Aviatie moderna romaneasca viitorul aviatiei de vanatoare romanesti
#101
Postat 12 December 2007 - 04:28 PM
#102
Postat 12 December 2007 - 05:16 PM
#103
Postat 12 December 2007 - 05:50 PM
De ce fel de protectie este nevoie la un MiG-21 la un zbor de patrula pe propriul teritoriu ca nu ii ataca nimeni? "ejection seat" aveau toate ca nu isi permite nimeni sa piarda pilotii; ca ei au murit incercand pana in ultima clipa sa mai salveze ce a mai ramas dintr-o bucata din aviatia tarii sabotata de prea multi, asta e alta chestie... tine si de psihologie si mentalitate.
Trebuie sa tii cont si cum au fost intretinute, ce revizii li s-a facut, in ce fel si ce piese s-au adaugat. Specialisti pe la noi prea putini (iti spun eu). Nu au primit chiar atentia pe care o meritau si care se cuvenea.
Daca iei ca referinta doar cele 2 episoade o sa pierzi multe repere pe drum. Daca ai fi avut o viziune mai obiectiva si nu te suparai cu ceva membrii pe aici, sigur te lamureau ei mult mai bine.
Discutia asta cu a compara 2 avioane a mai avut loc si nu poti sa compari tabla de pe Mi-g21 cu cea de pe stiu eu ce alt avion. Nu poti sa compari decat tot sistemul tarilor care l-au folosit plecand de la : piloti (pe care i-ai exclus), armament(!!!!), politica statului, interdictiile impuse (mecanic vorbind), intretinera, up-grade-urile.
Ca nu este la prima tinerete si ca mai da si rateuri... clar, dar nu sta treaba nici asa rau cum crezi.
Avioanele americane sunt tot din "tabla" si au si ele voie sa cada. Peste tot au loc greseli umane.
Daca te iei numai dupa ce se vehiculeaza in presa legat de prabusirile Mig-urilor nu ai cum sa iti faci o parere obiectiva. Stiu ca aici o sa ma contrazici, dar este inevitabil sa nu te puna pe ganduri stirile astea exagerate uneori.
Dupa buget si interese fiecare tara l-a dotat cu ce a putut, deci nu poti vorbi de MiG-21 vs F-22 sau ce vrei.
Editare ulterioare: m-am referit mai mult la cele romanesti
Aceasta postare a fost editata de Bazu: 12 December 2007 - 06:16 PM
#104
Postat 12 December 2007 - 06:20 PM
Mikoian_Gurievici, la 12 Dec 2007, 10:09, a spus:
Greu de spus daca au ajuns pe 21-22 dec.Vreo baza in acesta afirmatie?
Pana acum cred ca am vb cu marea majoritate care au zburat cu acest tip de aeronava, nimeni nu-si aduce aminte ca in de'89 ar fi ajuns in tara.Am vorbit cu o serie de tenicieni si ingineri.Nimeni dar absolut nimeni nu-si aduce aminte de decembrie. Parerile sunt impartite ca primele ar fi ajuns din ianuarie, zborurile incepand putin mai tarziu.De altfel am datele exacte dupa unele hartii cand au ajuns aceste aparate in tara, inceputul anului 1990(luna zi cu alta ocazie).
#105
Postat 12 December 2007 - 06:20 PM
#107
Postat 12 December 2007 - 07:07 PM
#108
Postat 12 December 2007 - 07:15 PM
Enjoy. Ca se pare ca o sa mai zboare destul timp Mig-urile.
PS: Nu scrie nicaieri asa categoric cum prezinti tu situatia, Razeer, ca nu se vor cumpara second-uri indiferent de oferta. Ia uite ce scrie acolo... Eu inteleg ca orice e posibil
Citeaza
#111
Postat 12 December 2007 - 07:49 PM
cartula, la 12 Dec 2007, 19:15, a spus:
Da' normal mai, voi ce credeti ca o sa avem vreodata o armata moderna. Astea sunt vise. Mie mi-e frica ca se vor cumpara niste epave la mana a zecea , probabil F-16. Dupa cate stiam prin 2012 vor fi retrase si ce vor face cu ele ? Le vor da la casat ? NU. Le vor vinde romanilor la un pret astronomic. La urma urmei un avion nou nu prea se strica usor , dar niste F-16 de vreo 20 de ani au nevoie de service regulat. Si peste vreo 10 ani de la tranzactie vor trebui re-re-remodernizate si povestea cu Lancer-ul se va repeta cu "noile" avioane. De ce sa nu plateasca fraierii de mai multe ori?
#113
Postat 13 December 2007 - 09:46 AM
Samyr444, la 12 Dec 2007, 18:20, a spus:
Mikoian_Gurievici, la 12 Dec 2007, 10:09, a spus:
Greu de spus daca au ajuns pe 21-22 dec.Vreo baza in acesta afirmatie?
Pana acum cred ca am vb cu marea majoritate care au zburat cu acest tip de aeronava, nimeni nu-si aduce aminte ca in de'89 ar fi ajuns in tara.Am vorbit cu o serie de tenicieni si ingineri.Nimeni dar absolut nimeni nu-si aduce aminte de decembrie. Parerile sunt impartite ca primele ar fi ajuns din ianuarie, zborurile incepand putin mai tarziu.De altfel am datele exacte dupa unele hartii cand au ajuns aceste aparate in tara, inceputul anului 1990(luna zi cu alta ocazie).
info am din revista Top Gun nr. 2 septembrie '98 si din nr. 5 octombrie '99...si din alte surse
Aceasta postare a fost editata de Mikoian_Gurievici: 13 December 2007 - 09:49 AM
#116
Postat 13 December 2007 - 05:08 PM
Razeer, la 12 Dec 2007, 21:46, a spus:
Mai Razeer,
Cred c-ai vrut sa zici "pesimist" sau "sceptic",nu"cinic'', dar stii tu vorba aia:"Gura pacatosului adevar graieste!!" In ceea ce priveste "conducta" MiG-21,cu toate ca gusturile nu se discuta,tre' sa-ti spun c-ai cam scapat vaca-n porumb...si normal c-ai fost luat in tarbaca!!! Daca tii cont c-a fost proiectat in anii '50,vei realiza ca n-are rost sa-l compari decit cu cele din generatia lui(cu toate modernizarile!)...oricum,ca-ti place ca nu-ti place, ramine un avion ce ocupa un loc binemeritat in istoria aviatiei reactive mondiale si romanesti !!! Cu alta ocazie mai putem discuta...
Cam atit,deocamdata.Multa bafta,Ali.
P.S. ....si ai grija(MARE) cu gramatica , ca-i grea omule!!
#117
Postat 13 December 2007 - 05:32 PM
#120
Postat 13 December 2007 - 05:55 PM