Cheetah! High Planes, 1/72
#83
Postat 19 April 2009 - 10:53 PM
Ce mi-a adus iepurasul de Pasti? Cel mai urit reprezentant al familiei Mirage, sinistrul Cheetah D. Tot High-Planes, tot short run.
Cam asa arata :
Cutia:
Piesele; acelasi plastic bleu, acelasi gravaj fin, aceleasi bavuri. Prima rama este de fapt comuna cu kitul de Mirage IIID;
Ramele comune cu Cheetah C:
Boticul de Cheetah D; cel original va trebui taiat:
Cupolele vacuformate- bine ca sint doua, una va fi probabil folosita la vreun Kfir TC:
Piesele din metal alb- aceleasi la toate cutiile de Mirage de la High Planes:
Photoetchul arata foarte bine:
Piesele din rasina:
Credeam ca numai efuzorul de la Cheetah C are o defectiune inauntru, dar se pare ca TOATE au.
Prizele , precum si cabina cu parbriz din trei bucati, limiteaza cumva D-urile care pot fi facute. Majoritatea au motor Atar 9-k50 , deci prize cu panouri rotunjite, si parbriz panoramic.
Prospect:
Ca si la C, o pagina full text explica pe larg asamblarea:
Decalul:
Vulturii ar fi trebuit sa fie aurii, nu galbeni.
Cam asta e , sper sa ne hauzim curind la constructie.
Cam asa arata :
Cutia:
Piesele; acelasi plastic bleu, acelasi gravaj fin, aceleasi bavuri. Prima rama este de fapt comuna cu kitul de Mirage IIID;
Ramele comune cu Cheetah C:
Boticul de Cheetah D; cel original va trebui taiat:
Cupolele vacuformate- bine ca sint doua, una va fi probabil folosita la vreun Kfir TC:
Piesele din metal alb- aceleasi la toate cutiile de Mirage de la High Planes:
Photoetchul arata foarte bine:
Piesele din rasina:
Credeam ca numai efuzorul de la Cheetah C are o defectiune inauntru, dar se pare ca TOATE au.
Prizele , precum si cabina cu parbriz din trei bucati, limiteaza cumva D-urile care pot fi facute. Majoritatea au motor Atar 9-k50 , deci prize cu panouri rotunjite, si parbriz panoramic.
Prospect:
Ca si la C, o pagina full text explica pe larg asamblarea:
Decalul:
Vulturii ar fi trebuit sa fie aurii, nu galbeni.
Cam asta e , sper sa ne hauzim curind la constructie.
#87
Postat 30 September 2018 - 12:01 PM
Revin aici cu un alt Cheetah, de data asta un E.
Spre deosebire de altii care au plecat de la Mirage ca sa il transforme in Cheetah, cei de la Scaleworx au ales cred calea mai buna, pornind de la un Kfir. Acum ca avem fabulosul kit de la AMK, conversia poate fi mai putin obositoare iar rezultatul final mult mai frumos.
Concurenta exista in forma kitului complet de la Hi Planes, dar acela are o serie de inconveniente, de la cost , pana la liniile de panou "a la" diecast si alte mici detalii neluate in seama. In orice caz, am mai facut un C in trecut si nu ma grabesc sa trec prin experianta Hi planes din nou prea curand, chiar daca E-ul lor e un "new tool".
In fine, avand acum in stash cel putin 4 AMK uri si primind acest set de conversie de la Scaleworks, o sa merg pe calea asta.
Ce avem in cutie :
Instructiunile sunt simple dar intuitive :
Piesele sunt bine turnate, singurele bule pe care le-am vazut sunt pe canarduri, dar par usor de rezolvat.
Spre deosebire de altii care au plecat de la Mirage ca sa il transforme in Cheetah, cei de la Scaleworx au ales cred calea mai buna, pornind de la un Kfir. Acum ca avem fabulosul kit de la AMK, conversia poate fi mai putin obositoare iar rezultatul final mult mai frumos.
Concurenta exista in forma kitului complet de la Hi Planes, dar acela are o serie de inconveniente, de la cost , pana la liniile de panou "a la" diecast si alte mici detalii neluate in seama. In orice caz, am mai facut un C in trecut si nu ma grabesc sa trec prin experianta Hi planes din nou prea curand, chiar daca E-ul lor e un "new tool".
In fine, avand acum in stash cel putin 4 AMK uri si primind acest set de conversie de la Scaleworks, o sa merg pe calea asta.
Ce avem in cutie :
Instructiunile sunt simple dar intuitive :
Piesele sunt bine turnate, singurele bule pe care le-am vazut sunt pe canarduri, dar par usor de rezolvat.
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 30 September 2018 - 05:06 PM
#89
Postat 30 September 2018 - 12:22 PM
O mica mentiune, voi folosi tubul pitot de Kfir de la Master (AM-72-059), care aparent a fost facut pentru alt kit, probabil Italeri sau Hasegawa si e un pic cam mare in diametru la racordaj.
L-am fixat intr-o mini bormasina manuala si l-am slefuit prin rotire intr-o bucatica de smirghel pana l-am adus la un diametru potrivit cu al kitului AMK.
L-am fixat intr-o mini bormasina manuala si l-am slefuit prin rotire intr-o bucatica de smirghel pana l-am adus la un diametru potrivit cu al kitului AMK.
#90
Postat 30 September 2018 - 12:41 PM
Kfirul are o fanta de aerisire a echipamentelor din bot, corect reprezentata in kit.
La Cheetah, aceasta fanta nu mai e in spatele botului conic ci a fost mutata in spatele extensiei, o avem figurata in piesa de rasina a coversiei, insa cea initiala de kfir va trebui astupata, cel mai usor e cu o mica bucatica de plastic .
La Cheetah, aceasta fanta nu mai e in spatele botului conic ci a fost mutata in spatele extensiei, o avem figurata in piesa de rasina a coversiei, insa cea initiala de kfir va trebui astupata, cel mai usor e cu o mica bucatica de plastic .
#94
Postat 30 September 2018 - 02:52 PM
Conform instructiunilor m-am apucat sa astup cateva panouri si fante, am reprofilat deriva in zona de unde am indepartat priza de aer de Kfir si pe intradosul aripii am lipit calele trenului de aterizare.
Am indepartat o parte din gondola ventrala pentru a face loc piesei din rasina, pe care am reprofilat-o pe interior cu o lama de bisturiu rotunjioara, pentru a se conforma mai bine pe fuselaj.
Un mic test la rece, nu e rau !
Am indepartat o parte din gondola ventrala pentru a face loc piesei din rasina, pe care am reprofilat-o pe interior cu o lama de bisturiu rotunjioara, pentru a se conforma mai bine pe fuselaj.
Un mic test la rece, nu e rau !
#95
Postat 30 September 2018 - 04:04 PM
Cum Kfirul are capacele de la roti diferite de Mirage, au fost necesare ceva modificari.
Mirage are un singur capac lung la jamba trenului.
Kfirul are doua capace mici pe jamba trenului si o extensie la capacul rotii
Am indepartat umflatura de pe capacele principale si am taiat extensia...
...pe care am lipit-o langa celelalte doua, astfel formand un singur capac, ca la Mirage.
Mirage are un singur capac lung la jamba trenului.
Kfirul are doua capace mici pe jamba trenului si o extensie la capacul rotii
Am indepartat umflatura de pe capacele principale si am taiat extensia...
...pe care am lipit-o langa celelalte doua, astfel formand un singur capac, ca la Mirage.
#97
Postat 14 February 2019 - 02:59 PM
Am revenit aici, pentru ca am mai lucrat intre timp si la Cheetah,
Piesele din rasina s-au potrivit neasteptat de bine, ceva mici probleme am intampinat, dar mai mult pentru ca nu am taiat eu perfect drept unde trebuia.
Prelungirea coamei ventrale e o idee mai mare decat partea din plastic in continuarea careia vine, aici eu am gresit, pentru ca trebuia sa o rectific inainte de a o lipi, ar fi fost mult mai usor.
N-am mai facut greseala sa chituiesc cu putty (care in timp scade in volum si lasa sa apara acele neplacute santuri) si am mers direct cu superglue, care a mers is mult mai repede.
A trebuit sa acopar si sa regravez niste linii de panou, pentru a duce celula cat mai aproape de una de Mirage.
Piesele din rasina s-au potrivit neasteptat de bine, ceva mici probleme am intampinat, dar mai mult pentru ca nu am taiat eu perfect drept unde trebuia.
Prelungirea coamei ventrale e o idee mai mare decat partea din plastic in continuarea careia vine, aici eu am gresit, pentru ca trebuia sa o rectific inainte de a o lipi, ar fi fost mult mai usor.
N-am mai facut greseala sa chituiesc cu putty (care in timp scade in volum si lasa sa apara acele neplacute santuri) si am mers direct cu superglue, care a mers is mult mai repede.
A trebuit sa acopar si sa regravez niste linii de panou, pentru a duce celula cat mai aproape de una de Mirage.