Forum Machete,Modelism,Hobby: Dragon Panzer IV D (3-in-1) in lucru - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Dragon Panzer IV D (3-in-1) in lucru

#1 Useril este offline   Dragos_P 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 256
  • Inregistrat: 22-December 07
  • Location:Bucuresti

Postat 02 February 2008 - 03:47 AM

Bun, pentru inceput fara fotografii, deoarece este tarziu si beau niste bere, prietena s-a culcat :whistle:

In primul rand, este primul meu kit Dragon, si am ramas impresionat. Am inteles ca cele Smart-Kit ar fi mai simple, dar asta are peste 1200 de piese :crazy: (pentru toate variantele, plus PE, piese din metal - teava, proiectile de ornament, cablu de tractare din sarma). La prima impresie o bijuterie, vedeti mai incolo :wacko: Si pretul este pe masura.

Pana acum am lucrat la trenul de rulare, sasiul inferior si cel superior. Vreau sa spun ca trenul de rulare cu tot cu suspensii are 100+ piese, cam jumate din tot kitul de BT-5 de la Zvezda lucrat asta vara. Dar cum orice minune nu putea dura doar x zile, plansa de instructiuni. Aici sunt momente in care daca nu ai Internet sa cauti review-uri la kit sau poze cu modelul real, nu ai nici o sansa sa nu le lipesti gresit. Din prima zi am lipit gresit roata motrice, compusa din vreo 8 piese, si la care trebuie orientat unul din inelele exterioare cu dinti la un anumit unghi astfel incat sa se potriveasca cu jumatatea simetrica (in schema arata doar ca sa le lipesti unele de altele, si te trezesti ca dintii nu se aliniaza !). Noroc ca am mirosit ca nu era a buna, am cautat pe net, si am dezlipit inainte sa se fi uscat adezivul (nu foloseam inca Tamiya Super Thin :rolleyes: )

Ok, am montat dupa cateva saptamani trenul de rulare, care consta in suspensii functionale, si trec la sasiu. Toate se potrivesc bine si frumos, urmeaza axul rotilor din spate care in lacasul in care intra se poate orienta la un unghi de vreo 270 de grade :crazy: Instructiunile sunt zero, si ma apuc eu sa ghicesc, lipesc, si apoi ma uit pe net. Normal, gresisem :acute: , le dadusem peste cap fata de pozitia lor normala, dar care in realitate joaca cam intre 100-120 grade (daca sunt date mai in fata senilele erau relaxate, daca sunt date mai in spate, senilele sunt intinse). Dezlipesc si repar... :pint:

Dupa montarea suspensiilor de sasiu, urmeaza lipirea unor subansambluri pe burta tancului, ca un tub de la o suspensie la alta. Aici nu se potrivesc piesele de nicio culoare (rusine Dragon!). Trebuie sa tai din material, fie sa subtiezi tuburile pe interior, fie sa tai niste bolturi din suspensii care vor fi oricum acoperite, dar este inacceptabil !

Urmeaza partea superioara a sasiului, aici la panoul blindat din fata soferului avem vizorul. Vizorul poate fi montat deschis sau inchis. Eu aleg deschis. In spatele vizorului kitul de la Dragon ofera montarea unui aparat periscop format din 4 piese din plastic transparent, prin care soferul se putea uita, si care poate fi montat deschis sau deschis, adica cu bratele verticale sau departate in lateral. Astfel incat dupa ce aleg sa il montez cu bratele inchise, si il montez de perete, imi dau seama ca soferul se folosea de el in pozitia inchis atunci cand vizorul era inchis, deoarece se uita prin cele doua manere care comunicau optic cu doua gauri deasupra vizorului. Normal, instructiunile nu pomenesc nimic sa corelezi pozitia vizorului cu pozitia periscopului, iar pe net nici gand de poza cu periscopul soferului la tancul Panzer IV. Bine, banuiesc ca cele doua mecanisme (de inchidere a vizorului si al periscopului) nu erau conditionate mecanic, dar totusi... Drept consolare, singura pagina de pe net unde am gasit fotografii cu periscopul acestui kit arata periscopul si vizorul lipit la fel ca mine (http://www.perthmili...pz4d/pz4d07.htm) in afara de asta, nici nu se va vedea din afara.

Apropo de acest lucru, Dragon vine cu o multime de piese interioare care nu se vad decat daca deschizi anumite trape. Pentru simplificare, am renuntat la o serie de piese din componenta motorului care nu se vedeau daca lasi trapele inchise. Pentru ansamblele formate din piesele transparente care sunt in dreptul vizoarelor am avut o curiozitate masochista, si le-am montat chiar daca nu se vor observa odata ce modelul va fi complet. Voi monta complet ce este in interiorul turelei, deoarece intetionez sa las cupola deschisam, si o usa laterala.

Revin in curand cu detalii. :pint:

Aceasta postare a fost editata de Dragos_P: 02 February 2008 - 03:57 AM


#2 Useril este offline   Dragos_P 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 256
  • Inregistrat: 22-December 07
  • Location:Bucuresti

Postat 09 February 2008 - 01:10 AM

Partea superioara a sasiului.
Imagine postata


Suportul mitralierei, vizorul soferului
Imagine postata


Photo-etch minuscul
Imagine postata


Periscopul soferului
Imagine postata


Alt photo-etch, aparatoarea stanga-spate
Imagine postata


Sasiul inferior cu suspensii functionale
Imagine postata

Imagine postata


Conductele dintre suspensii, cu mari probleme de montare
Imagine postata


Mitraliera
Imagine postata


Vizor lateral
Imagine postata


Detaliu trapa
Imagine postata



Imagine postata


Imagine postata


Imagine postata

#3 Useril este offline   Danu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 328
  • Inregistrat: 02-August 05

Postat 09 February 2008 - 11:32 AM

Vezi postareaDragos_P, la 2 Feb 2008, 03:47, a spus:

Ok, am montat dupa cateva saptamani trenul de rulare, care consta in suspensii functionale, si trec la sasiu. Toate se potrivesc bine si frumos, urmeaza axul rotilor din spate care in lacasul in care intra se poate orienta la un unghi de vreo 270 de grade :rolleyes: Instructiunile sunt zero, si ma apuc eu sa ghicesc, lipesc, si apoi ma uit pe net. Normal, gresisem :whistle: , le dadusem peste cap fata de pozitia lor normala, dar care in realitate joaca cam intre 100-120 grade (daca sunt date mai in fata senilele erau relaxate, daca sunt date mai in spate, senilele sunt intinse). Dezlipesc si repar... :crazy:

Dupa montarea suspensiilor de sasiu, urmeaza lipirea unor subansambluri pe burta tancului, ca un tub de la o suspensie la alta. Aici nu se potrivesc piesele de nicio culoare (rusine Dragon!). Trebuie sa tai din material, fie sa subtiezi tuburile pe interior, fie sa tai niste bolturi din suspensii care vor fi oricum acoperite, dar este inacceptabil !

Urmeaza partea superioara a sasiului, aici la panoul blindat din fata soferului avem vizorul. Vizorul poate fi montat deschis sau inchis. Eu aleg deschis. In spatele vizorului kitul de la Dragon ofera montarea unui aparat periscop format din 4 piese din plastic transparent, prin care soferul se putea uita, si care poate fi montat deschis sau deschis, adica cu bratele verticale sau departate in lateral. Astfel incat dupa ce aleg sa il montez cu bratele inchise, si il montez de perete, imi dau seama ca soferul se folosea de el in pozitia inchis atunci cand vizorul era inchis, deoarece se uita prin cele doua manere care comunicau optic cu doua gauri deasupra vizorului. Normal, instructiunile nu pomenesc nimic sa corelezi pozitia vizorului cu pozitia periscopului, iar pe net nici gand de poza cu periscopul soferului la tancul Panzer IV. Bine, banuiesc ca cele doua mecanisme (de inchidere a vizorului si al periscopului) nu erau conditionate mecanic, dar totusi... Drept consolare, singura pagina de pe net unde am gasit fotografii cu periscopul acestui kit arata periscopul si vizorul lipit la fel ca mine (http://www.perthmili...pz4d/pz4d07.htm) in afara de asta, nici nu se va vedea din afara.

Apropo de acest lucru, Dragon vine cu o multime de piese interioare care nu se vad decat daca deschizi anumite trape. Pentru simplificare, am renuntat la o serie de piese din componenta motorului care nu se vedeau daca lasi trapele inchise. Pentru ansamblele formate din piesele transparente care sunt in dreptul vizoarelor am avut o curiozitate masochista, si le-am montat chiar daca nu se vor observa odata ce modelul va fi complet. Voi monta complet ce este in interiorul turelei, deoarece intetionez sa las cupola deschisam, si o usa laterala.

Salut! Nu stiu cum mi-a scapat topicul asta pana acum. Am si eu kit-ul si sunt curios sa vad cum se construieste...pana sa ma apuc de el.
Din experienta am invatat sa las libera roata intinzatoare pana nu asamblez senila si sa o lipesc in functie de aceasta. Este mai usor sa montez senila pe suspensie apoi sa o dau jos ca sa o vopsesc separat, deci roata intinzatoare este printre ultimele piese pe care le lipesc de sasiu.
Nu pot spune sigur daca periscopul si vizorul soferului erau conditionate mecanic, dar periscopul nu il folosea decat in lupta, pentru ca probabil avea un camp vizual mai restrans; in lupta erau inchise si cele 4 vizoare pentru care DML a furnizat piese de plastic transparent: problema este ca vizuarele montate nu se inchid... asa ca daca vrei sa le faci inchise mai bine lasai piesele transparente deoparte alaturi de ventilatoarele pentru aer ale motorului :crazy:
Problema pe care ai avut-o cu canalele de la suspensie a fost indicata de Terry Ashley care a recomandat sa se taie cele 4 bolturi de pe fiecare unitate de suspensii.
Noile Pz IV SmartKit (F1, F2, G) sunt simplificate fara insa a compromite detaliul, in special la suspensie (care nu mai este mobila), tocmai datorita plangerilor ca cele '3 in 1' sunt mult prea complicate si oarecum innacurate (in special primul ausf E).

#4 Useril este offline   Teo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 172
  • Inregistrat: 10-October 06
  • Location:Bucuresti

Postat 09 February 2008 - 11:44 AM

Salut, nu stiu daca va ajuta etapele de montaj ale unui Ausf.E, dar merita sa va uitati.
In dreapta aveti etapele numerotate.
http://www.colleurs-de-plastique.com/forum...read.php?t=9881

#5 Useril este offline   Dragos_P 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 256
  • Inregistrat: 22-December 07
  • Location:Bucuresti

Postat 09 February 2008 - 01:34 PM

Vezi postareaDanu, la 9 Feb 2008, 11:32, a spus:

Din experienta am invatat sa las libera roata intinzatoare pana nu asamblez senila si sa o lipesc in functie de aceasta. Este mai usor sa montez senila pe suspensie apoi sa o dau jos ca sa o vopsesc separat, deci roata intinzatoare este printre ultimele piese pe care le lipesc de sasiu.


Eu am montat roata in pozitia cea mai relaxata pentru senile deci nu au cum sa nu imi ajunga piesele :rolleyes: . Bineinteles ca si eu voi asambla senilele la sfarsit din doua jumatati pe fiecare parte, pentru a fi vopsite separat.


Vezi postareaDanu, la 9 Feb 2008, 11:32, a spus:

Nu pot spune sigur daca periscopul si vizorul soferului erau conditionate mecanic, dar periscopul nu il folosea decat in lupta, pentru ca probabil avea un camp vizual mai restrans; in lupta erau inchise si cele 4 vizoare pentru care DML a furnizat piese de plastic transparent: problema este ca vizuarele montate nu se inchid... asa ca daca vrei sa le faci inchise mai bine lasai piesele transparente deoparte alaturi de ventilatoarele pentru aer ale motorului :whistle:


Dupa cum observi, eu am montat atat geamurile transparente cat si vizoarele exterioare in pozitia inchis. Este posibil ca geamurile odata montate sa incomodeze vizoarele exterioare, dar daca le montezi pe toate odata (inainte de a se usca lipiciul pe ansamblul interior), se repozitioneaza astfel incat sa se potriveasca toate in pozitia inchise. Este posibil sa se asambleze deschis atat vizorul cat si geamul (deschis spre interior).

Linkuri ce mi-au folosit:
http://www.perthmilitarymodelling.com/revi...c/pz4d/pz4d.htm
http://www.colleurs-de-plastique.com/forum...read.php?t=5196
http://209.85.135.104/translate_c?hl=en&am....php%3Ft%3D6180
http://www.worldwar2...tank/panzer-iv/

plus Google images

#6 Useril este offline   Dragos_P 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 256
  • Inregistrat: 22-December 07
  • Location:Bucuresti

Postat 15 February 2008 - 12:52 AM

Montarea tunului, ma asteptam sa nu fie prea mari probleme.

Imagine postata

Instructiunile sunt iar inselatoare. Daca lipesti F12 de F22 inainte de F10 de F22, atunci F10 nu mai intra din cauza piesei F12 :-(

Imagine postata

Leaganul de sub culata necesita ceva chituire.

Imagine postata

La montarea leaganului, stupoare. Capetele nu mai ajung sa intre in locasele incercuite cu rosu. :bang:
Imagine postata


Este o eroare foarte mare dupa cum se observa, si nu mi-am dat seama de unde provine. S-ar parea ca tot ansamblul tevii ar trebui sa intre mai adanc in mansonul din partea frontala, dar de intrat a intrat pana unde se potriveau, iar partea din fata a tevii iese exact cat trebuie din ce am mai vazut din poze. Nu prea mai am ce sa ii fac, bine ca este pe interior si nu va fi vizibil :pardon:
Imagine postata

#7 Useril este offline   FlyBoy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1937
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Location:Bucuresti

Postat 15 February 2008 - 01:22 AM

Bravo! Super treaba, dar am si io o intrebare:

Unde va gasiti fratilor chinezii astia, ca eu nu ma prind...:pardon:

#8 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12663
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 15 February 2008 - 11:20 AM

Interesant, interesant...

#9 Useril este offline   Dragos_P 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 256
  • Inregistrat: 22-December 07
  • Location:Bucuresti

Postat 16 February 2008 - 12:12 AM

Pana la urma am completat capetele cu niste plastic astfel incat sa ajunga pana la placa frontala.

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

#10 Useril este offline   Dragos_P 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 256
  • Inregistrat: 22-December 07
  • Location:Bucuresti

Postat 23 February 2008 - 06:59 PM

Senilele sunt Magic Tracks de la Dragon, avand avantajul ca se imbina usor si nu trebuiesc taiate din cadru si curatate. Fiecare piesa are doua mici urme de turnare pe care maniacii le-ar putea indeparta dar nu merg pana intr-acolo. :crazy:

Sunt doua pungi cu piese, una pentru senila dreapta si una pentru partea stanga, deci nu trebuiesc amestecate.

Imagine postata


Imagine postata


Pentru pozitionarea senilelor pe model a trebuit sa lipesc cele 4 roti mici de sus deoarece nu stau fixate fara lipici.

Imagine postata


Senilele pregatite de vopsire:

Imagine postata

#11 Useril este offline   Dragos_P 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 256
  • Inregistrat: 22-December 07
  • Location:Bucuresti

Postat 11 April 2008 - 11:24 PM

Cateva poze cu turela, inainte si dupa inchidere.

Imagine postata


Imagine postata


Imagine postata


Imagine postata


Balamalele trapelor de acces laterale sunt functionale. Doar cele ale cupolei vor trebui lipite in pozitia finala.

Imagine postata


Imagine postata


Imagine postata


Imagine postata

#12 Useril este offline   Ahmed 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 989
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 13 April 2008 - 03:09 PM

Fain. Eu acum montez acelasi model de la Tristar, o sa pun niste poze dupa ce il inchid.

#13 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 13 April 2008 - 03:35 PM

ce detalii are kit-ul!!!
ai avut viata usoara cu senilele , eu nu :pardon:
pana acum l-ai lucrat cu mare grija.tine-o tot asa ca rabdare vad ca ai.

Un lant parca mai lipseste :crazy:

#14 Useril este offline   Dragos_P 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 256
  • Inregistrat: 22-December 07
  • Location:Bucuresti

Postat 17 May 2008 - 07:18 PM

Se apropie de final, dar la vopsit nu prea am nicio tragere de inima. Progresul este lent intrucat lucrez la el vreo 2 ore pe saptamana.

Imagine postata


Imagine postata


Imagine postata


Imagine postata


Imagine postata

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

6 useri citesc topicul
0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi