Am din copilarie un model Zakspeed Mustang de la Matchbox scara 1:40 fabricat in 1983 iar cand eram copil mic si fara cap am cerut un dop de vopsea de la vecinul vopsitor auto de vis a vis si am vopsit Mustang-ul cum am stiut mai bine. Acum fiind cu capul pe umeri (cred sau sper) am hotarat sa reconditionez acest model.
Pentru inceput doresc sa detasez caroseria metalica de sasiul de plastic. Prinderea este facuta cu patru nituri (ca sa le zic asa) dar nu prea stiu cum sa procedez fara sa stric caroseria sau sasiu dar si dupa vopsire sa le pot monta fara probleme. Stie cineva sau a facut cineva o asemenea operatie incat sa ma poata indruma? Sa nu mai mentionez ca la prinderea dreapta fata e crapat sasiul.
Pentru mai multe detalii am atasat cateva fotografii si ma puteti corecta daca nu este corecta denumirea de sasiu a partii de dedesubt a masinii.
Pagina 1 din 1
Reconditionare auto Zakspeed Mustang
#2
Postat 13 February 2008 - 01:20 PM
Niturile le dai jos cu ajutorul unui burghiu potrivit, e singura modalitate. La asamblare va trebui apoi ori sa folosesti supreglue, ori sa filetezi partea interioara a nitului ramasa si sa bagi suruburi potrivite.
Pentru nitri ori folosesti o masina de gaurit manuala, ori una electrica cu turatie mica ori ca mine, un burghiu rotit intre degete. Aliajul ar trebui sa fie zamac (adica o alama mai alba) care e destul de moale.
Dupa ce demontezi tot ce este plastic de pe ea, lasi caroseria la inmuiat in diluant, va trebui sa incerci pana o sa dai de cel potrivit. Daca ai norc, se va inmuia toata sau se va increti. Lichid de frana auto s-ar ptea de asemenea sa dea rezultate bune.
Geamurile... depinde de ce vrei sa faci. Daca masina nu are interior (si nici nu vrei sa reproduci unul de la 0) poti sa folosesti plastic subtire transparent vopsit pe interior (in negru, gris sau ce culoare vrei). Daca vrei sa reproduci interiorul, iti recomand sa cumperi o masina la 1:43 de sacrificiu si a ii montezi acesteia scaune, bord, manetute. Foarte probabil masina ar trebui sa aiba un roll-bar deci si aici se poate lucra (eventual iei un kit de model auto WRC din plastic, au cei de la Airfix/Heller la preturi bunicele si cu detalii si cu vopsea si lipici incluse). Stopurile le poti rade complet si confectiona altele din plastic rosu transparent (de la brichetele din piata made in China ).
Eleronul ala e prea gros pentru scara masinii. Poti sa ii tai complet aripioara deportanta si sa confectionezi alta din cartela telefonica taiata la dimensiuni si luata la pila si smirghel.
Pneurle sunt de plastic dar poate poti gasi unele la o masina asemanatoare ca dimensiune.
Inainte de vopsire va trebui sa retusezi caroseria cu chit, sa dai un strat de grund sa vezi pe unde mai sunt defecte, iar sa rtusezi si toto asa pana vei fii multumit.
Vopsirea daca nu ai aerograf o poti face foarte bine cu un spray auto si apoi sa dai si un strat de lac (tot auto) peste. Fiind un automobil de curse probabil are numar, sponsori si alte alea pe el. Toate acestea le poti face scotand la imprimanta pe hartie autocolanta obijnuita tot ce ai nevoie si apoi lipite inainte de lacuire.
ATENTIE! Verifica cum interactioneaza lacul cu autocolatul, sa nu il strice sau sa intineze cerneala de imprimanta.
Depinde ce te-ai hotarat sa faci. Vrei o restaurare sau vrei un upgrade. Eu as merge pe un up-grade ca asa ma las eu dus usor de val
Pentru nitri ori folosesti o masina de gaurit manuala, ori una electrica cu turatie mica ori ca mine, un burghiu rotit intre degete. Aliajul ar trebui sa fie zamac (adica o alama mai alba) care e destul de moale.
Dupa ce demontezi tot ce este plastic de pe ea, lasi caroseria la inmuiat in diluant, va trebui sa incerci pana o sa dai de cel potrivit. Daca ai norc, se va inmuia toata sau se va increti. Lichid de frana auto s-ar ptea de asemenea sa dea rezultate bune.
Geamurile... depinde de ce vrei sa faci. Daca masina nu are interior (si nici nu vrei sa reproduci unul de la 0) poti sa folosesti plastic subtire transparent vopsit pe interior (in negru, gris sau ce culoare vrei). Daca vrei sa reproduci interiorul, iti recomand sa cumperi o masina la 1:43 de sacrificiu si a ii montezi acesteia scaune, bord, manetute. Foarte probabil masina ar trebui sa aiba un roll-bar deci si aici se poate lucra (eventual iei un kit de model auto WRC din plastic, au cei de la Airfix/Heller la preturi bunicele si cu detalii si cu vopsea si lipici incluse). Stopurile le poti rade complet si confectiona altele din plastic rosu transparent (de la brichetele din piata made in China ).
Eleronul ala e prea gros pentru scara masinii. Poti sa ii tai complet aripioara deportanta si sa confectionezi alta din cartela telefonica taiata la dimensiuni si luata la pila si smirghel.
Pneurle sunt de plastic dar poate poti gasi unele la o masina asemanatoare ca dimensiune.
Inainte de vopsire va trebui sa retusezi caroseria cu chit, sa dai un strat de grund sa vezi pe unde mai sunt defecte, iar sa rtusezi si toto asa pana vei fii multumit.
Vopsirea daca nu ai aerograf o poti face foarte bine cu un spray auto si apoi sa dai si un strat de lac (tot auto) peste. Fiind un automobil de curse probabil are numar, sponsori si alte alea pe el. Toate acestea le poti face scotand la imprimanta pe hartie autocolanta obijnuita tot ce ai nevoie si apoi lipite inainte de lacuire.
ATENTIE! Verifica cum interactioneaza lacul cu autocolatul, sa nu il strice sau sa intineze cerneala de imprimanta.
Depinde ce te-ai hotarat sa faci. Vrei o restaurare sau vrei un upgrade. Eu as merge pe un up-grade ca asa ma las eu dus usor de val
#3
Postat 14 February 2008 - 12:39 AM
Multumesc pentru sfaturi iar cu ajutorul lor am trecut de faza intai, respectiv dezansamblarea. Am folosit un burghiu mic de 3 iar dupa 5 minute modelul a fost desfacut complet. Dupa cum se vede in fotografii are un interior dar din pacate destul de sarac. Obiectivul acestei operatiuni este restaurarea si vreau sa aduc cat mai putine modificari. Aspectul original a fost precum in fotografia cu eticheta pe ea (7.50) insa as dori sa folosesc decal-ul alb/rosu insa acesta este pentru scara 1:24 si nu ma ajuta deloc. Dar mai este pana atunci, deocamdata ma rezum la curatare iar in acest timp ma voi gandi la aspectul final.
Aceasta postare a fost editata de ButonEL: 14 February 2008 - 12:43 AM
#5
Postat 15 February 2008 - 08:44 PM
Am tinut caroseria aproximativ doua ore scufundata in diluant ca apoi vopseaua sa se desprinda de pe caroserie precum o foita de tigare, usor si simplu. Apoi am pus Proxxonul pe ea si intr-o jumatate de ora iata cum a iesit. Urmatorul pas este sa vad care sunt probleme caroseriei si unde trebuie lucrata.
Arata acest topic
Pagina 1 din 1