need help IAR-330 PUMA nr tactic 107 poze sau idei de vopsire
#1
Postat 29 January 2008 - 02:14 AM
as avea nevoie de poze, daca se poate chiar o schema de vopsire cu puma in cauza, sau idei despre ce nuante de vopsea sa folosesc...
daca aveti ceva, cu orice cu alte pume(indiferent de nr tactic) cu filtre, a fortelor aeriene romane as ramane recunoscator...
#4
Postat 29 January 2008 - 02:20 PM
Mai sunt niste modele de filtre de aer care se folosesc pe Puma, am poze facute la BV dar sunt cu Pume care nu apartin ROAF, asa incat nu cred ca ajuta la ceea ce cauti tu.
Din pacate, nu am nici o poza cu 107. Dar mai caut. Primele pliante cu SOCAT sunt cu poze ale lui 107 photoshopate sa fie ca SOCAT.De-asta o sa vedeti ca si sonda pt masurarea vantului nu apare in acele poze. Va atasez una....urmariti cu atentie si tuburile Pitot, asa era si 28 cand a iesit prima data, apoi s-a facut upgrade...
Aceasta postare a fost editata de skywalker: 29 January 2008 - 02:21 PM
#6
Postat 29 January 2008 - 03:01 PM
Iar a doua poza este ..... pentru cei care isi mai amintesc de acest elicopter....
#9
Postat 29 January 2008 - 04:02 PM
Skywalker, daca mai ai raritati de genul lui 03 (RIP) mai pune, sa-mi mai creasca tensiunea un pic
S-ar putea sa gresesc, dar am impresia ca Puma 107 e ex-Sud-Africana. Are camuflajul si carenajele trenului principal (mici si cu unghiuri drepte) identice cu cele de pe Pumele sud-africane (SA-330L, nu mai noul Oryx). In plus, pe coada, pe ultima pata verde inaintea derivei se vede un mic dreptunghi de vopsea verde de alta nuanta, exact in pozitia in care ar fi numarul de bord sud-african.
Doua din pozele de mai jos le-a pus si Jester, dar astea sunt la rezolutie un pic mai mare:
Aceasta postare a fost editata de zapacitu: 29 January 2008 - 04:20 PM
#10
Postat 29 January 2008 - 05:26 PM
stie cineva cand si-a dat obstescul sfarsit acest 03?
cat despre intrebarile referitoare la "proprietar", raspunsul e evident....doar nu umbla armata romana cu perdelute la geamuri... elicopterul asta nu avea nume , i se spunea doar " vipu' "
Aceasta postare a fost editata de skywalker: 29 January 2008 - 05:37 PM
#12
Postat 29 January 2008 - 06:47 PM
Referitor la carenajele trenului principal, toate Pumele cu numere de bord peste 100 au avut la un moment dat carenaje de tabla (dupa cum se vede in poze la 107). Ulterior, unele au fost transformate in SOCAT (101 si 102) si au primit inapoi carenaje de fibra de sticla (alea rotunjite), iar altele (106) - carenaje mari, cu rezervoare suplimentare incorporate.
Any questions?
#15
Postat 29 January 2008 - 07:08 PM
goposaurus, la 29 Jan 2008, 18:47, a spus:
aaaa. imi amintesc acum. acum care au mai ramas VIP? 55 pare a fi, are usa de aia pe jumatat, si 40...ce e cu el? ca am vazut ca si el are fotolii inauntru...
si inca o intrebare...
unde sunt elicopterele astea 2, in ce unitate..
Aceasta postare a fost editata de jester: 29 January 2008 - 07:24 PM
#17
Postat 29 January 2008 - 07:46 PM
pt gopo, ca zicea ca am mai putea arunca niste intrebari : ai idee unde-s 01 si 02? unul din ele stiu ca a fost facut praf la Bucuresti....din cate stiu astea 2 erau frantuzesti, iar restul facute la IAR..Din pacate as fi putut avea raspunsurile la toate astea pana anul trecut....acum e prea tarziu .
Aceasta postare a fost editata de skywalker: 29 January 2008 - 07:50 PM
#19
Postat 29 January 2008 - 08:03 PM
goposaurus, la 29 Jan 2008, 18:47, a spus:
Any questions?
si carenajele astea s-au facut intr-o anumita ordine? adica 107 a avut de tabla... iar lui 106 i-au pus rezervoare, iar celelate 101 si 102, ok inteleg, sunt Socat... intrebarea mea e: carenajele de tabla au inlocuit pe cele clasice nu? deci au fost reconstruite nu s-au construit peste cele standard...
si inca una... stii ceva de soarta lui 107 asta? si ce nuanta e bejul acela de pe el...daca ai vreo idee de aproximare intr-un cod de culori mai modelistic...
gracias muchos
Aceasta postare a fost editata de virusu: 29 January 2008 - 08:03 PM
#20
Postat 29 January 2008 - 08:54 PM
Citeaza
De ce are camuflaj sud-african?
Jester:
Citeaza
Sibiu, cum zice si virusu
Iar la revolutie au cazut (printre altele) Puma 72 si 89 - mai bine nu intreba cum si de ce
skywalker:
02 e tranformat in IAR-330M (Puma NATO) si zboara la Campia Turzii din vara anului trecut
ai idee cand, cum si de ce a cazut 01? asta a fost inainte de 89, nu?
Citeaza
FS34096 si FS30117
http://www.sa-transport.co.za/aircraft/art...uma_sa_330.html
Aceasta postare a fost editata de zapacitu: 29 January 2008 - 09:10 PM