Messerschmitt Bf-109 F - Betexa ( Carton )
#1
Postat 06 January 2008 - 02:20 PM
Observand ca LDH si Danteval au lansat topicuri cu modele de carton , m-am gandit ca ar trebui sa incep si eu unul.
Modelul meu e un Bf-109F de la Betexa. Scara e 1:32. Am printat avionul pe carton de 160 g/m2.
Kit-ul are 3 planse cu piese si alte cateva cu instructiuni si "povesti" despre model.
Asa arata coperta:
Modelul meu e un Bf-109F de la Betexa. Scara e 1:32. Am printat avionul pe carton de 160 g/m2.
Kit-ul are 3 planse cu piese si alte cateva cu instructiuni si "povesti" despre model.
Asa arata coperta:
#3
Postat 06 January 2008 - 05:26 PM
#7
Postat 08 January 2008 - 07:51 PM
Am decis sa continui cu fuzelajul. Am terminat esapamentul, mitralierele si admisia. Fuzelajul incepe sa prinda forma.
Constructia esapamentului a fost simpla dar plictisitoare pentru ca e o operatiune ce trebuie repetata de 12 ori. Totusi o pereche de "tevi" au ramas nefolosite, o eroare sau erau puse "de rezerva" ?
Un lucru bun la acest kit e faptul ca permite renuntarea la anumite detalii pentru ca constructia sa fie mai simpla, de exemplu se poate renunta la trenul de aterizare rezultand o varianta "in zbor",nu e insa cazul meu.
Cat despre cupolele vacuumate nu folosesc in acest caz. Cupola e doar taiat si lipita, noroc ca la Me-109 e mai patratoasa.
Constructia esapamentului a fost simpla dar plictisitoare pentru ca e o operatiune ce trebuie repetata de 12 ori. Totusi o pereche de "tevi" au ramas nefolosite, o eroare sau erau puse "de rezerva" ?
Un lucru bun la acest kit e faptul ca permite renuntarea la anumite detalii pentru ca constructia sa fie mai simpla, de exemplu se poate renunta la trenul de aterizare rezultand o varianta "in zbor",nu e insa cazul meu.
Cat despre cupolele vacuumate nu folosesc in acest caz. Cupola e doar taiat si lipita, noroc ca la Me-109 e mai patratoasa.
#9
Postat 08 January 2008 - 11:26 PM
LDH, la 8 Jan 2008, 21:17, a spus:
Buna Dragos,
O intrebare pe langa subiect:
Te-ai gandit sa aduci imbunatatiri modelelor pe care le-ai facut? Adaugarea de detalii sau inlocuirea unor piese cu unele care par mai reale?
De exemplu esapamentul sau firele de la bujii ale unui motor.
O intrebare pe langa subiect:
Te-ai gandit sa aduci imbunatatiri modelelor pe care le-ai facut? Adaugarea de detalii sau inlocuirea unor piese cu unele care par mai reale?
De exemplu esapamentul sau firele de la bujii ale unui motor.
Salut LDH,
Un raspuns pe langa subiect:
Depinde de model. In cazul Me-ului de fata nu prea stiu ce sa imbunatatesc.
Insa am unele modele modificate cum e BA-ul 64 decapotabil, in general imi place sa recolorez modelele.
#12
Postat 16 January 2008 - 05:31 PM
Azi am terminat "codita"
Am inceput constructia ei de ieri dar a durat pana azi. Pentru trenul de aterizare am folosit un betisor ( de la un bat parfumat pentru ca era mai subtire decat un chibrit) Am rulat hartia pe el si l-am solidarizat de fuselaj cu o picatura de aracet , cum aracetul se usuca cam greu a trebuit sa astept pana azi ,partea buna e ca lipeste foarte bine.
Am descoperit si prima eroare de design: e vorba de piesa care reprezinta suprafata de rulare a rotii. Am constatat ca e mai scurta decat circumferinta rotii. Cum era deja taiata si lipita pe jumatate am hotarat ca cea mai rapida metoda de a remedia problema e sa colorez zonele albe ( noroc ca o taiasem putin mai lunga).
Lungimea reala ar trebui sa fie cea reprezentata cu rosu.
Am inceput constructia ei de ieri dar a durat pana azi. Pentru trenul de aterizare am folosit un betisor ( de la un bat parfumat pentru ca era mai subtire decat un chibrit) Am rulat hartia pe el si l-am solidarizat de fuselaj cu o picatura de aracet , cum aracetul se usuca cam greu a trebuit sa astept pana azi ,partea buna e ca lipeste foarte bine.
Am descoperit si prima eroare de design: e vorba de piesa care reprezinta suprafata de rulare a rotii. Am constatat ca e mai scurta decat circumferinta rotii. Cum era deja taiata si lipita pe jumatate am hotarat ca cea mai rapida metoda de a remedia problema e sa colorez zonele albe ( noroc ca o taiasem putin mai lunga).
Lungimea reala ar trebui sa fie cea reprezentata cu rosu.
#14
Postat 26 January 2008 - 10:37 AM
Frumos, foarte frumos.
Ziceai ca folosesti aracet. Ai incercat prenadez? Este un "prenadez" UHU Aleskleber transparent incolor, il aplici pe amandoua suprafetele pe care vrei sa le unesti, il lasi sa se usuce vreo 10 minute, apoi le unesti. Avantajul e ca asta nu penetreaza hartia (care ti-o intareste si decoloreaza), nu se strange cand se ususca (care iti poate deforma piesa) si lipirea este instantanee ca si cum ai aplica un autocolant - nu iti trebuie sa sprijini piesele pana se usuca adezivul (aracetul). Asta e un pont de pe paginile cartonarilor polonezi.
Radu
Ziceai ca folosesti aracet. Ai incercat prenadez? Este un "prenadez" UHU Aleskleber transparent incolor, il aplici pe amandoua suprafetele pe care vrei sa le unesti, il lasi sa se usuce vreo 10 minute, apoi le unesti. Avantajul e ca asta nu penetreaza hartia (care ti-o intareste si decoloreaza), nu se strange cand se ususca (care iti poate deforma piesa) si lipirea este instantanee ca si cum ai aplica un autocolant - nu iti trebuie sa sprijini piesele pana se usuca adezivul (aracetul). Asta e un pont de pe paginile cartonarilor polonezi.
Radu
#15
Postat 26 January 2008 - 11:35 AM
Am folosit aracet NUMAI pentru atasarea rotilor de corpul avionului, in general il evit pentru ca e cam apos , insa in situatia de fata dat fiind faptul ca am folosit lemn pentru axele trenurilor de aterizare a fost o solutie buna. Adezivii mei preferati raman Stanger Klebe Pen si stick-urile Kores.
Fiind cartonist de felul meu am o mica "colectie" de adezivi si e nu ma opresc aici...
Cat despre UHU am observat ca toti il lauda, din experienta iti zic ca nu toate produsele UHU sunt grozave, de exemplu stick-ul e sub orice critica, e cam uscat/cleios si se usuca cam prea repede , in plus nu face o priza extraordinara.
Fiind cartonist de felul meu am o mica "colectie" de adezivi si e nu ma opresc aici...
Cat despre UHU am observat ca toti il lauda, din experienta iti zic ca nu toate produsele UHU sunt grozave, de exemplu stick-ul e sub orice critica, e cam uscat/cleios si se usuca cam prea repede , in plus nu face o priza extraordinara.
#19
Postat 31 January 2008 - 07:45 PM
In sfarsit e gata. E cam migalos sa faci o semi-sfera din carton. In cazul lamelor elicei am folosit (din nou) scobitori din doua motive: sa le ofer rezistenta dar si pentru a le rotunji pentru a semana cat mai mult cu cele reale.
La final am montat si antena si cablul ce o leaga de coada si cam asta a fost.
End of story.
La final am montat si antena si cablul ce o leaga de coada si cam asta a fost.
End of story.
#20
Postat 31 January 2008 - 08:00 PM
N-ar fi fost totusi bine sa repari aripile? Ca numai drepte nu sunt... Se pare ca problema in loc sa fie atenuata la lipirea lor de fuselaj, a devenit si mai serioasa.
Chiar, cum poti sa remediezi niste greseli de lipire la o macheta de carton? La nivel teoretic. N-am mai lucrat de mult asa ceva, si nici cand am facut-o nu am stiut un raspuns la intrebarea asta... Poate ne ajuta cineva, ar fi tare util.
Chiar, cum poti sa remediezi niste greseli de lipire la o macheta de carton? La nivel teoretic. N-am mai lucrat de mult asa ceva, si nici cand am facut-o nu am stiut un raspuns la intrebarea asta... Poate ne ajuta cineva, ar fi tare util.