macheta iar-330 puma/socat
#1
Postat 05 February 2008 - 01:42 PM
deskid si eu un topic legat de machetele de puma/SOCAT si eventual propun, daca sunteti de acord, sa postam aici tot ce tine de o macheta de puma, eventual si poze pentru documntatie, fiecare poate intreba despre un anume elicopter puma care doreste sa-l faca.
daca nu sunteti de acord, atunci rog moderatorii sa mute acest subiect intr-unul deja existent legat de aceeasi macheta.
pana atunci, incep eu postarea :)
de curand am inceput si eu constructia unei machete de puma. macheta este de la airfix, am cumparat insa si kitul de heller. cele 2 sunt perfect identice, poti imbina linistit 2 machete cu cate o jumatate de la fiecare firma.
ironia face ca in cutia de la airfix sa primesc o rama cu plexi dubla, adica am "geamuri" pentru 2 machete, si tot irania face ca in cutia de la heller sa-mi lipseasca o usa, cea din stanga de la pilot. norocul cu rama dubla
pana una alta, am inceput sa modific putin macheta, prin a face niste detalii pe ea care nu erau...
pentru inceput am dat niste "gauri", niste guri de aerisire mai bine zis sau admisii. chiar deasupra cupolei, si sub prizele de admisie, sunt acele gaurele laterale si mai e admisia pentru cred, filtru de ulei e acolo daca nu ma insel.
apoi la capota motoarelor, sunt iarasi 2 gauri omise de producatorul kitului.
o alta modificare pe care as dori sa o fac, este sa-i fac rezervoare suplimentare, deci implicit sa-i fac carenajele din rasina.
pentru inceput am trasat conturul lor, ca contactu cu fuzelajul. astept eventual sa va dati o parere, daca e corect cum l-am facut, in zilele urmatoare ma voi apuca de piesa in sine.
in speranta ca nu am suparat pe nimeni cu acest nou topic, astept sfaturi si alte postari legate de macheta!
sa auzim de bine!
#2
Postat 05 February 2008 - 01:46 PM
primul elicopter va fi #57, al doilea #08 care e vopsit acum in culori de socat si urmatorul va fi #26.
Aceasta postare a fost editata de jester: 05 February 2008 - 01:51 PM
#6
Postat 05 February 2008 - 04:09 PM
multumesc anticipat!
nu am revista de modelism :(
Aceasta postare a fost editata de jester: 05 February 2008 - 04:10 PM
#15
Postat 05 February 2008 - 05:01 PM
as mai vrea sa intreb, fiindca aveam cartea tehnica a elicopterului puma, dar am dat-o si.....nu mai are rost sa continui, sper s-o recuperez cat mai repede
acea admisie de la capota de deasupra pilotilor, "gaura" din mijloc, duce la ceva filru sau pompa de ulei? inauntru pare a fi un soi de ventilator, ins amie mi se pare ca el nu e centrat, canalul care duce spre el este putin spre stanga elicopterului, este asa?
si 2: in partea din spate, deasupra transmisiei spate este iarasi o gaura cu un soi de efuzor, kiar in spatele CTP-ului. ce este acela?
si ar mai fi 3-ul momentan:unele elicoptere care inca nu s-au socatizat, au pe grinda de coada, pe ambele laterale, un soi pe paralelipiped. ce rol are el?
Aceasta postare a fost editata de jester: 05 February 2008 - 05:02 PM
#16
Postat 05 February 2008 - 05:21 PM
1. priza de aer, ca atare, e centrata pe axul elicopterului; doar canalizatia din interiorul acesteia duce un pic spre stanga.
2. efuzorul din spatele ,,trabantului'' e de la ventilatorul pt. racirea uleiului CTP.
3. sunt carenaje de antene, nu stiu de care... Nu adapostesc ceva functional.
#17
Postat 05 February 2008 - 06:36 PM
1. acel con la admisie nu exista, motorul este kiar in spatele panoului cu gaurile de admisie, ceea ce in realitate nu e e asa
2. tubul de evacuare e mai mic decat gaura din capota, odata ca arata urat si apoi, e si prea mic, gaura este ok ca marime, tubul e prea mic..unde nu mai pun ca nu apare acea mascare a axului turbinei libere care comunica cu CTP-ul.
#18
Postat 06 February 2008 - 01:47 AM
si interiorul, m-ar interesa mai ales o poza spre coada, cum se termina spre coada in interior.
a, si acel panou cu butoane din blocul stanga de comenzi.
iti multumesc anticipat!
#20
Postat 06 February 2008 - 12:34 PM