Nardi FN 305 - Azur 1:72 Avioane, elicoptere, si orice altceva zboara
#2
Postat 09 February 2008 - 03:16 PM
As mentiona numai vopsirea neglijenta a tricolorului pe varfurile planurilor orizontale si pe deriva. Chiar daca ai mers pe pensula, daca foloseai vopsiri succesive cu mascare cu banda adeziva, zic eu ca ai fi reusit mult mai bine.
Deasemenea vopsirea ramei cupolei e puternic deficitara. Banuiesc ca ai mers pe mascare cu mascol sau vreun alt maglaweiss similar ?! Poate iesea mai bine daca mascai tot cu banda adeziva ?!
#3
Postat 09 February 2008 - 11:49 PM
Multumesc pentru aprecieri si pentru critici.
Intr-adevar, acolo am cam dat chix.
Cupola a fost mascata cu banda de hartie Tamiya.
Problema a fost ca la demascare s-a desprins si o parte din vopseaua care trebuia sa ramana pe rame. Cred ca undeva pe site a descris Cartula o metoda de a evita problema asta. trebuie trecut inainte de demascare cu lama bisturiului peste zona de separare.
Tricolorul de pe planuri este vopsit la "mana libera", si mi-a cam tremurat mana. Intrucat nu mai aveam rabdare catre sfarsit, nu am mai stat sa maschez si sa vopsesc fiecare culoare in parte. Asta este un exemplu clasic despre cum se poate da chix la o macheta din cauza nerabdarii de a o vedea terminata.
#4
Postat 10 February 2008 - 10:13 AM
AlexPl, la 9 Feb 2008, 23:49, a spus:
Multumesc pentru aprecieri si pentru critici.
Intr-adevar, acolo am cam dat chix.
Cupola a fost mascata cu banda de hartie Tamiya.
Problema a fost ca la demascare s-a desprins si o parte din vopseaua care trebuia sa ramana pe rame. Cred ca undeva pe site a descris Cartula o metoda de a evita problema asta. trebuie trecut inainte de demascare cu lama bisturiului peste zona de separare.
Tricolorul de pe planuri este vopsit la "mana libera", si mi-a cam tremurat mana. Intrucat nu mai aveam rabdare catre sfarsit, nu am mai stat sa maschez si sa vopsesc fiecare culoare in parte. Asta este un exemplu clasic despre cum se poate da chix la o macheta din cauza nerabdarii de a o vedea terminata.
Eu zic ca merita sa incerci un "rework" la aceasta macheta. Si daca il vei face, foarte important e sa-l faci fara graba. Graba si nerabdarea sunt cei mai mari dusmani ai modelistului !!
As sugera sa incepi cu varfurile planurilor orizontale.
Poate membrii ai forumului cu experienta in reparatii, sa te ajute cu sugestii si sfaturi ?!
#6
Postat 10 February 2008 - 04:34 PM
Subscriu la cele zise mai sus: rework it, man! Vezi ca inainte de benzi nu-sh de care, se folosea batrana banda adeziva din comert... solutiile nu trebuie sa fie hi-tech ca sa mearga bine
#7
Postat 10 February 2008 - 05:22 PM
Pune mina pe nitica hirtie abraziva, ud-o bine si da jos tricolorul de pe capetele de plan si deriva. Vopseste zona corespunzatoare tricolorului in intregime in galben. Dupa ce s-a uscat bine vopseaua (o zi, doua), mascheaza zona corespunzatoare galbenului cu o banda de hirtie adeziva (folosita de zugravi. Daca folosestib scoci, lipeste-l/dezlipeste-l de citeva ori pe podul palmei), apoi vopseste cele doua culori ramase. Atentie la sensul in care dai cu pensula!!!!. Dupa 4 -5 ore, deslipeste benzile de mascare. Nu le lasa mai mult, poti avea neplaceri.
Revopseste ramele de la cupola, din mina, apoi, a doua zi, nu mai tirziu, cu o bucatica de plastic (rupta dintr-o cutie de tic-tac, de exemplu) indeparteaza surplusul de vopsea.
#8
Postat 12 February 2008 - 04:32 PM
Stiinduti lucrarile parca, parca as zice ca nu numai ca te-ai grabit, dar nici nu ti-a placut avionul. Pare ca l-ai facut doar pentru ca e subiect romanesc.
Mai radei trei pensule ca-i pacat.
Bafta!
#9
Postat 13 January 2009 - 02:52 PM
In denumire populara modelul s-a numit "Nardiul Alb" respectiv tipul II sau IV importate din Italia in schimbul celor 3 buc. SM-83 returnate, la noi s-a fabricat alt model Tipul I adica in jargon Nardiul Verde.
Diferentele de constructie nu sunt prea vizibile, in schimb toata partea transparenta care acopera cabina difera radical.
#11
Postat 13 January 2009 - 07:12 PM
Radu-Dan, la 13 Jan 2009, 14:52, a spus:
In denumire populara modelul s-a numit "Nardiul Alb" respectiv tipul II sau IV importate din Italia in schimbul celor 3 buc. SM-83 returnate, la noi s-a fabricat alt model Tipul I adica in jargon Nardiul Verde.
Diferentele de constructie nu sunt prea vizibile, in schimb toata partea transparenta care acopera cabina difera radical.
Salut Radu,
Nici nu am intentionat sa spun ca este modelul fabricat in Romania.
Insa Romania a avut si avioane Nardi fabricate in Italia si aduse la noi. Exact acest gen de avion il reprezinta macheta mea.
Pe undeva prin acest site sunt cateva poze care atesta acest gen de inmatriculare pe varianta aceasta de avion.
#12
Postat 15 January 2009 - 09:51 PM
Cine vrea sa munceasca poate modifica macheta in acest model.
Fotografia reprezinta Nardi-ul Verde fabricat in Romania, identic cu cel de la Muzeul Militar National.
Cine vrea sa munceasca poate modifica macheta in acest model.
#13
Postat 15 January 2009 - 11:00 PM
destul de "din pila si ciocan" pentru cine a vazut de aproape capotajele,
cu ce pare a fi un Argus - de pe Storch sau Me-108.
Nu stiu cit e de unicat, dar chiar ar merita facut macar pentru ineditul "imperecherii".
Priviti atent capotajul si elicea:
#14
Postat 16 January 2009 - 07:23 AM
Am anexat cateva foto inclusif tabloul de bord care era identic pentru ablel posturi.
Nardi F.N. 305 au fost intrebuintate ca avioane de scoala pentru faza II-a de pregatire, cine trecea de Nardi mergea la vanatoare, restul la multimotoare.
Dupa razboi unele au fost vopsite in verde.
Detin multe fotografii cu Nardiul Alb, provin de la promotia 1942 de ofiteri aviatori, insa nici unul din avioane in afara de tricolor. pe directie si varful planurilor, nu au crucea.
In cazul in care cineva detine o fotografie cu un Nardi Alb cu cruce este rugat sa o posteze, eu nu am vazut.
Aceasta postare a fost editata de Radu-Dan: 16 January 2009 - 07:34 AM
#15
Postat 16 January 2009 - 08:09 AM
Radu-Dan, la 16 Jan 2009, 07:23, a spus:
In cazul in care cineva detine o fotografie cu un Nardi Alb cu cruce este rugat sa o posteze, eu nu am vazut.
Poate intrebarea e aiurea, dar daca Nardi-urile Albe nu au avut crucea, or fi avut cocarda pe intrados ?! Pe extrados e clar din fotografii, ca nu au avut nimic, decat varfurile tricolore.
#17
Postat 16 January 2009 - 09:34 AM
#19
Postat 16 January 2009 - 11:14 AM
mersu, la 16 Jan 2009, 09:34, a spus:
Dintr-o evidenta ce o am la indemana, e vorba de numerele 3 si 4 de Modelism International din 1984 .
Cand am timp, voi verifica aceasta informatie ...
#20
Postat 16 January 2009 - 11:29 AM
Domnul Dan Antoniu ne bucura iarasi cu o fotografie inedita - este vorba despre imaginea avionului cu numarul 160, dintr-unul din posturile anterioare - un "Nardi Alb" (tip II/IV) in schema de dupa septembrie 1944 (cocarde in sase pozitii si elemente de identificare de culoare alba). Pentru mine unul este o premiera si inca una interesanta. Va multumesc.
Cat despre "Nardiul Verde""de la MMN, nu cred ca este vorba despre o conversie ad-hoc. Avionanele de acest tip fabricate in Romania (de catre IAR si SET) au avut doua variante de motorizare - motor "in linie" IAR-6GI, respectiv Argus-ul "in V inversat". Colegul nostru 1-0-9 a identificat bine diferentele intre aceste doua sub-versiuni ale Nardi-ului Verde.
Ganduri bune,
mack