 PM
#8
Postat 13 February 2008 - 07:44 PM
Band1T, la 13 Feb 2008, 19:30, a spus:
si pura curiozitate: a distrus vreun tanc?
si romania nu a avut acest avion dotat cu tun? ca si asta ma interesa...
Te referi la modelul Hs-129 B3. Da sigur, a existat, dar Romania nu l-a avut in dotare. Noi am avut numai Hs-129 B2. Cu toate ca a fost introdus tardiv, modelul B3 s-a fabricat in nr. putin de exemplare, dar se pare ca de succes. Totusi tunul lung cu recul deloc neglijabil, facea avionul nu usor manevrabil.
#10
Postat 13 February 2008 - 08:19 PM
Kamob 50, la 13 Feb 2008, 20:07, a spus:
Of cors...
http://www.quarry.ni...tankbusters.htm
Vezi intrarea de la BK 7,5