intentionez sa cumpar un airbrush un pic de ajutor, va rog
#1
Postat 14 January 2008 - 10:14 PM
imi puteti spune care este cel mai bun airbrush (nu cel mai scum .... cel mai bun ma refer la rap. calitate/pret) ?
nu ma pricep la aerografe ...stiu doar ca exista cele simple si cele cu dubla actiune !
si... un compresor ? nu prea mare dar sa poata sa fie reglabila presiunea ( nici la compresoare nu ma pricep)
va intreb pe voi deoarece va pricepeti iar eu nu, si nu vreau sa fac decizii, de unul singur, gresite.
Multumesc anticipat
#2
Postat 14 January 2008 - 11:30 PM
eu as sugera un aerograf Tamiya HG fine parca:
http://www.etamiya.com/shop/product_info.p...roducts_id=5841
desi exista o multime de firme, eu as merge pe asta. e facut de o firma de modelism ptr modelism, si e un aerograf f bun.
il am de peste un an si sunt multumit.
l-am luat cu 75 eur+10 eur transp de la un magazin din HongKong.
-----------------
sigur unii forumisti o sa sfatuiasca sa iti iei mai intai un aerograf simplu, ieftin, sa iti faci mana.
parerea mea e ca la un moment dat o sa vrei unul performant, si de ce sa dai de 2 ori banii?
----------------
compresor:
am un compresor de la Metro. i-am scos motorul si am pus motor de frigider. vezi la Tehnici parca, e o discutie intreaga dedicata subiectului. si sfaturile sunt foarte bune.
#3
Postat 15 January 2008 - 12:28 AM
eu am asa ceva si ma inteleg de minune cu ele, trage o privire aici: http://www.hobbyx.ro/produs.lista.html?cat...=292&page=3 modelul BD 180 la 169 ron, iar compresor e acesta: http://www.hobbyx.ro/produs.lista.html?cat...&subcat=291 modelul AS 18(2) la 350 ron
#4
Postat 15 January 2008 - 09:31 AM
Citeaza
Sfatul meu: ia un aerogarf dubla actiune, nu prea scump, eventual o clona Iwata, Badger, Tamiya Dupa ce-ti faci mina si cresc pretentiile, poti achizitiona unul "de firma", asa vei avea unul de toata ziua si unul de duninica! . Majoritatea modelistilor merg pe acest sistem, adica au doua sau trei aerografe, din care unul mai de fandoseala.
Treaba este sa inveti sa-l folosesti cit mai eficient!
Din pacate compresorul AS 18(2) este fara rezervor, ceea ce limiteaza oarecum posibilitatile de utilizare. As recomanda AS189 (din pacate nu e pe stoc) sau un compresor industrial (care e cam la acelasi pret) la care schimbi motorul cu unul de frigider, asta daca vrei sa-l faci mai silentios!
#5
Postat 15 January 2008 - 11:05 AM
Asa cum zicea Z ar fi bine sa-ti iei unul dubla - actiune, in jur de 100 ron cu care sa-ti faci mana. Cu ala fa multe exercitii (si de demontare-spalare-remontare).
Gasesti aerografe bune la Modelism, la fondul plastic Hanul cu Tei si ocazional in alte locuri. Avantajul la locurile pe care ti le-am spus e ca gasesti si accesorii de cuplare - furtun, cuple, compresor. Am uitat sa pun si HobbyX.
#6
Postat 15 January 2008 - 03:14 PM
am uitat sa mentionez ca eu fac grafitti ( nu tag-uri ... ci pur si simplu desene), am avut un aerograf primit ... pentru incepatori cu un spray propulsor... l-am folosit pe destule machete + inainte de a avea acest airbrush foloseam si spary-uri. Cu acestea eu vopseam doar suprafetele mari .. acum doresc sa avansez la detalii (cum ar fi pre-shadingul) ... acel BD 180 arata bine
...
mai am o intrebare !
daca voi avea un astfel de aerograf, il voi putea folosi doar pentru detalii sau voi putea acoperi si suprafetele mari ?
#7
Postat 15 January 2008 - 08:09 PM
Citeaza
1. Adica ai nevoie de un compresor cu rezervor de cel putin 3 - 5 l, asta ca motorul sa nu merga incontinuu, la grafitii se consuma mult aer. Deci AS 18(2) cade, ramine cel industrial sau ceva simler.
Si 2, legat si de "voi putea acoperi si suprafetele mari " ai nevoie de un aerograf care sa aiba si o duza mai mare ( un 0,7 de exemplu) si alimentare prin absorbtie, asta ca sa poti atasa un rezervor de capacitate mare, cu la un rezervor de 2 mml faci scurta la mina tot turnind vopsea in el!
Ti-as recomanda un Badger 150/7, un fel de 3 in 1, adica are duze de 0,3 mm, 0,5 mm si 0,7 mm si acele corespunzatoare, numai ca e cam scumput!
#8
Postat 15 January 2008 - 09:01 PM
multumesc
#9
Postat 16 January 2008 - 09:25 AM
- gravitational (adica de sus in jos ). Cupa este deasupra sau pe lateral, cu priza pe axa, vopseaua ajungind gravitational in cupa.
- prin absorbtie (adica de jos in sus ) Cupa este asezata sub aerograf sau pe lateral, cu priza pe axa, vopseaua ajungind in aerograf prin absorbie datorita deperesiunii produse in zona duzei. (nu intru acum in amanunte)
Fiecare are avantajele si dezavantajele sale:
- principalul avantaj al alimentarii gravitationale consta in aceea ca aerograful functioneaza cu cantitati foarte mici de vopsea (o picatura, doua pusa in cupa este suficient). Mare dezavantaj este ca aduna toate impuritatile din vopsea care, normal, se ased pe fundul vasului. Un alt dezavantaj ar fi limitarea cantitatii de vopsea la 2 - 5 ml. E mai greu sa lucrezi cu o cupa mare, plina cu vopsea, pusa deasupra aerografului.
- principalul dezavantaj al aerografului cu alimentare prin absorbtie este acela ca nu merge cu cantitati mici de vopsea. Normal, tevusca de alimentare nu poate fi lipita de fundul rezervorului! Asta inseamna ca intotdeauna iti va ramine ceva vopsea in cupa, vopsea pe care nu o poti utiliza. Dar de aici devine un avantaj: nu aduna gunoaiele depuse pe fundul recipientului! Un alt avantaj ar fi acela ca se pot atasa rezervoare de diferite capacitai (chiar 20 ml!) pentru avopsii suprafete mari.
O alta problema este etansarea racordului cupa-aerograf: daca acesta nu este in regula aerograful trage "aer fals" mergind cu ...noduri!
Usurinta spalarii/intretinerii unui aerograf nu depinde te tipul de alimentare ci cel mult de solutiile constructive alese de producator.
Citeaza
P.S. Discutia a devenit deja prea specializata ca sa-si mai aiba locul la rubrica Discutii libere. Poate un nene Admin o muta unde ii e locul!
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 16 January 2008 - 09:27 AM
#12
Postat 17 January 2008 - 03:06 PM
BONUS! 10 cutii de vopsea!
Revenind pe topic, i-ati frate unul simplut, cu dubla actiune si pune mana si lucreaza, ca nu de aerograf tine maiestria!!!
#13
Postat 19 January 2008 - 02:59 PM
aerograf: BD-181
compresor: AS-189 ( cel care nu e in stoc:P - i-am contactat sa vad cam in cate zile il baga iara in stoc) - asta cade ... am primit raspuns .. de abia peste o luna il baga in stoc
ce imi mai trebuie ? cabluri presupun... un pic de ajutor va rog !
BD-22 este bun ?!
Aceasta postare a fost editata de ikarus: 19 January 2008 - 03:31 PM
#17
Postat 07 March 2008 - 05:53 PM
ce sa zic... doar ca sunt foarte fericit :) !
l-am incarcat cu negru pentru o prima testare si mi se pare incredibil !
foarte frumos ! este exact ca si in programul Photoshop ! doar ca e mai usor si... real !
Pacat doar ca se pierde atat diluant la curatare ( oh, am reusit sal demontez bucata cu bucata si sa`l montez la loc fara nici o problema) !
inca odata, multumesc la toata lumea care m-a ajutat sa-l cumpar !
#18
Postat 07 March 2008 - 06:35 PM
Citeaza
#19
Postat 08 March 2008 - 10:42 AM
...
acum a aparut alta problema ( tot timpul sunt probleme)
majoritatea culorilor pe care le detin sunt Agama. Daca incerc sa le diluez cu apa, apar unele particule prin vopsea si nu pot sa scap de ele. Am un diluant de acrilice ( pe baza de alcool) Tamyia. Am incercat sa diluez cu el dar cand pun vopseaua in aerograf, ea se separa si transforma in mici bilute pe care aerograful le scuipa :(
CE SA FAC ?!?!
#20
Postat 08 March 2008 - 10:51 AM
Nu prea imi dau seama ce vrei sa spui cu "apar unele particule prin vopsea si nu pot sa scap de ele". Poate detaliezi un pic.