Marina romana nave disparute
#202
Postat 17 May 2023 - 09:04 PM
Cum mai mult de un deceniu in urma discutam cu regretatul Cristian Craciunoiu despre necesitatea unui site despre Marina Romana; o nava romaneasca- o pagina dedicata care sa contina informatii relevante, cu fotografii si cateva profile, astfel incat cititorul sa aiba o imagine de ansamblu asupra subiectului. Nu conta cat de importanta era, fiecare avea povestea ei. Am cumparat un domeniu si m-am apucat de treaba. Mai jos sunt primele rezultate.Va doresc lectura placuta!
torpiloarele de la 1888
salupe maritime
Dragoare maritime
Corvete din clasa Poti (1) corvete din clasa Poti (2) Corvete din clasa POTI (3)
salupa RINDUNICA
#205
Postat 18 May 2023 - 09:01 PM
flo, la 18 May 2023 - 05:55 PM, a spus:
Va multumesc frumos pentru aprecieri!
Victorian s-a alaturat proiectului si a fost de acord cu publicarea articolului sau despre salupele-canoniere de la 1882.
salupe-canoniere
#206
Postat 20 May 2023 - 06:20 PM
#207
Postat 21 May 2023 - 08:44 AM
https://adevarul.ro/...-a-2268792.html
**Constantin Scarlat
https://www.mangalia...urelia-lapusan/
Aceasta postare a fost editata de ionicaf: 21 May 2023 - 08:45 AM
#208
Postat 21 May 2023 - 12:42 PM
#209
Postat 22 May 2023 - 08:30 AM
#210
#211
Postat 22 May 2023 - 07:54 PM
177, la 21 May 2023 - 12:42 PM, a spus:
frumos articol ... chiar cautasem cateva date despre DB-uri ... pen'ca acum multi ani (cam fix inai te sa fie trimise la fier vechi) am facut practica in armata pe unul, legat vartos la chei :)
ce-mi aduc aminte este ca, cel putzin cabinele maistrilor militari (in care ne-au cazat pe astia in termen) erau foarte confortabile ... chiar luxoase (ex: lambrisate complet) prin comparatie cu cele ale colegilor care nimerisera pe fregate si care dormeau cu capul direct pe tabla de care se spargeau valurile.
ca informatii suplimentare - DB-urile cica erau printre putzinele nave (daca nu singurele) din Marina Romana care aveau elice cu pas variabil ... adica pentru a da inapoi modificau pasul. cool, ha?
si inca una - pe nava de am fost eu, cam toata aparatura din comamda era made in china ... iar etichetele embosate cu explicatii / denumiri de sub ele erau fix in ... mandarin. m-am intrebat tot timpul cum pana mea se descurcau cu dansele.
ps - daca am aberat despre treaba cu elicile, don't shoot the messenger ... asa ne-au vrajit bravii ofitzeri de pe la nava.
#212
Postat 22 May 2023 - 09:56 PM
("Propunerea Santierului Naval Mangalia Militar pentru nava de patrulare si supraveghere maritima. Lipsa de interes a M.A.I. a facut ca acest proiect sa nu depaseasca faza de discutie:")
PS. Felicitari pentru proiect !
Aceasta postare a fost editata de dany: 22 May 2023 - 10:00 PM
#213
Postat 26 May 2023 - 12:36 AM
Nu stiu despre cine este vorba, in mod deliberat, Anatolie Zemba nu ofera indicii. Poate va reveni ulterior si voi face si eu o completare.
@alexelu_marinelu
Din pacate, chestiunea cu elicele cu pas variabil la DB nu se confirma. Erau foarte scumpe, crucisatorul port-elicopter MUNTENIA a fost prima nava dotata integral si de la bun inceput cu elice cu pas variabil. Ce indicativ avea DB pe care ai fost?
@dany
Din pacate nu cunosc caracteristicile tehnice. Oricum,daca nu era cu comision, degeaba.
Va multumesc tuturor pentru aprecieri!
#214
Postat 26 May 2023 - 12:49 PM
177, la 26 May 2023 - 12:36 AM, a spus:
Din pacate, chestiunea cu elicele cu pas variabil la DB nu se confirma. Erau foarte scumpe, crucisatorul port-elicopter MUNTENIA a fost prima nava dotata integral si de la bun inceput cu elice cu pas variabil. Ce indicativ avea DB pe care ai fost?
scuzatz atunci de dezinformare si multzam de lamuriri.
as vrea sa pot sa-ti raspund la intrebare, da' nu mai tin minte dacat numele secundului (onisor) ... ca am avut o scurta repriza de sex cu el la un moment dat :)
daca gasesc vreo poza d-atunci cu indicativul / numele, revin.
#215
Postat 26 May 2023 - 01:43 PM
#216
Postat 27 May 2023 - 10:30 AM
#220
Postat 02 June 2023 - 07:47 PM
No Soviet ship had sonar until 1941 and most of them did not receive any until the middle of the war.
However, only 5% of the ships lost by the Soviet Navy were from submarine attacks and hence ASW efforts were not as important to the Soviet Navy as to other nations.
** spre sfarsitul razboiului rusii au pus mana pe sonare germane si japoneze [plus ceva nave italiene slabut dotate]
[ The Japanese Type 3 Model 1 sonar first appeared in 1943 and was developed from the German S-Gerät sonar with German technical assistance.
It used a magnetostrictive projector with two 14.5 kHz projects set at a 60 degree angle to each other and a separate 13.5 kHz projector with independent control and reception.]
*** Primul sonar rusesc "adevarat" a fost construit in 1950 si dota "Kronshtadt-class submarine chaser"
Se numea "Tamir-9" or "Tamir-10" or "Tamir-11" si era "hull mounted high frequency active sonar "
[" In fact, we were even more versed in German hydroacoustics than our allies: our Mars sound direction finders were brothers of the German GHGs,and the Tamir sonars were German S-Gerat "]
[ https://en.topwar.ru...roakustika.html ]
**** China a folosit sonare rusesti pina a avut aces la tehnologie franceza !
[ http://www.indiandef...-sonar-systems/ ]
PS 1 Stag Hoof [Tamir-5N/NS] , Stag Horn [Tamir-10] , Stag Ear [Tamir-11/11M] ,[ clonele chinezesti se numeau SJD-5]
PS 2 * Pe submarinele NMS Delfinul , Rechinul cred ca existau doar " Piezoelectric hydrophones " folosite si in primul razboi mondial .
Poate dupa 1942 cu ajutor german sa fi instalat GHG (Gruppenhorchgerät) respectiv KDB (Kristallbasisgerät), nu am gasit pe undeva referire clara la subiect ...
"The sonar systems used by German submarines, including the Type VIIs, were divided into three groups..ptr cautare extinsa "
PS 3 Primul sonar construit in SUA dupa razboi se numea "Sonar Set AN/SQS-4"... initial sau pazat pe ASDIC primit din UK
[ http://jproc.ca/haid..._sonar_sys.html ]
Aceasta postare a fost editata de ionicaf: 02 June 2023 - 08:09 PM