Nu prea stiu extrem de multe despre aceste camioane cisterna, pana acum putin timp subiectul nu m-a prea pasionat. Ce stiu insa este faptul ca nu tancurile au castigat razboiul in Europa, ci logistica. Cu umilele camioane, atat de des ignorate, fara de care insa totul s-ar fi oprit. Iar la nivel de logistica, fortele aliate au fost cu adevarat uimitoare. In fine, las pe altii mai experti sa expuna istoria acestor camioane, eu dupa cum spuneam nu prea sunt in domeniu...
Kit-ul de conversie, din rasina, consta in cele 2 rezervoare de 375 galoane fiecare, suportul acestora, o sumedenie de canistre si restul de piese auxiliare necesare.
Pentru a putea instala piesele din rasina, sunt necesare niste mici modificari ale sasiului metalic furnizat in kit. Trebuie eliminat suportul lateral al rotii de rezerva, precum si scrisul (copyright-ul) de pe partea superioara a sasiului.
Pentru eliminarea suportului lateral, l-am taiat folosind un disc de taiat metale. M-am bazat pe faptul ca acesta nu taie decat cu margine, astfel ca am putut sa-l sprijin pe piesa pentru a taia exact la nivel, fara a mai fi nevoie de pilire suplimentara

Dupa taiere, am netezit suprafata cu o guma abraziva

Pentru eliminarea scrisului, am folosit o piatra abraziva, care fiind destul de lata a curatat doar scrisul, fara a intra insa in material. Dupa ce am terminat, am netezit cu aceeasi guma

La final, arata cam asa:

A fost nevoie sa largesc o serie de gauri in piesele de rasina, pentru a putea sa le montez pe sasiul metalic.

Pentru separarea pieselor de rasina de portile de turnare, cea mai eficienta metoda e folosirea unui fierastrau fin. Unul manual e foarte bun, dar pentru cei mai lenesi, merge si unul 'motorizat'. Avand in vedere ca discul de fierastrau care il am nu are ceapraz, pot sa lipesc fata discului de piesa, si sa tai extrem de aproape fara grija si fara sa ramana mult de finisat dupa aceea.
