Pagina 1 din 1
Cum se fac placile de pe o pista de aterizare mai exact cele din jurul pistelor de aterizare
#5
Postat 22 January 2008 - 12:11 PM
Aia se cheama "platforma" (in engleza ii zice "apron")
Platforma este absolut diferita de o pista de aterizare.
Pistele de aterizare sunt construite intr-un mod special (straturi diferite care merg pana la o adancimce de pana la doi metri) ca sa reziste la impactul creat de aterizarea avionului. Majoritatea pistelor sunt tratate pentru aderenta si drenaj cu santuri foarte fine. Marginile sunt de asemenea create in asa fel incat sa ajute la evacuarea rapida a apei. Pistele au balize pe centru si pe margini la distante regulate.
Platformele sunt cu mult mai simple. Sunt beton pur si simplu (destul de gros cat sa preia greutatea). Betonul este turnat asa cum se toarna betonul pe un drum obisnuit - se face un cofraj din scanduri si se toarna betonul. Acele dungi dintre "dale" sunt create cand este inlaturat "cofrajul". Spatiile dintre "dale" sunt de obicei umplute cu smoala (precum si orice crapaturi care pot aparea intre timp) ca sa inhibe aparitia ierbii, dar de multe ori, iarba invinge pe ici colea.
Atentie: pe internet "se poarta" tot felul de platforme fanteziste cu baltoace de ulei, combustibil varsat pe jos, etc. Asa ceva nu este pemis. Orice combusibil sau ulei varsat pe jos este sursa de incendiu sau accidente si este tratat imediat cu nisip. Daca este o scurgere persistenta, se pun imediat tavi cu nisip sub scurgere. In plus, combustibilul si uleiul ataca betonul si il distrug, inca un motiv in plus pentru eliminarea oricaror astfel de pete. Se pot forma baltoace de apa, dar asta e cel mai intalnit gen de baltoaca.
Daca vrei sa faci o platforma, ia niste carton gros, da-l cu vopsea de culoarea cimentului (uita-te pe geam si vezi ce culoare are cimentul in fata casei tale, inclusiv nuantele si variatiile de culoare dintre dale) apoi traseaza dungile de smoala dintre dale cu tus (sau o carioca). Poti masca niste dungi si marcaje la sol.
HTH
Radu
PS am vazut toatea astea pe viu cand se faceau reparatii la Otopeni.
Platforma este absolut diferita de o pista de aterizare.
Pistele de aterizare sunt construite intr-un mod special (straturi diferite care merg pana la o adancimce de pana la doi metri) ca sa reziste la impactul creat de aterizarea avionului. Majoritatea pistelor sunt tratate pentru aderenta si drenaj cu santuri foarte fine. Marginile sunt de asemenea create in asa fel incat sa ajute la evacuarea rapida a apei. Pistele au balize pe centru si pe margini la distante regulate.
Platformele sunt cu mult mai simple. Sunt beton pur si simplu (destul de gros cat sa preia greutatea). Betonul este turnat asa cum se toarna betonul pe un drum obisnuit - se face un cofraj din scanduri si se toarna betonul. Acele dungi dintre "dale" sunt create cand este inlaturat "cofrajul". Spatiile dintre "dale" sunt de obicei umplute cu smoala (precum si orice crapaturi care pot aparea intre timp) ca sa inhibe aparitia ierbii, dar de multe ori, iarba invinge pe ici colea.
Atentie: pe internet "se poarta" tot felul de platforme fanteziste cu baltoace de ulei, combustibil varsat pe jos, etc. Asa ceva nu este pemis. Orice combusibil sau ulei varsat pe jos este sursa de incendiu sau accidente si este tratat imediat cu nisip. Daca este o scurgere persistenta, se pun imediat tavi cu nisip sub scurgere. In plus, combustibilul si uleiul ataca betonul si il distrug, inca un motiv in plus pentru eliminarea oricaror astfel de pete. Se pot forma baltoace de apa, dar asta e cel mai intalnit gen de baltoaca.
Daca vrei sa faci o platforma, ia niste carton gros, da-l cu vopsea de culoarea cimentului (uita-te pe geam si vezi ce culoare are cimentul in fata casei tale, inclusiv nuantele si variatiile de culoare dintre dale) apoi traseaza dungile de smoala dintre dale cu tus (sau o carioca). Poti masca niste dungi si marcaje la sol.
HTH
Radu
PS am vazut toatea astea pe viu cand se faceau reparatii la Otopeni.
#8
Postat 26 January 2008 - 08:04 PM
O sugestie. Faci totul din ipsos (in care pui pe linga apa si aracet) pe care il modelezi, adica gropi, sleauri etc, cind e pe cale sa se usuce. Dupa uscare complecta, dai un stat de de aracet mai grosut peste care cerni pamint uscat, mojarat fin si lasi totul sa se usuce. Lasa unele zone neacoperite cu pamint, acolo presarind rumegus foarte fin (sau iarba Noch, dac ai) sau frunze uscate, tocate fin. Dupa uscare, rumegusul in vopsesti in diferite nuante de verde si maro pentru a simula iarba. Atentie, noroiul nu este lucios decit daca e ud! Noroiul ud este greu de simulat, daca gresesti arata nefiresc.
#9
Postat 26 January 2008 - 08:44 PM
Z-mare, la 26 Jan 2008, 20:04, a spus:
Atentie, noroiul nu este lucios decit daca e ud! Noroiul ud este greu de simulat, daca gresesti arata nefiresc.
Atentie! Noroiul care nu luceste este uscat deci este chiar crapat. In rest sunt de acordeon cu prietenul Zet.
Pentu "pista" ta metode sunt destule. Sunt sigur ca n-ai incercat nimic pana la intrebare ca sigur iti iesea.
Ceva exemple:
1 - de la Otti realizare: pal melemint pe care sa zgarie cu un zgarieci delimitare dintre scanduri
2 - alta metoda: carton sau prespan taiat si lipit pe suport cu spatii intre bucati
3 - de la mine realizare: smirghel fin taiat ca la punctul 2, lipit ca la puncul 2, si vopsit. Pentru ca e smirhel, deci rugos, are si textura chiar vopsit
Bafta!
#10
Postat 28 January 2008 - 03:21 PM
Sugestia mea : foarte ieftin si rapid de realizat http://xoffender.bpl...mid=00019&sid=0
o mai poti prelucra putin in Photoshop si ii pui si niste "iarba"....
o mai poti prelucra putin in Photoshop si ii pui si niste "iarba"....
Arata acest topic
Pagina 1 din 1