Marina romana nave disparute
#243
Postat 23 November 2023 - 11:02 AM
#244
Postat 23 November 2023 - 01:23 PM
177, la 23 November 2023 - 11:02 AM, a spus:
Ca o observaţie, în final costul lucrărilor de reparaţii capitale şi modernizări, prin mai multe acte adiţionale, a sărit de 50 de milioane de lei, adică undeva în jurul sumei de 10 milioane de euro pentru că practic a fost înlocuită toată opera vie şi 70-80% din opera moartă, toată instalaţia electrică, toate DG-urile, etc. Deşi la final o să aibă capabilităţi bune Grigore Antipa o să rămână o navă de intervenţie pentru scafandri. Rolul de navă pentru protejarea infrastructurii critice submarine o să revină însă RMSIS Grozavul (la scara Forţelor Navale Române, să nu pierdem simţul realităţii, nu ne comparăm cu RAF Proteus, o navă de patru ori mai are şi care a costat 70 de milioane de lire) care anul viitor o să intre în şantier pentru reconstrucţie şi modernizare, similar, dar mai ambiţios proiectul, cu ceea ce s-a întâmplat cu Perseus. De data aceasta FN şi-a învăţat lecţia şi a atribuit întâi proiectarea unei firme (aceeaşi ca şi în cazul Perseus, acum proiectul este gata) şi supravegerea lucrărilor în şantier. În prima jumătate a anului viitor probabil o să aflăm şi numele şantierului.
#245
Postat 26 November 2023 - 08:45 PM
Multumesc frumos pentru observatii!
Mie imi place PROTEUS pentru ca este construita in Romania. Nu credeam ca o sa vad o nava lansata la Tulcea care sa poarte crucea St. George.
Care este rolul navei hidrografice Cpt.Cdor. ALEXANDRU CĂTUNEANU?
Mult succes cu GROZAVUL!
#247
Postat 31 December 2023 - 01:02 AM
#248
Postat 19 March 2024 - 01:18 AM
"Legat de cazul Bâstroe... în anii 2004-2005 am fost acolo șase luni cu S.R.S. 584 pe care eram comandant. Primele luni au fost critice: mă băgam cu S.R.S. -ul în fața drăgilor ucrainiene să nu sape în malul românesc; la fel procedam și cu șalupele de papionaj care deserveau drăgile și care lăsau ancora tot în malul nostru; pe Brațul Chilia km 36-38 zona Maican, km 52-53, km 60, îmi aduc aminte și acum numele lor. La un moment dat făceam manevra cu veste antiglonț pe noi, iar prin stație primisem ordin să avem muniția pregătita la mitraliera de 12,7 mm aflată pe comandă.În 24 de ore faceam cel puțin 6-8 intervenții, iar epuizarea era foarte mare. Veneau șalupele ucrainene până la jumătate de metru distanță. Sunt multe de povestit, au trecut și mă bucur că nu am avut incidente nefericite și am ajuns cu bine acasă. Situația s-a schimbat după ianuarie 2005, după alegeri, când s-a ajuns la un compromis cu Ucraina. Acum am înțeles că ucrainenii sapă făra nicio problemă! Eu zic că noi care am fost acolo, atunci, ne-am făcut datoria fata de țară!"
Gheorghe Comarzan
S.R.S.
#253
Postat 30 September 2024 - 07:23 PM
#255
#256
Postat 20 October 2024 - 09:03 PM
flo, la 20 October 2024 - 05:06 PM, a spus:
Probabil ca s-ar fi pierdut avantajele principale pe care le avea sistemul: greutate redusa, usor de fabricat, costuri reduse. A echipat in principal nave usoare, eu nu stiu la ce foloseste RBU1200/RL1000 la bordul unei nave dragor sau puitor de mine. Inaintea lui se folosea RBM ce nu putea fi orientat nici vertical, nici orizontal. Am avut si noi pe 122 bis. Atunnci cand a incepur fabricarea RBU1200, era in dezvoltare RBU2500 orientabil vertical/orizontal, gandit pentru nave mai mari.
#258
Postat 10 November 2024 - 10:31 PM
The Napier Deltic engine is a British The Deltic-powered Hunt-class mine countermeasures vessel HMS Ledbury
https://en.wikipedia...iki/Zvezda_M503
Yakovlev M-501 and Zvezda M503 and M504 Diesel Engines
https://oldmachinepr...sel-engines/
PS1: The Project 205 Moskit[1] (mosquito) more commonly known by their NATO reporting name Osa
PS2: The Shershen class was the NATO reporting name for a class of torpedo boats built for the Soviet Navy and allies. The Soviet designation was Project 206 Shtorm.
Aceasta postare a fost editata de ionicaf: 10 November 2024 - 10:35 PM
#260
Postat 26 November 2024 - 09:35 AM
Încă o întrebare: echipamentele de la bordul navelor sînt în construcție Atex?