Cheetah! High Planes, 1/72
#1
Postat 08 January 2008 - 08:50 PM
De cind am vazut o poza de-a lui pe Airliners.net, am ramas vrajit de avionul cu nas de supozitor (cum i-a zis Cartula).
Nu numai cel mai frumos, dar si cel mai capabil urmas al Mirajului III, Cheetah a fost produs in numar foarte limitat
de Atlas (acum Denel) pentru nevoile aviatiei Sud Africane. Actualmente este singurul vinator din dotarea Africii de Sud, asta pina
intra in serviciu Grippenul. Multe din capacitatile sale sint inca invaluite in mister, ce se stie e ca are sisteme de navigatie si EW foarte performante,
de asemenea un nou radar multi mode pulse-doppler, data link , helmet mounted sight, HUD, comenzi HOTAS si multe alte goodies.
Pe afara, avionul se deosebeste mult de Mirage IIIE in special prin botul muult alungit, extensia de fuselaj din spatele cockpitului, canardurile
si aripile ACW (advanced combat wing). Inauntru, motorul este un Atar 9K50 modernizat.
Cheetah C are un sistem avansat de atac, este capabil de a lansa o gramada de arme ghidate, laser, Gps sau Tv. de asemenea, rachetele indigene AA
R-Darter (radar, BVR) su U Darter (IR).
O idee despre capacitatile combative ale avionului (ignorate pina atunci) au dat-o rezultatele exercitului de ACM (air-combat maneuvering ) de la
Lakenheath, dintre Cheetahurile Sq.2 si F-15 americane din 494th Fighter Squadron , unde rezultatele au fost similare.
Moving on..Kitul:
Produs de obscura companie High Planes din Australia, este un Short-run multimedia, continind de toate :
plastic, metal alb, photoetch, rasina, cupole vacuformate si decaluri.
Initial speriat de costul maricel, facind un studiu de piata am decis sa-l iau...O conversie dintr-un Mirage IIIE ar fi fost prea dificila
in special din cauza fuselajului alungit intre prizele de aer si cabina, asta ca sa nu mai pomenesc de bot. De asemenea,
imposibilitatea de a gasi decaluri cu inmatricularile sud africane noi a fost hotaratoare.
Prima reactie cind am deschis cutia a fost ceva de genul "oops, o sa trebuiasca sa iau cuttere si pile noi!"
Trecind de primul soc...am vazut ca printre bavuri si ramele de turnare, piesele arata chiar foarte bine, sint gravate foarte fin iar suprafata este
neteda.
3.JPG]
Intr-o punguta separata se afla citeva piese dragutze din rasina, bine turnate ; ajutajul motorului, cockpitul, scaunul de catapultare MB.6 , baia trenului
de bot, prizele de aer si rotile trenului principal.
In alta punguta, un alt scaun Martin Baker Mk.6. - spaga mea.
In kit sint doua cupole vacuformate,treaba foarte buna in cazul in care stric vreuna la taiere.
Foitza de PE este fantastica...are un milion de antene si antenutze, chiar si inelele de catapultare...din pacate, pentru marea lor majoritate
prospectul nu indica unde ar trebui folosite...
O alta punguta contine piesele din metal alb, trenul de aterizare, tubul pitot si alte piese mici...nu prea grozave. Jamba de bot ma gindeam sa o inlocuiesc cu una din plastic de la vreun Mirage.
Decalul este excelent printat, avind optiuni pentru 5 avioane.
Prospectul nu e foarte grozav, pentru unele piese se precizeaza de exemplu ca ar trebui puse oblic dar nu se specifica la ce unghiuri.
Multe din piesele de pe foaia de PE nu apar in prospect. Presupun ca foaia de PE e generica , pentru Mirage III, iar unele chiar nu ar trebui
folosite la Cheetah. O pagina intreaga de text e un fel de ghid pas cu pas al constructiei, chestie chiar interesanta.
O alta foaie are schema de vopsire, foarte completa.
Nu pot comenta despre cum se "pupa" piesele, oricum disclaimerul de pe cutie nu e incurajator :
"for experienced modellers only. requires some cutting, sanding and filling". Ramine de vazut cit. In orice caz, primele impresii sint bune; piesele din plastic si rasina arata bine, photoetchul e excelent, ca si decalul. Puncte slabe ar fi piesele din metal alb si prospectul.
Nu numai cel mai frumos, dar si cel mai capabil urmas al Mirajului III, Cheetah a fost produs in numar foarte limitat
de Atlas (acum Denel) pentru nevoile aviatiei Sud Africane. Actualmente este singurul vinator din dotarea Africii de Sud, asta pina
intra in serviciu Grippenul. Multe din capacitatile sale sint inca invaluite in mister, ce se stie e ca are sisteme de navigatie si EW foarte performante,
de asemenea un nou radar multi mode pulse-doppler, data link , helmet mounted sight, HUD, comenzi HOTAS si multe alte goodies.
Pe afara, avionul se deosebeste mult de Mirage IIIE in special prin botul muult alungit, extensia de fuselaj din spatele cockpitului, canardurile
si aripile ACW (advanced combat wing). Inauntru, motorul este un Atar 9K50 modernizat.
Cheetah C are un sistem avansat de atac, este capabil de a lansa o gramada de arme ghidate, laser, Gps sau Tv. de asemenea, rachetele indigene AA
R-Darter (radar, BVR) su U Darter (IR).
O idee despre capacitatile combative ale avionului (ignorate pina atunci) au dat-o rezultatele exercitului de ACM (air-combat maneuvering ) de la
Lakenheath, dintre Cheetahurile Sq.2 si F-15 americane din 494th Fighter Squadron , unde rezultatele au fost similare.
Moving on..Kitul:
Produs de obscura companie High Planes din Australia, este un Short-run multimedia, continind de toate :
plastic, metal alb, photoetch, rasina, cupole vacuformate si decaluri.
Initial speriat de costul maricel, facind un studiu de piata am decis sa-l iau...O conversie dintr-un Mirage IIIE ar fi fost prea dificila
in special din cauza fuselajului alungit intre prizele de aer si cabina, asta ca sa nu mai pomenesc de bot. De asemenea,
imposibilitatea de a gasi decaluri cu inmatricularile sud africane noi a fost hotaratoare.
Prima reactie cind am deschis cutia a fost ceva de genul "oops, o sa trebuiasca sa iau cuttere si pile noi!"
Trecind de primul soc...am vazut ca printre bavuri si ramele de turnare, piesele arata chiar foarte bine, sint gravate foarte fin iar suprafata este
neteda.
3.JPG]
Intr-o punguta separata se afla citeva piese dragutze din rasina, bine turnate ; ajutajul motorului, cockpitul, scaunul de catapultare MB.6 , baia trenului
de bot, prizele de aer si rotile trenului principal.
In alta punguta, un alt scaun Martin Baker Mk.6. - spaga mea.
In kit sint doua cupole vacuformate,treaba foarte buna in cazul in care stric vreuna la taiere.
Foitza de PE este fantastica...are un milion de antene si antenutze, chiar si inelele de catapultare...din pacate, pentru marea lor majoritate
prospectul nu indica unde ar trebui folosite...
O alta punguta contine piesele din metal alb, trenul de aterizare, tubul pitot si alte piese mici...nu prea grozave. Jamba de bot ma gindeam sa o inlocuiesc cu una din plastic de la vreun Mirage.
Decalul este excelent printat, avind optiuni pentru 5 avioane.
Prospectul nu e foarte grozav, pentru unele piese se precizeaza de exemplu ca ar trebui puse oblic dar nu se specifica la ce unghiuri.
Multe din piesele de pe foaia de PE nu apar in prospect. Presupun ca foaia de PE e generica , pentru Mirage III, iar unele chiar nu ar trebui
folosite la Cheetah. O pagina intreaga de text e un fel de ghid pas cu pas al constructiei, chestie chiar interesanta.
O alta foaie are schema de vopsire, foarte completa.
Nu pot comenta despre cum se "pupa" piesele, oricum disclaimerul de pe cutie nu e incurajator :
"for experienced modellers only. requires some cutting, sanding and filling". Ramine de vazut cit. In orice caz, primele impresii sint bune; piesele din plastic si rasina arata bine, photoetchul e excelent, ca si decalul. Puncte slabe ar fi piesele din metal alb si prospectul.
#3
Postat 08 January 2008 - 09:58 PM
Mda... matale ar trebui sa ai interzis pe acilea . Ne umilesti constant.
Macar ? De ce? In poza arata rau ? Oricum el o sa il faca sa arate si mai bine ca in poza aia urata.
Am dat si eu o data sau de 2 ori peste niste kituri din astea obscure, dar care sa aiba tot inclus prin ele (adica din intamplare sau primite). Zici ca a fost scump. Sa-mi fie cu iertare ca intreb, dar cat anume ca sunt placut surprins de ce vad?
Citeaza
Sper sa iti iasa macar la fel de frumos ca cel din poza
Macar ? De ce? In poza arata rau ? Oricum el o sa il faca sa arate si mai bine ca in poza aia urata.
Am dat si eu o data sau de 2 ori peste niste kituri din astea obscure, dar care sa aiba tot inclus prin ele (adica din intamplare sau primite). Zici ca a fost scump. Sa-mi fie cu iertare ca intreb, dar cat anume ca sunt placut surprins de ce vad?
Aceasta postare a fost editata de T-Marius: 08 January 2008 - 10:00 PM
#5
Postat 08 January 2008 - 10:26 PM
Salve, Ed!
E un articol pe pagina IPMS Africa de Sud (poate l-ai vazut deja) unde spune ca s-ar putea folosi trenul principal de la Mirage 2000.
http://newsite.ipmss...nt/view/154/45/
Sunt si eu tristul posesor al unei Cheetah D. Spun "trist" pentru ca acum ceva ani cand mi-am luat-o nu existau nici efuzoare din rasina, nici foto-decupaje, ba, mai mult, au omis sa-mi dea si motorul din rasina Dar pretzu..., pretz!
Anyway, poate ca cel mai ieftin ar fi sa iei trenul de la un Kfir (!?).
Cheers
E un articol pe pagina IPMS Africa de Sud (poate l-ai vazut deja) unde spune ca s-ar putea folosi trenul principal de la Mirage 2000.
http://newsite.ipmss...nt/view/154/45/
Sunt si eu tristul posesor al unei Cheetah D. Spun "trist" pentru ca acum ceva ani cand mi-am luat-o nu existau nici efuzoare din rasina, nici foto-decupaje, ba, mai mult, au omis sa-mi dea si motorul din rasina Dar pretzu..., pretz!
Anyway, poate ca cel mai ieftin ar fi sa iei trenul de la un Kfir (!?).
Cheers
#7
Postat 12 January 2008 - 02:00 AM
Im inceput lucrul la Cheetah.
Intai a trebuit sa subtiez destul de mult aripile, care pina la urma s-au potrivit destul de bine.
Am vopsit cu gri deschis zona cockpitului, am pus doua surubele pe post de greutate, sa fiu sigur.
Pe jumatatea cealalta am lipit baia trenului de bot si cocpitul cu tabloul de bord.
Am inchis fuselajul, fara mari probleme.
Intai a trebuit sa subtiez destul de mult aripile, care pina la urma s-au potrivit destul de bine.
Am vopsit cu gri deschis zona cockpitului, am pus doua surubele pe post de greutate, sa fiu sigur.
Pe jumatatea cealalta am lipit baia trenului de bot si cocpitul cu tabloul de bord.
Am inchis fuselajul, fara mari probleme.
#8
Postat 13 January 2008 - 06:58 PM
Am lipit fulselajul, aripile si deriva.
Spre surprinderea mea, odata curatzate de bavuri, piesele s-au potrivit as putea spune excelent. Am folosit mult mai putin putty decat la machete gen Heller sau Italeri.
Pe intrados situatia nu e asa roz, imbinarea aripii e cam nefericita in zona prizelor de aer. In spate nu e asa raum mai ales ca acolo vine coama ventrala.
.
Spre surprinderea mea, odata curatzate de bavuri, piesele s-au potrivit as putea spune excelent. Am folosit mult mai putin putty decat la machete gen Heller sau Italeri.
Pe intrados situatia nu e asa roz, imbinarea aripii e cam nefericita in zona prizelor de aer. In spate nu e asa raum mai ales ca acolo vine coama ventrala.
.