FAI-M - russian armored car kit Maquette
#1
Postat 19 January 2008 - 11:26 AM
Deocamdata am lucrat doar la caroserie si turela. Constructia este "din cutie" cu mici imbunatatiri.
Inmatriculare nu are din doua motive:
- nu prea stiu AJUTOOOOOOR !
- va fi "imperecheata" cu un ZIS 5V (sau un "menaj a troix" si cu un BT 2)
asa ca tre' sa mai sap dupa inmatriculari.
O scurta istorie:
Masina blindata FAI (Ford-A Izhorskiy) fabricata de Izorskiy Zavod a inlocuit D-8-ul blindat, folosit de Uniunea Sovietica de la inceputul anilor ‘30 pana pe la inceputul anilor ’40.
FAI a fost construit pe sasiul automobilului GAZ A, o copie sub licentia a Ford-ului A. Acest sasiu era o mare slabiciune a FAI-ului deoarece nu era destul de rezistent pentru a suporta blindajul si armamentul necesare pe front.
Masinile blindate bazate pe sasiuri de masini civile erau dedicate drumurilor si soselelor, cu blindajul foarte subtire si cu arme putine.
FAI-ul este un exemplu tipic din aceasta clasa de vehicule avand o singura mitraliera DT de 7,62 mm intr-o turela rotitoare. Blindajul era suficient pentru a opri marea majoritate a gloantelor trase din arme mici, insa nu avea nici o sansa impotriva oricarui tip de tun sau a mitralierelor de calibru mare. Era, de asemenea, foarte vulnerabila la mine.
FAI-ul a fost construit in numar destul de mic, inainte sa fie inlocuit de BA-20, o masina similara cu FAI. Primele BA-20 aveau aceasi turela ca si FAI.
FAI-ul si BA-20-ul se confunda de-obicei unul cu celalalt. Principalele semne distinctive ale FAI-ului sunt cele 2 forme bombate ale blindajului de deasupra soferului si insotitorului. BA-20-ul are acoperisul blindat plat.
Seriile FAI si BA-20 aveau cateva caracteristici avansate. Erau facute intr-o constructie sudata peste tot in timp ce foarte putine blindatei erau sudate. De asemenea, aveau cauciucurile umplute cu pluta pentru a mentine mobilitatea si aderenta chiar daca erau intepate.
In 1938 a inceput fabricarea modelului FAI-M.
FAI-M folosea caroseria si turela FAI-ului din 1932. Acestea erau montate pe un sasiu GAZ-M1 (o modificare a vechiului sasiu GAZ-A) care avea ampatamentul mai mare, ceea ce dadea impresia unei caroserii prea scurte pentru sasiu. Dupa un timp, pe sasiul de GAZ-M1 a fost montata o caroserie mai lunga pentru a produce seria BA-20.
FAI-M-urile au fost folosite in perioada de inceput pe Frontul de Est in WWII ca masini de recunoastere/cercetare sau de comandament.
Iata si cateva caracteristici ale masinii blindate FAI-M:
- Greutate (echipata de lupta) – 2000kg
- Blindaj – 4-6mm
- Armament – mitraliera Degtyaryov DT 7,62mm cartuse – 7,62x54mm
cadenta – 500-600 gloante/min
viteza glont – 840m/s
raza actiune - ~800m
- Echipaj – 2 persoane
- Motor – GAZ-M 50CP
- Viteza max. – 90km/h
- Raza de actiune: pe sosea – 315km
pe teren – 250km
Si ceva imagini cu ce am facut pana acum (scuzati scamele care se vad, provin de la servetelul cu care am mai "aranjat" ceva rugina; se curata):
#9
Postat 19 January 2008 - 01:19 PM
S-au strecurat insa o serie de inadvertente, datorate amestecului celor 2 tipuri,
fiecare in 2 variante, de vehicule - FAI, FAI M, BA 20, BA 20M.
Concluzia ta ar fi ca toate 4 sint asemanatoare, cu mici diferente intre ele.
Mai jos sint cele 2 tipuri de FAI :
FAI 1932 - modelul cu roti cu spite
FAI M - in consecinta, celalalt model.
Pentru clarificare :
FAI nu se poate confunda, absolut deloc, cu BA 20.
Deci, BA 20 nu este similar cu FAI.
FAI M nu folosea caroseria FAI, asa cum se vede din desene. Aveau elemente comune,
asemanatoare, ceea ce este cu totul si cu totul altceva.
Am reluat aici citeva din afirmatiile tale.
Ca fapt divers, BA 20 si BA 20M nu sint 100% similare.
Ceva mai multa atentie si documentare ar fi de dorit.
Nu ca as fi eu circotas, dar o litera in plus - in cazul acesta M - poate sa insemne ceva.
Imagini atasate
#12
Postat 24 January 2008 - 06:34 PM
Data fiind interventia lui SteelMaster (iar te-ai grabit, iar vi cu impresii si iar faci afirmatii gratuite), ma vad nevoit sa grabesc acest lucru si sa fac precizari in plus.
Asadar:
SteelMaster, la 19 Jan 2008, 13:19, a spus:
Incercam, ne straduim, facem si noi ce putem.
SteelMaster, la 19 Jan 2008, 13:19, a spus:
fiecare in 2 variante, de vehicule - FAI, FAI M, BA 20, BA 20M.
Concluzia ta ar fi ca toate 4 sint asemanatoare, cu mici diferente intre ele.
!!!!!!! ????? concluzia MEA ????? !!!!!!
- ar fi suficient asta:
alaur, la 19 Jan 2008, 11:26, a spus:
pentru ca asa zisa concluzie sa ramana in trei picioare.
- si pentru ca sa o trantim cu totul de asfalt (ca in trei picioare e mai stabila):
Arata-mi, te rog, unde am pomenit eu ceva despre BA20M !
SteelMaster, la 19 Jan 2008, 13:19, a spus:
FAI 1932 - modelul cu roti cu spite
FAI M - in consecinta, celalalt model.
FAI M nu folosea caroseria FAI, asa cum se vede din desene. Aveau elemente comune,
asemanatoare, ceea ce este cu totul si cu totul altceva.
Pai uite ce am facut eu cu cele doua desene, l-am virat spre rosu pe FAI-M si l-am marit proportional un pic dupa care le-am suprapus.
Iete ce-a iesit:
Ce-i drept apar niste nituri si muchii ca diferente dar sa nu uitam ca cele doua desene sunt doar niste schite de profil si nicidecum desene de fabricatie.
Faptul ca au marit rezervorul de benzina si a aparut “tartita” aia cu roata de rezerva (sasiul fiind mai lung) eu nu il consider ca o schimbare de caroserie, restul este identic.
Ba chiar mai sunt si altii care nu prea zic la fel ca tine:
astia
http://ww2armor.jexiste.fr/Takhn/Files/1-V...ars/FAI/FAI.htm
zic asa:
la astilalti
http://www.battlefield.ru/index.php?option...ng=en&id=29
se zice ca:
cu astia
http://bronetehnika.narod.ru/
m-am inteles mai greu, asa ca l-am chemat pe amicul http://www.worldling...translator.html sa-mi traduca. S-a straduit saracu’ dar ca tot omu’ (cu unele exceptii) nici el nu e perfect si a mai dat ceva rateuri. Cu toate astea se pare ca:
SteelMaster, la 19 Jan 2008, 13:19, a spus:
Deci, BA 20 nu este similar cu FAI.
Aici pot fi de acord cu tine (mai ales ca am scris FAI si nu FAI-M), desi partial, daca nu vezi toata masina ci doar partea de sus te poate pacali.
Afirmatia nu-mi apartine (fiind preluata [gresit; rusine mie ] ca traducere) dar se potrivea pentru niste poze pe care le-am gasit pe net cu FAI-M si BA-20.
Care are, care n-are, care e castigatoare?
Parca ar semana putin din unghiurile astea.
SteelMaster, la 19 Jan 2008, 13:19, a spus:
……….nici toamna nu-i ca iarna (parafraza la un clasic in viata; iarna cu vara erau prea evidente)
……….nici masina cu drezina
……….nici gaina [si atat] ( Ce?! Nu stiti asemanarea dintre o gaina? Lasa ca va zic mai tarziu !)
Asta a fost asa ca sa ne bagam putin in seama.
SteelMaster, la 19 Jan 2008, 13:19, a spus:
FOARTE CORECT!
Domnu’, domnu’, da’ o’ntrebare sa poa’ ? Intri si matale aicea, nu-i asea?
Si mai e si chestia aia: Te documentezi, te documentezi da’ cand te opresti (sau macar o lasi mai moale) ca sa te apuci si de macheta?
In ceea ce ma priveste, in afara de
http://www.missing-l...sia/maq3562.htm
http://www.answers.c...ai-armoured-car ( http://en.wikipedia....AI_armoured_car )
http://beute.narod.r...anzer/su/su.htm
http://www.axishisto...dex.php?id=5274
http://en.wikipedia.org/wiki/BA-20
http://mailer.fsu.ed...nd/finland.html si altele pe care am uitat sa le notez,
m-am mai uitat si p’astea:
pg]
O fi, n-o fi de-ajuns?
SteelMaster, la 19 Jan 2008, 13:19, a spus:
Nuuuuuuu! Stai linistit ca nu de asta te suspectez.
Buuuuuuuunnn !
Pana acum toate b®une si frumoase, as fi putut, repet, AS FI PUTUT sa consider totul o incercare de atentionare cum ca sunt nereguli in prezentarea mea si gaseam o cale (cu ajutorul moderatorilor) sa rezolvam problema.
Dar la sfarsit vine asta:
Adica EU care le stiu pe toate am zis ce am avut de zis si acum haideti cu totii sa ne facem praf de ras despre ce bate fraierul asta campii aici.
Chiar daca as fi aberat de la un cap la altul nu mi se pare o atitudine demna de un SENIOR (ATENTIE ca acum nu fac nici o ironie, chiar apreciez ceea ce ne arati aici pe forum; n-am avut ocazia sa vad pe viu).
Pe asta o consider o atitudine de “mai superior” si p’astia nu-i suport. Sa stii ca sunt in stare sa separ asta de ceea ce am scris mai sus in paranteza.
Si daca pot sa-ti dau un sfat: pe viitor citeste de doua-trei ori si posteaza a doua zi , se mai clarifica treaba.
Este a doua oara cand se intampla, si devine deranjant. Daca intr-adevar ai ceva constructiv de zis atunci este totul ok, dar fa in asa fel incat sa se vada chestia asta.
Cu asta consider incidental incheiat.
Ma gandesc daca n-ar fi cazul sa inchidem topicul ca si-asa e varza. Daca intereseaza pe cineva, chiar, intereseaza pe cineva ? Nu prea am vazut comentarii pentru stadiul actual. Danteval a avut ceva comentarii dar vreau si critici (constructive si cu bunavointa).
Sa revenim, ziceam ca daca intereseaza pe cineva subiectul nu stiu cat de placut impresionat va fi de ceea ce se gaseste aici pana in momentul de fata. Nu am pretentia ca ar fi vreo super-macheta (kit-ul are oricum problemele lui) dar imi place si este prima ajunsa intr-un stadiu mai avansat dupa o lunga perioada de inactivitate in domeniu. Practic, sunt aproape incepator, asta e.
Aaaaaa! Sa nu uit de gaina.
Se spune ca asemanarea dintre o gaina este ca are ambele picioare egale, mai ales dreptul.
#13
Postat 24 January 2008 - 08:05 PM
Citeaza
Citeaza
#15
Postat 24 January 2008 - 09:33 PM
Dar asta este.
Interesanta dizertatia si vorbesc serios.
Fara alte comentarii, daca-ti vedeai de topic si de model mai departe, toate ar fi fost frumoase.
Modelul, asa cum l-ai inceput, se anunta de mare valoare.
Imi cer scuze, in mod public, pentru ofensele aduse si crasa-mi necunoastere.
Cind are omu' dreptate, are si n-ai ce-i face.
#16
Postat 24 January 2008 - 10:41 PM
Z-mare, la 24 Jan 2008, 20:05, a spus:
Cu ce ?
Z-mare, la 24 Jan 2008, 20:05, a spus:
Poate, dar eu nu-i stiam stilul. Se lucreaza si se fac progrese.
Z-mare, la 24 Jan 2008, 20:05, a spus:
Pai eu ce ziceam ?
danusmaximus, la 24 Jan 2008, 20:13, a spus:
Vrei sa mai punem de-un "eMule" ?
Da. La ac ma gandeam si eu dar as avea nevoie de ceva detalii ale mitralierei.
SteelMaster, la 24 Jan 2008, 21:33, a spus:
.....pai, m-ai lasat?
SteelMaster, la 24 Jan 2008, 21:33, a spus:
Imi cer scuze, in mod public, pentru ofensele aduse si crasa-mi necunoastere.
Cind are omu' dreptate, are si n-ai ce-i face.
Multumesc !
Scuze acceptate.
#17
Postat 24 January 2008 - 10:51 PM
alaur, la 24 Jan 2008, 18:34, a spus:
Sa revenim, ziceam ca daca intereseaza pe cineva subiectul nu stiu cat de placut impresionat va fi de ceea ce se gaseste aici pana in momentul de fata. Nu am pretentia ca ar fi vreo super-macheta (kit-ul are oricum problemele lui) dar imi place si este prima ajunsa intr-un stadiu mai avansat dupa o lunga perioada de inactivitate in domeniu. Practic, sunt aproape incepator, asta e.
Doar ca o sugestie de tehnica de lucru: nu m-as fi apucat, sa vopsesc caroseria (si turela), pana nu o lipeam (caroseria) de sasiu si asamblam tot, mai putin rotile si farurile ...
#19
Postat 25 January 2008 - 11:14 AM
Blue-Max, la 24 Jan 2008, 22:51, a spus:
Pai da, stiu ca asa era corect dar aveam niste mancarimi la deste iar pensulele faceau cu ochiul , mama-mama !......
alaur, la 24 Jan 2008, 18:34, a spus:
#20
Postat 09 February 2008 - 08:22 PM
Luminati-ma .........cu luminile
Ma poate lamuri si pe mine cineva cu:
1. luminile spate: cate si cum?
asta are doua ...
asta n-are (ma rog nu se vede tot)
asta are una pe stanga
asta (tot una)este pe plan (schita)
cum sa fac, pentru ca pe rame sunt doua piese ce reprezinta stopurile ?
ce culoare si cum vopsesc - juma/juma; ma gandesc la faptul ca i-ar trebui si semnalizare (daca sunt doua)
2. cum sa fac cu luminile (de pozitie?) de pe aripile fata (reper 23)
nu-mi dau seama daca sunt albe, jumate albe/jumate portocalii sau portocalii (semnalizare)
corpul lampii este sigur impartit in doua
_sml.gif]
Aceasta postare a fost editata de alaur: 09 February 2008 - 08:37 PM