IAR 95 Cum era daca zbura ???
#2
Postat 24 December 2007 - 01:50 PM
Length: 16.0 m
Wing span: 9.3 m
Height: 5.45 m
Wing area: 27.9 mē
Empty weight: 7,880 kg
Max T-O weight: 15,200 kg
Weapons max. load: 3,200 kg
Powerplant: One Tumansky R-29-300 turbojet rated at 122kN with afterburner
Gasesc undeva ceva planuri ?
#6
Postat 24 December 2007 - 02:42 PM
#7
Postat 24 December 2007 - 02:50 PM
O parte din planuri se gasesc la COMOTI SA, linga statia de metrou Pacii.
Problema este daca cunosti pe cineva acolo
Eu personal nu mai stiu pe nimeni care sa mai lucreze inca
A, era sa uit, nu e o gluma, poate te ajuta Berceanu de la PD, ; el a lucrat acolo si cred ca te poate ajuta in chip real; vorbeste la el la birou
Craciun cu Bine!
ovi 1
#9
Postat 24 December 2007 - 02:59 PM
Cititi cateva comentarii pe tema asta, de la oameni care au avut o oaresce legatura cu proiectul...
#10
Postat 25 December 2007 - 09:46 PM
alexa, la 24 Dec 2007, 14:27, a spus:
Eram suedezi mai mult ca sigur; romaii ar fi avut par blond si ochi albastrii
In cel mai fericit caz Romania ar fi putut produce un avion care ar fi aratat similar cu avioane din genereatia a 5-a, dar cu performante mult inferioare.
#12
Postat 21 January 2008 - 12:24 AM
#13
Postat 21 January 2008 - 02:14 PM
kombat, la 21 Jan 2008, 02:24, a spus:
Din ce se vede e monomotor (pe cand 93 era bimotor) aripa e montata fie jos, fie median (nu sus), aripile au lansator la capete si alta extensie a bordului de atac la incastrare, botul e conceput sa adaposteasca un radar (93 nu avea radar), prizele de aer sunt diferite, ... deci unde-s aia 80%?
Citeaza
Sarbii (sau mai exact Yugoslavii) nu aveau nici o legatura cu IAR-95, ei isi dezvoltau propriul vanator - Novi Avion
Citeaza
Jaguarul n-a fost folosit de nici o tara africana (Nigeria a comandat cateva, dar nu le-a platit, deci nu au fost livrate)
iar "Tarile arabe" e una singura - Oman
#14
Postat 21 January 2008 - 03:03 PM
Sectiunea fata (pana la prizele de aer) imi seamana a un F...dupa se transforma in 93 cam pana pe unde incep sa se detaseze aripile. Ei, de acolo mie imi seamana a F-16 pana aproape de coada.
Oricum discutam povesti!!! Cand om mai vedea noi (adica nepotii nostrii la varsta senectutii) aparate de aceasta factura produse in Romania, probabil ca vom fi morti de mult!!!
#15
Postat 21 January 2008 - 11:43 PM
PROBABIL SIGUR,REGRETABIL CA NICI NOI NU PREA NE MAI EDUCAM COPII SA SE BUCURE DE MUNCA LOR DE REALIZARILE LOR SI DE AICI LANTUL SLABICIUNILOR SA NU NE MIRE PESTE 4,5 ANI CA VEI INTREBA UN PUSTI DE LICEU PE STRADA CE ESTE ALA UN SURUB DAR UN IAR 95 O FI VREUN JOC PE CALCULATOR,VREUN PROGRAM,AICI MAI POTI GASI CEVA INFORMATI SAU COMENTARI DAR EI VA GASESC MAI GREU PE VOI.
SI UITE CA O SUGESTIE POATE UN ADMIN SA O POSTEZE IN LOCUL POTRIVIT,NOI ORGANIZAM FESTIVALURI SI INTRUNIRI MOTO CEI CARE VA OCUPATI CU MODELISMUL INCA PUTETI PROMOVA CHESTIA ASTA ,CHIAR CU MACHETE FUNCTIONALE,EU VA AJUT DACA DORITI
STIU SUNT OFF TOPIC SCUZE NU SE MAI REPETA
#16
Postat 22 January 2008 - 12:31 AM
Citeaza
Din cite stiam un al doilea lot de 18 nu a fost platit deci nici livrat. Dar de avut au avut in serviciu 18 bucati.
Sigur le-au si zburat, exista si un caz consemnat de Jaguar prabusit la ei in '84 .
#17
Postat 27 January 2008 - 02:21 PM
ESTE ACELASI AVION DAR BOTEZAT ALTFEL DE CATRE SIRBI CARE TRADUS INSEAMNA TOT VULTUR,PACAT CA NU AU CONTINUAT SI 95 DECIT SA CUPERI SH DE LA AMERICANI ERA DE PREFERAT SA FACI TU UNUL NOU SA0L INBUNATATESTI DATORITA 'DEMOCRATIEI'
OFFFFFFF
- ← Despre avioane, oameni, zbor si ...inca ceva !
- Aviatie
- CINE POATE SA MA AJUTE SA FAC O PUMA SOCAT ? →