Forum Machete,Modelism,Hobby: Cisterna benzina GMC - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Cisterna benzina GMC conversie Tamiya, 1/48

#1 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 30 December 2007 - 09:24 PM

Oarecum intamplator, am cumparat de la Gaso.Line o conversie pentru camionul GMC Tamiya la un camion cisterna militar de 750 galoane. Initial as fi vrut sa iau conversia la camionul cisterna de aeroport, dar nemaifiind in stoc, am zis sa-mi incerc norocul cu cisterna militara. Mai ales ca se preteaza bine pentru o sumedenie de posibilitati pentru diorame.

Nu prea stiu extrem de multe despre aceste camioane cisterna, pana acum putin timp subiectul nu m-a prea pasionat. Ce stiu insa este faptul ca nu tancurile au castigat razboiul in Europa, ci logistica. Cu umilele camioane, atat de des ignorate, fara de care insa totul s-ar fi oprit. Iar la nivel de logistica, fortele aliate au fost cu adevarat uimitoare. In fine, las pe altii mai experti sa expuna istoria acestor camioane, eu dupa cum spuneam nu prea sunt in domeniu...

Kit-ul de conversie, din rasina, consta in cele 2 rezervoare de 375 galoane fiecare, suportul acestora, o sumedenie de canistre si restul de piese auxiliare necesare.

Pentru a putea instala piesele din rasina, sunt necesare niste mici modificari ale sasiului metalic furnizat in kit. Trebuie eliminat suportul lateral al rotii de rezerva, precum si scrisul (copyright-ul) de pe partea superioara a sasiului.

Pentru eliminarea suportului lateral, l-am taiat folosind un disc de taiat metale. M-am bazat pe faptul ca acesta nu taie decat cu margine, astfel ca am putut sa-l sprijin pe piesa pentru a taia exact la nivel, fara a mai fi nevoie de pilire suplimentara
Imagine atasata: _MG_1534.jpg
Dupa taiere, am netezit suprafata cu o guma abraziva
Imagine atasata: _MG_1536.jpg

Pentru eliminarea scrisului, am folosit o piatra abraziva, care fiind destul de lata a curatat doar scrisul, fara a intra insa in material. Dupa ce am terminat, am netezit cu aceeasi guma
Imagine atasata: _MG_1538.jpg
La final, arata cam asa:
Imagine atasata: _MG_1540.jpg

A fost nevoie sa largesc o serie de gauri in piesele de rasina, pentru a putea sa le montez pe sasiul metalic.
Imagine atasata: _MG_1541.jpg

Pentru separarea pieselor de rasina de portile de turnare, cea mai eficienta metoda e folosirea unui fierastrau fin. Unul manual e foarte bun, dar pentru cei mai lenesi, merge si unul 'motorizat'. Avand in vedere ca discul de fierastrau care il am nu are ceapraz, pot sa lipesc fata discului de piesa, si sa tai extrem de aproape fara grija si fara sa ramana mult de finisat dupa aceea.
Imagine atasata: _MG_1543.jpg

#2 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 30 December 2007 - 09:38 PM

Avand in vedere ca joc in deplasare, am reusit sa-mi iau doar un minim de unelte pentru lucrat la machete... Esentiale fiind clestele de separat piesele de plastic de rama, sau de taiat excrescente de plastic si rasina "la nivel", un cutter si o pila diamantata de unghii...
Imagine atasata: _MG_1545.jpg

Pentru lipit plasticul, adeziv lichid (diclormetan), aplicat cu o pensula dedicata acestei operatiuni.
Imagine atasata: _MG_1546.jpg

Pasii de debavurare, stiu ca sunt arhicunoscuti dar cine stie, poate cuiva ii sunt utili...
Dupa taiere cu clestele:
Imagine atasata: _MG_1547.jpg
Dupa debavurare cu cutter-ul:
Imagine atasata: _MG_1548.jpg
Dupa ce s-a finisat cu pila:
Imagine atasata: _MG_1549.jpg

#3 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 30 December 2007 - 09:46 PM

Transmisia se monteaza pe sasiul metalic prin trei suruburi. Trebuie un pic de grija pentru a nu forta plasticul in pozitii nenaturale la insurubarea respectivelor surubele...
Imagine atasata: _MG_1552.jpg
Pentru a fi sigur ca sunt aliniate axele rotilor, am montat si restul suspensiei. Din fericire, totul s-a potrivit perfect.

Un montaj de proba, pentru a ma asigura ca totul e cum trebuie...
Imagine atasata: _MG_1555.jpg
Imagine atasata: _MG_1556.jpg

Doua probleme sunt aparente:
- capatele dinspre interior ale rezervoarelor, nefinisate, trebuiesc umplute si profilate cum trebuie pentru ca altfel arata nasol. Nu inteleg de ce cei de la Gaso.line nu s-au obosit....
- roata de rezerva e data de Tamiya 'goala' pe interior. In kit-ul original, nu era aparent datorita locului unde era montata, insa acum e deranjant...

#4 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 31 December 2007 - 12:56 PM

Ma bucur mult fratioare, ca te-ai inhamat la acest topic "work in progress", mai ales ca "joci in deplasare" !
Ma bucur mult datorita subiectului, care pe langa faptul ca-i afevistopasoptist, este si deosebit de interesant (pentru mine, cel putin...) si, implica un kit tamiyot grozav pe langa o foarte noua si atractiva conversie rasinoasa de la frantzuji.

Dar, mai mult ma bucur pentru ca, este deosebit de dificil sa initiezi si sa duci inainte un topic de acest gen. Si, io consider ca exact acest gen de topic este DEOSEBIT de util forumului si comunitatii noastre... Io pana acum nu am avut nici curajul si nici rabdarea necesara. Promit sa incerc sa fac si io acelasi lucru in viitorul apropiat, tot cu niste subiecte afevistopasoptiste...

Io-ti multumesc si-ti zic ca am sa urmaresc cu mare interes, ceea ce urmeaza !

#5 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

  Postat 31 December 2007 - 01:08 PM

Vezi postareaDRAGOS, la 31 Dec 2007, 12:56, a spus:

Dar, mai mult ma bucur pentru ca, este deosebit de dificil sa initiezi si sa duci inainte un topic de acest gen. Si, io consider ca exact acest gen de topic este DEOSEBIT de util forumului si comunitatii noastre... Io pana acum nu am avut nici curajul si nici rabdarea necesara. Promit sa incerc sa fac si io acelasi lucru in viitorul apropiat, tot cu niste subiecte afevistopasoptiste...

Io-ti multumesc si-ti zic ca am sa urmaresc cu mare interes, ceea ce urmeaza !


Pitiu! Cum mi-o iau altii inainte :clapping:
Ezactelea acelasi lucru vroiam sa-l subliniez si io.

Despre cameon, vorba unui confrate ceferizat, la cat mai multe si

Astept continuarea

#6 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 01 January 2008 - 08:50 PM

Sarumana de aprecieri...

Am mai lucrat nitel la rasini... O metoda destul de curata de a separa piesele de rasina de portile de turnare, este de a crea o linie de rupere cu un cutter, urmand ca dupa aceea pur si simplu sa fie 'rupta' imbinarea. Asta merge doar la linii drepte, si piese subtiri.
Imagine atasata: _MG_1581.jpg

Am asamblat cutiile laterale, precum si cadrul pentru canistre. Se potrivesc bine, n-a fost nevoie de prea multa 'convingere'
Imagine atasata: _MG_1585.jpg

O alta metoda de a separa porti de turnare drepte, dar mai groase, e de a le taia pur si simplu....
Imagine atasata: _MG_1587.jpg

O asamblare de proba... Incepe sa se intrevada momentul cand va incepe sa primeasca vopsea... Trebuie sa dau o fuga pe la jupan Pavel dupa acrilice. Si va trebui sa reinvat sa vopsesc la pensula :clapping:
Imagine atasata: _MG_1588.jpgImagine atasata: _MG_1590.jpg

Apropos, o carte de baza, care si uitasem ca o am...
Imagine atasata: copertacarte.jpg

#7 Useril este offline   FlyBoy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1937
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Location:Bucuresti

Postat 02 January 2008 - 12:40 AM

Felicitari, intr-adevar ceva inedit. Il faci in ETO sau te joci in Pacific?

#8 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 02 January 2008 - 01:25 AM

Apai, eu n-am decat poze cu el european... Ceea ce probabil va si fi. Desi nu cred sa fi existat vreo diferenta intre teatre, erau totusi echipament logistic, si in afara de vopseaua olive drab, n-am mai vazut alte 'scheme'. Plus ca in Pacific n-avea unde sa fie asa mare nevoie de asemenea transportoare, razboiul fiind in mare parte 'la picior'...
Cand o sa imi vina conversia de cisterna USAAF, aia as putea teoretic sa o "botez" Pacific, ca au fost folosite peste tot...

Desi, daca ma gandesc mai bine, FlyBoy, s-ar putea sa nu fie nici european, nici de prin pacific. Ma furnica EXTREM de tare sa il fac... Ca in poza de mai jos.
Imagine atasata: isreali.jpg

#9 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 02 January 2008 - 10:25 AM

Salut,
Excelent subiect, topic si executie. Il urmaresc cu nerabdare sa vad vopsirea :clapping: desi mai am multe de invatat si la lucrul cu rasini.
Spor,
Bill :-P

#10 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12674
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 January 2008 - 01:36 PM

Citeaza

Si va trebui sa reinvat sa vopsesc la pensula
Da' ce-ai patit, ti-ai amanetat aerograful? :clapping:
In rest ...numai de bine!

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 02 January 2008 - 01:38 PM


#11 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 02 January 2008 - 05:15 PM

Vezi postareaZ-mare, la 2 Jan 2008, 13:36, a spus:

Citeaza

Si va trebui sa reinvat sa vopsesc la pensula
Da' ce-ai patit, ti-ai amanetat aerograful? :clapping:
In rest ...numai de bine!


M-am cam... Mutat. Si nu pot sa iau dupa mine monstrul de compresor care il am, nu e loc. Si oricum, momentan, nu e nici loc de aerograf. Asa ca ma enervez vopsind cu acrilice piese din rasina, pe care nu pot sa le grunduiesc :-P

#12 Useril este offline   FlyBoy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1937
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Location:Bucuresti

Postat 02 January 2008 - 07:03 PM

The return to innocence, sau cum cartula o ia de la capu' trebii :-P

Marfa ideea cu armata israeliana...:clapping:

#13 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 04 January 2008 - 12:52 AM

Well, am mai avansat... Inca incerc sa-mi aduc aminte cum se vopseste cu pensula. Si mai nou am aflat ca pana si acrilicele miros ingrozitor. Sau cel putin asa mi s-a spus, eu n-am reusit sa detectez vreo problema... Ciudat...

In fine... A fost nevoie sa rezolv o problema cu cateva bule in piesele de rasina ce reprezinta rezervoarele. Pentru asta, Mr. Surfacer... Aplicat in zona cu pricina, trebuie avut grija sa fie sparte 'bulele' care se formeaza, pentru a permite lichidului sa intre in cele mai mici imperfectiuni... Dupa uscare, a fost luat la smirghel.
Imagine atasata: _MG_1607.jpg
Dupa slefuire, se observa cam cati pori avea piesa. Cel mai bine pe cea vopsita (sau mai degraba, in curs de vopsire)
Imagine atasata: _MG_1608.jpg

Am purces si la vopsirea rotilor... Intai, jentile in olive drab...
Imagine atasata: _MG_1611.jpg

Mai apoi, partile interioare cu negru, pentru a le putea asambla (altfel ar fi fost mai greu de vopsit dupa)
Imagine atasata: _MG_1613.jpg

Si obiectul, asa cum arata acuma.
Imagine atasata: _MG_1615.jpg

Vopsirea inca nu e finalizata, pentru a nu incarca detaliile am diluat acrilicele si necesita cateva straturi pentru o acoperire uniforma... Inca mai am de dat cel putin un strat-doua... Am observat ca la acrilicele de la Agama, daca 'insisti' sa dai mai multe maini fara sa se usuce calumea, straturile interactioneaza intre ele si rezultatele sunt neplacute.

FlyBoy, varianta israelita e din alt film, daca o vedeam din timp mai era cum mai era. Acum e tardiv sa purced la treaba, avand in vedere ca nu e standard masinaria, ci are inversate suportul cisternelor si cel al rotii de rezerva. Si multe alte modificari, iar aia e singura poza care o am :clapping: Totusi prea putin pentru a face ceva.

#14 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 04 January 2008 - 07:35 AM

Vezi postareacartula, la 4 Jan 2008, 00:52, a spus:

... Si mai nou am aflat ca pana si acrilicele miros ingrozitor. Sau cel putin asa mi s-a spus, eu n-am reusit sa detectez vreo problema... Ciudat...



Hmm... oui, mon vieux, la vie en deux... avec toutes les bénédictions et les merveilles...

Arata bine OD-ul acela de la Agama ! Pana acum, juram exclusiv doar pe cel Tamiyot. Cred ca am sa-i cer si io unul, unui anumit Jupan !

Respect pentru bravura-ti, fratioare !

#15 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

Postat 04 January 2008 - 08:52 AM

Excelent acest topic "in desfasurare" poluat din pacate de interventiile noastre "libidinoase". 
Sper ca va fi reluat intr-un articol de sine statator, demn de urmat si de altii dintre noi.
Care s-or incumeta ...

#16 Useril este offline   marhaba 

  • Membru senior
  • Grup: Banned
  • Postari: 1329
  • Inregistrat: 30-November 04

Postat 04 January 2008 - 03:22 PM

Ma uit si privesc. Exact ce trebuie topicul asta . Cred ca si firtatii de pe Track48 ar fi interesati. Urmaresc cu atentie desfasurarea ostilitatilor.

#17 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 22 January 2008 - 11:33 PM

E frumos vopsitul la pensula, dar... Stiti cum e. Dupa ce ai pus mana pe aerograf, parca nu-ti mai vine sa revii la vopsirea integrala a unei machete la pensula...
Asa ca, fortat de imprejurari, am reusit sa-mi incropesc un compresor pentru aerograf dintr-unul de frigider care zacea prin casa, cativa metri de furtun si niste robineti si teuri de irigat gradina, luate de prin Bricostore.
A, si am transformat aerograful H&S Evolution in ruda bogata a traditionalului rusnac. Adicatelea am scos arcul supapei de aer, pentru a nu ramane cu degetele intepenite apasand sa las aerul sa iasa continuu...
Imagine atasata: _MG_1649.jpg
Imagine atasata: _MG_1652.jpg

Dupa cate povesti horror am auzit despre acrilice si aerografe, am fost cel putin surprins sa vad ca vopselele acrilice de la Agama s-au comportat destul de bine, n-a trebuit sa curat varful acului decat de vreo 10-15 ori :lol: Am completat vopsirea, am mai dat o mana si pe jentile rotilor. Cu toata improvizatia, compresorul bricolat e o solutie viabila cat de cat daca ma uit la rezultate.
Imagine atasata: _MG_1654.jpg

#18 Useril este offline   Cata 

  • Simplul 'eu'
  • Grup: Members
  • Postari: 1066
  • Inregistrat: 03-April 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:In secial 1/72.

Postat 23 January 2008 - 08:55 AM

Da! Cu noua vopsea arata Super cool! Foarte ingenioasa aplicarea teoriei in practica pentru sistemul ralizarea sistemului de vopsire si unde mai pui ca la vara poti sa uzi si ghivecele cu sistemul de futuneti! Bravos! :lol:

#19 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 23 January 2008 - 11:10 AM

Arata foarte bine si cu decaluri va arata bestial...
Spor,
Bill

#20 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12674
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 23 January 2008 - 08:29 PM

O intrebare, cam pe linga subiect (ca de masina nu am ce zice dacit ca arata fain rau!): ce e cutiuta de sub aerograf, un simplu racord sau filtru?
Si apropo, buna lectia despre cum te poti descurca cu treburi simple!!!! Si inca ceva: o fotografie buna face mai mult decit o mie de cuvinte!

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi