Forum Machete,Modelism,Hobby: VW 1600 Notchback (Maisto) - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

VW 1600 Notchback (Maisto) First contact 1:24

#1 Useril este offline   AdyAero 

  • Die-cast 1:72
  • Grup: Members
  • Postari: 1360
  • Inregistrat: 07-August 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Auto 1:72 plastic & diecast

Postat 18 December 2007 - 12:48 PM

A venit si Craciunul, a venit si petrecera de Craciun de la firma cu 'traditionalul' schimb de cadouri secrete intre colegi.
Unui coelg, vazand (probabil) mica colectie de 1:72 de la mine de pe birou dar de, cu alea nu prea te poti juca mi-a facut cadou un VW 1600 Notchback 1:24 de la Maisto Assembly line.
Istoria masinii reale nu o cunosc, va voi prezenta doar modelul in cateva fotografii (cam neclare si faute al repezeala).
Fiind colectionar la 1:72, ceva la 1:24 a reprezentat un mic soc dar am trecut peste asta. Ajuns acasa am inceput montarea modelului. Ceva probleme au aparut la montare, fetele de usi refuzand sa stea in pozitia lor normala, bordul trebuind putin convins a stea la locul lui iar pentru portbagaj gandindu-ma daca e nevoie de scotch pentru a sta in pozitia lui fireasca.
Imagine postata

Nu aveam asteptari prea mari de la Maisto si mai ales de la Assembly line. Dar cu toate astea tot am fost dezamagit.
Imagine postata
Interiorul este saracacios, intr-un plastic bej, cu scaunele din fata fara detalii prea multe, gen fotoliu de sufragerie. Bordul are un volan destul de gros si fara detalii, fiind din plastic negru (cu bavuri). Schimbatorul de viteze si frana e mana sunt din plastic cromat in intregime si fara detalii prea multe. Plafonul lipseste, pe tavan sunt vizibile 'niturile' cu care sunt prinse partile transparente de caroserie. Oglinda retrovizoare interioara face parte din parbrizul fata si este trasparenta, fara macar sa aiba o suprafata care sa reflecte putintel lumina. Pedalele au detalii putine si par prinse in podea.
La exterior modelul are parte de un strat de vopsea destul de gros care insa nu mascheaza din formele rotunjite ale modelului. Logoul VW se distinge pe capota, farurile arata binisor dar cel din stanga se poate roti liber... Semnalizatoarele sunt reprezentate printr-un punct de vopsea, care la cel din dreapta este deplasat de ep pozitia lui. Bara de protectie de pe fata este cromata si arata OK.
Imagine postata
Capota fata se deschide, lasand sa se vada un portbagaj destul de saracacios. Se vede ceva ce seamana cu roata de rezerva vopsita negru si cam atat. 'Balamalele' sunt imense si locasele lor in plasticul portbagajului strica complet aspectul. Oglinda laterala stanga nu am montat-o inca.
Parbrizul este gros pentru aceasta scara.
Chederele sunt reprezentate prin vopsire cu argintiu, stergatoarele sunt la randul lor vopsite pe parbriz. Usile se deschid foarte putin (ca unghi) si mecanismul lor este foarte vizibil. La masina reala, unghiul de deschidere este de aproape 90 de grade!
Imagine postata
Imagine postata
Bara de protectie spate este si ea cromata dar are o adancitura de la turnare (retasura). Teava de esapamant este gaurita, dar prezinta bavuri pe partea exterioara.
Imagine postata
Pe dedesupt nu sunt prezente prea multe datlii. Anumite parti ale evacuarii sunt vopsite in argintiu. Suruburile sunt argintii al culoare si vizibile, mai bune ar fii fost suruburi cu cap vopsit in negru. Pneurile par foarte subtiri pentru aceasta scara si sunt dintr-un cauciuc destul de moale. Pentru roti am ales capacele argintii mate pentru ca cele cromate aveau defecte de vopsire. Sunt date si 2 numere fata-spate autocolate, de undeva din insorita Californie.

Concluzie: Modelul pare reprezentat OK ca forma dar lipsit de foarte multe detalii pe exterior si pe interior, imperfectiuni la imbinare si altele care strica aspectul general. Va sta pe birou (sa il vada colegii) pana inainte de Craciun apoi va fii bagat in atelier si va suferi o serie de cosmetizari la interior si exterior, o reinmatriculare romaneasca si vedem ce va permite timpul.

#2 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 18 December 2007 - 01:20 PM

Mdaa, calitatea Maisto cam lasa de dorit.
Am facut comparatie intre doua Alpine Renault A 110 la scara 1:18 produse de Burago si Maisto, modele gata montate. Din start detaliile sunt mai bune la Burago ca sa nu mai spun ca Maisto "nu si-a permis" sa deschida capota portbagajului, trebuiau adaugate roata de rezerva, rezervorul de benzina, pompa de frana si cateva rezervoare de apa, precu si lipsa oglinda retrovizoare si multe altele.

Revenind la VW-ul tau.
"Chestia" aia care aduce cu roata de rezerva asa trebuie sa arate. La original, varianta L, roata de rezerva era protejata de o husa.
Rotile nu trebuie sa ti se para subtiri. Eu cred ca sunt in scara. Le poti masura. Originalul avea 165 x 15.
Chederele sunt argintii deoarece aveau un ornament metalic (tabla ambutisata nichelata) care se punea peste cheder.

Daca nu iti place cum arata vezi ca sunt o gramada de idei pe net, date tot de modelisti, pentru bricolarea modelului.
Daca nu vezi ce a facut pacman

http://www.cartula.r...?showtopic=3125

Ca o paranteza probleme cu rotile o am si eu, la un A110 Burgoa dar 1:24, unde jentile sunt bune dar cauciucurile sunt prea late. Transformate la 1:1 ar rezulta un 225/... x 13 ceeace masina din 1970 nu avea cele mai mari gume fiind 185 x 13 montate pe spate.

#3 Useril este offline   AdyAero 

  • Die-cast 1:72
  • Grup: Members
  • Postari: 1360
  • Inregistrat: 07-August 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Auto 1:72 plastic & diecast

Postat 18 December 2007 - 01:54 PM

Multumesc LDH pentru sfaturi, am vazut topicul lui pacman si l-am rugat sa imi dea cateva poze cu interiorul, acolo sunt probleme mai mari la nivel de detalii.
As mai vrea sa corectez si cate ceva al exterior, nu vreau sa o pimpez cu roti late si altceva. Voi vedea la timpul potrivit ce modificari se pot face si ce nu.
Referitor la pneuri, au 5 mm grosime si 'capacele' au 17 mm diametru, deci din calcul ies 120x16 :diablo:

#4 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 18 December 2007 - 02:21 PM

"AdyAero" a spus:

Referitor la pneuri, au 5 mm grosime si 'capacele' au 17 mm diametru, deci din calcul ies 120x16


Tu ai masurat latimea benzii de rulare? Daca da nu este bine. Trebuie masurata latime balonului iar la janta iar nu este bine. Talonul rotii se aseaza in interiorul jentii. Ce ai masurat probail este buza care tine talonul sa nu sara anvelopa.

Ma bucura interesul tau de a aduce modelul cat mai aproape de realitate.
Daca cauti cu "gogu" vezi ca sunt cluburi de VW-isti si ai o gramada de fotografii atat cu modelele originale cat si cu cele modificate.

Spor!

#5 Useril este offline   kubera 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 32
  • Inregistrat: 28-May 07

Postat 18 December 2007 - 03:23 PM

:shifty: Corect pentru ce prezinti este VW1500,nu VW1600. Este diferita caroseria in spate,este ca si cum ai prezenta Dacia 1310 si ai spune ca e 1320. :diablo:

#6 Useril este offline   AdyAero 

  • Die-cast 1:72
  • Grup: Members
  • Postari: 1360
  • Inregistrat: 07-August 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Auto 1:72 plastic & diecast

Postat 18 December 2007 - 03:36 PM

Vezi postareaLDH, la 18 Dec 2007, 14:21, a spus:

"AdyAero" a spus:

Referitor la pneuri, au 5 mm grosime si 'capacele' au 17 mm diametru, deci din calcul ies 120x16

Tu ai masurat latimea benzii de rulare? Daca da nu este bine. Trebuie masurata latime balonului iar la janta iar nu este bine. Talonul rotii se aseaza in interiorul jentii. Ce ai masurat probail este buza care tine talonul sa nu sara anvelopa.
Ma bucura interesul tau de a aduce modelul cat mai aproape de realitate.
Daca cauti cu "gogu" vezi ca sunt cluburi de VW-isti si ai o gramada de fotografii atat cu modelele originale cat si cu cele modificate.

Spor!

Ai dreptate LDH, am masurat baza de rulare si ce se vede din 'janta', o sa pun sublerul acasa sa pot masura mai corect macar latimea cauciucului. O sa gugalesc dupa cluburi si sper sa gasesc poze cat sa imi ajunga :diablo:

Vezi postareakubera, la 18 Dec 2007, 15:23, a spus:

:drinks: Corect pentru ce prezinti este VW1500,nu VW1600. Este diferita caroseria in spate,este ca si cum ai prezenta Dacia 1310 si ai spune ca e 1320. :shifty:

Atat pe baza, pe cutie si pe caroserie sta inscriptionat VW 1600. Nu ma prea mir ca cei de la Maisto au gresit numele si codul modelului :drinks:

#7 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 18 December 2007 - 03:48 PM

Vezi postareakubera, la 18 Dec 2007, 15:23, a spus:

:shifty: Corect pentru ce prezinti este VW1500,nu VW1600. Este diferita caroseria in spate,este ca si cum ai prezenta Dacia 1310 si ai spune ca e 1320. :diablo:



Aaaaa...nu ai dreptate

Caroseria este diferita nu in functie de motor ci de tipul ei.
Aceleasi motoare de 1500 si 1600 cmc au fost puse pe caroseriile tip 3 Variant, L si TL

Modelul lui Ady este un 1600 L

#8 Useril este offline   kubera 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 32
  • Inregistrat: 28-May 07

Postat 18 December 2007 - 03:58 PM

Modelul lui Ady este un 1600 L
[/quote]


:diablo: Am condus un 1600 si posteriorul arata altcumva,exista un termen tehnic ce l-am uitat,pentru a desemna acest tip de caroserie tip Dacia 1320, Fiat Polonez etc.. :shifty:

#9 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 18 December 2007 - 04:02 PM

http://de.wikipedia.org/wiki/VW_Typ_3

http://urun.gittigidiyor.com/AADIECAST-1-1...W0QQidZZ4814948

http://www.autoki.co...exp57/vw_1600_l

http://cars.em-ef.de.../Gwendoline.htm

Aceiasi caroseria ca modelul lui Ady

#10 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 18 December 2007 - 04:37 PM

[/quote] Am condus un 1600 si posteriorul arata altcumva,exista un termen tehnic ce l-am uitat,pentru a desemna acest tip de caroserie tip Dacia 1320, Fiat Polonez etc
[/quote]


Este vorba de caroserie tip "hatchback".

Aceasta postare a fost editata de ionut: 18 December 2007 - 05:16 PM


#11 Useril este offline   pacman 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 33
  • Inregistrat: 06-January 06

Postat 29 December 2007 - 02:21 AM

deci... daca-mi dati voie...:)
1. rotile sunt ok... varianta 1/1 are cauciucuri 155/15 (ceva gen dacia 1100)
2. masina este intr-adevar un 1600. Inclin sa cred ca este un N (L nu a existat). VW Type 3 s-a fabricat in 3 variante de caroserie: notchback (cea despre care vorbim), fastback (cea cu fundul mai cocoshat ) si squareback sau variant (caroserie break). Primul type 3 a iesit in 1961 sub denumirea de type 3 completat de 1500 (capacitatea cilindrica). In 65 (cred : ) au pus motoare de 1600 iar in 68 au facut un facelift al caroseriei. Fastbackurile sunt cunoscute si ca TL
Pun citeva poze din muzeul vw de la wolfsburg... pentru clarificari.

VW Type 3 Notchback cut-through
varianta demo pt expozitiile auto - are capote, aripi, scaune, usi taiate si inlocuite cu forme din stiplex (sau ceva asemanator)
Imagine atasata: IMG_3229.jpg
Notchback 1500 N
Imagine atasata: IMG_3211.jpg
notchback 1500S
Imagine atasata: IMG_3213.jpg
type 3 pre 68 si type 3 post 68
Imagine atasata: IMG_3212.jpg
fastback
Imagine atasata: IMG_3209.jpg
squareback (variant)
Imagine atasata: IMG_3207.jpg

de ce e fastback si nu hatchback? desi par identice ele definesc doua lucruri diferite.
hatchback este masina ce are inclus geamul spate in "usa" spate (hayon?). ex: vw golf 1/2/3/4, renault clio, dacia 1320
fastback este masina a carei "usha" spate nu include geamul. ex: vw type 3 fastback :d , citroen cx, masinile americane din anii 60-70 (unele.. nu toate :) )

Aceasta postare a fost editata de pacman: 29 December 2007 - 02:38 AM


#12 Useril este offline   pacman 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 33
  • Inregistrat: 06-January 06

Postat 29 December 2007 - 02:31 AM

revenind la "asta mica"... diferentele intre N si S sunt vizibile la exterior prin semnalizatoarele fatza ( N- conice/S-lungi prelungite pe lateral), "limbutza" cromatea de pe capota, trimuri cromate pe laterala, semnalizator lateral pe aripa fatza, tampoane pe bare fata/spate,
ochi de pisica cu suport cromat si mai lung, capac cromat pe lampa de numar, popout window in spate (doar la S)
iar la interior S-ul are destul de multe lucruri in plus sau facute cu mai multa atentie :)

miine o sa fac poze la N-ul meu si-o sa detaliez interiorul...

sper ca nu v-am plictisit :)

#13 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 29 December 2007 - 04:01 AM

Nu, nu ne-ai plictisit... :) Urmarim cu atentie continuarea.

In legatura cu hatchback/notchback ai dreptate, imi scapase din vedere detaliul ca usa portbagajului lui VW nu include si luneta.

#14 Useril este offline   pacman 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 33
  • Inregistrat: 06-January 06

Postat 30 December 2007 - 02:20 AM

pozele... 1/1
bord/ volan - la N volanul nu are claxonul cu semicercul cromat, butoanele sunt in culoarea bordului. La S volanul e ca cel de pe 1/24, butoanele sunt cromate (ca cele din poza.. care eprovin de pe un S :) )
Imagine atasata: IMG_7500.jpg
pedalele (bidonutzul de pe mijloc nu exista... )
Imagine atasata: IMG_7501.jpg
scaunele fatza (cam seamana cu cele de pe macheta :) ) Diferente intre N si S: bratul cromat al spatarului plus putin crom pe rotitza de reglaj.
Imagine atasata: IMG_7502.jpg
bancheta spate (Diferente: La S bancheta e profilata si are cotiera; De asemenea panourile laterale au cotiera si scrumiera. La N exista scrumiera doar pe dreapta
Imagine atasata: IMG_7503.jpg
deasupra e cam ca la orice mashina din vremea aia
Imagine atasata: IMG_7505.jpg
portbagajul (ignorati cortul ala imprastiat... nu e din filmul cu mashina :) )
Imagine atasata: IMG_7509.jpg
semnalizatoare fatza/spate
Imagine atasata: IMG_7510.jpgImagine atasata: IMG_7514.jpg
aici ar fi mai multe diferente
N... semnal fata modelul conic; ochi de pisica spate mic si vopsit in culoarea masinii
S... semnal fatza model dreptungular, prelungit spre aripa; ochi de pisica cu suport cromat si prelungit pe aripa
S... pe "buza" capotei fatza exista o "limbutza" cromata; tampoanele pe bara
roata - ca dimensiuni...
Imagine atasata: IMG_6086.jpg
Mai pun 2 poze shi nu va mai stresez:d
1.. jucaria impreuna cu un variant; 2 factura jucariei (de la fabrica din WOB) :)
Imagine atasata: IMG_6537.jpgImagine atasata: IMG_6813.jpg

#15 Useril este offline   AdyAero 

  • Die-cast 1:72
  • Grup: Members
  • Postari: 1360
  • Inregistrat: 07-August 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Auto 1:72 plastic & diecast

Postat 30 December 2007 - 12:26 PM

:clapping: Multumesc Pacman pentru poze :lol: Sa iti traiasca masina si la cat mai multe ITPuri luate!

#16 Useril este offline   lucky 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 48
  • Inregistrat: 01-January 08
  • Location:Piatra neamt
  • Interests:karate,machete auto,carti de jules verne,fetele

Postat 01 January 2008 - 04:35 PM

Am avut o astfel de masina doar ca era produsa de SOLIDO...in caz ca este de vanzare va rog sa ma contactati :clapping:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Dacia_1310__produsa_de_IXO_.jpg


#17 Useril este offline   pacman 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 33
  • Inregistrat: 06-January 06

Postat 02 January 2008 - 02:31 PM

@adyaero ... asteptăm cu interes upgrade-urile la a ta. Intre timp am fost anuntat ca voi fi posesorul aceluiasi kit (deocamdata kitul e la bv :) )
o intrebare putzin tehnica.... cum naiba sa reproduc bordul ala.. da' in oglinda? Am nevoie de el... cu ceasurile in partea dreapta. Am incercat sa pilesc o bucata de pvc.... da' nu prea mi-a iesit :(

Aceasta postare a fost editata de pacman: 02 January 2008 - 02:42 PM


#18 Useril este offline   AdyAero 

  • Die-cast 1:72
  • Grup: Members
  • Postari: 1360
  • Inregistrat: 07-August 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Auto 1:72 plastic & diecast

Postat 02 January 2008 - 02:51 PM

Cred ca e prea mare complicatia cu matrite si restul... Eu as taia bordul in bucati bucati si apoi le-as lipi in ordine inversa. Cel putin daca ma uit la bordul reprezentat de Maisto eu zic ca se poate. Pilesti, slefuiesti, vopsesti, scoti ceasurile la o imprimanta buna si gata.
Solutia 2: iei polistiren expandat, ii dai o forma care trebuie, reprezinti apoi cadranele din tuburi diverse (pixuri, mine parker la dimensiunea care trebuie). Va trebui sa acoperi bine toate spatiile de la polistiren.

Eu as aplica prima metoda.

#19 Useril este offline   AdyAero 

  • Die-cast 1:72
  • Grup: Members
  • Postari: 1360
  • Inregistrat: 07-August 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Auto 1:72 plastic & diecast

Postat 02 January 2008 - 09:54 PM

Asa imi fac debutul anul acesta, cu interiorul de la 1600.
Cam slabut, dar asa e de la vin cu sramale (sau sarmale cu vin) :-P
Am taiat scaunele in 2, am slefuit cele 2 jumatati cu aproximativ 2 mm pentru fiecare scaun, apoi le-am lipit cu superglue. Voi incerca apoi sa reprezint cat se poate sistemul de rotire al scaunului pentru accesul pasagerilor in spatele vehicului, dupa care chituire, slefuire, vopsire. Cu lufturile din podea aparute astfel vad eu cum ma descurc :clapping:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1600Ntckbck.JPG


#20 Useril este offline   AdyAero 

  • Die-cast 1:72
  • Grup: Members
  • Postari: 1360
  • Inregistrat: 07-August 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Auto 1:72 plastic & diecast

Postat 14 January 2008 - 09:54 PM

Ceva ceva tot am lucrat.
Pana una alta va prezint pozele care pot ajuta la detalierea masinii (multumesc Pacman pentru ele :friends: )

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_7504.jpg
  • Imagine atasata: IMG_7506.jpg
  • Imagine atasata: IMG_7518.jpg
  • Imagine atasata: IMG_7519.jpg

Aceasta postare a fost editata de AdyAero: 14 January 2008 - 09:55 PM


Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi