In primul rand, este primul meu kit Dragon, si am ramas impresionat. Am inteles ca cele Smart-Kit ar fi mai simple, dar asta are peste 1200 de piese (pentru toate variantele, plus PE, piese din metal - teava, proiectile de ornament, cablu de tractare din sarma). La prima impresie o bijuterie, vedeti mai incolo Si pretul este pe masura.
Pana acum am lucrat la trenul de rulare, sasiul inferior si cel superior. Vreau sa spun ca trenul de rulare cu tot cu suspensii are 100+ piese, cam jumate din tot kitul de BT-5 de la Zvezda lucrat asta vara. Dar cum orice minune nu putea dura doar x zile, plansa de instructiuni. Aici sunt momente in care daca nu ai Internet sa cauti review-uri la kit sau poze cu modelul real, nu ai nici o sansa sa nu le lipesti gresit. Din prima zi am lipit gresit roata motrice, compusa din vreo 8 piese, si la care trebuie orientat unul din inelele exterioare cu dinti la un anumit unghi astfel incat sa se potriveasca cu jumatatea simetrica (in schema arata doar ca sa le lipesti unele de altele, si te trezesti ca dintii nu se aliniaza !). Noroc ca am mirosit ca nu era a buna, am cautat pe net, si am dezlipit inainte sa se fi uscat adezivul (nu foloseam inca Tamiya Super Thin )
Ok, am montat dupa cateva saptamani trenul de rulare, care consta in suspensii functionale, si trec la sasiu. Toate se potrivesc bine si frumos, urmeaza axul rotilor din spate care in lacasul in care intra se poate orienta la un unghi de vreo 270 de grade Instructiunile sunt zero, si ma apuc eu sa ghicesc, lipesc, si apoi ma uit pe net. Normal, gresisem , le dadusem peste cap fata de pozitia lor normala, dar care in realitate joaca cam intre 100-120 grade (daca sunt date mai in fata senilele erau relaxate, daca sunt date mai in spate, senilele sunt intinse). Dezlipesc si repar...
Dupa montarea suspensiilor de sasiu, urmeaza lipirea unor subansambluri pe burta tancului, ca un tub de la o suspensie la alta. Aici nu se potrivesc piesele de nicio culoare (rusine Dragon!). Trebuie sa tai din material, fie sa subtiezi tuburile pe interior, fie sa tai niste bolturi din suspensii care vor fi oricum acoperite, dar este inacceptabil !
Urmeaza partea superioara a sasiului, aici la panoul blindat din fata soferului avem vizorul. Vizorul poate fi montat deschis sau inchis. Eu aleg deschis. In spatele vizorului kitul de la Dragon ofera montarea unui aparat periscop format din 4 piese din plastic transparent, prin care soferul se putea uita, si care poate fi montat deschis sau deschis, adica cu bratele verticale sau departate in lateral. Astfel incat dupa ce aleg sa il montez cu bratele inchise, si il montez de perete, imi dau seama ca soferul se folosea de el in pozitia inchis atunci cand vizorul era inchis, deoarece se uita prin cele doua manere care comunicau optic cu doua gauri deasupra vizorului. Normal, instructiunile nu pomenesc nimic sa corelezi pozitia vizorului cu pozitia periscopului, iar pe net nici gand de poza cu periscopul soferului la tancul Panzer IV. Bine, banuiesc ca cele doua mecanisme (de inchidere a vizorului si al periscopului) nu erau conditionate mecanic, dar totusi... Drept consolare, singura pagina de pe net unde am gasit fotografii cu periscopul acestui kit arata periscopul si vizorul lipit la fel ca mine (http://www.perthmili...pz4d/pz4d07.htm) in afara de asta, nici nu se va vedea din afara.
Apropo de acest lucru, Dragon vine cu o multime de piese interioare care nu se vad decat daca deschizi anumite trape. Pentru simplificare, am renuntat la o serie de piese din componenta motorului care nu se vedeau daca lasi trapele inchise. Pentru ansamblele formate din piesele transparente care sunt in dreptul vizoarelor am avut o curiozitate masochista, si le-am montat chiar daca nu se vor observa odata ce modelul va fi complet. Voi monta complet ce este in interiorul turelei, deoarece intetionez sa las cupola deschisam, si o usa laterala.
Revin in curand cu detalii.
Aceasta postare a fost editata de Dragos_P: 02 February 2008 - 03:57 AM