VW 1600 Notchback (Maisto) First contact 1:24
#1
Postat 18 December 2007 - 12:48 PM
Unui coelg, vazand (probabil) mica colectie de 1:72 de la mine de pe birou dar de, cu alea nu prea te poti juca mi-a facut cadou un VW 1600 Notchback 1:24 de la Maisto Assembly line.
Istoria masinii reale nu o cunosc, va voi prezenta doar modelul in cateva fotografii (cam neclare si faute al repezeala).
Fiind colectionar la 1:72, ceva la 1:24 a reprezentat un mic soc dar am trecut peste asta. Ajuns acasa am inceput montarea modelului. Ceva probleme au aparut la montare, fetele de usi refuzand sa stea in pozitia lor normala, bordul trebuind putin convins a stea la locul lui iar pentru portbagaj gandindu-ma daca e nevoie de scotch pentru a sta in pozitia lui fireasca.
Nu aveam asteptari prea mari de la Maisto si mai ales de la Assembly line. Dar cu toate astea tot am fost dezamagit.
Interiorul este saracacios, intr-un plastic bej, cu scaunele din fata fara detalii prea multe, gen fotoliu de sufragerie. Bordul are un volan destul de gros si fara detalii, fiind din plastic negru (cu bavuri). Schimbatorul de viteze si frana e mana sunt din plastic cromat in intregime si fara detalii prea multe. Plafonul lipseste, pe tavan sunt vizibile 'niturile' cu care sunt prinse partile transparente de caroserie. Oglinda retrovizoare interioara face parte din parbrizul fata si este trasparenta, fara macar sa aiba o suprafata care sa reflecte putintel lumina. Pedalele au detalii putine si par prinse in podea.
La exterior modelul are parte de un strat de vopsea destul de gros care insa nu mascheaza din formele rotunjite ale modelului. Logoul VW se distinge pe capota, farurile arata binisor dar cel din stanga se poate roti liber... Semnalizatoarele sunt reprezentate printr-un punct de vopsea, care la cel din dreapta este deplasat de ep pozitia lui. Bara de protectie de pe fata este cromata si arata OK.
Capota fata se deschide, lasand sa se vada un portbagaj destul de saracacios. Se vede ceva ce seamana cu roata de rezerva vopsita negru si cam atat. 'Balamalele' sunt imense si locasele lor in plasticul portbagajului strica complet aspectul. Oglinda laterala stanga nu am montat-o inca.
Parbrizul este gros pentru aceasta scara.
Chederele sunt reprezentate prin vopsire cu argintiu, stergatoarele sunt la randul lor vopsite pe parbriz. Usile se deschid foarte putin (ca unghi) si mecanismul lor este foarte vizibil. La masina reala, unghiul de deschidere este de aproape 90 de grade!
Bara de protectie spate este si ea cromata dar are o adancitura de la turnare (retasura). Teava de esapamant este gaurita, dar prezinta bavuri pe partea exterioara.
Pe dedesupt nu sunt prezente prea multe datlii. Anumite parti ale evacuarii sunt vopsite in argintiu. Suruburile sunt argintii al culoare si vizibile, mai bune ar fii fost suruburi cu cap vopsit in negru. Pneurile par foarte subtiri pentru aceasta scara si sunt dintr-un cauciuc destul de moale. Pentru roti am ales capacele argintii mate pentru ca cele cromate aveau defecte de vopsire. Sunt date si 2 numere fata-spate autocolate, de undeva din insorita Californie.
Concluzie: Modelul pare reprezentat OK ca forma dar lipsit de foarte multe detalii pe exterior si pe interior, imperfectiuni la imbinare si altele care strica aspectul general. Va sta pe birou (sa il vada colegii) pana inainte de Craciun apoi va fii bagat in atelier si va suferi o serie de cosmetizari la interior si exterior, o reinmatriculare romaneasca si vedem ce va permite timpul.
#2
Postat 18 December 2007 - 01:20 PM
Am facut comparatie intre doua Alpine Renault A 110 la scara 1:18 produse de Burago si Maisto, modele gata montate. Din start detaliile sunt mai bune la Burago ca sa nu mai spun ca Maisto "nu si-a permis" sa deschida capota portbagajului, trebuiau adaugate roata de rezerva, rezervorul de benzina, pompa de frana si cateva rezervoare de apa, precu si lipsa oglinda retrovizoare si multe altele.
Revenind la VW-ul tau.
"Chestia" aia care aduce cu roata de rezerva asa trebuie sa arate. La original, varianta L, roata de rezerva era protejata de o husa.
Rotile nu trebuie sa ti se para subtiri. Eu cred ca sunt in scara. Le poti masura. Originalul avea 165 x 15.
Chederele sunt argintii deoarece aveau un ornament metalic (tabla ambutisata nichelata) care se punea peste cheder.
Daca nu iti place cum arata vezi ca sunt o gramada de idei pe net, date tot de modelisti, pentru bricolarea modelului.
Daca nu vezi ce a facut pacman
http://www.cartula.r...?showtopic=3125
Ca o paranteza probleme cu rotile o am si eu, la un A110 Burgoa dar 1:24, unde jentile sunt bune dar cauciucurile sunt prea late. Transformate la 1:1 ar rezulta un 225/... x 13 ceeace masina din 1970 nu avea cele mai mari gume fiind 185 x 13 montate pe spate.
#3
Postat 18 December 2007 - 01:54 PM
As mai vrea sa corectez si cate ceva al exterior, nu vreau sa o pimpez cu roti late si altceva. Voi vedea la timpul potrivit ce modificari se pot face si ce nu.
Referitor la pneuri, au 5 mm grosime si 'capacele' au 17 mm diametru, deci din calcul ies 120x16
#4
Postat 18 December 2007 - 02:21 PM
"AdyAero" a spus:
Tu ai masurat latimea benzii de rulare? Daca da nu este bine. Trebuie masurata latime balonului iar la janta iar nu este bine. Talonul rotii se aseaza in interiorul jentii. Ce ai masurat probail este buza care tine talonul sa nu sara anvelopa.
Ma bucura interesul tau de a aduce modelul cat mai aproape de realitate.
Daca cauti cu "gogu" vezi ca sunt cluburi de VW-isti si ai o gramada de fotografii atat cu modelele originale cat si cu cele modificate.
Spor!
#6
Postat 18 December 2007 - 03:36 PM
LDH, la 18 Dec 2007, 14:21, a spus:
"AdyAero" a spus:
Tu ai masurat latimea benzii de rulare? Daca da nu este bine. Trebuie masurata latime balonului iar la janta iar nu este bine. Talonul rotii se aseaza in interiorul jentii. Ce ai masurat probail este buza care tine talonul sa nu sara anvelopa.
Ma bucura interesul tau de a aduce modelul cat mai aproape de realitate.
Daca cauti cu "gogu" vezi ca sunt cluburi de VW-isti si ai o gramada de fotografii atat cu modelele originale cat si cu cele modificate.
Spor!
Ai dreptate LDH, am masurat baza de rulare si ce se vede din 'janta', o sa pun sublerul acasa sa pot masura mai corect macar latimea cauciucului. O sa gugalesc dupa cluburi si sper sa gasesc poze cat sa imi ajunga
kubera, la 18 Dec 2007, 15:23, a spus:
Atat pe baza, pe cutie si pe caroserie sta inscriptionat VW 1600. Nu ma prea mir ca cei de la Maisto au gresit numele si codul modelului
#7
Postat 18 December 2007 - 03:48 PM
kubera, la 18 Dec 2007, 15:23, a spus:
Aaaaa...nu ai dreptate
Caroseria este diferita nu in functie de motor ci de tipul ei.
Aceleasi motoare de 1500 si 1600 cmc au fost puse pe caroseriile tip 3 Variant, L si TL
Modelul lui Ady este un 1600 L
#9
Postat 18 December 2007 - 04:02 PM
#10
Postat 18 December 2007 - 04:37 PM
[/quote]
Este vorba de caroserie tip "hatchback".
Aceasta postare a fost editata de ionut: 18 December 2007 - 05:16 PM
#11
Postat 29 December 2007 - 02:21 AM
1. rotile sunt ok... varianta 1/1 are cauciucuri 155/15 (ceva gen dacia 1100)
2. masina este intr-adevar un 1600. Inclin sa cred ca este un N (L nu a existat). VW Type 3 s-a fabricat in 3 variante de caroserie: notchback (cea despre care vorbim), fastback (cea cu fundul mai cocoshat ) si squareback sau variant (caroserie break). Primul type 3 a iesit in 1961 sub denumirea de type 3 completat de 1500 (capacitatea cilindrica). In 65 (cred : ) au pus motoare de 1600 iar in 68 au facut un facelift al caroseriei. Fastbackurile sunt cunoscute si ca TL
Pun citeva poze din muzeul vw de la wolfsburg... pentru clarificari.
VW Type 3 Notchback cut-through
varianta demo pt expozitiile auto - are capote, aripi, scaune, usi taiate si inlocuite cu forme din stiplex (sau ceva asemanator)
Notchback 1500 N
notchback 1500S
type 3 pre 68 si type 3 post 68
fastback
squareback (variant)
de ce e fastback si nu hatchback? desi par identice ele definesc doua lucruri diferite.
hatchback este masina ce are inclus geamul spate in "usa" spate (hayon?). ex: vw golf 1/2/3/4, renault clio, dacia 1320
fastback este masina a carei "usha" spate nu include geamul. ex: vw type 3 fastback :d , citroen cx, masinile americane din anii 60-70 (unele.. nu toate :) )
Aceasta postare a fost editata de pacman: 29 December 2007 - 02:38 AM
#12
Postat 29 December 2007 - 02:31 AM
ochi de pisica cu suport cromat si mai lung, capac cromat pe lampa de numar, popout window in spate (doar la S)
iar la interior S-ul are destul de multe lucruri in plus sau facute cu mai multa atentie :)
miine o sa fac poze la N-ul meu si-o sa detaliez interiorul...
sper ca nu v-am plictisit :)
#14
Postat 30 December 2007 - 02:20 AM
bord/ volan - la N volanul nu are claxonul cu semicercul cromat, butoanele sunt in culoarea bordului. La S volanul e ca cel de pe 1/24, butoanele sunt cromate (ca cele din poza.. care eprovin de pe un S :) )
pedalele (bidonutzul de pe mijloc nu exista... )
scaunele fatza (cam seamana cu cele de pe macheta :) ) Diferente intre N si S: bratul cromat al spatarului plus putin crom pe rotitza de reglaj.
bancheta spate (Diferente: La S bancheta e profilata si are cotiera; De asemenea panourile laterale au cotiera si scrumiera. La N exista scrumiera doar pe dreapta
deasupra e cam ca la orice mashina din vremea aia
portbagajul (ignorati cortul ala imprastiat... nu e din filmul cu mashina :) )
semnalizatoare fatza/spate
aici ar fi mai multe diferente
N... semnal fata modelul conic; ochi de pisica spate mic si vopsit in culoarea masinii
S... semnal fatza model dreptungular, prelungit spre aripa; ochi de pisica cu suport cromat si prelungit pe aripa
S... pe "buza" capotei fatza exista o "limbutza" cromata; tampoanele pe bara
roata - ca dimensiuni...
Mai pun 2 poze shi nu va mai stresez:d
1.. jucaria impreuna cu un variant; 2 factura jucariei (de la fabrica din WOB) :)
#17
Postat 02 January 2008 - 02:31 PM
o intrebare putzin tehnica.... cum naiba sa reproduc bordul ala.. da' in oglinda? Am nevoie de el... cu ceasurile in partea dreapta. Am incercat sa pilesc o bucata de pvc.... da' nu prea mi-a iesit :(
Aceasta postare a fost editata de pacman: 02 January 2008 - 02:42 PM
#18
Postat 02 January 2008 - 02:51 PM
Solutia 2: iei polistiren expandat, ii dai o forma care trebuie, reprezinti apoi cadranele din tuburi diverse (pixuri, mine parker la dimensiunea care trebuie). Va trebui sa acoperi bine toate spatiile de la polistiren.
Eu as aplica prima metoda.
#19
Postat 02 January 2008 - 09:54 PM
Cam slabut, dar asa e de la vin cu sramale (sau sarmale cu vin)
Am taiat scaunele in 2, am slefuit cele 2 jumatati cu aproximativ 2 mm pentru fiecare scaun, apoi le-am lipit cu superglue. Voi incerca apoi sa reprezint cat se poate sistemul de rotire al scaunului pentru accesul pasagerilor in spatele vehicului, dupa care chituire, slefuire, vopsire. Cu lufturile din podea aparute astfel vad eu cum ma descurc