Aviatie moderna romaneasca viitorul aviatiei de vanatoare romanesti
#201
Postat 19 December 2007 - 12:57 AM
iata ce propun , ca sa nu mai irosim timpul degeaba certandu-ne pe ceva ce nu are sens , sa facem altceva , sa punem la bataie o macheta a avionului favorit , sau ma rog ca sa nu existe posibilitatea ca cel ce castiga sa se aleaga cu 20 de F-16 de exemplu , sa punem la bataie machete din istoria aviatiei romanesti, Mig-15, Mig-17 etc . Facem un pariu ca sa zic asa , ce anume avion o sa iasa in viziunea fiecaruia , cine castiga, adika al cui avion e ales intr-adevar primeste toate machetele puse in concurs , daca sunt mai multi , le impart intre ei , presupun ca sunt destul de maturi ca sa nu se bata pe ele . E o idee , cine se baga? Eu primul pun la bataie cea mai mare (mica ca scara) macheta de Jas-39 Gripen
#202
Postat 19 December 2007 - 10:01 AM
DragosP, la 18 Dec 2007, 22:44, a spus:
eugen, la 18 Dec 2007, 18:05, a spus:
Pentagonul va pune gratuit la dispozitia Romaniei avioane F-16 cu conditia ca peste 10-15 ani, statul roman sa se angajeze ferm ca va cumpara F-35 Joint Strike Fighter (JSF)
S-o creada Mutu' p'asta (nu fotbalistul). Nu strica americanii orzu' pe gaste!
Ba eu cred ca e o afacere grozava pentru ei :
1. Nu mai cheltuie cu casarea, dezmembrarea etc.
2. Lockheed are de "lucru" ca sa faca upgrade-urole de rigoare, inca niste bani.
3. Politicienii lasa impresia ca au luat avioane performante pe bani putini, vine anul electoral.
4. Merge , nu merge au client sigur pentru viitor
Ba eu, (parere strict personala) tot nu cred ca americanii ne vor da "moca" F-16 in ideea sa cumparam F-35:
- In programul F-35 sunt implicate destule State (cu "S" mare). Nu cred ca americanii - si/sau restul - stau in cei cativa dolari investiti - probabil - de Romania in acest program.
- Chiar daca F-35 probabil / teoretic nu mai reprezinta "varful de lance" in domeniu, tehnologia lui este mult peste ceea ce ar fi dispusi americanii sa ofere "unor" state aliate sau prietene.
- Nu cred ca Rusia, sau o parte a Orientului Mijlociu, ar accepta existenta unor asemenea avioane in coasta lor.
- Nu cred ca avem sau ca vom avea capacitatea de a achizitiona/exploata asemenea avioane.
- Si mai cred ca exista o gramada de alte argumentele "contra", care pot umple pagini intregi... Vom lua - cel mai probabil - F-16 (pe bani), dar n-avem de ce visa la F-35...
Aceasta postare a fost editata de eugen: 19 December 2007 - 10:24 AM
#203
Postat 19 December 2007 - 11:18 AM
glumesc si eu putin...
pana la urma, ori luam F-16 de la israel sau de la mama lui, tot uzat moral si fizic va fi...daca base tot vrea sa mentina acea axa cu sua, ar trebui sa ia F-18, ceva mai lent la viteza insa mai nou si mai performant, cu costuri apropiate de cele alea eurofighter probabil, cel putin in exploatare.
acum eu ma intreb, ce vor face ai nostri cu avionica de pe lancer, avionica inca de zille noastre in care au bagat o gramada de bani.
#204
Postat 19 December 2007 - 12:30 PM
ma intreb la ce pret va fi oferit la cumparare pt ca sunt in crestere costurile iar e nevoie de amortizare astfel incat
pe de alta parte cel putin dpv economic nu e fezabila otiunea asta i primul rand pentru americani
intr-adevar e la moda gripen dar....
tocmai de aceea am insistat strict din pdv tehnic, pe baza datelor de care dispuneti, sa va exprimati parerea
am mai spus intr-un alt topic
aeromagayin a preyentat in doua numere succesve eurofighter si dupa aceea gripen
performantele mi s-au parut sensibil egale si atunci aintervenit intrebarea fireasca
daca (celputin unele surse) indica perormante foarte apropiate, atunci de ce majporitatea sustine ca eurofighterul e mult superior gripen-ului ori rafale-ului f-16 nici nu intra in discutie
Prefer eurofighter, din punct de vedere al performantelor dar nici rafale/ul nu mi se pare foarte rau, oricum mai performant ca gripen...
#206
Postat 19 December 2007 - 01:36 PM
Cum am mai spus: carpeala e sport national.... parerea mea.
Citeaza
Citeaza
asa ca daca nu intelegeti ce am scrios ma oblig solemn sa repet
"Fortele Aeriene Regale Romāne s-au prezentat la lupta pe 22 iunie 1941 cu un inventar format din 77 de tipuri de avioane si 58 tipuri de motoare, fiind una din cele mai eterogene armate aeriene existente la acea data.....
Eforturile pentru crearea unei aviatii militare moderne in Romānia incep sa se concretizeze in mai 1935 cind la conducerea Subsecretariatului de Stat al Aerului este numit inginerul Nicolae Caranfil (...) (acesta) propune un total de 83 de escadrile de aviatie si 41 de companii de aerostatie. In cadrul sedintei din 17 iunie 1936, ministrul Apararii Nationale, generalul Paul Angelescu, sustine si reuseste sa reduca masiv planul propus. Se hotaraste obtinerea pina in 1938 a 30 de escadrile de aviatie, totalizind 406 avioane de recunoastere, bombardament si vinatoare. Acesta a fost momentul decisiv cu repercursiunile stiute asupra anilor ce vor urma in dezvoltarea aviatie militare romānesti. (...) In 1937 in functia de ministrui este numit inginerul Radu Irimescu (...) In 1938 este schimbat din nou ministrul. Locul lui Irimescu este luat de generalul Paul Teodorescu (...) Acesta vine de asemenea cu un program de inzestrare....
Cum evenimentele internationale se agraveaza, in 1938 se decide achizitionarea de urgenta a unor avioane din strainatate.
Sunt aduse (...) din Franta, 20 de bimotoare Potez - 63 si 10 Bloch - 200. Din Anglia se achizitioneaza 40 de bimotoare Bristol Blenheim si 12 Hurricane (...) se achizitioneaza din Germania 30 de avioane Heinkel 112, 32 de bimotoare Heinkel 111H1 si 50 de Meserschmitt 109 E3 si E7. " Citatul este din Aviatia Romāna in timpul celui de al-al Doilea Razboi Mondial, autori Medin Rodanescu, Teodor Liviu Morosan si Colaboartorii.
#207
Postat 19 December 2007 - 02:54 PM
sper din tot sufletul ca nu va fi nevoie ca asemenea lucruri sa fie scrise de cineva in 2019
pe de alta parte, pe mine ma nedumereste ceva
nr de avioane multirol care urmeaza a fi achizitionate e de 48 si astea ar trebui sa inlocuiasca cele cca 21 lancer
dar e suficient?
Ce vreau sa spun e ca eu consider ca, datorita diferentei tehnologice 48 eurofighter inlocuiesc cu brio 100 lancere dar insusi umarul de 48 e suficient pt romania? Mi s-ar parea normal ca sa fie cel putin in plan achizitionarea unui numar de avioane in conformitate cu numarul maxim de avioane pe care Romania le poate detine in baza tratatului de reducere a armamentului conventional in Europa(sau macar la jumatate) Nu sariti stiu ca ar fi niste costuri exorbitante dar vb din punct de vedere al politicii de aparare.
pt ca un calcul simplu arata ca 48 de avioane multirol insemna 4 escadrile ceea ce se traduce cu o baza aeriana complet echipata cu noul tip de avion iar o alta baza aeriana o singura escadrila ar zbura noile achizitii... Restul.... prin rotaie de cadre
Se prefigureaza(iar) o reducere a bazelor si a escadrilelor? sa ii ia naiba...
Si da Z mare mi se pare ca intuieste o chestie .... din dorinta specifica noua de a impaca si capra(SUA) si arza(Europa) s-ar putea sa avem doua sau chiar trei tipuri comandate la care se adauga 21 lancer si o sa fim la fel de pestriti cum am fost inainte de al doilea razboi mondial
#208
Postat 19 December 2007 - 04:51 PM
Iar celor ce viseaza la F-35 le amintesc ca americanii nu vand indiferent de cumparator un avion care a intrat in serviciul aviatiei decat dupa 10 ani. Israelul ( poate cel mai bun prieten al SUA ) face presiuni mari in perioada asta sa achizitioneze F-22 , iar americanii ii tot amana.
#209
Postat 19 December 2007 - 04:51 PM
1.Fiecare pune in joc macheta avionului pe care il sustine(sau alt model dupa cum voi explica la pct. 5)
2.Iese acel avion , inseamna ca e castigator
3.Castigator fiind ia toate celelalte modele de avioane puse in joc
4.Daca sunt mai multi castigatori , aduna machetele pierzatorilor si le impart intre ei.
5.Daca nu se vrea asa , ca sa nu se adune sa zicem 10 machete de gripen , se poate inlocuii cu o alta macheta care a fost(ca avion) in dotarea aviatiei romane(Mig-15, 17, 21 etc) dar cu explicatia - sustin cutare model
In concluzie ,cine vrea rog sa precizeze si eu am sa adun toate numele, machetelele oferite si le voi posta pe forum la anumite intervale pana cand aflam care va fii modelul ales(oficial vorbind)
Sper ca am fost clar de data asta... desi asta nu conteaza , puteti propune si voi ce sa modificam, asta daca sunteti intr-adevar interesati desi nu prea vad nici o urma
#211
Postat 19 December 2007 - 06:08 PM
si stiu ca aprtea economica nu poate fi ignorata in realitate fiind un repere major la alegere dar
propun luarea in considerare strict a partii tehnice...
@DragosP
nu stiu daca sa te contrazic pentru ca memoria mea e slaba asa ca te intreb...japonezii cand au obtinut f 15 de la americani, respectiv cati ani au trecut de la intrarea lui in dotarea USAF si cumpararea lor de japonezi?
Unde te pot contrazice cu exemplu concret e cazul mult prea iubitului si oferitului noua F 16 care a fost vandut la un scurt interval de la data intrarii in serviciul USAF catre Danemarca, Norvegia, Olanda, etc
DAR in ceea ce priveste f 35 nici eu nu ced ca ne va fi macar oferit in viitorul apropiat
#212
Postat 19 December 2007 - 06:22 PM
Proiectul F-35 e nitel cam in buda, si e oarecum normal ca e impins cu degetelul la oricine deschide gura, poate-poate.
#213
Postat 19 December 2007 - 07:57 PM
#214
Postat 19 December 2007 - 08:33 PM
Razeer, la 19 Dec 2007, 19:57, a spus:
La urma urmei totul e sa vrei. Poate incerci ceva nou , ma refer la machetele de carton.
Kit-uri de machete din carton in Romania vor fi disponibile de la anul viitor pe http://www.papermodel.ro/
Sau de pe www.Moduni.de
#216
Postat 19 December 2007 - 10:11 PM
Z-mare, la 19 Dec 2007, 21:47, a spus:
Citeaza
multumesc dar am experiente neplacute cu ele , dupa ce m-am chinuit sa fac una din rev modelism , mi-a mancat-o fiul meu asa ca... ma multumesc cu astea de plastic
#217
Postat 19 December 2007 - 11:51 PM
mi se pare ca se cam incinge un pic situatia si acum, e drept, nu la nivelul de atunci dar o anumita tensiune se simte -scut antiracheta, kosovo, si, mai ales, iran cu toate livrarile recente din partea rusiei de material nuclear catre iran...
si daca tot ai pomenit de tari din prima linie, cel putin la nivel teoretic si declarativ asta suntem si noi nu neaparat inntr-un eventual conflict cu marele popor prietin rus ci mai degraba cu tarile din axa raului
si asta e unul dintre argumentele pentru care optez pentru ce e mai bun, eurofighter...
#220
Postat 20 December 2007 - 08:33 AM
Dar sa revenim la aviatia autohtona , indiferent ce avion se va cumpara sunt curios daca se vor crea si conditii mai bune pentru locuit, mentenanta etc sau doar luam fierul si gata , oamenii nu conteaza