Forum Machete,Modelism,Hobby: Poze ARR - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Poze ARR color, alb/negru

#21 Useril este offline   AlexPl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 768
  • Inregistrat: 30-November 04
  • Location:Leiden, Olanda

Postat 23 January 2008 - 03:58 PM

Vezi postareaFlyBoy, la 23 Jan 2008, 11:27, a spus:

Pe de alta parte interesanta variatia de galben la capotajele motarelor...intre 108 si 109. Galbenul de pe 109 se regaseste si pe crucile de pe Taifun si atunci, intrebare: De unde schema de vopsire, adica venit de la nemti vopsit asa....



Explicatia poate fi foarte simpla, daca aplicam urmatoarea ipoteza:
Galbenul este pus in Romania, dupa ce avioanele ajung la noi
Pe Me 109, stratul de galben este pus peste un verde inchis.
La fel, galbenul de pe cruce este vopsit peste albastrul care reprezinta doar dunga.
In acesta cazuri, galbenul capata o nuanta mai inchisa.
Pe botul lui 108, galbenul este vopsit peste o culoare deschisa, si din cauza asta are o noanta mai deschisa.
Pare logic ce spun?

Nu dati cu parul....

Aceasta postare a fost editata de AlexPl: 23 January 2008 - 03:59 PM


#22 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 23 January 2008 - 04:13 PM

Taifunul e vopsit in 02 si datorita luminii puternice si a reflexiei se vede asa (mai e si lucios...in fine semi)
Faceti comparatia cu 02-ul de pe jambele de la 109E - acolo e sigur 02 si se vede la fel.

Galbenul de pe bot e clar dat cu altfel de galben (mai lucios si mai deschis) si imi face impresia ca se regaseste si pe capetele de plan (intardos)
Excelenta poza.

#23 Useril este offline   FlyBoy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1937
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Location:Bucuresti

Postat 23 January 2008 - 04:21 PM

Alex, explicatia nu sta in picioare deoarece...crucea de pe Taifun tot peste 02 e data!!! De ce are alta culoare fata de capotaj?

Wurgere tata, oare nu apare si pe extrados galbenul ala ? Sau poate mi se pare mie? In rest, daca facem comparatia in termenii expusi de tine, cred si eu ca e 02 tot.

Poza e intr-adevar foarte valoroasa!

Keyrei!!!!

P.S. Max, daca mai vrei comentarii, mai baga o soparla :lol:

#24 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 23 January 2008 - 09:18 PM

O fi galben si pe sus, nu zic...
Bine punctata chestia cu crucea. Mi-a fost lene sa mai intru in discutii dar efectul galbenului pus peste o culoare rece si inchisa nu e ca se face portocaliu. Poate daca era pus pe maro sau pe rosu. Deci e clar vorba de doua culori diferite ca si calitate (a culorii, nu calitate comerciala).
Cred ca datorita unor astfel de imaginii unii istorici si-au luat tzeapa (scuzati exprimarea cartiereasca) si au facut profile cu He112 gri-bleu deschis ca burta gugustiucului.

#25 Useril este offline   Mgc151184 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1073
  • Inregistrat: 14-December 04

Postat 23 January 2008 - 09:52 PM

Citeaza

oare nu apare si pe extrados galbenul ala ? Sau poate mi se pare mie? In rest, daca facem comparatia in termenii expusi de tine, cred si eu ca e 02 tot.

Bf-ul 108 are galben doar pe intrados.

Galbenul de pe boturile Bf-urilor 109 difera si de galbenul boturilor IAR-urilor 80 din spate.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Bf_108_Taifun__001_1.jpg
  • Imagine atasata: Bf_109_E_line_022.jpg


#26 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 24 January 2008 - 03:17 AM

Un exemplu bun e si avatarul lui MGC12387108`, nici un galben nu-i la fel. :lol:

#27 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 24 January 2008 - 09:19 AM

S-ar putea ca galbenul de pe 108 sa nu fie tot ala cu cel de pe 109. RLM 04 nu este galben curat ci cu o usoara nuata portocalie.

#28 Useril este offline   FlyBoy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1937
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Location:Bucuresti

Postat 24 January 2008 - 10:55 AM

Auzi, acum ca am lamurit-o pe aia cu galbenul, nu vi se pare ca tipul din carlinga ar fi Serbanescu ??? Asa dupa ceafa, culoarea parului!!! :lol:

Aceasta postare a fost editata de FlyBoy: 24 January 2008 - 10:56 AM


#29 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 24 January 2008 - 12:26 PM

Vezi postareaFlyBoy, la 24 Jan 2008, 08:55, a spus:

Auzi, acum ca am lamurit-o pe aia cu galbenul, nu vi se pare ca tipul din carlinga ar fi Serbanescu ??? Asa dupa ceafa, culoarea parului!!! :acute:


Nuuu, e Bazu Cantacuzino. :lol: Se vede dupa forma umerilor.

Nu am vrut sa ma bag in discutia despre culoarea avionului pana acum din o multime de motive... Mie mi se pare ca e vopsit in lac aluminizat, in special in poza marita pusa de Mgc151184.
Radu

#30 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

  Postat 24 January 2008 - 01:41 PM

Vezi postarearadub, la 24 Jan 2008, 12:26, a spus:

Nu am vrut sa ma bag in discutia despre culoarea avionului pana acum din o multime de motive... Mie mi se pare ca e vopsit in lac aluminizat, in special in poza marita pusa de Mgc151184.
Radu


Poate ajuta acest detliu la rezolutie mai mare ?!
Flyboy, ia vezi, poate recunosti totusi pe cineva ... ?!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Bf_108_ARR_color_crop.jpg


#31 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 24 January 2008 - 02:40 PM

Picioarele de langa usa deschisa din dreapta sunt sigur ale lui Chirvasuta......Ba nu....Galea.

Radu, se putea sa fie lac aluminizat ? Asta ar insemna RLM 99 parca ? Ala verzui - corespondentul nemtesc pentru Aodake. Sa stii ca nu-i improbabil. Oricum la interior asa erau deci daca e cum a iesit din fabrica fara nimic altceva.....

#32 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 24 January 2008 - 02:52 PM

Wurger,
Lacul aluminizat este RLM01 Silber. A fost folosit (printre altele) pe avioanele civile si de pasageri.

RLM99 nu era vopsea in sine. Era orice. Era si chit, era si grund. Nu avea o culoare anume pentru ca rostul nu era decat sa chituiasca sau sa grunduiasca, iar pigmentul (orice era la indemana) se punea doar ca sa se vada mai bine unde a fost aplicat. Culorile puteau fi orice de la un bej (vezi cala rotilor de la Ar234 la NASM, sau liniile de nituri de pe Me262), gri (liniile de nituri de pe Me109, FW190, etc) sau chiar un verde similar cu verdele de interior britanic (vezi grundul de pe unele FW190, Me163).

Aotake era altceva compet diferit - era un finisaj, un lac, aplicat de fabrica de aluminiu (deci nu la fabrica de avioane) inainte de expediere ca sa inhibe coroziunea.

Radu

#33 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 26 January 2008 - 07:18 PM

Salut,

Ma bag in discutie, mai precis in discutia "lac aluminizat".
Mi se pare mie sau rama carlingii arata diferit de restul avionului? Daca-mi aduc bine aminte, rama la Taifun era prin traditie vopsita "argintiu" si prin urmare "lac aluminizat" pe restul avionului pare mai putin probabil (pentru ca vedem doua "straluciri" distincte)...
Ce parere aveti de RLM 63 (sper c-am nimerit-o, voiam sa spun culoarea de extrados pentru Bf-109 in Spania)?

mack

#34 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 26 January 2008 - 07:26 PM

Si mie mi se pare la fel Mack. 63 era de fapt cam acelasi lucru cu 02.
Radu, m-am mai luminat cu 2 zile. Nu stiam nici faza cu orice culoare la 99 si acum halesc benzile alea de pe Me 262 pe care nu stiam cum sa-l chem si nici ca aodake era legat de fabrica de aluminiu. Da cu aodake tot nu sunt convins. Pt. ca am vazut multe poze si cu Al simplu. Ala era de contrabanda ?

#35 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 27 January 2008 - 12:00 AM

Vezi, de aia nu am vrut sa ma bag. :search:
Hai sa le luam pe puncte.

Ramele de la Bf108 erau intr-adevar de culoarea metalului - ramele erau din otel eloxat. Priviti pozele de aici. http://www.lsc-ww.de...midt-me108.html

Apoi priviti aici: http://www.luftwaffe.../aero/bf108.htm Chiar in capul paginii, este un avion vopsit in lac aluminizat ("aluminium dope" in engleza)

Mai e una aii cu acelasi avion vopsit in lac aluminizati: http://www.flugplatz-schleissheim.de/fsn/f...elsbach_500.jpg

Treaba e ca acea poza cu Bf108 ARR nu este cea mai concludenta, de aia nu vreau sa trag o concluzie pentru care sa ma lupt. Daca eram sigur, insistam, dar nu sunt. La fiecare marire, la fiecare re-postare, se schimba ceva. Totusi mi se pare ca e cam deschis la culoare pentru RLM63/RLM02. Si nu pare sa fie nici RLM 05 Rahm. Merg totusi pe idea ca e RLM01 Silber.

Radu

PS (Off topic): Wurger, citez pe larg din cartile "Japanese Aircraft Equipment" si "Japanese Aircraft Interiors 1940 - 1945", amandoua de Robert C. Mikesh. Nu exista mister mai mare decat aotake (aodake - amandoua numele sunt acceptabile) cand vinde vorba de avioanele japoneze. Misterul nu este legat numai de culoare ci si de rostul acestuia. Este evident ca aotake a fost aplicat pe aluminiu inainte ca acesta sa fi fost chiar taiat. De multe ori, panouri intregi sunt lasate fara aotake, chiar si cand sunt montate lange panouri cu aotake. Aotake nu este un grund - daca era grund, era aplicat si la exterior. Este un lac fenolic, instabil a carui culoare este afectata de expunerea la soare. Culoarea variaza intre un albastru deschis si verde inchis, trecand prin variatii infinite, uneori chiar pe aceeasi bucata de aluminiu. Cu alte cuvinte nimeni nu poate spune cu siguranata care ii era scopul, care ii era culoarea, cum era aplicat, unde si de ce. E un mister. Sunt sigur ca esti familiar cu http://www.j-aircraft.com/ si ca poate ai vazut discutii pe forum despre acest subiect.

#36 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 27 January 2008 - 12:38 AM

E, daca as fi avut si eu cartile astea...... :search:

#37 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 27 January 2008 - 01:01 AM

Din nou Off Topic, dar daca le cauti, "Japanese Aircraft Equipment" se mai gaseste, dar e cam scumpa incepand de la 50 de euro in sus. E pe duca, si cred ca daca o vrei, acum e momentul - cand se epuizeaza, devine si mai si - ca sa iti faci o idee, cand am luat-o eu, era in jur de 25 de euro. Asta se ocupa de, instrumente de bord, armament, radiouri, colimatoare de vanatoare si bombardament, camere fotografice etc. E o carte buna.

Aia cu interioarele e mai greu de gasit si daca o gasesti e scumpa tare. Am gasit-o din intamplare (mare bafta) in magazinul Ian Alan din aeroportul din Birmingham acum vreo trei ani. Asta se ocupa in special de interioarele carlingilor. E o carte excelenta.

Da un search pe www.bookfinder.com

Radu

#38 Useril este offline   FlyBoy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1937
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Location:Bucuresti

Postat 27 January 2008 - 09:42 AM

Va multumesc tuturor in mod sincer pentru acest "share-experience" deoarece numai asa mai aflu si eu cum mi-as putea vopsi 108-ul....romnesc.

Eu am cautat poze ca sa pot afla ceva detalii despre acest aparat care mie unul mi se pare fantastic de frumos. Ramele la cupola intr-adevar sunt de otel. De fapt si Eduard le da din PE in kitul lor la 1/48 "In Foreign Service"

Ceva poze suplimentare:
http://www.airliners...file?id=1278916
http://www.airliners...file?id=1272193
http://www.airliners...file?id=1270627
http://www.airliners...file?id=1270106
http://www.airliners...file?id=1119214


Mie unul mi se pare ca de fapt, cam asta e si culoarea din poza ARR:
http://www.airliners...file?id=1270481
http://www.airliners...file?id=1167796

#39 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

  Postat 27 January 2008 - 10:18 AM

Vezi postareaFlyBoy, la 27 Jan 2008, 09:42, a spus:

Eu am cautat poze ca sa pot afla ceva detalii despre acest aparat care mie unul mi se pare fantastic de frumos. Ramele la cupola intr-adevar sunt de otel. De fapt si Eduard le da din PE in kitul lor la 1/48 "In Foreign Service"
Ceva poze suplimentare:
Mie unul mi se pare ca de fapt, cam asta e si culoarea din poza ARR:
http://www.airliners...file?id=1270481
http://www.airliners...file?id=1167796


Frumoase poze fara indoiala Flyboy, dar total irelevante in cadrul topicului de fata si a temei Bf-108 inmatriculat ARR. Este vorba de avioane functionale, restaurate cu materiale actuale ....

#40 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

  Postat 27 January 2008 - 11:27 AM

Poate ajuta:

Imagine postata

Eu tot zic ca e lac aluminizat RLM01 Silber. A fost folosit pe avioanele civile iar unele prototipuri de 109 (si cel putin un 109 folosit in Spania) au fost vopsite in RLM01 Silber.

Radu

Arata acest topic


  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

9 useri citesc topicul
0 membri, 9 vizitatori, 0 utilizatori anonimi