Vezi, de aia nu am vrut sa ma bag.
Hai sa le luam pe puncte.
Ramele de la Bf108 erau intr-adevar de culoarea metalului - ramele erau din otel eloxat. Priviti pozele de aici.
http://www.lsc-ww.de...midt-me108.html
Apoi priviti aici:
http://www.luftwaffe.../aero/bf108.htm Chiar in capul paginii, este un avion vopsit in lac aluminizat ("aluminium dope" in engleza)
Mai e una aii cu acelasi avion vopsit in lac aluminizati:
http://www.flugplatz-schleissheim.de/fsn/f...elsbach_500.jpg
Treaba e ca acea poza cu Bf108 ARR nu este cea mai concludenta, de aia nu vreau sa trag o concluzie pentru care sa ma lupt. Daca eram sigur, insistam, dar nu sunt. La fiecare marire, la fiecare re-postare, se schimba ceva. Totusi mi se pare ca e cam deschis la culoare pentru RLM63/RLM02. Si nu pare sa fie nici RLM 05 Rahm. Merg totusi pe idea ca e RLM01 Silber.
Radu
PS (Off topic): Wurger, citez pe larg din cartile "Japanese Aircraft Equipment" si "Japanese Aircraft Interiors 1940 - 1945", amandoua de Robert C. Mikesh. Nu exista mister mai mare decat aotake (aodake - amandoua numele sunt acceptabile) cand vinde vorba de avioanele japoneze. Misterul nu este legat numai de culoare ci si de rostul acestuia. Este evident ca aotake a fost aplicat pe aluminiu inainte ca acesta sa fi fost chiar taiat. De multe ori, panouri intregi sunt lasate fara aotake, chiar si cand sunt montate lange panouri cu aotake. Aotake nu este un grund - daca era grund, era aplicat si la exterior. Este un lac fenolic, instabil a carui culoare este afectata de expunerea la soare. Culoarea variaza intre un albastru deschis si verde inchis, trecand prin variatii infinite, uneori chiar pe aceeasi bucata de aluminiu. Cu alte cuvinte nimeni nu poate spune cu siguranata care ii era scopul, care ii era culoarea, cum era aplicat, unde si de ce. E un mister. Sunt sigur ca esti familiar cu
http://www.j-aircraft.com/ si ca poate ai vazut discutii pe forum despre acest subiect.