Forum Machete,Modelism,Hobby: WW 2 - foto de epoca, vehicule. - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 142 Pagini +
  • « Prima
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

WW 2 - foto de epoca, vehicule.

#2141 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 18 July 2008 - 07:50 PM

Multumesc Dany@ :help: .Si iata un subiect de suflet,pentru mine cel putin:Mercedes G4 in mai multe versiuni.
Dupa parerea mea,avem un exemplu graitor despre ce inseamna(ar trebui sa insemne)un autovehicul,pur si simplu,nepretuit-eu personal consider masina asta o opera de arta si daca cineva era in stare sa creeze asa ceva,atunci,cu certitudine,nu putea fi decat germana.
In poze apar atat modelul 1936 cat si cel din 1937.Au fost construite doar 57 de exemplare,dar ce exemplare!!! :pardon:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Mercedes_G4_convertible.jpg
  • Imagine atasata: Mercedes_G4_decapotat.jpg


#2142 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 18 July 2008 - 07:56 PM

Iata si varianta Radio a Mercedesului G4-masina era destinata interceptarii transmisiunilor ilegale de pe teritoriul ocupat(vana spioni sa zicem)emisiunilor radio ale propagandei,etc.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Mercedes_G4_Radiocar.jpg


#2143 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 18 July 2008 - 08:07 PM

In anul 1939(cred ca nu ma insel asupra datei)Hitler a facut cadou dictatorului Fraco un Mercedes G4 versiunea limuzina.Masina a ramas in Spania si dupa abolirea dictaturii,a ajuns in proprietatea Casei Regale spaniole.In anul 2001(parca)s-a decis restaurarea ei si s-a luat legatura,cu cine altcineva,decat casa Mercedes Stutgart,producatorul masinii.Intre 2001 si 2005 acest exemplar a fost restaurat-este unul dintre cele 3(parca)ce au mai supravietuit si sunt considerate,in lume,a fi absolut autentice:restul exemplarelor(inca vreo cinci,cred)au in "componenta"prea multe piese-replica,pentru gustul "puristilor".Eu unul m-as multumi cu una in garaj,chiar si asa "patata". :pardon:
Nemtii au lucrat la ea 4 ani si avem de-a face cu o restaurare relativ ieftina,pentru ca,au zis ei,nu au avut mare lucru de schimbat la masina originala;eu ii cred.
Ce-a rezultat?ceva de-a dreptul emotionant,eu unu am ramas"masca";retineti,masina a apartinut lui Franco.
Iat-o:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1939_Mercedes_Benz_G4_Offroader_FA_1024x768.jpg
  • Imagine atasata: 1939_Mercedes_Benz_G4_Offroader_S_1280x960.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 18 July 2008 - 08:22 PM


#2144 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 18 July 2008 - 08:14 PM

In prezent masina se afla in custodia garajului Casei Regale a Spaniei si are parte de o ingrijire pe masura valorii ei.
Inca doua poze:cu bordul si detaliu punte spate,partea stanga;no comment!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1939_Mercedes_Benz_G4_Offroader_Interior_1024x768.jpg
  • Imagine atasata: 1939_Mercedes_Benz_G4_Offroader_Rear_Axle_1024x768.jpg


#2145 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 18 July 2008 - 10:57 PM

Da, o bijuterie. Pare facuta cu penseta insa e aproape cat un Opel Blitz si putea transporta elefanti.
A lui neica Schikelgruber era blindata pe dedesubt. A fost un articol in revista "De Teren" acu' un an.

Asta o fi culoarea originala ?! Ar insemna sa ma apuc sa o schimb a 3-a oara. Hasegawa dadea argintiu, apoi am citit undeva ca era un alb perlat....Aici seamana cu RLM02. :pardon:
Oricum la Hasegawa sunt gresite mai multe chestii (aripi spate, banchete, roti....), anii '70 deh.

#2146 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 19 July 2008 - 09:33 AM

Wurger@,nu stiu daca este o greseala(nu neaparat);au existat si albe si negre(cele mai multe)si oliv bronz(sau ma rog,ce o fi culoarea din poze),ba am vazut o nuanta asemanatoare cu ce zici tu,un fel de argintiu-bleu deschis(intr-adevar,numai cei de la Hasegawa dadeau nuanta asta).Pentru versiunea"limousine Pullman"pe care cred ca o ai tu,cel mai sigur este negrul/lac-asa nu greseseti.Hasegawa este un G4 la 1/72 nu-i asa?
Am poze de epoca,in care apare versiunea de protocol,iar toate exemplarele sunt negre.De altfel la o asemenea masina nici nu i-ar sta bine decat in negru sau alb.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 688.jpg


#2147 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 19 July 2008 - 09:43 PM

Si daca tot am adus vorbire despre "Grofaz"iata alta limuzina din care saluta si isi indruma poporul.Acest model a fost folosit si de catre Erwin Rommel-este vorba despre Horch 951 Pullman limousine,construit intre 1936-1940 in numai 146 de exemplare dintre care numai 26 bucati versiunea "limousine"toate negre-
adica asta:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: hh951Glaser_IgorGuzienko.jpg
  • Imagine atasata: hh951f.jpg
  • Imagine atasata: hh951_IgorGuzienko.jpg
  • Imagine atasata: hh951_1IgorGuzienko.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 19 July 2008 - 10:21 PM


#2148 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 19 July 2008 - 09:53 PM

Caroseria(in doua versiuni,dupa cum vedeti)era desenata si produsa de celebra casa de carosieri Erdmann & Rossi Berlin,renumita in epoca pentru calitatea lucrarilor sale.
Din pacate,nici un Horch 951 A nu a supravietuit pana in zilele noastre,deci nu exista exemplare reconditionate.

#2149 Useril este offline   Dragos1955 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 166
  • Inregistrat: 28-December 07

Postat 20 July 2008 - 08:43 AM

multe poze cu masinile horch si aici:
http://photofile.nam.../354806/?page=2

#2150 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 20 July 2008 - 09:00 PM

Nu am gasit imagini cu vreun Horch restaurat,in zilele noastre(ma refer la modelul 951-951A)insa pun doua poze cu alt model apropiat ca perioada si carosat tot de catre Erdmann& Rossi Berlin(in special cel argintiu,de care sunt absolut sigur).Nu prea au legatura cu al doilea razboi mondial( totusi un exemplar se pare ca ar fi apartinut lui H.J.Prille) dar le postez ca sa va dati seama despre nivelul e detaliere si opulenta acestor automobile.
Iata deci Horch 853 A Cabriolet Erdmann und Rossi,model 1937.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Horch_853_A_Erdmann_Rossi.jpg
  • Imagine atasata: Horch_853_sport_cabriolet_1937.jpg


#2151 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 20 July 2008 - 09:38 PM

Si ca sa incheiem seria acestor adevarate temple pe roti,nu puteam trece cu vederea ceea ce a fost(si este in continuare)considerata cea mai luxoasa marca germana:Maybach.
Firma a furnizat catre guvernul german,limuzinele de protocol,modelul Maybach SW 38(produs pana in anul 1941).
Toti am vazut imagini autentice,in diverse seriale sau emisiuni pe teme istorice,cu delegatia japoneza in vizita la Berlin,in frunte cu primul ministru al lor,sau imagini cu ministrul de externe Ribbentrop,ori primirea delegatiei britanice,in frunte cu Antony Eden,la Berlin,cu ocazia tratativelor menite de a preveni ceea ce urma sa devina al doilea razboi mondial.
Ei bine in toate aceste imagini,limuzinele din care descindeau onorabili oaspeti,erau Maybach SW 38.
Pentru a ne lamuri cu cine si mai ales la ce nivel discutam,vreau doar sa va spun ca inainte de izbucnirea razboiului,au fost produse(din toate modelele scoase de firma!!!)doar 1800 de Maybach-uri.(aproximativ) si ca astazi un SW 38 scos la vanzare,in stare perfecta,este evaluat la aproape 900.000 euro-de acolo incepe strigarea.
In poze:exemplarul alb este chiar masina delegatie ministrului de externe von Ribbentrop(se pot vedea fanioanele cu sigla Reichului),iar modelul rosu/negru,este chiar limuzina pusa la dispozitia delegatiei japoneze,la Berlin,atunci cand au semnat acordul economico-militar cu Hitler.
Sunt unul si acelasi model SW 38,dar cu caroserii diferite.Din pacate nu stiu ca aceste"monumente"sa fie produse kituri sau die cast,pe piata.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 38maySW38GlaeserCabrofJoachimvonRibbentrop_BHC.jpg
  • Imagine atasata: Maibach_SW_38.jpg


#2152 Useril este offline   Dragos1955 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 166
  • Inregistrat: 28-December 07

Postat 21 July 2008 - 07:11 AM

o chestie ma intriga la germani:desi au initiat, in cursul razboiului, o multime de proiecte la aviatie si blindate,nu se gaseste macar un proiect de vehicul neblindat pe roti,decat cu exceptia Auto-Union 1500A.

#2153 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 22 July 2008 - 09:13 PM

Probabil tocmai pentru ca erau prinsi cu razboiul,au trecut pe productia de masini cu destinatie militara;am luat exemplul lui AutoUnion/Horch/DKW/Wanderer,care au produs ultimul proiect civil in 1940.
Avansind,mersul razboiului a luat incet o turnura nefavorabila pentru nemti,ba de la un punct,a luat o turnura dramatica(sa nu-i zic dezastruoasa)si nu cred ca isi mai puteau permite sa produca altceva decat
vehicule militare.Insa pe cele pe care le-au facut(indiferent ca erau in aer,pe apa,sub apa sau pe sol),cu mici exceptii,au fost realizate excelent,unele dintre ele raminind piese de referinta in domeniul lor sau chiar "deschizatoare de drumuri".
Dintre camioane,de pilda,iata un exemplu de cum se face un asemenea autovehicul-ma refer la calitate si durabilitate nu cantitati-Hansa Loyd Merkur:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Hansa_Loyd_Merkur_Reichswehr.jpg


#2154 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 22 July 2008 - 09:54 PM

...sau alt exemplu de maestrie(tipic germana):Henschel 33 D1

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Henschel_33D1_BVV.jpg


#2155 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 22 July 2008 - 10:05 PM

"Klokner Deutz-Magirus 33 Allrad"-poza mi se pare elocventa-retineti acestea nu era tractoare de artilerie,ori alte autovehicule cu destinatii speciale,ci erau camioane de transport marfa si atat.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Klockner_Deutz_Magir330allrad.jpg


#2156 Useril este offline   tomcat 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 21-November 07
  • Location:Ludus
  • Interests:Aviatie, blindate, PC, lectura

Postat 23 July 2008 - 08:40 AM

Henschel-ul arata foarte frumos, Merkur-ul cred ca e cu gazogen, e un tip in spate ce baga carbuni vartos (fochistul?).Oricum, par facute cu simt, studiate sa tina si sa fie fiabile.

#2157 Useril este offline   Dragos1955 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 166
  • Inregistrat: 28-December 07

Postat 23 July 2008 - 09:10 AM

-tocmai exemplele mentionate arata precaritatea dotarii armatei germane cu camioane:Merkur-gazogen cu lemne,Henschel 33D1 sau G1 ca proiect de pe vremea Reichswehrului,iar Magirus era o solutie de urgenta:vehicul comercial cu tractiune 4x4 ca de altfel Borgward,Opel,Mercedes.
-trebuie mentionat totusi singurul model de camion pur militar Einheits-Diesel fabricat in circa 10000 ex.si numai clasa usoara,la tipurile Mittel-Schwehr s-a renuntat ,probabil din cauza faptului ca s-au capturat parcurile auto ale armatelor
franceza,engleza si cehoslovaca

#2158 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 23 July 2008 - 03:53 PM

Aveti dreptate,in special Hans Loyd Merkur-gazogen in poze-a existat insa si versiunea "normala"-poza mai jos;de asemenea si Borgward B 3000 de 3 tone si restul mentionate aici,pana acum(poza a doua-Borgward B3000).Imagine atasata: Hansa___Loyd_MerkurIIID_BVV.jpgImagine atasata: Borgward_B3000.jpg.jpg]Vreau sa subliniez insa ca aceste autovehicule au fost proiectate/concepute,intr-o epoca in care sovieticii-de pilda-scoteau pe banda un adevarat"varf al tehnicii" Gaz AA si versiunea AAA,care in comparatie cu modelele germane,pareau cutii de pantofi pe roti si un motoras(si ala Ford).
Precaritatea dotarii armatei germane in aceea perioada,in materie de camioane(dar nu numai)este deja un fapt notoriu,pe care chiar nemtii l-au recunoscut,insa atunci cand au facut un lucru,l-au facut bine.
Nu prea vad un camion frantuzesc(de exemplu)care sa fie cu ceva superior masinilor germane,chiar daca din ratiuni practice,nemtii le-au folosit dupa ocupatie.In schimb,cei care puteau sa"dea clasa"nemtilor la capitolul asta-sa zicem pana la ocupatie,dar si dupa aceea-erau cehii.Intr-adevar Skoda,CKD Praga si Tatra,au fost masini absolut superbe(pentru rolul incredintat din proiectare),de la care nemtii au avut ce sa invete(unele modele insa,au fost produse "in colaborare").
Cel mai bun exemplu in materie(Dragos are dreptate-vorbim despre clasa Mittel-Schwerer LKW)este modelul Tatra 111 cu motor de 12(10) cilindrii in V racit cu aer,un transportor ce se mai fabrica inca prin 1960(parca);asta da,eu zic ca a fost ceea mai buna masina la vremea si clasa ei,din lume!

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 23 July 2008 - 04:40 PM


#2159 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 23 July 2008 - 04:05 PM

Einheits Diesel(un proiect similar cu einheits programm -vezi topicul blindate de cercetare...)a fost singurul,intr-adevar,care urmarea dotarea armatei cu un camion special destinat ei,in mod unitar.
Imagine atasata: Tatra_111_wooden_cabin.jpg In prima poza Tatra 111 vesiunea cu cabina din lemn(produsa in mod anume pentru Wermacht)-asa cum am mai zis cel mai bun transportor(mai multe variante)din acea perioada,iar in a doua camionul Krupp(Einnheits)Diesel L3H.Imagine atasata: krupp_L3H_inmatr.WH_97520_1Baydeww2.jpg

#2160 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 23 July 2008 - 04:13 PM

Totusi nemtii,chiar "imprumutind"de la cehi,francezi etc.au avut si au produs proiecte proprii si la clasa grea,ca de pilda Faun(aici pozat in timpul"lucrului"cara 2 tancuri)si Mercedes L 10.000 un gigant in epoca (lumea nu era inca obisnuita cu mastodontii ce trec pe langa noi,azi,in fiecare minut)care cu cele 10 tone capacitate de trasport,era printre campionii acelor ani(a doua poza) : Imagine atasata: Faun3_oskaBergenWH_68319li_Baydeww2.jpgImagine atasata: Mercedes_Benz_L10000.jpgpg]

Arata acest topic


  • 142 Pagini +
  • « Prima
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

8 useri citesc topicul
0 membri, 8 vizitatori, 0 utilizatori anonimi