Marina romana nave disparute
#43
Postat 23 March 2010 - 08:38 PM
dar avand in vedere ca am vazut destule poze cu nave vechi, eu vin cu
un alt subiect, si poate speranta pentru marina acestei tari. Sa vedem si nave
romanesti ce vor veni. Nava din imagine, este acum in constructie pentru
politia de frontiera romana si va avea portul de stationare Constanta.
Probabil ca o sa mai dureze vreo jumate de an pana va fi gata complet, dar pot sa va spun ca nava va fi
cu adevarat deosebita si este dupa ultimele standarde in materie de constructii navale
Ea va face patrulare in Marea Neagra pazind frontiera UE.
Nava se construieste la Galati
Astept comentarii....
#44
Postat 23 March 2010 - 09:04 PM
Nava arata bine...ma intreb cum de s-au gandit sa-i faca prora asa de inalta si drepata. E o noua moda in constructia de nave...sau mai bine zis se revine la designul aniilor 1880. Daca avea si pinten ar fi si mai si...
Poze cu nava in santier nu ai?...nu-mi vine sa cred ca vom avea asemenea nava...
Bafta
#45
Postat 23 March 2010 - 09:48 PM
#46
Postat 23 March 2010 - 09:52 PM
Prova perfect verticala, si foarte ascutita , este un nou "trend", in constructia navelor offshore.
Sistemul este brevetat de firma olandeza Damen, si se numeste "Axe Bow" (prova topor in traducere)
si asigura navei calitati nautice mult mai bune, mai ales pe "mare montata", asigurand un confort mai bun echipajului
si in acelasi timp o viteza mai mare in navigatia prin valuri.
Aici , puteti vedea un exemplu http://www.youtube.c...h?v=JqgfsdSeBt8 binenteles mai sunt si alte filmulete
si mai puteti vedea si alte variante aici: http://www.damen.nl/...s.aspx?mId=8578 (vedeti vessel under construction nov. 2009)
#48
Postat 23 March 2010 - 11:55 PM
Anonim2010, la 23 Mar 2010, 21:38, a spus:
dar avand in vedere ca am vazut destule poze cu nave vechi, eu vin cu
un alt subiect, si poate speranta pentru marina acestei tari. Sa vedem si nave
romanesti ce vor veni. Nava din imagine, este acum in constructie pentru
politia de frontiera romana si va avea portul de stationare Constanta.
Probabil ca o sa mai dureze vreo jumate de an pana va fi gata complet, dar pot sa va spun ca nava va fi
cu adevarat deosebita si este dupa ultimele standarde in materie de constructii navale
Ea va face patrulare in Marea Neagra pazind frontiera UE.
Nava se construieste la Galati
Astept comentarii....
Politia.jpg
#49
Postat 21 April 2010 - 09:04 AM
http://rapidshare.co...5/Jane_FS40.zip
*(distrugatorul Marasti , sursa wikipedia)
http://en.wikipedia.org/wiki/M%C4%83r%C4%8...class_destroyer
#50
Postat 20 December 2010 - 01:48 PM
Cargoul BUZAU, 1961, IMO: 50656092, 1.015 tdw., taiat la Aliaga 26.11.90 [Oge GS]
Cargoul SUCEAVA, 1961, IMO: 5342805, 4.399 tdw., BU Aliaga 23.12.90 [Oge GS]
Cargoul ROMAN, 1963, IMO: 6414916, 1.032 tdw., BU Sulina 10.89
Cargoul CARANSEBES, 1964, IMO: 6502012, 1.471 tdw., radiat 1992
Cargoul SIGHISOARA, 1964, IMO: 6621703, 1.471 tdw., BU Aliaga 27.10.90
Cargoul VATRA DORNEI, 1965, IMO: 6621741, 1.698 tdw., BU Aliaga 23.7.90
Traulerul RAZELM, 1969, IMO: 6921995, 1.500 tdw., schimbat in LEPUS
Traulerul SINOE, 1969, IMO: 6922004, 1.646 tdw., BU Aliaga 19.12.94
Traulerul NEGOIU, 1970, IMO: 7015626, 1.955 tdw., schimbat in JUPITER
Mineralierul CUGIR, 1971, IMO: 7103007, 12.883 tdw., BU Aliaga 21.4.94
Mineralierul ROVINARI, 1971, IMO: 7129958, 12.883 tdw., BU Aliaga 22.6.1998
Traulerul CARAIMAN, 1971, IMO: 7043946, 1.976 tdw., in exploatare
Traulerul MOLDOVEANU, 1971, IMO: 7044299, 1.976 tdw., schimbat in `90 CRIS
Cargoul DIMBOVITA, 1971, IMO: 7121451, 8.230 tdw., scufundat 49.22N/ 4.46W , 09.12.73
Cargoul frigorific POLAR I, 1972, IMO: 7227803, 5.172 tdw., BU Aliaga 5.5.93
Cargoul frigorific POLAR IV, 1973, IMO: 7300904, 9.473 tdw., BU China 8.94
Traulerul INAU, 1973, IMO: 7325849, 1.623 tdw., BU Aliaga 16.2.93
Cargoul GORJ, 1973, IMO: 7337505, 8.659 tdw., BU Alang 4.6.00
Cargoul SLATINA, 1973, IMO: 7319993, 4.560 tdw., deleted 1994/95, scufundat
Cargoul CALIMANESTI, 1974, IMO: 7418438, 8.750 tdw., BU Alang 23.4.00
Cargoul POIANA, 1974, IMO: 7428859, 1.950 tdw., BU Mumbai 28.6.01
Traulerul MINDRA, 1974, IMO: 7362328, 1.600 tdw., in exploatare
Cargoul CACIULATA, 1975, IMO: 7529598, 8.750 tdw., deleted 2003/4
Cargoul FAGARAS, 1976, IMO: 7618349, 8.750 tdw. wrecked ~37.01N/6.15E 11.4.05 after engine failure (8*)
Mineralierul CALAN, 1976, IMO: 7641229, 12.929 tdw., BU Aliaga 13.4.94
Cargoul SADU, 1976, IMO: 7642089, 4.737 tdw., scufundat la Constanta, o2.12.1988
Cargoul MALURENI, 1976, IMO: 7642039, 900 tdw., in exploatare (?)
Cargoul SIMERIA, 1976, IMO: 7640847, 8.750 tdw., BU Alang 19.10.2000
Cargoul VIDELE, 1976, IMO: 7628930, 900 tdw., in exploatare (?)
Cargoul FAUREI, 1976, IMO: 7628942, 8.750 tdw., explosion in Chittagong outer harbour 19.3.00, beached 30.3.00 & taiat
Nava de aprovizionare BOLDESTI, IMO: 7641994, 768 tdw., in exploatare (?)
Nava de aprovizionare OCNITA, 1976, IMO: 7642041, 768 tdw., in exploatare (?)
Traulerul BISTRITA, 1976, IMO: 7532777, 2.063 tdw., fire at Tulcea 20.4.95
Mineralierul MOTRU, 1977, IMO: 7702815, 24.850 tdw., BU Aliaga 24.4.99
Mineralierul BOTOSANI, 1977, IMO: 7646994, 54.615 tdw., BU Alang 4.2.99
Cargoul SALISTE, 1978, IMO: 7611834, 4.795 tdw., BU Aliaga 19.1.2000
Cargoul TURDA, 1978, IMO: 7731713, 2.400 tdw., explosion & fire 34.43N/7.11W 22.2.98 & taiat la Cadiz 8.6.1998
Cargoul SUCEVITA, 1978, IMO: 7806788, 4.737 tdw., BU Aliaga 13.12.1999
Cargoul ORAVITA, 1978, IMO: 7806740, 8.750 tdw., BU Gadani Beach 19.9.1999
Cargoul TEIUS, 1978, IMO: 7939755, 3.035 tdw., `97 TUDOR
Mineralierul TIRGU TROTUS, 1979, IMO: 7743209, 18.295 tdw., BU Calcutta 22.5.1999
Cargoul GRIVITA, 1980, IMO: 7941966, 8.850 tdw., BU Mumbai 4.4.02
Cargoul FUNDULEA, 1980, IMO: 7906289, 8.850 tdw., BU Aliaga 19.1.00
Cargoul frigorific POLAR VIII, 1980, IMO: 7906356, 7.040 tdw., BU Aliaga 14.10.2003
Cargoul GRUIA, 1981, IMO: 8123951, 8.850 tdw., BU Aliaga 7.1.2000
Traulerul PARING, 1982, IMO: 7906148, 2.118 tdw., BU 1992
Cargoul GIURGENI, 1982, IMO: 8219360, 8.850 tdw., BU Sachana 30.11.2003
Mineralierul BRATULESTI, 1983, IMO: 8111063, 54.200 tdw., BU Aliaga 4.9.00
Cargoul VORONET, 1983, IMO: 8314093, 15.555 tdw., cyclone damage off Kandla 9.6.98 (whilst under arrest) & BU Alang 14.10.99
Cargoul COTLIN, 1983, IMO: 8936310, 1.068 tdw., BU Aliaga 2.4.03
Cargoul MIRASLAU, 1983, IMO: 8315592, 15.555 tdw., BU Alang 6.1.99
Traulerul POSTAVARUL, 1984, IMO: 8412704, 2.119 tdw., collision 19.57N/17.25W 8.3.85 (2*)
Cargoul GROZAVESTI, 1986, IMO: 8501153, 15.555 tdw. `95 STAR B.
Nava de aprovizionare ORION, 1986, IMO: 8845303, 1.100 tdw. `06 ZAKHER WIND
Mineralierul BALOTESTI, 1987, 65.330 tdw., fara date, posibil in exploatare
Cargoul MIZIL, 1988, IMO: 8902981, 8.730 tdw. BU Alang 1.9.00
Mineralierul BAIA SPRIE, 1989, IMO: 8607957, 64.982 tdw., 91 TOMIS FUTURE - 99 SUKA - 04 ZHENG HE - Lan Hai Chuang Xin/ in exploatare
Cargoul MIERCUREA CIUC, 1989, IMO: 8612043, 8.637 tdw. BU Chittagong 5.9.05
Traulerul PIETROSU, 1989, IMO: 8861486, 2.118 tdw., fara date, posibil in exploatare
Petrolierul LITORAL 1, 1991, IMO: 9043160, 1.200 tdw. actual` 03 ISLAND OIL ONE
Petrolierul LITORAL 2, 1992, IMO: 9043172, 1.200 tdw., fara date, posibil in exploatare
Petrolierul COSTESTI, 1994, IMO: 9045596, 5.069 tdw., 99 MALS - 99 LIBRA 5 - 02 OCEAN DRAGON - 05 TUAH SARI
#51
Postat 25 September 2011 - 04:49 PM
#52
Postat 20 January 2012 - 07:04 PM
http://www.romaniali...ave-250836.html
http://www.adevarul....223178220.html#
#53
Postat 13 June 2013 - 09:14 PM
http://www.rumaniami...-lui-episodul-2
(multumim pentru link Nicusor !)
http://romaniaforum....ian-hovercraft/
Aceasta postare a fost editata de ionicaf: 13 June 2013 - 09:16 PM
#54
Postat 07 October 2013 - 12:35 AM
Daca sunteti pasionati RC de viteza sau de o nava de pasageri mai deosebita puteti incerca Rapid sau Expres (si au mai fost cateva din aceasta clasa), construite de rusi, fotografii se gasesc cu ele. Una din ele e la Galati pe uscat ca restaurant deci subiect de inspiratie ar fi.
Nota : Fotografii sursa - Cristi Gregoretti
Aceasta postare a fost editata de chrisrotlmacin: 07 October 2013 - 12:35 AM
#57
Postat 01 November 2013 - 10:31 AM
chrisrotlmacin, la 31 October 2013 - 06:53 PM, a spus:
Salutare , in anii 80 - 90 " la C.N.F.R. Navrom Galati au fost 6 nave cu aripi portante mici si anume ; Rapid , Venus , Tismana , Expres , Racheta si Sageata ultima o puteti vedea la Galati pe faleza sub forma de restaurant dar fara aripi portante care au fost demontate , aceste nave aveau o capacitate de 60 calatori si 4 membri de echipaj , propulsate de un motor diesel de 1100 CP . Tot in aceasta perioada Navromul a avut si doua nave cu aripi portante mari Posidon si Vijelia echipate cu doua motoare cu puterea de 2200 CP si o capacitate de 136 de persoane (aici nu sunt sigur ) .Navele au fost scoase din functionare si dezafectate in anii 97-98 in mare parte din cauza lipselor pieselor de schimb si a consumului mare nemafiind rentabile . Au mai fost 2 nave cu aripi portante mici in cadrul companiei Navrom Drobeta Turnu Severin dar nu le stiu numele acum , care au facut curse intre Orsova - Moldova Noua .
Toate cele bune si multa ,multa bafta .
Aceasta postare a fost editata de dj-bobo: 01 November 2013 - 10:35 AM
#58
Postat 02 November 2013 - 06:50 PM
dj-bobo, la 01 November 2013 - 10:31 AM, a spus:
Sigur e sageata pe cheu ca restaurant ? Am alta sursa care spune ca e "Expres"; acum cativa ani numele inca era vizibil de sub actualul strat de vopsea. Plus ca e scoas pe uscat de la inceputul anilor '90, ani in care "Sageata" era inca functionala.
#59
Postat 02 November 2013 - 10:25 PM
chrisrotlmacin, la 02 November 2013 - 06:50 PM, a spus:
Salutare , nu sunt sigur informatia o am de la altcineva dar am s-o verific daca stiam chiar astazi am fost la Galati si ma interesam ,poate saptamana viitoare .
Cum spuneam eri si prin amabilitatea colegului nostru Traian care mi-a pus la dispozitie informatia la Navrom Severin au fost in serviciu doua nave cu aripi portante " Olanesti " si " Fulgerul " au functionat pe perioade scurte dupa care au fost inlocuite de pasagerele clasice Sighisoara si Mehedinti .
Toate cele bune si multa ,multa bafta .
PS. Poza cu pasagerul clasic este facuta anul trecut , in momentul de fata nava trece printrun proces de renovare .
#60
Postat 03 November 2013 - 03:26 PM
Poate reusesc sa fac ceva poze astazi, fiind la serviciu si la doar cativa zeci de metrii de ea, daca timpul imi va permite.
Aceasta postare a fost editata de Rapa2k8: 03 November 2013 - 03:27 PM